آموزش مایا: محیط های طبیعی

Maya: Natural Environments

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بازنمایی دنیای طبیعی در یک برنامه سه بعدی می تواند کاری دلهره آور باشد. Autodesk Maya با مجموعه ای باورنکردنی از ابزارها برای ساخت جهان به کمک می آید. در این دوره ، یاد بگیرید چگونه به قدرت مایا برای مدل سازی ، مجسمه سازی و سایه پردازی صحنه های طبیعت دستور دهید. زمین ها را می توان به عنوان نقشه های ارتفاعی ، با الگوهای بافت رویه ، مجسمه سازی با دست یا هنری که با هر ترکیبی از این روش ها تولید می شود ، وارد کرد. با استفاده از ابزارهایی مانند XGen و Paint Effect می توانید صحنه را به راحتی با گیاهان و اشیا other دیگر پر کنید. الزامات طرح بندی برای قسمتهای خارجی اغلب شامل جلوه های بصری ویژه مانند صفحه های تصویر و محدودیت های دوربین است. ابرهای حجمی و چشم انداز اتمسفر توهم واقعیت را برای یک فضای طبیعی واقع گرایانه کامل می کنند. این دوره حتی گردش کار در زمان واقعی را لمس می کند ، یک نقشه محیط مکعبی را در مایا ارائه می دهد و آن را در Unity بارگذاری می کند. برای رام کردن بیابان و طراحی تنظیمات بیرونی واقع بینانه در مایا آماده شوید.
موضوعات شامل:
  • چیدمان صحنه های 360 و دوربین محور
  • اعمال مقیاس ، شبکه و تنظیمات مناسب دوربین
  • ساختن زمینه های زمینه ، صفحه ها و محیط های مکعبی
  • ایجاد منظره با نقشه ارتفاع
  • ایجاد زمین با بافت رویه ای
  • نقاشی و مجسمه سازی هندسه چند ضلعی
  • تولید اشیا ent همراه با جلوه های رنگ
  • استفاده از تعداد زیاد اولیه با XGen
  • نوشتن ویژگی های XGen با زبان SeExpr
  • نقاشی ویژگی های XGen
  • در حال تهیه مواد برای جلوه های رنگ و XGen
  • ارائه شفافیت و شفافیت
  • ایجاد ابرها با مایع سه بعدی
  • ارائه مه با حجم استاندارد آرنولد

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • محیط های طبیعی در مایا Natural environments in Maya

  • چه چیزی میخواهید بدانید What you need to know

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. چیدمان 1. Layout

  • طرح صحنه 360 درجه 360-degree scene layout

  • طرح صحنه محور دوربین Camera-centric scene layout

  • درک مقیاس صحنه Understanding scene scale

  • تنظیم تنظیمات شبکه Adjusting Grid settings

  • موقعیت دوربین و صفحه های کلیپ Camera position and clip planes

  • مدل سازی یک پس زمینه کروی Modeling a spherical backdrop

  • تنظیم دوربین برای نقشه مکعب Setting up a camera for a cube map

  • ارائه تصاویر نقشه مکعب Rendering cube map images

  • مدل سازی یک اسکای باکس Modeling a skybox

  • نقشه برداری از یک آسمان باکس Mapping a skybox

  • سایه انداز یک جعبه آسمان Shading a skybox

  • مدل سازی یک نقاشی مات پس زمینه مسطح Modeling a planar backdrop matte painting

  • سایه زدن یک نقاشی مات پس زمینه Shading a backdrop matte painting

  • محدود کردن پس زمینه برای دوربین Constraining backdrops to the camera

2. زمین 2. Terrain

  • تنظیم سطح زمین از جزئیات Setting terrain level of detail

  • ایجاد یک ابتدای صفحه دیسک چند ضلعی Creating a polygon disc primitive

  • استفاده از نقشه ارتفاع 2 بعدی با Texture Deformer Applying a 2D height map with Texture Deformer

  • استفاده از نقشه ارتفاع رویه 3D Applying a 3D procedural height map

  • ایجاد یک آبجکت مرجع بافت Creating a texture reference object

  • حل ناسازگاری ها با استفاده از لایه لایه Resolving incompatibilities using Layered Texture

  • ترکیب نقشه های ارتفاع با لایه لایه Combining height maps with Layered Texture

  • با استفاده از ابزار 3D Paint Using the 3D Paint tool

  • تنظیم نقشه های ارتفاع با 3D Paint Adjusting height maps with 3D Paint

  • مدل سازی با ابزار مجسمه سازی مش Modeling with Mesh Sculpting tools

  • مدل سازی با ابزار Sculpt Geometry Modeling with Sculpt Geometry tool

  • تغییر توپولوژی با ابزارهای ویرایش مش Altering topology with Edit Mesh tools

  • بهینه سازی طرح UV Optimizing UV layout

3. اطرافیان 3. Entourage

  • مدل سازی رویه ای با جلوه های رنگ 3D Procedural modeling with 3D Paint Effects

  • طراحی سکته های جلوه های رنگ Drawing Paint Effects strokes

  • سفارشی کردن سکته های جلوه های رنگ Customizing Paint Effects strokes

  • سفارشی کردن برس Paint Effects Customizing a Paint Effects brush

  • تبدیل جلوه های رنگ به چند ضلعی Converting Paint Effects to polygons

  • کنترل سطح جزئیات جلوه های رنگ Controlling Paint Effects level of detail

  • آماده سازی صحنه ای برای XGen Preparing a scene for XGen

  • اتصال توضیحات از پیش تعیین شده XGen به چند ضلعی ها Binding an XGen preset description to polygons

  • مدیریت دارایی های پرونده XGen Managing XGen file assets

  • تنظیم ویژگیهای اولیه XGen Adjusting XGen primitive attributes

  • درک عبارات ویژگی XGen Understanding XGen attribute expressions

  • استفاده از ویرایشگر بیان XGen Using the XGen Expression Editor

  • معرفی نحو SeExpr Introducing SeExpr syntax

  • ویرایش یک عبارت تصادفی در SeExpr Editing a random expression in SeExpr

  • بارگیری اسکریپت های SeExpr از دیسک Loading SeExpr scripts from disk

  • اتصال XGen به یک انتخاب چند ضلعی مبتنی بر دوربین Binding XGen to a camera-based polygon selection

  • نقاشی نقشه های ویژگی XGen با Ptex Painting XGen attribute maps with Ptex

4. سایه زدن 4. Shading

  • آماده سازی صحنه XGen برای توسعه سایه بان Preparing an XGen scene for shader development

  • خطوط XGen را سایه می زنیم Shading XGen splines

  • ایجاد ظاهر سایه بان فیزیکی Developing the look of the hair physical shader

  • پیش نمایش رنگ های XGen با یک عبارت جهانی Previewing XGen colors with a global expression

  • جلوه های رنگ سایه زنی با سطح استاندارد Shading Paint Effects with standard surface

  • تبدیل بافتهای جلوه های رنگی Converting Paint Effects textures

  • اصلاح شفافیت جلوه های رنگ Correcting Paint Effects transparency

  • ارائه شفافیت با پراکندگی زیر سطح Rendering translucency with subsurface scattering

  • سایه شیب زمین با بافت برف Shading terrain slope with Snow texture

5. جو 5. Atmosphere

  • ایجاد یک ظرف مایع سه بعدی برای ابرها Creating a 3D fluid container for clouds

  • بافت یک ظرف مایع سه بعدی Texturing a 3D fluid container

  • ارائه ابرهای حجمی در آرنولد Rendering volumetric clouds in Arnold

  • مه رندر با Arnold Standard Volume Rendering haze with Arnold Standard Volume

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا: محیط های طبیعی
جزییات دوره
5h 24m
61
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
316
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.