آموزش برنامه نویسی شی گرا PLC: زیرساخت پیشرفته

PLC Object Oriented Programming :Advanced Infrastructure

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: متن ساختار پیشرفته با استفاده از مفاهیم OOP. طراحی زیرساخت برنامه کارشناسی ارشد. آینده برنامه نویسی PLC آموزش برنامه نویسی شی گرا یادگیری متن ساختاریافته از پایه تا حرفه ای استفاده از آخرین ویژگی های استاندارد IEC-61131-3 ساخت یک طراحی PLC مقیاس پذیر آموزش ساخت یک برنامه PLC قابل استفاده مجدد Master Advanced CodeSys آموزش ساخت طراحی مبتنی بر لایه ها آموزش استفاده از طراحی نرم افزار الگوهای با استفاده از PLC پیش نیازها: درک کلی برنامه نویسی PLC درک اولیه C/C++ می تواند مفید باشد اما الزامی نیست.


استاد برنامه نویسی PLC با این دوره بسیار منحصر به فرد:


هنگام داشتن یک پروژه با تغییر نیازمندی‌ها، روش‌های برنامه‌نویسی سنتی با استفاده از نردبان کوتاه می‌آیند و باعث می‌شوند تا تغییرات زیادی برای افزودن یک ویژگی جدید به برنامه PLC شما انجام شود.

اکنون با جدیدترین ویژگی‌های استاندارد IEC-61131-3، برنامه‌نویسی شی‌گرا  (OOP) معرفی شده است که در آن می‌توانید از روش‌های برنامه‌نویسی بسیار پیچیده و پیشرفته برای ایجاد برنامه‌های پیشرفته با زیرساخت قوی استفاده کنید.


پس از اتمام این دوره، پیشینه بسیار خوبی در طراحی با استفاده از OOP خواهید داشت که مفاهیم آن در بزرگترین زبان های برنامه نویسی مانند C++/JAVA/C# و حتی پایتون استفاده می شود.


موضوعی که پوشش خواهیم داد:

  • پایه زبان برنامه نویسی متن ساختاریافته

  • طراحی مدولار

  • کلاس ها

  • روش‌ها

  • خواص

  • ارث

  • چند شکلی

  • مشخصات دسترسی

  • اشاره گرها و مراجع

  • رابط ها و انتزاعات

  • الگوی حالت پیشرفته

  • بسته‌بندی‌ها و ویژگی‌ها

  • طراحی لایه ای

  • پروژه نهایی که یک مشکل واقعی را پوشش می دهد که با استفاده از OOP

    حل می شود


هر کسی که به دنبال برنامه نویسی PLC سطح بعدی است، این دوره آموزشی مناسب برای شماست.

آینده برنامه نویسی PLC OOP است، زیرا زیرساخت قدرتمندی را برای پروژه شما تضمین می کند، و این همان چیزی است که استاندارد IEC-61131-3 در چند سال گذشته برای آن اصرار دارد. Ladder به تنهایی ناکارآمد است و اگر قبلاً پروژه های بزرگی را برنامه ریزی کرده اید، می توانید بگویید که تغییر برنامه یا اضافه کردن یک ماشین جدید یا حتی یک ویژگی کوچک چقدر پیچیده است. حتی می‌تواند شامل پاک کردن کل برنامه و نوشتن یک برنامه کاملاً جدید برای انطباق با نیاز جدید باشد.

اما با طراحی لایه‌ای و OOP، اصلاح می‌تواند بسیار ساده باشد، نیازی به کپی پیست کد نیست، نه تغییر کد پایه.

هیچ دوره دیگری در اینترنت وجود ندارد که این موضوعات را به طور جامع پوشش دهد، و این نقش من است، من این مفاهیم را به آرامی و گام به گام به شما می دهم تا زمانی که آنها را کاملاً درک کنید.


امیدوارم همه شما را آنجا ببینم.


محمد همشو






سرفصل ها و درس ها

معرفی دوره Course Intro

  • معرفی دوره Course Intro

  • چه چیزی یاد خواهیم گرفت What will we learn

  • مهم: قبل از شروع IMPORTANT : Before you start

  • نرم افزار را دریافت کنید Get the Software

بازبینی متن ساختاریافته (ST). Structured Text (ST) Revision

  • اظهارات مشروط Conditional Statements

  • فراخوانی توابع استاندارد Calling Standard Functions

  • ماشین حالت محدود Finite State Machine

  • آرایه ها Arrays

  • حلقه ها Loops

  • اصل تابع غیر نمونه Non Instantiated Function Principle

  • نسخه نمایشی عملکرد غیر نمونه Non Instantiated Function Demo

  • این کار را خودتان انجام دهید قسمت 1 (سطح: آسان) Do It Your Self Part 1 (Level: Easy)

  • خودت طراحی کن قسمت 1: راه حل Design It Your Self Part 1 : Solution

کلاس Class

  • کلاس چیست What is a Class

  • نسخه نمایشی کلاس Class Demo

  • متغیرهای ساختاری Structured Variables

  • نسخه ی نمایشی متغیرهای ساختاریافته Structured Variables Demo

  • انتقال ساختارها به کلاس Passing Structures To Class

  • Structure Pass Demo Structure Pass Demo

  • آرایه ای از ساختارها و اشیاء Array Of Structures and Objects

  • آرایه از اشیاء نسخه ی نمایشی Array of Objects Demo

  • فراخوانی چندین شی Calling Multiple Objects

  • خودت طراحی کن 2 : (سطح متوسط) Design It Your Self 2 : (Level Intermediate)

  • خودتان آن را طراحی کنید 2: راه حل Design it Your Self 2 : Solution

مواد و روش ها Methods

  • یک روش چیست What is a Method

  • روش ها نسخه ی نمایشی Methods Demo

  • Methods Parameters pass Methods Parameters pass

  • این کلمه کلیدی This Keyword

  • نسخه ی نمایشی این کلمه کلیدی This Keyword Demo

  • لفاف ها Wrappers

  • Wrappers و روشی برای متد ارسال نسخه ی نمایشی Wrappers and method to method passing Demo

  • خودت طراحی کن 3 (سطح: متوسط ​​بالا) Design It Your Self 3 (Level: High Intermediate)

  • خودتان آن را طراحی کنید 3: راه حل Design it Your Self 3 : Solution

  • خودتان آن را طراحی کنید 3: خط تولید را گسترش دهید Design It Your Self 3 : Extend the production line

  • خودتان آن را طراحی کنید: راه حل گسترش دهنده Design It your Self : Extending Solution

خواص Properties

  • ملک چیست What is a Property

  • نسخه ی نمایشی نرم افزار دارایی Property Software Demo

  • خواص به عنوان IO Properties as IO

  • خواص به عنوان IO Demo Properties as IO Demo

وراثت و چند شکلی Inheritance And Polymorhpism

  • ارث چیست What is Inheritance

  • نسخه نمایشی وراثت قسمت 1 Inheritance Demo Part 1

  • نسخه نمایشی وراثت قسمت 2 Inheritance Demo Part 2

  • وراثت عمیق Deep Inheritance

  • نادیده گرفتن روش Method Override

  • لغو و کلید واژه فوق العاده Override and Super Keyword

  • پلی مورفیسم چیست؟ What is Polymorphism

  • نسخه ی نمایشی نرم افزار Polymorphism Polymorphism Software Demo

تعیین کننده های دسترسی Access Specifiers

  • عمومی Public

  • خصوصی Private

  • حفاظت شده Protected

  • کاربرد Application

  • نسخه آزمایشی برنامه قسمت 1 Application Demo Part 1

  • نسخه ی نمایشی برنامه قسمت 2 Application Demo Part 2

رابط ها و انتزاعات Interfaces and Abstractions

  • اینترفیس چیست What is an Interface

  • نسخه ی نمایشی نرم افزار رابط Interface Software Demo

  • رابط ها در مقابل وراثت Interfaces Vs Inheritance

  • نسخه ی نمایشی رابط های متعدد Multiple Interfaces Demo

  • رابط ها و چند شکلی Interfaces and Polymorphism

  • رابط ها و نسخه ی نمایشی چند شکلی Interfaces and Polymorphism Demo

  • ترکیب شی Object Composition

تفویض اختیار و FSM پیشرفته Delegation and Advanced FSM

  • نمایندگی چیست؟ What is Delegation

  • اشاره گر شی و مراجع Object Pointers And References

  • نشانگرهای شی و مراجع نسخه ی نمایشی Object Pointers And References Demo

  • نشانگرهای پیشرفته FSM Advanced FSM pointers

  • FB_INIT سازنده FB_INIT Constructor

  • نسخه نمایشی پیشرفته FSM قسمت 1 Advanced FSM Demo Part 1

  • انتقال ها Transitions

  • نسخه ی نمایشی پیشرفته FSM قسمت 2 Advanced FSM Demo Part 2

  • آغازگر حالت State Initializer

پروژه Project

  • بررسی اجمالی پروژه Project Overview

  • لایه های طراحی Design Layers

  • لایه چکیده: رابط ها Abstract Layer : Interfaces

  • ویژگی ها لایه: دستگاه فعال Features Layer : Device Actuate

  • لایه ویژگی ها: کنترل کننده خطا Features Layer : Fault Handler

  • لایه ویژگی ها: مقیاس آنالوگ Features Layer : Analog Scale

  • لایه ویژگی ها: رمپ فرکانس VFD Features Layer : VFD Frequency Ramp

  • لایه ویژگی ها: تست قسمت 1 Features Layer : Test Part 1

  • لایه ویژگی ها: تست قسمت 2 Features Layer : Test Part 2

  • لایه ویژگی ها: تست قسمت 3 Features Layer : Test Part 3

  • لایه فعال و حس: کنترل کننده دروازه Actuate and Sense Layer : Gate Controller

  • لایه محرک و حس: کنترل کننده موتور Actuate and Sense Layer : Motor Controller

  • لایه فعال و حس: کنترلر VFD قسمت 1 Actuate and Sense Layer : VFD Controller Part 1

  • لایه فعال و حس: کنترلر VFD قسمت 2 Actuate and Sense Layer : VFD Controller Part 2

  • لایه فعال و حس: تست کنترلر VFD Actuate and Sense Layer : VFD Controller Test

  • لایه محرک و حس: سلول بار Actuate and Sense Layer : Load Cell

  • لایه محرک و حس: مجاورت Actuate and Sense Layer : Proximity

  • خلاصه ای از فرآیند افزودن یک محرک جدید Summary of the process of adding a new Actuator

  • لایه بسته بندی: قسمت 1 Wrapper Layer : Part 1

  • لایه بسته بندی: قسمت 2 Wrapper Layer : Part 2

  • لایه بسته بندی: قسمت 3 Wrapper Layer : Part 3

  • لایه بسته بندی: قسمت 4 Wrapper Layer : Part 4

  • لایه بسته بندی: قسمت 5 Wrapper Layer : Part 5

  • لایه FSM: قسمت 1 FSM Layer : Part 1

  • لایه FSM: قسمت 2 FSM Layer : Part 2

  • لایه FSM: قسمت 3 FSM Layer : Part 3

  • لایه FSM: قسمت 4 FSM Layer : Part 4

  • لایه FSM: قسمت 5 FSM Layer : Part 5

  • لایه FSM: قسمت 6 FSM Layer : Part 6

  • لایه FSM: قسمت 7 FSM Layer : Part 7

  • لایه FSM: قسمت 8 FSM Layer : Part 8

  • لایه FSM: قسمت 9 FSM Layer : Part 9

  • لایه FSM: قسمت 10 FSM Layer : Part 10

  • لایه FSM: قسمت 11 FSM Layer : Part 11

  • لایه FSM: قسمت 12 FSM Layer : Part 12

  • لایه FSM: قسمت 13 FSM Layer : Part 13

  • لایه FSM: قسمت 14 FSM Layer : Part 14

  • ماشین را با خطوط زوجی گسترش دهید Expand the Machine with Couple Lines

جایزه BONUS

  • کارشناسی ارشد کنترل اتوماسیون صنعتی Master Industrial Automation Control

حمایت کردن Support

  • حل مشکلات سازگاری نسخه ها Solving Versions Compatibility issues

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش برنامه نویسی شی گرا PLC: زیرساخت پیشرفته
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
13 hours
109
Udemy (یودمی) udemy-small
28 آذر 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
3,796
4.4 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.