آموزش 3ds Max 2017: مواد پیشرفته

3ds Max 2017: Advanced Materials

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ارائه مبتنی بر فیزیک (PBR) روش کار نور در دنیای واقعی را شبیه سازی می کند. با تلاش کمتری نسبت به ارائه سه بعدی سنتی به واقع گرایی بیشتری دست می یابد. این دوره با استفاده از Physical Material برای دستیابی به سطوح فوتورالیستی مانند سنگ ، شیشه و فلز ، روی تکنیک های سایه زن PBR در 3ds Max متمرکز است. نویسنده آرون اف. راس همچنین به ساخت شبکه های سایه زنی و ترکیب و تنظیم نقشه ها به روش های جالب توجه می پردازد. نقشه های رویه ای مانند انسداد محیط و مواد مورد توجه ویژه ای قرار دارند ، و همچنین خواهید دید که چگونه آنها را در پرونده های bitmap برای کاربردهای متقابل و سازگاری رندر پخته کنید. با پایان دوره ، پایه محکمی در روند کار سایه زنی پیشرفته در 3ds Max خواهید داشت.
موضوعات شامل:
  • ساده سازی جریان کار ویرایشگر مطالب
  • مدیریت XREF ها و مواد
  • ارائه صحنه ای برای آزمایش مواد
  • استفاده از مواد فیزیکی
  • کنترل نکات برجسته با زبری
  • کارگردانی بازتاب ها و انکسارها
  • شبیه سازی شفافیت و پراکندگی
  • ایجاد یک شبکه سایه انداز
  • ترکیب و تصحیح نقشه ها
  • نقشه های پخت مانند انسداد محیط
  • نقشه برداری رویه با ماده
  • استفاده از نقشه های تسکین دهنده: دست انداز ، حالت طبیعی و جابجایی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. نکات و ترفندهای مربوط به ویرایشگر مواد 1. Material Editor Tips and Tricks

  • با استفاده از ویندوز پیش نمایش Using Preview windows

  • تنظیمات گزینه های ویرایشگر مواد Setting Material Editor options

  • ایجاد زبانه های نمای چندگانه Creating multiple view tabs

  • ذخیره مواد در شکافهای نمونه Storing materials in sample slots

  • دستورات طرح بندی و انتخاب کنید Layout and select commands

  • درک XREF و مواد Understanding XREFs and materials

2. مواد سطح سخت 2. Hard Surface Materials

  • ارائه مواد فیزیکی در ART Rendering the Physical Material in ART

  • توازن بازتاب ها با زبری Balancing reflections with roughness

  • تنظیم فلزات و رنگ بازتاب Adjusting metalness and reflection color

  • استفاده از IOR برای کنترل بازتاب Using IOR to control reflectance

  • تنظیم یک عملکرد بازتاب سفارشی Setting a custom reflectance function

  • نکات برجسته کشش با ناهمسانگردی Stretching highlights with Anisotropy

  • درک کانال bump Understanding the bump channel

  • اضافه کردن یک کت شفاف Adding a clear coat

3. تکنیک های ردیابی ری 3. Ray-Tracing Techniques

  • کنترل شفافیت بدنی Controlling physical transparency

  • رنگ آمیزی با عمق شفافیت Tinting with transparency depth

  • نور پس زمینه با شفافیت دیوارهای نازک Backlighting with thin-walled translucency

  • پراکندگی زیرسطحی برای شفافیت بدنی Subsurface scattering for physical translucency

  • انتشار نور از یک سطح Light emission from a surface

4- ساخت شبکه های سایه بان 4. Building Shading Networks

  • ایستگاه های از پیش تعیین شده در آینده Future-proofing material presets

  • لایه بندی و پوشاندن با نقشه کامپوزیت Layering and masking with a composite map

  • تنظیم رنگ با نقشه تصحیح رنگ Color adjustment with a color correction map

  • آماده شدن برای پخت Preparing for baking

  • استفاده از انسداد محیط Applying ambient occlusion

  • نقشه های پخت با Render to Texture Baking maps with Render to Texture

  • تنظیم منحنی های RGB با نقشه خروجی RGB curves adjustment with an output map

5. نقشه برداری پیشرفته 5. Advanced Mapping

  • نقشه برداری از یک سطح شیب دار Mapping a gradient ramp

  • نقشه برداری رویه ای با نقشه مواد Procedural mapping with a substance map

  • شبیه سازی جزئیات امدادی با یک نقشه دست انداز عادی Simulating relief detail with a normal bump map

  • تغییر شکل سطوح با نقشه جابجایی Deforming surfaces with a displacement map

  • ترکیب نقشه ها با نقشه چند برابر RGB Combining maps with an RGB multiply map

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max 2017: مواد پیشرفته
جزییات دوره
2h 34m
34
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
31,698
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.