آموزش 3ds Max: رندر خارجی

3ds Max: Rendering Exteriors

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مجسمه سازی و بافت تا نور و رندر. این دوره 3ds Max را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و یک نمای کلی از کل بسته را ارائه می دهد ، و همچنین مهارت های اساسی که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند. بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کنید و آن را متناسب با موارد دلخواه خود تنظیم کنید. نحوه مدل سازی اشیا different مختلف را با استفاده از خطوط شکسته ، چند ضلعی ها ، سطوح تقسیم و مدل سازی شکل آزاد کشف کنید. مربی آرون اف راس همچنین نحوه ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ ، انیمیشن با فریم های کلیدی و موارد دیگر را نشان می دهد.
موضوعات شامل:
  • سفارشی سازی رابط
  • تکثیر و جمع آوری اشیا
  • مدل سازی با splines
  • مدل سازی پارامتری با اصلاح کننده ها
  • چند ضلعی و مدل سازی سطح زیربخش
  • مدل سازی Freeform
  • عکس های کادر بندی شده با دوربین
  • روشنایی با نور روز
  • مصالح ساختمانی
  • نگاشت بافتها
  • پیوند دادن اشیا in در سلسله مراتب
  • ایجاد و ویرایش کلیدهای فریم
  • ارائه توالی تصویر

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • 3ds Max از پایه 3ds Max from the ground up

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب فضای کاری Choosing a workspace

  • سفارشی سازی رابط کاربر و پیش فرض ها Customizing user interface and defaults

  • تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

1. ایجاد مواد خارجی 1. Creating Exterior Materials

  • ارزیابی امکانات طراحی Assessing the design possibilities

  • تشکیل رنگ و سطح درخشش Forming paint colors and sheen levels

  • ایجاد درخشش آجری و بتونی Making brick and concrete sparkle

  • اضافه کردن جزئیات ظریف به چوب و جانبداری Adding subtle detail to wood and siding

  • فلزات پرداخت Polishing metals

  • درخشش عینک Adding luster to glasses

  • تبدیل مواد شاخ و برگ برای اشعه ذهنی Converting foliage materials for mental ray

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • آشنا شدن با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ های viewport و grid Customizing viewport and grid colors

  • ایجاد و دستکاری بدوی ها Creating and manipulating primitives

  • تبدیل اشیا با حرکت و چرخش Transforming objects with Move and Rotate

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • انتخاب حالت های سایه سازی viewport Choosing viewport shading modes

  • صرفه جویی در وقت با کلیدهای میانبر میانبر صفحه کلید Saving time with keyboard shortcut hotkeys

  • کلیدهای میانبر شخصی سازی Customizing hotkeys

  • انتخاب سیستم مختصات مرجع Choosing a reference coordinate system

  • دستکاری اشیا around در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a transform center

  • با استفاده از طرح کلی Scene Explorer Using the Scene Explorer outline

  • پیکربندی طرح بندی های ویوپورت Configuring viewport layouts

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت پنجره و عبور Selecting in window and crossing modes

2. ارائه در نور روز 2. Rendering in Daylight

  • ایجاد سیستم نور روز و موقعیت یابی خورشید Creating the Daylight system and positioning the sun

  • نرم شدن خورشید و سایه ها Softening the sun and shadows

  • تنظیم قرار گرفتن در معرض عکاسی برای تصاویر استایل Adjusting the Photographic Exposure for stylized imagery

  • نورپردازی با استفاده از تصاویر HDR در سیستم Daylight Lighting using HDR imagery in the Daylight system

  • اضافه کردن چراغ های اضافی برای سطوح براق Adding extra lights for glossy surfaces

3. چیدمان صحنه 3. Scene Layout

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعریف شبکه خانگی Defining the home grid

  • ذخیره صحنه الگوی maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ایجاد صفحه تصویر Creating an image plane

  • کپی کردن اشیا with با Array Duplicating objects with Array

  • جمع آوری اشیا in به صورت گروهی Collecting objects in groups

  • مدیریت لایه های نمایش Managing display layers

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • ارجاع صحنه ها با اشیا X Xref Referencing scenes with Xref objects

3. عکس های شب روشنایی و غروب 3. Lighting Night and Dusk Shots

  • استفاده از سیستم Daylight برای غروب خورشید Using the Daylight system for sunsets

  • ریخته گری نور از وسایل بیرونی Casting light from exterior fixtures

  • روشنایی فضاهای داخلی برای شب Lighting interior spaces for night

  • تنظیم سطوح درخشان و روشن Adjusting luminous and lit surfaces

  • تنظیم دقیق قرار گرفتن در معرض عکاسی Fine-tuning the Photographic Exposure

4. مدل سازی Spline 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • ایجاد یک شی متحرک loft Creating a loft compound object

  • ایجاد خط شکاف آزاد Creating a freehand spline

  • ویرایش انواع راس کنترل Editing control vertex types

  • در حال ویرایش خطوط Bezier Editing Bezier splines

  • ارائه اشکال Rendering shapes

  • تنظیم جزئیات شکل با Interpolation Setting shape detail with Interpolation

  • چرخش یک سطح با اصلاح کننده تراش Revolving a surface with the Lathe modifier

  • اکسترودر با اصلاح Sweep Extruding with the Sweep modifier

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • افزودن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • ایجاد یک متن ابتدایی TextPlus Creating a TextPlus primitive

  • مدل سازی دیوارها با اصلاح Extrude Modeling walls with the Extrude modifier

4- تنظیم تنظیمات Rendering 4. Adjusting Rendering Settings

  • ارائه و بهینه سازی رندر Rendering and optimizing rendering

  • تنظیم نهایی Final برای سرعت جمع آوری می شود Fine-tuning Final Gather for speed

  • فشار مقادیر روشنایی جهانی برای تأثیر بصری Pushing Global Illumination values for visual impact

  • روشنایی نورپردازی Stylizing the bounced lighting

5. مدل سازی پارامتری با اصلاح کننده ها 5. Parametric Modeling with Modifiers

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • تغییر شکل لایه ها در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعریف سطح چند ضلعی جزئیات Defining polygon level of detail

  • عبور از یک انتخاب روی پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • در حال نسخه بندی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

5. روشنایی و ارائه گذرگاه های اضافی برای آهنگسازی 5. Lighting and Rendering Additional Passes for Compositing

  • ایجاد یک ماده غلبه بر انسداد محیط Creating an ambient-occlusion override material

  • ایجاد یک گذرگاه ارائه دهنده انسداد محیط با مواد سفارشی Creating an ambient-occlusion rendering pass with custom materials

  • نورپردازی سفارشی خاص برای جرقه Lighting a custom specular pass for sparkle

  • تنظیم ماسک های سفارشی برای ترکیب انعطاف پذیری Setting up custom masks for compositing flexibility

  • ارائه تصویر عبور می کند Rendering the image passes

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

  • اضافه کردن لبه ها با Quickslice Adding edges with Quickslice

  • برش با تفریق بولی Cutting with Boolean subtraction

  • ایجاد درب Creating doors

  • با استفاده از روبان مدل سازی Using the Modeling ribbon

  • ایجاد چند ضلعی ها Creating polygons

  • تبدیل اشیا sub فرعی Transforming sub-objects

  • استفاده از کدی برای تنظیم گزینه های یک چند ضلعی درون صفحه ای Using the caddy to set options for an inset polygon

  • شبیه سازی اشیا sub فرعی با Detach Cloning sub-objects with Detach

  • انشعاب با پلی اکسترود قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • ساده سازی هندسه با حذف Simplifying geometry with Remove

  • اکسترود یک سطح مسطح به یک حجم بسته Extruding a planar surface to a closed volume

  • جزئیات با Poly Chamfer قابل ویرایش Detailing with Editable Poly Chamfer

  • بازتاب اشیا با Mirror Reflecting objects with Mirror

  • رئوس جوشکاری Welding vertices

  • تصفیه هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • محدود کردن شی. فرعی تبدیل می شود Constraining sub-object transforms

6. آهنگ سازی و ارسال اثر در نوک 6. Compositing and Post Effects in Nuke

  • وارد کردن تصاویر و تنظیم لایه ها Importing the imagery and arranging the layers

  • تنظیم حالت های ترکیبی و تنظیم کدورت Setting blending modes and adjusting opacity

  • تنظیم رنگ با استفاده از ماسک های رندر شده Fine-tuning color using rendered masks

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با قرار گرفتن درخشان و برجسته درخشان ، لایه نهایی را قرار دهید Putting on the final polish with glinting highlights and glow

  • ابرها و آسمان سریع اضافه می شوند Adding quick clouds and sky

  • ارائه تصاویر ترکیبی Rendering the composited images

7. مدل سازی سطح زیربخش 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح تقسیم Understanding subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح تقسیم Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده تقارن Modeling with the Symmetry modifier

  • شکل دادن با ابزار Ribbon Shaping with Ribbon tools

  • با استفاده از نرم انتخاب Using Soft Selection

  • گوشه ها را با چین تیز کنید Sharpening corners with Crease

  • زیربخش های پخت Baking subdivisions

7. آهنگسازی و ارسال اثر در اثرات بعدی 7. Compositing and Post Effects in After Effects

  • وارد کردن تصاویر و تنظیم لایه ها Importing the imagery and arranging the layers

  • تنظیم حالت های ترکیبی و تنظیم کدورت Setting blending modes and adjusting opacity

  • تنظیم رنگ با استفاده از ماسک های رندر شده Fine-tuning color using rendered masks

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با قرار گرفتن درخشان و برجسته درخشان ، لایه نهایی را قرار دهید Putting on the final polish with glinting highlights and glow

  • ابرها و آسمان سریع اضافه می شوند Adding quick clouds and sky

  • ارائه انیمیشن ترکیبی Rendering the composited animation

  • فیلم های ارائه شده Rendered movies

8. مدل سازی Freeform 8. Freeform Modeling

  • با استفاده از ابزار Freeform روی روبان Using the Freeform tools on the ribbon

  • مجسمه سازی با رنگ تغییر شکل فشار / کشیدن Sculpting with Paint Deform Push/Pull

  • با استفاده از برس های تغییر شکل Paint Using Paint Deform Brushes

  • تنظیم گزینه های رنگ Setting paint options

  • تنظیم گزینه های قلم مو Setting brush options

  • انطباق یک شی با شی دیگر Conforming one object to another

  • تنظیم با Move Conform Adjustment with Move Conform

  • مجسمه سازی با Conform Transform Sculpting with Conform Transform

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

9. تکنیک های دوربین 9. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین و هدف فیزیکی Creating a physical camera and target

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling safe frames

  • انتخاب نسبت ابعاد در Render Setup Choosing aspect ratio in Render Setup

  • راه اندازی دوربین رایگان Setting up a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم ترتیب چرخش Setting rotation axis order

  • جبران تصویر با تغییر لنز Offsetting the image with Lens Shift

10. روشنایی 10. Lighting

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • اختصاص ماده پراکنده Assigning a diffuse material

  • ایجاد چراغ های نورسنجی Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی دوربین Adjusting the Camera Exposure Control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • تنظیم توزیع نور Adjusting light distribution

  • کنترل پارامترهای کانون توجه Controlling spotlight parameters

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

  • نورپردازی یک صحنه با محیط Illuminating a scene with the environment

  • با استفاده از Light Explorer Using the Light Explorer

11. مواد 11. Materials

  • با استفاده از Slate Material Editor Using the Slate Material Editor

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره کتابخانه های مواد Saving material libraries

  • درک مواد فیزیکی Understanding physical materials

  • تنظیم پارامترهای مواد فیزیکی Adjusting physical material parameters

12. نقشه برداری از بافت ها 12. Mapping Textures

  • کنترل اندازه نمونه مواد Controlling material sample size

  • طراحی نقشه های رویه سه بعدی Designing 3D procedural maps

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • طرح UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه واقعی Using Real-World Map Size

  • نقشه برداری با هنر برداری Mapping with vector art

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

13. سلسله مراتب 13. Hierarchies

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • تبدیل نقاط محوری Transforming pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیا Linking objects

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • اجتناب و اصلاح مسائل مقیاس Avoiding and correcting scale issues

14. انیمیشن Keyframe 14. Keyframe Animation

  • تنظیم پیکربندی زمان Setting up Time Configuration

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد keyframes در حالت Set Key Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش فریم های کلیدی در جدول زمانی Editing keyframes in the Timeline

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش منحنی های عملکرد در Curve Editor Editing function curves in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a motion path

15. رندر کردن 15. Rendering

  • انتخاب رندر Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های رندر Choosing render options

  • ارائه یک توالی تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک توالی تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max: رندر خارجی
جزییات دوره
3h 43m
174
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
28,470
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.

Adam Crespi Adam Crespi

آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است. وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است. آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است. در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.