در این مقدمه بر Grasshopper و Parametric Design Primer، نحوه ساخت و توسعه مدل های پارامتریک با Grasshopper 3D را بیاموزید.
طراحی پارامتریک امروزه یکی از مهارت های کلیدی برای طراحان است و مهارت های برنامه نویسی Grasshopper برای کسانی که در هر زمینه طراحی پیشرفت می کنند، مورد نیاز است. طراحی پارامتریک ترکیبی از زیبایی شناسی طراحی با دینامیک محاسبات است. معمارانی مانند Zaha Hadid و Bjarke Ingels برخی از پیشگامان طراحی پارامتریک هستند که فرصت های جدیدی را با طراحی معماری و فناوری ساختمان ایجاد می کنند.
خلاصه دوره
آنچه در این دوره خواهید آموخت نحوه استفاده از Grasshopper و نحوه استفاده از برنامه برای توسعه و کار بر روی مدل های پارامتریک و همچنین پلاگین های اصلی برای محاسبات تکاملی، طراحی محیطی و مدل سازی فیزیک است.
این دوره با مقدمه ای گسترده از رابط Grasshopper آغاز می شود. شما یاد خواهید گرفت که همه چیز کجاست و چگونه می توانید به راحتی پروژه ها را توسعه دهید.
بخش دوره بعدی نحوه ایجاد و توسعه متغیرهای اساسی، ورودی ها و خروجی ها برای داده های Grasshopper است. دانستن ورودی و خروجی کلید توسعه کد پارامتریک با کیفیت است.
در بخش زیر، توابع ریاضی و مجموعهای را در Grasshopper یاد میگیرید که به شما امکان میدهد دادهها و محاسبات پیچیده را مدیریت کنید.
در بخشهای بعدی، نحوه توسعه و کار با اشکال مختلف هندسه Rhino در Grasshopper برای ساخت مدلهای خود را خواهید آموخت. این برای کمک به شما برای تطبیق مهارت Grasshopper خود با هر نوع پروژه مهم است.
در بخشهای پایانی، با کار با نمایش و دستکاری دادهها در Grasshopper آشنا میشوید. این مهارتهای پارامتریک شما را آماده میکند تا واقعاً کدی را ایجاد کنید که مطابق با تصور شما باشد.
یک بخش جایزه در پایان این دوره شما را با نحوه رندر و متحرک سازی مدل های Grasshopper در هنگام حضور در Grasshopper آشنا می کند تا بتوانید بهره وری و نبوغ خود را مستقیماً به اشتراک بگذارید.
آنچه یاد می گیرید:
· نحوه برنامه ریزی طرح های پارامتریک
· چگونه می توان به طرز ماهرانه ای Grasshopper را هدایت کرد و یک اسکریپت GH را از ابتدا ساخت
· مفاهیم مهم و گردش کار برای برنامه های موفق Grasshopper
· نحوه اشکال زدایی برای مشکلات برنامه
· نحوه صدور هندسه برای پروژه Rhino
· چگونه مدل های Grasshopper را رندر و متحرک کنیم
- نحوه استفاده از محاسبات تکاملی با گالاپاگوس
- نحوه استفاده از طراحی محیطی با ابزار Ladybug
- نحوه استفاده از مدل های فیزیک با کانگورو.
پس از این دوره، میتوانید مدلهای Grasshopper را ایجاد و ویرایش کنید و در پروژههای طراحی پارامتریک مشارکت و همکاری کنید.
اگر آماده شروع ساختن مهارت طراحی پارامتریک خود هستید، در این دوره شما را می بینیم.
درباره مربی
براندون آرون گیبز یک معمار و مدرس دارای مجوز است که با موفقیت به هزاران دانش آموز کمک می کند تا در برترین برنامه های طراحی امروزی در طراحی، مدل سازی و رندر تسلط پیدا کنند.
پروژه دوره:
در این فعالیت دوره، دوره را دنبال میکنید تا یک پاویون ساده بسازید.
1. یک نیمه گنبد در راینو (جامد/چند سطحی)، به قطر 12 فوت (4 متر) ایجاد کنید، آن را 9 دقیقه از زمین (3 متر) بلند کنید
2. از دستور Dupe edge برای کپی کردن پایه گنبد استفاده کنید.
3. 2 ورودی ایجاد کنید: Dome - Brep، Circle Curve
4. 3 ورودی لغزنده اعداد ایجاد کنید:
#1 و #2 برای شبکه هگزا U(1ft(0.33m)- 3ft(1m) حداکثر
#3 برای Divide Circle (10-20)
5. Add Divide دستور Curve، و منحنی دایره و نوار لغزنده عدد را به آن وصل کنید
6 Param Plane را اضافه کنید و در نمای بالا بکشید
7. از دستور Project برای تجزیه و تحلیل Divide Curve Points بر روی صفحه زمین استفاده کنید و از آنها به عنوان ورودی استفاده کنید
8 دستور Add Line با استفاده از نتایج حاصل از نقاط پروژه (1) و منحنی تقسیم (2) به خطوط جدید
9 دستور HexPanel و پلاگین لغزنده و سطح گنبد را اضافه کنید، U/V را برای بهترین ظاهر تنظیم کنید
10 پختن Hex Grid نتیجه لایه "hexpavilion"
11 پخت نتیجه دستور Line در لایه "hexstructure"
12 از ویژگی های Object برای دادن ضخامت استفاده کنید
13. رندر و اشتراک گذاری با کلاس!
معمار و مبتکر
براندون گیبز یک معمار دارای مجوز، مدیر خلاق و معمار در رزیدنس در I Am The Studio است. براندون مدرک کارشناسی ارشد معماری را از انجمن معماری دریافت کرد و زیر نظر پاتریک شوماخر زاها حدید تحصیل کرد و در آنجا پایان نامه و تحقیق خود را در زمینه معماری پارامتریک آغاز کرد. براندون چندین غرفه، دانشگاه، کلیسا، خانه های مدرن و همچنین چندین پروژه فیلم و انیمیشن برنده جایزه طراحی کرده است. او به طور مرتب به معماران و طراحان جوان در سازمانهایی مانند AIA (موسسه معماران آمریکایی)، NOMA (سازمان ملی معماران اقلیت) و AIGA (موسسه هنرمندان گرافیک آمریکا) صحبت میکند و راهنمایی میکند.
نمایش نظرات