آموزش Unreal Engine 5 C++: ابزارهای ویرایشگر سفارشی ایجاد کنید

Unreal Engine 5 C++: Create Custom Editor Tools

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ایجاد قابلیت‌های ویرایشگر سفارشی در Unreal Engine 5 از طریق ماژول‌های ویرایشگر مختلف و ویجت‌های slate با استفاده از C++ منوهای ویرایشگر موجود را از طریق ماژول‌های مختلف گسترش دهید کتابخانه‌های برنامه‌نویسی ویرایشگر موجود مانند EditorAssetLibrary و EditorUtilityLibrary را بنویسید تا برای ساخت ویجت‌های تخته‌ای برای عملکرد ویرایشگر سفارشی ویرایشگر، کاوش کنید. تب برای نمایش ویجت های تخته سنگ ایجاد مواد و اتصال پین ها از طریق کد ایجاد کلیدهای داغ ویرایشگر سفارشی برای فعال کردن توابع سفارشی گسترش محتوا منوی مرورگر گسترش منوی انتخاب بازیگر گسترش منوی Outliner جهان اضافه کردن نمادهای سفارشی به عنوان عناصر رابط کاربری قبلا یک دوره Unreal C++ را گذرانده بود

همه چیزهایی را که برای گسترش ویرایشگر Unreal باید بدانید و ورودی‌های منوی سفارشی، ویجت‌های تخته‌ای، طرح کلی جهان را گسترش دهید، نمادهای سفارشی ثبت کنید و خیلی چیزهای دیگر را برای افزایش کارایی خود که پروژه و تیم شما به آن نیاز دارند، بیاموزید.


در قسمت اول دوره، ما روی اقدامات مربوط به دارایی‌ها تمرکز می‌کنیم و با کاوش در کتابخانه‌های اسکریپت‌نویسی موجود مانند UEditorAssetLibrary و UEditirUtilityLibrary در Unreal شروع می‌کنیم تا به ما در دستیابی به برخی اقدامات اولیه دارایی‌های سریع کمک کنیم.

>


سپس به نحوه اضافه کردن ورودی‌های منوی سفارشی خود نگاه می‌کنیم تا به ما کمک کند تا دارایی‌های بلااستفاده را جستجو و حذف کنیم و پوشه‌های خالی را با کلیک راست ماوس روی یک پوشه حذف کنیم. با چنین قابلیتی، سپس به Slate می پردازیم و ویجت های اسلات مختلف را در یک تب ویرایشگر سفارشی که ثبت کرده ایم ایجاد می کنیم. همچنین نحوه استفاده از EditorUtilityWidgets و ایجاد الگوریتم های خود را برای کمک به ما در ایجاد سریع مطالب از روی کد پوشش خواهیم داد.


در قسمت دوم دوره، ما از ترکیب EditorUtilityWidgets و EditorActorSubsystem استفاده می کنیم تا به ما در دستیابی به انتخاب دسته ای بازیگر، تکرار دسته ای بازیگر و تبدیل تصادفی بازیگر کمک کند. سپس از مهارت‌ها و دانشی که آموخته‌ایم برای ایجاد قفل انتخاب بازیگر از طریق گسترش منوی بازیگر ویرایشگر سطح، کلیدهای داغ ویرایشگر سفارشی و توسعه طرح کلی جهان استفاده خواهیم کرد.


پس از این دوره، می‌توانید هر ابزار ویرایشگر سفارشی‌ای را که خود یا تیمتان برای کارایی بهتر هنگام کار در داخل Unreal به آن نیاز دارید، ایجاد کنید.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • چند سوال متداول که ممکن است داشته باشید Some Common Questions You May Have

  • یک پروژه C++ ایجاد کنید Create A C++ Project

  • چگونه می توان کمک گرفت؟ How To Get Help?

  • ماژول ها در غیر واقعی Modules In Unreal

اقدامات دارایی سریع Quick Asset Actions

  • نمای کلی بخش اقدامات دارایی سریع Quick Asset Actions Section Overview

  • ابزار اقدام دارایی Asset Action Utility

  • یک سربرگ Debug ایجاد کنید Create A Debug Header

  • تکرار دسته ای دارایی Asset Batch Duplication

  • پیام ویرایشگر سفارشی Custom Editor Message

  • اضافه کردن پیشوند به دارایی ها Add Prefixes To Assets

  • چالش کدگذاری: حذف _Inst Coding Challenge: Remove _Inst

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • دارایی های استفاده نشده را از انتخاب حذف کنید Delete Unused Assets From Selection

  • رفع تغییر مسیرها از کد Fix Up Redirectors From Code

  • چالش اختیاری: تغییر نام دسته ای دارایی ها Optional Challenge: Batch Renaming Assets

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

گسترش منوی مرورگر محتوا Extend Content Browser Menu

  • نمای کلی بخش منوی مرورگر محتوا را گسترش دهید Extend Content Browser Menu Section Overview

  • نمایندگان Delegates

  • چگونه ورودی منوی سفارشی ایجاد کنیم؟ How To Create Custom Menu Entry?

  • افزودن نماینده سفارشی Add Custom Delegate

  • توابع اتصال Binding Functions

  • جستجو و حذف دارایی های استفاده نشده Search And Delete Unused Assets

  • چالش کدنویسی: تغییر مسیرها را از کد برطرف کنید Coding Challenge: Fix Up Redirectors From Code

  • جمع بندی در مورد حذف دارایی های استفاده نشده Recap On Delete Unused Assets

  • چالش کدنویسی: برای حذف پوشه های خالی، یک ورودی منو اضافه کنید Coding Challenge: Add Another Menu Entry For Deleting Empty Folders

  • جستجو و حذف پوشه های خالی Search And Delete Empty Folders

  • چالش اختیاری: حذف دارایی های استفاده نشده و پوشه های خالی با هم Optional Challenge: Deleting Unused Assets And Empty Folders Together

  • بسته بندی بخش Secion Wrap Up

ویجت تخته سنگ Slate Widget

  • نمای کلی بخش ویجت Slate Slate Widget Section Overview

  • تخته سنگ چیست؟ What is Slate?

  • اشاره گرهای هوشمند Smart Pointers

  • چیزهایی که می خواهیم با ویجت Slate به دست آوریم Things We Want To Achieve With Slate Widget

  • ایجاد یک برگه ویرایشگر سفارشی Spawn A Custom Editor Tab

  • یک کلاس برای ویجت Slate تنظیم کنید Set Up A Class For Slate Widget

  • ارسال داده به ویجت Slate Sending Data To Slate Widget

  • چیدمان اولیه را تنظیم کنید Set Up Basic Layout

  • ارسال داده های دارایی به ویجت Slate Sending Asset Data To Slate Widget

  • SListView را بسازید Construct SListView

  • SCECBox را بسازید Construct SChecBox

  • متون بیشتری را برای ویجت ردیف اضافه کنید Add In More Texts For Row Widget

  • SButton را بسازید Construct SButton

  • هنگام کلیک کردن روی دکمه، دارایی واحد را حذف کنید Delete Single Asset When Clicking The Button

  • SListView را بازخوانی کنید Refresh SListView

  • چالش کدنویسی: دکمه های بیشتر را برش دهید Coding Challenge: Constrcut More Buttons

  • حذف تمام دارایی های انتخاب شده Delete All Selected Assets

  • همه دارایی های موجود در لیست را انتخاب و از حالت انتخاب خارج کنید Select And Deselect All Assets In The List

  • جعبه اسکامبو را بسازید Construct SCombo Box

  • فهرست دارایی های استفاده نشده Listing Unused Assets

  • تکمیل فهرست دارایی های استفاده نشده Perfecting Listing Unused Assets

  • چالش کدنویسی: فهرست دارایی ها با همان نام Coding Challenge: Listing Assets With Same Name

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • راه حل: فهرست دارایی ها با همان نام Solution: Listing Assets With Same Name

  • همگام سازی مرورگر محتوا با دارایی Sync Content Browser To Asset

  • متون راهنما را اضافه کنید Add In Help Texts

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

نمادهای ویرایشگر سفارشی Custom Editor Icons

  • نمای کلی بخش نمادهای ویرایشگر سفارشی Custom Editor Icons Section Overview

  • فرآیند اضافه کردن آیکون های سفارشی Process For Adding Custom Icons

  • کلمه کلیدی "ایستا". The "Static" Keyword

  • ثبت نمادهای سفارشی Register Custom Icons

  • اعمال نمادها در ورودی های منو Apply Icons To Menu Entries

ایجاد مواد از کد Create Material From Code

  • ایجاد مطالب از بخش کد Create Material From Code Section Overview

  • ویجت ابزار ویرایشگر Editor Utility Widget

  • ویجت ابزار ویرایشگر را بسازید Build An Editor Utility Widget

  • آماده سازی برای ایجاد مواد Preparing For Material Creation

  • پردازش داده های انتخاب شده Process Selected Data

  • چک آیا نام استفاده شده است Check Is Name Used

  • ایجاد دارایی مادی از کد Create Material Asset From Code

  • نام های بافت پشتیبانی شده Supported Texture Names

  • ایجاد گره برای رنگ پایه Create Node For Base Color

  • Node For Metalic را ایجاد کنید Create Node For Metalic

  • چالش کدنویسی: گره های بیشتری برای مواد ایجاد کنید Coding Challenge: Create More Nodes For Material

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • راه حل: گره های بیشتری برای مواد ایجاد کنید Solution: Create More Nodes For Material

  • ایجاد گره برای بافت بسته بندی کانال Create Node For Channel Packed Texture

  • چالش کدنویسی: ایجاد نمونه مواد Coding Challenge: Create Material Instance

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • راه حل: ایجاد نمونه مواد Solution: Create Material Instance

  • چالش اختیاری: ایجاد نمونه مواد از Master Material Optional Challenge: Create Material Instance From Master Material

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

اقدامات بازیگر سریع Quick Actor Actions

  • نمای کلی بخش اقدامات بازیگر سریع Quick Actor Actions Section Overview

  • زیرسیستم بازیگر ویرایشگر Editor Actor Subsystem

  • انتخاب دسته بازیگر Actor Batch Selection

  • تکرار دسته ای بازیگر Actor Batch Duplication

  • چالش کدنویسی: چرخش بازیگر را تصادفی کنید Coding Challenge: Randomize Actor Rotation

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • راه حل: چرخش بازیگر را تصادفی کنید Solution: Randomize Actor Rotation

  • چالش کدنویسی: تصادفی کردن افست/مقیاس بازیگر Coding Challenge: Randomize Actor Offset/Scale

  • راه حل خود را به اشتراک بگذارید Share Your Solution

  • راه حل:تصادفی آفست/مقیاس بازیگر Solution:Randomize Actor Offset/Scale

  • چالش اختیاری: انتخاب/لغو انتخاب بازیگران بر اساس نام Optional Challenge: Select/Deselect Actors By Name

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

گسترش منوی بازیگر ویرایشگر سطح Extend Level Editor Actor Menu

  • نمای کلی بخش منوی بازیگر ویرایشگر سطح را گسترش دهید Extend Level Editor Actor Menu Section Overview

  • ورودی منوی ویرایشگر سطح سفارشی Custom Level Editor Menu Entry

  • Object Event را انتخاب کنید Select Object Event

  • آماده شدن برای قفل انتخاب Preparing For Selection Lock

  • اجرای قفل انتخاب Implementing Selection Lock

  • نمادهای ویرایشگر سفارشی برای ورودی های منو Custom Editor Icons For Menu Entries

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

کلیدهای داغ ویرایشگر سفارشی Custom Editor Hot Keys

  • نمای کلی بخش کلیدهای داغ ویرایشگر سفارشی Custom Editor Hot Keys Section Overview

  • آماده سازی برای کلیدهای داغ سفارشی Preparing For Custom Hot Keys

  • ثبت کلیدهای داغ ویرایشگر سفارشی Register Custom Editor Hot Keys

  • تابع اتصال برای کلیدهای داغ سفارشی Function Binding For Custom Hot Keys

  • چالش اختیاری: نمایش بازیگران قفل شده در یک لیست Optional Challenge: Displaying Locked Actors In A List

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

گسترش World Outliner Extend World Outliner

  • نمای کلی بخش World Outliner را گسترش دهید Extend World Outliner Section Overview

  • آماده شدن برای توسعه Outliner جهان Preparing For Extending World Outliner

  • SHeaderRow را بسازید Construct SHeaderRow

  • ویجت ردیف را بسازید Construct Row Widget

  • FActorTreeItem FActorTreeItem

  • Refresh Scene Outliner Refresh Scene Outliner

  • ساخت دکمه جابجایی Construct Toggle Button

  • بخش جمع بندی Section Wrap Up

تبریک می گویم Congratulations

  • گاردهای ایمن فوق العاده Extra Safe Guards

  • پلاگین خود را بسته بندی کنید Package Your Plugin

  • پلاگین بسته بندی شده خود را به عنوان افزونه موتور پیش فرض تنظیم کنید Set Your Packaged Plugin As Default Engine Plugin

  • از اینجا به کجا برویم؟ Where to go from here?

نمایش نظرات

آموزش Unreal Engine 5 C++: ابزارهای ویرایشگر سفارشی ایجاد کنید
جزییات دوره
14 hours
117
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
932
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Vince Petrelli Vince Petrelli

برنامه نویس/هنرمند سه بعدی