آموزش الگوهای طراحی در جاوا

Design Patterns in Java

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: کشف پیاده سازی مدرن الگوهای طراحی در جاوا شناخت و اعمال الگوهای طراحی Refactor طرح های موجود برای استفاده از الگوهای طراحی دلیل کاربرد و کاربرد الگوهای طراحی پیش نیازها: درک خوب جاوا آشنایی با آخرین ویژگی های جاوا درک خوب اصول طراحی شی گرا A کامپیوتر با آخرین JDK و (امیدوارم) یک IDE

نمای کلی دوره

این دوره مروری جامع از الگوهای طراحی در جاوا از دیدگاه عملی ارائه می‌کند. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:

پوشش می دهد
  • آخرین نسخه های زبان برنامه نویسی جاوا

  • استفاده از رویکردهای برنامه نویسی مدرن: تزریق وابستگی، برنامه نویسی واکنشی و موارد دیگر

  • استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده مدرن مانند IntelliJ IDEA

  • مباحث تغییرات الگو و رویکردهای جایگزین

این دوره یک نمای کلی از همه الگوهای طراحی Gang of Four (GoF) را که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحث‌های استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه می‌دهد.

الگوهای طراحی چیست؟

الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط اریش گاما، جان ولیسیدز، رالف جانسون و ریچارد هلم (که معمولاً به عنوان یک باند چهار شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF شناخته می شوند) محبوب شدند.

کتاب اصلی با استفاده از C++ و Smalltalk به عنوان مثال نوشته شده است، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامه نویسی قابل تصور سازگار شده است: C#، Java، PHP و حتی زبان های برنامه نویسی که کاملاً شی گرا نیستند، مانند جاوا اسکریپت.

جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آنها را در کتابخانه‌ها می‌بینیم، برخی از آنها در زبان‌های برنامه‌نویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.

این دوره چه الگوهایی را پوشش می‌دهد؟

این دوره همه الگوهای طراحی GoF را پوشش می‌دهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:

  • اصول طراحی جامد: اصل مسئولیت واحد، اصل باز-بسته، اصل جایگزینی لیسکوف، اصل جداسازی رابط و اصل وارونگی وابستگی

  • الگوهای طراحی خلاقانه: Builder، Factories (Factory Method and Abstract Factory)، نمونه اولیه و Singleton

  • الگوهای طراحی سازه: آداپتور، پل، کامپوزیت، دکوراتور، نما، وزن پرواز و پروکسی

  • الگوهای طراحی رفتاری: زنجیره مسئولیت، فرمان، مفسر، تکرارکننده، میانجی، یادگاری، شی تهی، مشاهده‌گر، حالت، استراتژی، روش الگو و بازدیدکننده

دوره برای چه کسانی است؟

این دوره برای توسعه‌دهندگان جاوا است که می‌خواهند نه تنها نمونه‌های کتاب درسی از الگوهای طراحی را ببینند، بلکه می‌خواهند تغییرات و ترفندهای مختلفی را که می‌توان برای پیاده‌سازی الگوهای طراحی به روشی مدرن به کار برد، مشاهده کرد. به عنوان مثال، استفاده از ژنریک های بازگشتی به ما کمک می کند حتی زمانی که وراثت در میان است، رابط های روان بسازیم.

سبک ارائه

این دوره به‌عنوان مجموعه‌ای (بسیار بزرگ) از نمایش‌های زنده ارائه می‌شود که در IntelliJ IDEA انجام می‌شود و با استفاده از موتور رندر Kinetica ارائه می‌شود. Kinetica به هم ریختگی بصری IDE را حذف می‌کند و باعث می‌شود روی کد تمرکز کنید که به خوبی ارائه می‌شود، چه در حال تماشای دوره بر روی یک صفحه بزرگ یا یک تلفن همراه باشید.

اکثر نسخه‌های نمایشی تک فایل هستند، بنابراین می‌توانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کنید و آن را در IntelliJ، Eclipse یا IDE دیگری به انتخاب خود اجرا کنید.

این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمی‌کند. همه دموها کد نویسی زنده هستند. من در صورت لزوم از IntelliJ و بسته های مختلف Maven استفاده می کنم.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

اصول طراحی جامد SOLID Design Principles

  • بررسی اجمالی Overview

  • اصل مسئولیت واحد (SRP) Single Responsibility Principle (SRP)

  • اصل باز-بسته (OCP) Open-Closed Principle (OCP)

  • اصل جایگزینی لیسکوف (LSP) Liskov Substitution Principle (LSP)

  • اصل جداسازی رابط (ISP) Interface Segregation Principle (ISP)

  • اصل وارونگی وابستگی (DIP) Dependency Inversion Principle (DIP)

  • خلاصه Summary

سازنده Builder

  • دسته بندی گاما Gamma Categorization

  • بررسی اجمالی Overview

  • سازندگان در جاوا Builders in Java

  • سازنده Builder

  • سازنده روان Fluent Builder

  • وراثت سازنده روان با ژنریک های بازگشتی Fluent Builder Inheritance with Recursive Generics

  • سازنده وجهی Faceted Builder

  • تمرین کدنویسی سازنده Builder Coding Exercise

  • خلاصه Summary

کارخانه ها Factories

  • بررسی اجمالی Overview

  • روش کارخانه Factory Method

  • کارخانه Factory

  • کارخانه چکیده Abstract Factory

  • تمرین کدگذاری کارخانه Factory Coding Exercise

  • خلاصه Summary

نمونه اولیه Prototype

  • بررسی اجمالی Overview

  • از Cloneable استفاده نکنید Don't Use Cloneable

  • سازندگان کپی Copy Constructors

  • کپی از طریق سریال سازی Copy Through Serialization

  • تمرین کدگذاری نمونه اولیه Prototype Coding Exercise

  • خلاصه Summary

سینگلتون Singleton

  • بررسی اجمالی Overview

  • سینگلتون پایه Basic Singleton

  • مشکلات سریال سازی Serialization Problems

  • بلوک استاتیک سینگلتون Static Block Singleton

  • تنبلی و ایمنی نخ Laziness and Thread Safety

  • سینگلتون استاتیک داخلی Inner Static Singleton

  • Singleton مبتنی بر Enum Enum Based Singleton

  • مونوستات Monostate

  • مولتی تن Multiton

  • مسائل آزمون پذیری Testability Issues

  • Singleton در تزریق وابستگی Singleton in Dependency Injection

  • تمرین کدگذاری تک تن Singleton Coding Exercise

  • خلاصه Summary

آداپتور Adapter

  • بررسی اجمالی Overview

  • وکتور/رستر نسخه ی نمایشی Vector/Raster Demo

  • حافظه پنهان آداپتور Adapter Caching

  • تمرین کدگذاری آداپتور Adapter Coding Exercise

  • خلاصه Summary

پل Bridge

  • بررسی اجمالی Overview

  • پل Bridge

  • تمرین کدگذاری پل Bridge Coding Exercise

  • خلاصه Summary

کامپوزیت Composite

  • بررسی اجمالی Overview

  • شکل های هندسی Geometric Shapes

  • شبکه های عصبی Neural Networks

  • تمرین کدگذاری ترکیبی Composite Coding Exercise

  • خلاصه Summary

دکوراتور Decorator

  • بررسی اجمالی Overview

  • دکوراتور رشته String Decorator

  • ترکیب دکوراتور پویا Dynamic Decorator Composition

  • ترکیب دکوراتور استاتیک Static Decorator Composition

  • آداپتور-دکوراتور Adapter-Decorator

  • تمرین کدگذاری دکوراتور Decorator Coding Exercise

  • خلاصه Summary

نما Façade

  • بررسی اجمالی Overview

  • نما Façade

  • خلاصه Summary

وزن پرواز Flyweight

  • بررسی اجمالی Overview

  • تکرار نام کاربری Repeating User Names

  • قالب بندی متن Text Formatting

  • تمرین کدگذاری Flyweight Flyweight Coding Exercise

  • خلاصه Summary

پروکسی Proxy

  • بررسی اجمالی Overview

  • پروکسی حفاظتی Protection Proxy

  • پروکسی اموال Property Proxy

  • پروکسی پویا برای ورود به سیستم Dynamic Proxy for Logging

  • پروکسی در مقابل دکوراتور Proxy vs. Decorator

  • تمرین کدگذاری پروکسی Proxy Coding Exercise

  • خلاصه Summary

زنجیره مسئولیت Chain of Responsibility

  • بررسی اجمالی Overview

  • زنجیره روش Method Chain

  • جداسازی پرس و جوی دستوری Command Query Separation

  • زنجیره کارگزار Broker Chain

  • تمرین کدگذاری زنجیره مسئولیت Chain of Responsibility Coding Exercise

  • خلاصه Summary

فرمان Command

  • بررسی اجمالی Overview

  • فرمان Command

  • لغو عملیات Undo Operations

  • تمرین کدگذاری دستوری Command Coding Exercise

  • خلاصه Summary

مترجم Interpreter

  • بررسی اجمالی Overview

  • مترجم دست ساز: Lexing Handmade Interpreter: Lexing

  • مترجم دست ساز: تجزیه Handmade Interpreter: Parsing

  • ANTLR ANTLR

  • تمرین کدگذاری مترجم Interpreter Coding Exercise

  • خلاصه Summary

اشاره گر Iterator

  • بررسی اجمالی Overview

  • پیمایش درخت Tree Traversal

  • ویژگی های آرایه پشتیبان Array-Backed Properties

  • تمرین کدنویسی Iterator Iterator Coding Exercise

  • خلاصه Summary

میانجی Mediator

  • بررسی اجمالی Overview

  • اتاق چت Chat Room

  • کارگزار رویداد Reactive Extensions Reactive Extensions Event Broker

  • تمرین کدگذاری میانجی Mediator Coding Exercise

  • خلاصه Summary

یادگاری Memento

  • بررسی اجمالی Overview

  • یادگاری Memento

  • یادگاری برای Interop Memento for Interop

  • تمرین کدگذاری یادگاری Memento Coding Exercise

  • خلاصه Summary

شی پوچ Null Object

  • بررسی اجمالی Overview

  • شی پوچ Null Object

  • شی پویا پوچ Dynamic Null Object

  • تمرین کدگذاری شی پوچ Null Object Coding Exercise

  • خلاصه Summary

مشاهده کننده Observer

  • بررسی اجمالی Overview

  • مشاهده گر و قابل مشاهده Observer and Observable

  • یک کلاس رویداد An Event Class

  • مشکل با ویژگی های وابسته The Problem with Dependent Properties

  • تمرین کدگذاری قابل مشاهده Observable Coding Exercise

  • خلاصه Summary

حالت State

  • بررسی اجمالی Overview

  • پیاده سازی کلاسیک Classic Implementation

  • ماشین دولتی دست ساز Handmade State Machine

  • دستگاه دولت بهار Spring Statemachine

  • تمرین کدگذاری دولتی State Coding Exercise

  • خلاصه Summary

استراتژی Strategy

  • بررسی اجمالی Overview

  • استراتژی پویا Dynamic Strategy

  • استراتژی ایستا Static Strategy

  • تمرین کدگذاری استراتژی Strategy Coding Exercise

  • خلاصه Summary

روش الگو Template Method

  • بررسی اجمالی Overview

  • روش الگو Template Method

  • تمرین کدگذاری روش الگو Template Method Coding Exercise

  • خلاصه Summary

بازدید کننده Visitor

  • بررسی اجمالی Overview

  • بازدید کننده سرزده Intrusive Visitor

  • بازدید کننده بازتابی Reflective Visitor

  • بازدیدکننده کلاسیک (ارسال دوبار) Classic Visitor (Double Dispatch)

  • بازدید کننده غیر چرخشی Acyclic Visitor

  • تمرین کدگذاری بازدیدکنندگان Visitor Coding Exercise

  • خلاصه Summary

خلاصه دوره Course Summary

  • پایان دوره End of Course

  • سخنرانی جایزه: دوره های دیگر با تخفیف Bonus Lecture: Other Courses at a Discount

نمایش نظرات

آموزش الگوهای طراحی در جاوا
جزییات دوره
10.5 hours
123
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
47,806
4.2 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dmitri Nesteruk Dmitri Nesteruk

مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading