آموزش Blender 3D برای مبتدیان: مدل جک فانوس

Blender 3D for Beginners: Model a Jack-o'-lantern

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

در این دوره، من شما را از طریق فرآیند ساده و دوستانه مبتدی ایجاد یک فانوس جک در بلندر راهنمایی خواهم کرد.

فانوس‌های جک نماد کلاسیک هالووین هستند و در واقع ساختن آنها در بلندر بسیار آسان است! آنها همچنین مدلی هستند که می توانند به راحتی مطابق میل شما سفارشی شوند!

ما تمام مراحل ساخت این فانوس جک را از منظر مبتدی دنبال خواهیم کرد تا از سردرگمی تا حد ممکن جلوگیری کنیم. این بدان معناست که من هیچ قدمی را رد نمی‌کنم یا آنقدر سریع پیش نمی‌روم که نتوانید با من همراه باشید.

ما از Blender برای این آموزش استفاده می کنیم، که یک نرم افزار سه بعدی شگفت انگیز و کاملا رایگان است. تنها مانع ورود، داشتن رایانه ای برای اجرای نرم افزار است.

در این کلاس می توانید انتظار داشته باشید که یاد بگیرید:

  • رابط و ابزار بلندر: هنگام ایجاد جک فانوس خود، با بسیاری از ابزارهای اساسی و عناصر رابط در Blender آشنا خواهیم شد.

  • مدل‌سازی: برای ایجاد جک فانوس خود از ابتدا، از ابزارها و اصلاح‌کننده‌های اصلی مدل‌سازی مانند Boolean و Solidify استفاده می‌کنیم.

  • نورپردازی: ما یک طرح نورپردازی شبح وار از جمله نورپردازی حجمی را راه اندازی خواهیم کرد.

  • سایه: که می تواند ظاهری شبیه کدو تنبل، موم شمع و شعله به اجسام بدهد.

  • رندر: در نهایت، ما تصویر نهایی خود را در Blender ارائه خواهیم کرد تا بتوانید آن را با دوستان و خانواده خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

وقتی کارمان تمام شد، تمام مهارت‌هایی را که برای ساختن فانوس جک خود نیاز دارید، خواهید داشت!

برای پروژه کلاس ما، شما همین کار را انجام خواهید داد! من از شما می خواهم یک فانوس جک جدید با یک چهره یا طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید و آن را با کلاس به اشتراک بگذارید!

من شخصاً همه پروژه‌های آپلود شده در گالری را بررسی می‌کنم و درباره کارهای فوق‌العاده‌ای که انجام داده‌اید، و همچنین هر چیزی که می‌تواند از برخی تنظیمات استفاده کند، به شما بازخورد می‌دهم.

امیدوارم با ساختن فانوس جک سه بعدی خود به من در این سفر مبتدی سرگرم کننده از بلندر بپیوندید!

تبریک می گویم! شما فانوس جک خود را کامل کرده اید!

اکنون که یاد گرفتید چگونه با من یک فانوس ساده جک بسازید، می‌خواهم فانوس جدیدی از خودتان بسازید و آن را با کلاس به اشتراک بگذارید!

توصیه می‌کنم از طریق Google برای الهام گرفتن از اینکه فانوس جک جدید شما چگونه باشد، نگاه کنید. وقتی تصویری را که دوست دارید پیدا کردید، از آن تصویر به عنوان مرجع استفاده کنید!

در اینجا چند مورد است که در حین تحقیق توجه من را به خود جلب کرد:

برای پروژه کلاسی خود من این شخص احمق را ساختم!

این فانوس جک با استفاده از تمام تکنیک‌هایی که در این کلاس یاد گرفتیم ایجاد شد.

بعد از اینکه فانوس جک جدید خود را به پایان رساندید، رندر را در گالری پروژه ارسال کنید تا با من و سایر دانش آموزان به اشتراک بگذارید!

من شخصاً هر پروژه پست شده را بررسی می‌کنم و به شما اطلاع می‌دهم که درباره پروژه شما چه چیزی را دوست دارم، و همچنین هر چیزی که می‌تواند از برخی تنظیمات استفاده کند.

من نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم همه شما به چه چیزی می‌رسید!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • مدل سازی شمع Modeling the Candle

  • سایه زدن به فانوس جک (قسمت 1) Shading the Jack-o'-lantern (Part 1)

  • رندر فانوس جک Rendering the Jack-o'-lantern

  • سایه زدن به فانوس جک (قسمت 2) Shading the Jack-o'-lantern (Part 2)

  • روشن کردن فانوس جک Lighting the Jack-o'-lantern

  • پروژه کلاس ما! Our Class Project!

  • معرفی Introduction

  • مدل سازی ساقه کدو تنبل Modeling the Pumpkin Stem

  • مدل سازی کدو تنبل Modeling the Pumpkin

  • (اختیاری برای دانشجویان بازگشته) راهنمای سریع مخلوط کن (Optional for Return Students) Blender Quick Guide

  • راه اندازی فایل ما Setting Up Our File

  • حک کردن صورت جک فانوس! Carving the Jack-o'-lantern's Face!

نمایش نظرات

آموزش Blender 3D برای مبتدیان: مدل جک فانوس
جزییات دوره
2h 54m
12
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
60
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Harry Jones
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Harry Jones Harry Jones

هنرمند حرفه ای سه بعدی

سلام، من هری هستم! من 13 سال تجربه در مدل سازی و تکسچرینگ سه بعدی دارم. در طول این 13 سال، من 8 سال را به عنوان یک هنرمند حرفه ای سه بعدی در صنعت سه بعدی کار کرده ام. من در طول کارم برای انواع مختلفی از شرکت ها کار کرده ام، مانند یک استودیوی بازی های ویدیویی بزرگ MMORPG، یک شرکت تولید ویدئو و یک شرکت تجسم معماری برنده جایزه. من به‌عنوان مدیر استودیو، هنرمند اصلی سه بعدی، هنرمند پس‌زمینه سه‌بعدی، ویرایشگر گرین‌اسکرین و هنرمند UI کارآموز کار کرده‌ام. کارهای حرفه‌ای من در مجله "هنرمند سه بعدی" همراه با محتوای آموزشی نمایش داده شده است. من تجربه زیادی با Photosh op، Blender، 3d Max و VRay دارم. من در رندر سه بعدی فوتورئالیستی با تمرکز بر تجسم معماری تخصص دارم، اگرچه اشتیاق من در چیزهایی است که کمی سبک تر و سرگرم کننده تر هستند!

امیدوارم به من اجازه دهید تا با شرکت در یکی از کلاس هایم بخشی از دانش و تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارم.