آموزش Godot 2D Megacourse: توسعه بازی از مبتدی تا متخصص

دانلود Godot 2D Megacourse: Game Development Beginner to Expert

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با این دوره پروژه محور، نحوه توسعه بازی های دو بعدی در گودو را بیاموزید! نحوه راه اندازی و پیمایش موتور گودو اصول اصلی طراحی و توسعه بازی دو بعدی ایجاد صحنه های جذاب بازی، نقشه ها و عناصر تعاملی نحوه پیاده سازی مکانیک ورودی و حرکت بازیکن ساخت سیستم های بازی با استفاده از الگوی فرمان و سیستم های پیام ایجاد عناصر رابط کاربری مانند منوها ، موجودی، و فروشگاه ها طراحی شخصیت های غیر بازیکن (NPC)، سیستم های رزمی، و مینی بازی ها استراتژی های ذخیره/بارگذاری بازی داده ها و مدیریت وضعیت های بازی بهترین شیوه ها برای ساختار کد بازی و سازماندهی پروژه ها به کارگیری اصول طراحی بازی در ساخت بازی در دنیای واقعی پیش نیازها: بدون نیاز به دانش قبلی بازی سازی. میل به یادگیری! نگرش مثبت!

نحوه ایجاد بازی های ویدئویی دو بعدی را بیاموزید!

در گودو مانند یک حرفه ای توسعه دهید!


آیا تا به حال خواسته اید که بازی های دو بعدی خود را بسازید، از طراحی جهان های فراگیر گرفته تا برنامه نویسی مکانیک های گیم پلی؟ به دوره توسعه بازی Godot 2D خوش آمدید، جایی که ما به شما کمک می کنیم با استفاده از یکی از محبوب ترین موتورهای بازی موجود در ساخت بازی تسلط پیدا کنید. اما چرا گودو؟

Godot یک موتور بازی با منبع باز و بسیار همه کاره است که به توسعه دهندگان در همه سطوح اجازه می دهد بازی های دو بعدی و سه بعدی ایجاد کنند. رابط کاربر پسند و ویژگی های قوی آن را به انتخابی عالی برای مبتدیان و سازندگان بازی با تجربه تبدیل کرده است. چه بخواهید اولین بازی خود را بسازید یا مهارت های خود را گسترش دهید، این دوره برای ارائه پایه ای قوی در توسعه بازی های دو بعدی طراحی شده است.

در این دوره آموزشی، گام به گام یاد خواهید گرفت که چگونه از گودو برای زنده کردن ایده های بازی خود استفاده کنید. از راه‌اندازی پروژه‌تان، ایجاد صحنه‌ها و برنامه‌نویسی مکانیک بازیکن گرفته تا طراحی عناصر تعاملی و ساختن سیستم‌های پیچیده بازی. هر درس مملو از مثال‌های عملی و عملی است تا اطمینان حاصل شود که اعتماد به نفس توسعه بازی‌ها را به‌طور مستقل به دست می‌آورید.


پس از گذراندن این دوره، شما قادر خواهید بود:


  • موتور گودو را با اطمینان حرکت کنید

  • بازی های دو بعدی خود را بسازید و راه اندازی کنید

  • مکانیک های پیچیده بازی را با استفاده از زبان اسکریپت گودو ایجاد کنید

  • بهترین شیوه‌ها را در طراحی، توسعه و مدیریت پروژه بازی بکار ببرید

  • به بهبود مهارت های توسعه بازی خود از طریق پروژه های مستقل ادامه دهید


از همین امروز شروع به ایجاد بازی های دو بعدی خود با گودو کنید!


سرفصل ها و درس ها

مبانی The Basics

  • مقدمه Introduction

  • در حال نصب گودو Installing Godot

  • ایجاد یک پروژه جدید Creating a new project

  • تنظیمات پروژه: وضوح و مقیاس Project Settings: Resolution and Scaling

مراحل اول First Steps

  • ایجاد صفحه عنوان Creating the Title Screen

  • ایجاد یک تم پایه Creating a Base Theme

  • نمایش شماره نسخه Displaying the Version Number

صفحه بارگیری The Loading Screen

  • ایجاد یک صحنه بارگیری ناهمزمان: UI Creating an Asynchronous Loading Scene: UI

  • ایجاد صحنه بارگیری ناهمزمان: کد Creating an Asynchronous Loading Scene: Code

صحنه اصلی بازی The Main Game Scene

  • شروع یک بازی جدید Starting a New Game

  • سازماندهی صحنه بازی Organizing the Game Scene

  • نقشه جهان: ایجاد Tileset The World Map: Tileset Creation

  • نقشه جهان: ایجاد نقشه کاشی The World Map: Tilemap Creation

  • نقشه جهان: داده های زمین The World Map: Terrain Data

  • نقشه جهان: اسکریپت پایه The World Map: Base Scripting

ورودی پخش کننده Player Input

  • منوی فرمان: UI Command Menu: UI

  • الگوی فرمان The Command Pattern

  • پردازشگر فرمان The Command Processor

  • اجرای دستور حرکت Implementing the Move Command

کنسول پیام The Message Console

  • کنسول پیام: UI The Message Console: UI

  • کنسول پیام: کد The Message Console: Code

اتوبوس پیام The Message Bus

  • اتوبوس پیام The Message Bus

آواتار بازیکن The Player Avatar

  • ایجاد آواتار 2 بعدی Map Player Creating the 2D Map Player Avatar

  • تخم ریزی آواتار Spawning the Avatar

  • پیاده سازی حرکت بازیکن Implementing Player Movement

موجودیت های نقشه Map Entities

  • موجودیت های نقشه Map Entities

  • ChangeMapTriggerEntity ChangeMapTriggerEntity

انتقال نقشه Map Transitions

  • بارگیری نقشه ناهمزمان Asynchronous Map Loading

نقشه های شهر Town Maps

  • ایجاد نقشه شهر: کاشی ها و داده های برخورد Creating the Town Map: Tiles and Collision Data

  • فروشگاه‌های بدون سقف: لایه‌های نقشه کاشی و محرک‌های Area2D Roofless Shops: Tilemap layers and Area2D Triggers

  • NPC های پایه Basic NPCs

  • فرمان Speak The Speak Command

  • افزودن یک رابط کاربری پویا به کنسول پیام Adding a dynamic UI to the Message Console

  • مغازه داران: واکنش به فرمان Speak Shopkeepers: Reacting to the Speak Command

  • مغازه داران: موجودی و تعاریف اقلام Shopkeepers: Inventory and Item Definitions

  • مغازه داران: فعال کردن رابط فروشگاه Shopkeepers: Triggering the Shop Interface

رابط فروشگاه The Shop Interface

  • صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 1.1 The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 1.1

  • صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 1.2 The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 1.2

  • صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 2.1 The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 2.1

  • صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 2.2 The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 2.2

  • شی PlayerData The PlayerData object

  • اقلام شبیه سازی Cloning Items

  • خرید اقلام Buying Items

  • رابط فروشگاه: افزودن برگه فروش، قسمت اول The Shop Interface: Adding a Sell Tab, Part I

  • رابط فروشگاه: افزودن یک برگه فروش، قسمت دوم The Shop Interface: Adding a Sell Tab, Part II

آمار بازیکن/موجودی Player Stats/Inventory

  • گفتگوی اطلاعات شخصیت The Character Info Dialog

  • فرماندهی تجهیز The Equip Command

  • گفتگوی تجهیز The Equip Dialog

  • تعریف شکاف های تجهیزات در شی PlayerData Defining Equipment Slots in the PlayerData Object

  • تجهیز اقلام Equipping Items

Minigames - کازینو Minigames - Casinos

  • کازینو NPC The Casino NPC

  • ایجاد صحنه Hi-Lo Creating the Hi-Lo Scene

  • ایجاد کارت های بازی Creating the Playing Cards

  • Hi-Lo: The Betting Interface، قسمت اول Hi-Lo: The Betting Interface, Part I

  • Hi-Lo: The Betting Interface، قسمت دوم Hi-Lo: The Betting Interface, Part II

  • Hi-Lo: معاملات کارت و جریان بازی Hi-Lo: Dealing Cards & Game Flow

  • Hi-Lo: سیستم ذرات جکپات Hi-Lo: the Jackpot Particle System

  • اتصال صحنه کازینو Connecting the Casino Scene

درخواست های جانبی - پست Sidequests - Mail

  • راه اندازی درخواست تحویل نامه Triggering the Mail Delivery Request

  • ایجاد آیتم نامه Creating the Mail Item

  • دادن بسته به بازیکن Giving the Package to the Player

  • ایجاد نقشه شهر دوم Creating a Second City Map

  • تحویل نامه Delivering the Mail

بانک ها Banks

  • ایجاد بانک NPC Creating the Bank NPC

  • ایجاد رابط کاربری بانک Creating the Bank UI

  • رابط سپرده/برداشت The Deposit/Withdraw Interface

  • پیگیری زمان سپری شده و محاسبه بهره Keeping Track of Time Passed & Calculating Interest

معابد و شفا Temples and Healing

  • ایجاد Healer NPC Creating the Healer NPC

غذا و نقشه جهان Food and the World Map

  • افزودن داده های مصرف غذا به TileSet Adding Food Consumption Data to the TileSet

  • افزودن Food Vendor NPC و Food Purchase UI Adding the Food Vendor NPC and Food Purchase UI

  • مصرف غذا و افزایش نمایش بازی Consuming Food and Extending the Game Display

برخوردهای نقشه جهان World Map Encounters

  • میزان برخورد بر اساس زمین و آغاز برخوردها Encounter Rate by Terrain and Triggering Encounters

  • ایجاد جداول برخورد بر اساس زمین Creating Encounter Tables by Terrain

  • هیولاها: صحنه ها و داده ها Monsters: Scenes and Data

  • شروع برخورد Initializing the Encounter

  • نبرد زمینی Overland Combat

  • مرگ و جوایز بازیکن Player Death and Rewards

  • تعامل با اوباش دوستانه Interacting with Friendly Mobs

سیاه چال های سه بعدی 3D Dungeons

  • ایجاد صحنه Base 3D Map Creating the Base 3D Map scene

  • ایجاد نقشه Tilema به عنوان داده داخلی Creating a Tilemap as Internal Data

  • مدیریت منوهای فرمان ویژه نقشه Handling Map-Specific Command Menus

  • صحنه 3D Dungeon Base قسمت اول 3D Dungeon Base Scene Part I

  • صحنه 3D Dungeon Base Part II 3D Dungeon Base Scene Part II

  • حرکت سه بعدی پخش کننده Player 3D Movement

برخوردهای سیاه چال Dungeon Encounters

  • هیولاهای سیاه چال: جداول، صحنه ها و داده ها Dungeon Monsters: Tables, Scenes, and Data

  • Dungeon Monsters: Movement and Combat Dungeon Monsters: Movement and Combat

  • Dungeon Monsters: Special Attacks Dungeon Monsters: Special Attacks

  • Dungeon Monsters: Rendering with Shaders Dungeon Monsters: Rendering with Shaders

صندوقچه های گنج Treasure Chests

  • صندوقچه های گنج: صحنه، داده ها و قرارگیری Treasure Chests: Scene, Data, and Placement

  • Refactoring نمای Object Render Refactoring the Object Render View

  • اجرای دستور باز Implementing the Open Command

  • باز کردن و از بین بردن سینه ها Opening and Destroying Chests

داده های پخش کننده Player Data

  • پرچم های رویداد Event Flags

  • استفاده از اقلام مجهز Using Equipped Items

  • ادغام امتیازات/آیتم های توانایی در مکانیک بازی Integrating Ability Scores/Items into Game Mechanics

ذخیره و بارگذاری Saving and Loading

  • ایجاد صفحه بارگذاری/ذخیره Creating the Load/Save Screen

  • ذخیره امتیاز بازی 1 Saving the Game Pt. 1

  • ذخیره امتیاز بازی 2 Saving the Game Pt. 2

  • در حال بارگیری بازی Loading the Game

رویدادهای مشروط Conditional Events

  • محرک های شرطی Conditional Triggers

شیء کوئست The Quest Object

  • ایجاد تریگر شی Quest Creating the Quest Object Trigger

  • ایجاد Quest NPC Creating the Quest NPC

پایان دادن به بازی Ending the Game

  • ایجاد Scrolling End Cinematic Creating a Scrolling End Cinematic

صدا و موسیقی Sound and Music

  • گذرگاه صوتی و گره پخش کننده صوتی The Audio Bus and AudioStreamPlayer Node

صادرات بازی شما Exporting Your Game

  • صادرات بازی شما: نصب الگوهای صادراتی Exporting your Game: Installing the Export Templates

پیوست 1: TileMapLayers Appendix 1: TileMapLayers

  • با استفاده از گره TileMapLayer Using the TileMapLayer node

  • آخرین کلمات Last Words

نمایش نظرات

آموزش Godot 2D Megacourse: توسعه بازی از مبتدی تا متخصص
جزییات دوره
24 hours
107
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
325
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Creativity Unleashed Creativity Unleashed

ما دوره های آنلاین شگفت انگیز برای از بین بردن خلاقیت خود هستیم. ما Creative Unleashed هستیم ، گروهی از سازندگان حرفه ای که به شما کمک می کنند تا با دوره های آنلاین ما خلاقیت خود را آزاد کنید. ما ده ها سال تجربه در زمینه طراحی ، تصویرگری ، فیلم سازی ، تدوین ویدئو و سایر زمینه های کارهای خلاقانه داریم. ما معتقدیم که آموزش باید سرگرم کننده و جذاب باشد و این دقیقاً همان نوع دوره هایی است که ما ایجاد می کنیم. ما از داشتن شما در اینجا با ما بسیار هیجان زده هستیم و نمی توانیم صبر کنیم تا به شما کمک کنیم تا خلاقیت خود را از بین ببرید. بیا انجامش بدیم!