لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Godot 2D Megacourse: توسعه بازی از مبتدی تا متخصص
دانلود Godot 2D Megacourse: Game Development Beginner to Expert
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
با این دوره پروژه محور، نحوه توسعه بازی های دو بعدی در گودو را بیاموزید! نحوه راه اندازی و پیمایش موتور گودو اصول اصلی طراحی و توسعه بازی دو بعدی ایجاد صحنه های جذاب بازی، نقشه ها و عناصر تعاملی نحوه پیاده سازی مکانیک ورودی و حرکت بازیکن ساخت سیستم های بازی با استفاده از الگوی فرمان و سیستم های پیام ایجاد عناصر رابط کاربری مانند منوها ، موجودی، و فروشگاه ها طراحی شخصیت های غیر بازیکن (NPC)، سیستم های رزمی، و مینی بازی ها استراتژی های ذخیره/بارگذاری بازی داده ها و مدیریت وضعیت های بازی بهترین شیوه ها برای ساختار کد بازی و سازماندهی پروژه ها به کارگیری اصول طراحی بازی در ساخت بازی در دنیای واقعی پیش نیازها: بدون نیاز به دانش قبلی بازی سازی. میل به یادگیری! نگرش مثبت!
نحوه ایجاد بازی های ویدئویی دو بعدی را بیاموزید!
در گودو مانند یک حرفه ای توسعه دهید!
آیا تا به حال خواسته اید که بازی های دو بعدی خود را بسازید، از طراحی جهان های فراگیر گرفته تا برنامه نویسی مکانیک های گیم پلی؟ به دوره توسعه بازی Godot 2D خوش آمدید، جایی که ما به شما کمک می کنیم با استفاده از یکی از محبوب ترین موتورهای بازی موجود در ساخت بازی تسلط پیدا کنید. اما چرا گودو؟
Godot یک موتور بازی با منبع باز و بسیار همه کاره است که به توسعه دهندگان در همه سطوح اجازه می دهد بازی های دو بعدی و سه بعدی ایجاد کنند. رابط کاربر پسند و ویژگی های قوی آن را به انتخابی عالی برای مبتدیان و سازندگان بازی با تجربه تبدیل کرده است. چه بخواهید اولین بازی خود را بسازید یا مهارت های خود را گسترش دهید، این دوره برای ارائه پایه ای قوی در توسعه بازی های دو بعدی طراحی شده است.
در این دوره آموزشی، گام به گام یاد خواهید گرفت که چگونه از گودو برای زنده کردن ایده های بازی خود استفاده کنید. از راهاندازی پروژهتان، ایجاد صحنهها و برنامهنویسی مکانیک بازیکن گرفته تا طراحی عناصر تعاملی و ساختن سیستمهای پیچیده بازی. هر درس مملو از مثالهای عملی و عملی است تا اطمینان حاصل شود که اعتماد به نفس توسعه بازیها را بهطور مستقل به دست میآورید.
پس از گذراندن این دوره، شما قادر خواهید بود:
موتور گودو را با اطمینان حرکت کنید
بازی های دو بعدی خود را بسازید و راه اندازی کنید
مکانیک های پیچیده بازی را با استفاده از زبان اسکریپت گودو ایجاد کنید
بهترین شیوهها را در طراحی، توسعه و مدیریت پروژه بازی بکار ببرید
به بهبود مهارت های توسعه بازی خود از طریق پروژه های مستقل ادامه دهید
از همین امروز شروع به ایجاد بازی های دو بعدی خود با گودو کنید!
سرفصل ها و درس ها
مبانی
The Basics
مقدمه
Introduction
در حال نصب گودو
Installing Godot
ایجاد یک پروژه جدید
Creating a new project
تنظیمات پروژه: وضوح و مقیاس
Project Settings: Resolution and Scaling
مراحل اول
First Steps
ایجاد صفحه عنوان
Creating the Title Screen
ایجاد یک تم پایه
Creating a Base Theme
نمایش شماره نسخه
Displaying the Version Number
صفحه بارگیری
The Loading Screen
ایجاد یک صحنه بارگیری ناهمزمان: UI
Creating an Asynchronous Loading Scene: UI
ایجاد صحنه بارگیری ناهمزمان: کد
Creating an Asynchronous Loading Scene: Code
صحنه اصلی بازی
The Main Game Scene
شروع یک بازی جدید
Starting a New Game
سازماندهی صحنه بازی
Organizing the Game Scene
نقشه جهان: ایجاد Tileset
The World Map: Tileset Creation
نقشه جهان: ایجاد نقشه کاشی
The World Map: Tilemap Creation
نقشه جهان: داده های زمین
The World Map: Terrain Data
نقشه جهان: اسکریپت پایه
The World Map: Base Scripting
ورودی پخش کننده
Player Input
منوی فرمان: UI
Command Menu: UI
الگوی فرمان
The Command Pattern
پردازشگر فرمان
The Command Processor
اجرای دستور حرکت
Implementing the Move Command
کنسول پیام
The Message Console
کنسول پیام: UI
The Message Console: UI
کنسول پیام: کد
The Message Console: Code
اتوبوس پیام
The Message Bus
اتوبوس پیام
The Message Bus
آواتار بازیکن
The Player Avatar
ایجاد آواتار 2 بعدی Map Player
Creating the 2D Map Player Avatar
تخم ریزی آواتار
Spawning the Avatar
پیاده سازی حرکت بازیکن
Implementing Player Movement
موجودیت های نقشه
Map Entities
موجودیت های نقشه
Map Entities
ChangeMapTriggerEntity
ChangeMapTriggerEntity
انتقال نقشه
Map Transitions
بارگیری نقشه ناهمزمان
Asynchronous Map Loading
نقشه های شهر
Town Maps
ایجاد نقشه شهر: کاشی ها و داده های برخورد
Creating the Town Map: Tiles and Collision Data
فروشگاههای بدون سقف: لایههای نقشه کاشی و محرکهای Area2D
Roofless Shops: Tilemap layers and Area2D Triggers
NPC های پایه
Basic NPCs
فرمان Speak
The Speak Command
افزودن یک رابط کاربری پویا به کنسول پیام
Adding a dynamic UI to the Message Console
مغازه داران: واکنش به فرمان Speak
Shopkeepers: Reacting to the Speak Command
مغازه داران: موجودی و تعاریف اقلام
Shopkeepers: Inventory and Item Definitions
مغازه داران: فعال کردن رابط فروشگاه
Shopkeepers: Triggering the Shop Interface
رابط فروشگاه
The Shop Interface
صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 1.1
The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 1.1
صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 1.2
The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 1.2
صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 2.1
The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 2.1
صحنه اصلی بازی: رابط فروشگاه، قسمت 2.2
The Main Game Scene: The Shop Interface, Part 2.2
شی PlayerData
The PlayerData object
اقلام شبیه سازی
Cloning Items
خرید اقلام
Buying Items
رابط فروشگاه: افزودن برگه فروش، قسمت اول
The Shop Interface: Adding a Sell Tab, Part I
رابط فروشگاه: افزودن یک برگه فروش، قسمت دوم
The Shop Interface: Adding a Sell Tab, Part II
آمار بازیکن/موجودی
Player Stats/Inventory
گفتگوی اطلاعات شخصیت
The Character Info Dialog
فرماندهی تجهیز
The Equip Command
گفتگوی تجهیز
The Equip Dialog
تعریف شکاف های تجهیزات در شی PlayerData
Defining Equipment Slots in the PlayerData Object
تجهیز اقلام
Equipping Items
Minigames - کازینو
Minigames - Casinos
کازینو NPC
The Casino NPC
ایجاد صحنه Hi-Lo
Creating the Hi-Lo Scene
ایجاد کارت های بازی
Creating the Playing Cards
Hi-Lo: The Betting Interface، قسمت اول
Hi-Lo: The Betting Interface, Part I
Hi-Lo: The Betting Interface، قسمت دوم
Hi-Lo: The Betting Interface, Part II
Hi-Lo: معاملات کارت و جریان بازی
Hi-Lo: Dealing Cards & Game Flow
Hi-Lo: سیستم ذرات جکپات
Hi-Lo: the Jackpot Particle System
اتصال صحنه کازینو
Connecting the Casino Scene
درخواست های جانبی - پست
Sidequests - Mail
راه اندازی درخواست تحویل نامه
Triggering the Mail Delivery Request
ایجاد آیتم نامه
Creating the Mail Item
دادن بسته به بازیکن
Giving the Package to the Player
ایجاد نقشه شهر دوم
Creating a Second City Map
تحویل نامه
Delivering the Mail
بانک ها
Banks
ایجاد بانک NPC
Creating the Bank NPC
ایجاد رابط کاربری بانک
Creating the Bank UI
رابط سپرده/برداشت
The Deposit/Withdraw Interface
پیگیری زمان سپری شده و محاسبه بهره
Keeping Track of Time Passed & Calculating Interest
معابد و شفا
Temples and Healing
ایجاد Healer NPC
Creating the Healer NPC
غذا و نقشه جهان
Food and the World Map
افزودن داده های مصرف غذا به TileSet
Adding Food Consumption Data to the TileSet
افزودن Food Vendor NPC و Food Purchase UI
Adding the Food Vendor NPC and Food Purchase UI
مصرف غذا و افزایش نمایش بازی
Consuming Food and Extending the Game Display
برخوردهای نقشه جهان
World Map Encounters
میزان برخورد بر اساس زمین و آغاز برخوردها
Encounter Rate by Terrain and Triggering Encounters
ایجاد جداول برخورد بر اساس زمین
Creating Encounter Tables by Terrain
هیولاها: صحنه ها و داده ها
Monsters: Scenes and Data
شروع برخورد
Initializing the Encounter
نبرد زمینی
Overland Combat
مرگ و جوایز بازیکن
Player Death and Rewards
تعامل با اوباش دوستانه
Interacting with Friendly Mobs
سیاه چال های سه بعدی
3D Dungeons
ایجاد صحنه Base 3D Map
Creating the Base 3D Map scene
ایجاد نقشه Tilema به عنوان داده داخلی
Creating a Tilemap as Internal Data
مدیریت منوهای فرمان ویژه نقشه
Handling Map-Specific Command Menus
صحنه 3D Dungeon Base قسمت اول
3D Dungeon Base Scene Part I
صحنه 3D Dungeon Base Part II
3D Dungeon Base Scene Part II
حرکت سه بعدی پخش کننده
Player 3D Movement
برخوردهای سیاه چال
Dungeon Encounters
هیولاهای سیاه چال: جداول، صحنه ها و داده ها
Dungeon Monsters: Tables, Scenes, and Data
Dungeon Monsters: Movement and Combat
Dungeon Monsters: Movement and Combat
Dungeon Monsters: Special Attacks
Dungeon Monsters: Special Attacks
Dungeon Monsters: Rendering with Shaders
Dungeon Monsters: Rendering with Shaders
صندوقچه های گنج
Treasure Chests
صندوقچه های گنج: صحنه، داده ها و قرارگیری
Treasure Chests: Scene, Data, and Placement
Refactoring نمای Object Render
Refactoring the Object Render View
اجرای دستور باز
Implementing the Open Command
باز کردن و از بین بردن سینه ها
Opening and Destroying Chests
داده های پخش کننده
Player Data
پرچم های رویداد
Event Flags
استفاده از اقلام مجهز
Using Equipped Items
ادغام امتیازات/آیتم های توانایی در مکانیک بازی
Integrating Ability Scores/Items into Game Mechanics
ذخیره و بارگذاری
Saving and Loading
ایجاد صفحه بارگذاری/ذخیره
Creating the Load/Save Screen
ذخیره امتیاز بازی 1
Saving the Game Pt. 1
ذخیره امتیاز بازی 2
Saving the Game Pt. 2
در حال بارگیری بازی
Loading the Game
رویدادهای مشروط
Conditional Events
محرک های شرطی
Conditional Triggers
شیء کوئست
The Quest Object
ایجاد تریگر شی Quest
Creating the Quest Object Trigger
ایجاد Quest NPC
Creating the Quest NPC
پایان دادن به بازی
Ending the Game
ایجاد Scrolling End Cinematic
Creating a Scrolling End Cinematic
صدا و موسیقی
Sound and Music
گذرگاه صوتی و گره پخش کننده صوتی
The Audio Bus and AudioStreamPlayer Node
صادرات بازی شما
Exporting Your Game
صادرات بازی شما: نصب الگوهای صادراتی
Exporting your Game: Installing the Export Templates
پیوست 1: TileMapLayers
Appendix 1: TileMapLayers
با استفاده از گره TileMapLayer
Using the TileMapLayer node
ما دوره های آنلاین شگفت انگیز برای از بین بردن خلاقیت خود هستیم. ما Creative Unleashed هستیم ، گروهی از سازندگان حرفه ای که به شما کمک می کنند تا با دوره های آنلاین ما خلاقیت خود را آزاد کنید. ما ده ها سال تجربه در زمینه طراحی ، تصویرگری ، فیلم سازی ، تدوین ویدئو و سایر زمینه های کارهای خلاقانه داریم. ما معتقدیم که آموزش باید سرگرم کننده و جذاب باشد و این دقیقاً همان نوع دوره هایی است که ما ایجاد می کنیم. ما از داشتن شما در اینجا با ما بسیار هیجان زده هستیم و نمی توانیم صبر کنیم تا به شما کمک کنیم تا خلاقیت خود را از بین ببرید. بیا انجامش بدیم!
نمایش نظرات