به Masterclass جامع توسعه بازی Unity خوش آمدید! این دوره آموزشی برای تجهیز شما به دانش و مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک بازی ساز ماهر با استفاده از Unity، یکی از محبوب ترین موتورهای بازی در صنعت طراحی شده است. چه یک مبتدی کامل یا یک توسعهدهنده با تجربه باشید که به دنبال گسترش مجموعه مهارتهای خود هستید، این دوره شما را از طریق مفاهیم اساسی و پیشرفته توسعه بازی Unity راهنمایی میکند.
در طول این مسترکلاس، شما سفری را آغاز خواهید کرد که طیف وسیعی از موضوعات را شامل میشود، از مبانی رابط کاربری Unity و مکانیک بازی تا موضوعات پیشرفته مانند شبکه، واقعیت مجازی (VR) و توسعه واقعیت افزوده (AR) . در پایان دوره، شما مهارت ایجاد بازی های خود را در پلتفرم های مختلف، از جمله رایانه شخصی، دستگاه های تلفن همراه، کنسول ها و وب خواهید داشت.
هر بخش از دوره به دقت ساختار یافته است تا تجربه یادگیری عملی را برای شما فراهم کند. شما در تمرینات عملی شرکت خواهید کرد، پروژه های کامل بازی را می سازید، و بینش هایی را از نمونه های دنیای واقعی به دست خواهید آورد. چه رویای توسعه بازیهای مستقل خود را داشته باشید، چه شغلی را در صنعت بازیسازی دنبال کنید یا در حوزههای هیجانانگیز VR و AR کاوش کنید، این مسترکلاس به شما قدرت میدهد تا آرزوهای توسعه بازی خود را به واقعیت تبدیل کنید. بیایید با هم این سفر را آغاز کنیم و خلاقیت خود را در توسعه بازی Unity آزاد کنیم!
بخش 1: UNITY - مقدمه ای بر توسعه بازی Unity
در این بخش، دانشآموزان به اصول توسعه بازی Unity میپردازند. آنها با رابط Unity، ابزارهای ناوبری و عملکردهای اساسی آشنا می شوند. از طریق کاوش عملی، آنها با نماهای پیش فرض Unity از جمله نمای صحنه، نمای بازی و موارد دیگر آشنا می شوند. علاوه بر این، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه محیط skybox را برای ایجاد دنیای بازی همهجانبه تنظیم کنند.
بخش 2: بازی یونیتی شماره 1 - جمع آوری جواهر
فراتر از اصول اولیه، دانشآموزان اولین پروژه بازی Unity خود را آغاز میکنند - Gem Collector. آنها تجربه عملی در راه اندازی محیط بازی، انیمیشن سازی شخصیت ها و پیاده سازی مکانیک بازی به دست می آورند. دانشآموزان با نوشتن عناصری مانند مدیر امتیاز و منطق بازی، پایه و اساس ایجاد تجربههای جذاب بازی را ایجاد میکنند.
بخش 3: بازی یونیتی شماره 2 - BreakOut
در این بخش، دانشآموزان به پروژه بازی BreakOut میپردازند و مهارتهای خود را در طراحی و توسعه بازی تقویت میکنند. آنها یاد میگیرند که داراییهای بازی، مانند آجرها و پاروهای کنترلشده توسط بازیکن را ایجاد کنند و عملکردهای اصلی بازی را پیادهسازی کنند. از طریق اسکریپت نویسی و تنظیم مدیر بازی، دانش آموزان بینش هایی را در مورد مدیریت حالت ها و تعاملات بازی به دست می آورند.
بخش 4: بازی یونیتی شماره 3 - Flappy Chopper
با غواصی عمیقتر در توسعه بازی Unity، دانشآموزان چالش ایجاد Flappy Chopper - یک بازی اسکرول جانبی را بر عهده میگیرند. آنها یاد می گیرند که سطوح بازی را طراحی کنند، مکانیک حرکت بازیکن را پیاده سازی کنند، و موانع پویا را یکپارچه کنند. با نوشتن اسکریپت منطق بازی و مدیریت ورودیهای بازیکن، دانشآموزان در ایجاد تجربههای گیمپلی پاسخگو و جذاب مهارت کسب میکنند.
بخش 5: بازی وحدت شماره 4 - بازی آنلاین پیشرفته
در این بخش پیشرفته، دانشآموزان پیچیدگیهای توسعه بازی چند نفره آنلاین را با استفاده از Unity بررسی میکنند. آنها یاد می گیرند که عملکردهای شبکه را راه اندازی کنند، حالت های بازی را در چندین مشتری همگام کنند و تعاملات بلادرنگ را پیاده سازی کنند. از طریق پروژههای عملی و آموزشهای هدایتشده، دانشآموزان مهارتهایی را به دست میآورند تا تجربیات چندنفره همهجانبه را توسعه دهند.
بخش 6: بازی Unity شماره 5 - ایجاد بازی Pipe Runner
در این بخش، دانشآموزان شروع به ایجاد یک بازی Pipe Runner میکنند که بر تولید سطح رویهای و مکانیک حرکت بازیکن تمرکز دارد. آنها به تکنیک های دستکاری مش می پردازند تا به صورت پویا محیط ها و موانع بازی را تولید کنند. با اجرای کنترلهای واکنشگرا و بهینهسازی عملکرد بازی، دانشآموزان تجربهای چالشبرانگیز و لذتبخش از بازی ایجاد میکنند.
بخش 7: بازی یونیتی شماره 6 - ایجاد بازی باکس اسپرینت
دانشجویان با توسعه Box Sprint مکانیک بازی های دونده بی پایان را کشف می کنند. آنها یاد می گیرند که سطوح بازی را طراحی کنند، مکانیک حرکت بازیکن را پیاده سازی کنند و موانع پویا اضافه کنند. از طریق برنامهنویسی رویدادهای بازی و ادغام عناصر رابط کاربری، دانشآموزان تجربه عملی در ایجاد تجربههای گیمپلی جذاب و اعتیادآور به دست میآورند.
بخش 8: بازی یونیتی شماره 7 - ایجاد بازی های پیچ و خم
در این بخش، دانشآموزان با استفاده از Unity وارد حوزه توسعه بازیهای ماز میشوند. آنها یاد می گیرند که چیدمان های پیچ و خم پیچیده طراحی کنند، مکانیک های ناوبری بازیکن را پیاده سازی کنند و عناصر تعاملی مانند درها و کلیدها را اضافه کنند. دانشآموزان با نوشتن منطق بازی و مدیریت تعاملات بازیکنان، بازیهای پیچ و خم جذابی را با پازلهای چالش برانگیز و محیطهای فراگیر توسعه میدهند.
بخش 9: بازی یونیتی شماره 8 - بازی نقش آفرینی (RPG)
در این بخش گسترده، دانش آموزان با استفاده از Unity به دنیای پیچیده توسعه بازی نقش آفرینی (RPG) می پردازند. آنها در مورد سیستم های جستجو، مکانیک پیشرفت کاراکترها و طراحی رابط کاربری برای بازی های RPG یاد می گیرند. دانشآموزان از طریق پروژههای عملی، جهانهای بازی همهجانبهای را ایجاد میکنند، خطوط داستانی جذاب طراحی میکنند و ویژگیهای گیمپلی مختلفی را که در RPGها معمول است، مانند کاوش، مبارزه، و شخصیسازی شخصیتها اجرا میکنند.
بخش 10: بازی یونیتی شماره 9 - Joyride Clone
دانش آموزان شروع به ایجاد یک بازی الهام گرفته از Jetpack Joyride می کنند که بر حرکت شخصیت های پویا و مکانیک های اجتناب از موانع تمرکز دارد. آنها یاد میگیرند سطوح جذاب طراحی کنند، شخصیتها را متحرک کنند و قدرتآپها را پیادهسازی کنند. از طریق اسکریپتنویسی و فیزیک بازی، دانشآموزان مکانیکهای گیمپلی واکنشگرا را توسعه میدهند که بازیکنان را به چالش میکشد و در عین حال یک تجربه بازی هیجانانگیز را ارائه میدهد.
بخش 11: بازی وحدت شماره 10 - بازی دفاع برج
در این بخش، دانش آموزان ژانر محبوب دفاع از برج را با توسعه بازی دفاع از برج خود با استفاده از Unity کشف می کنند. آنها یاد می گیرند که مکانیک های استراتژیک گیم پلی را طراحی کنند، امواج دشمن را متعادل کنند و سیستم های ارتقاء برج را پیاده سازی کنند. با نوشتن اسکریپت رفتارهای هوش مصنوعی دشمن و قابلیتهای برج، دانشآموزان تجارب دفاع از برج پویا و جذاب ایجاد میکنند.
بخش 12: Unity Advanced 01 - مبانی فراکتال و ادغام اشیا
دانش آموزان مفاهیم پیشرفته Unity را با تکنیک های تولید فراکتال و ادغام اشیا شروع می کنند. آنها یاد می گیرند که الگوهای فراکتال پیچیده را به صورت رویه ای تولید کنند و عملکرد بازی را با استفاده از ادغام شی برای مدیریت کارآمد منابع بهینه کنند. از طریق تمرینهای عملی، دانشآموزان درباره بهینهسازی رندرینگ و افزایش مقیاسپذیری گیمپلی بینشهایی کسب میکنند.
بخش 13: Unity Advanced 02 - Meshes
در این بخش، دانشآموزان تکنیکهای دستکاری مش را برای ایجاد محیطهای بازی پویا و جذاب از نظر بصری بررسی میکنند. آنها در مورد تولید مش، تغییر شکل و استراتژی های بهینه سازی یاد می گیرند. با استفاده از تکنیکهای پیشرفته سایهزن و الگوریتمهای تغییر شکل مش، دانشآموزان دنیای بازیهای پیچیده و غوطهوری را با هندسه دقیق و جلوههای بصری واقعی ایجاد میکنند.
بخش 14: Unity Advanced 03 - Rendering
دانشآموزان در پیچیدگیهای رندر در Unity، کاوش در برنامهنویسی سایهزن، نقشهبرداری بافت، و تکنیکهای نورپردازی میپردازند. آنها یاد می گیرند که سایه بان های سفارشی ایجاد کنند، عملکرد رندر را بهینه کنند و به افکت های نورپردازی واقعی دست یابند. از طریق پروژههای عملی، دانشآموزان بر خط لوله رندر یونیتی تسلط پیدا میکنند و گرافیک بازی از لحاظ بصری خیرهکننده ایجاد میکنند.
بخش 15: Unity Advanced 04 - ایجاد نقشه های شش ضلعی
در این بخش، دانش آموزان طراحی و پیاده سازی محیط های بازی مبتنی بر شبکه شش ضلعی را یاد می گیرند. آنها الگوریتم های تولید نقشه شش ضلعی، تکنیک های مسیریابی و مکانیک های گیم پلی مناسب برای بازی های مبتنی بر شبکه را بررسی می کنند. دانشآموزان از طریق تمرینهای عملی، دنیای بازیهای پویا و جذابی را با سیستمهای کاشی شش ضلعی ایجاد میکنند و تجربههای بازی استراتژیک را پرورش میدهند.
بخش 16: Unity Advanced 05 - Simulation Noise
دانش آموزان مفهوم تولید نویز رویه ای را برای شبیه سازی پدیده های طبیعی و تولید زمین کشف می کنند. آنها در مورد الگوریتم های مختلف نویز، مانند نویز پرلین، یاد می گیرند و از آنها برای ایجاد اثرات واقعی زمین و محیطی استفاده می کنند. از طریق پروژههای عملی، دانشآموزان در ایجاد دنیای بازی پویا و همهجانبه با استفاده از تکنیکهای نویز رویهای مهارت کسب میکنند.
بخش 17: Unity Advanced 06 - Marching Squares و Voxel Grids
در این بخش آخر، دانشآموزان الگوریتمهای مربع راهپیمایی و تکنیکهای دستکاری شبکه وکسل را بررسی میکنند. آنها یاد می گیرند که زمین های پیچیده و ساختارهای حجمی را با استفاده از نمایش های مبتنی بر وکسل تولید کنند. از طریق پروژههای عملی، دانشآموزان سیستمهای تولید رویهای را برای ایجاد محیطهای بازی متنوع و همهجانبه با زمین پویا و هندسه پیچیده توسعه میدهند.
مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.
نمایش نظرات