آموزش تصویر سه بعدی: فضا، رنگ و بافت

3-D Illustration: Space, Color & Texture

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این کلاس برای کسانی است که به هنر دیجیتال و تصویرسازی عشق مشترک دارند. اگر عاشق آثار هنری هستید که داستانی را بیان می کنند و تخیل را باز می کنند - درست در خانه خواهید بود. اکثر تکنیک های آموخته شده در سطح متوسط ​​هستند، اما من این دوره را به هر مبتدی که به دنبال کمی الهام و جهت است توصیه می کنم. ما در مورد طراحی، ترکیب، Adobe Illustrator، Photoshop و موارد دیگر بحث خواهیم کرد.

از مداد و کاغذ تا یک شاهکار قابل چاپ که توسط شما ساخته شده است را دنبال خواهید کرد. ما ترکیب، نور، بافت را بررسی خواهیم کرد - و همچنین چند ترفند برای ایجاد مناظر شگفت انگیز و داستان شخصیت ها، همه در یک تصویر واحد را یاد خواهیم گرفت. شما دنیای دیجیتالی خود را از ابتدا ایجاد خواهید کرد.

آنچه یاد خواهید گرفت

دانش آموزان با یک ایده و یک طرح شروع می کنند. این طرح به یک اثر هنری منحصر به فرد برای نمونه کارها و دیوار شما تبدیل می شود.

  • آهنگسازی یک صحنه. من شما را از طریق برخی از روش های تحقیق و الهام برای کنار هم قرار دادن صحنه ای قدرتمند برای تصویرسازی خود راهنمایی می کنم.
  • طراحی شخصیت، خلق و خو و محیط. ما تمام عناصر اضافی فضای سه بعدی شما را ترسیم می کنیم که به آن زندگی و داستان می بخشد.
  • ایجاد عمق با بافت و رنگ. برای لمس نهایی، بافت، رنگ و عمق را به قطعه خود اضافه خواهید کرد.
  • حرکت از Paper به Illustrator، Photoshop و Beyond. ترجمه کار خود بین برنامه ها برای دریافت بهترین جلوه ها از هر کدام.
  • افزودن دانه و پیری کار شما به صورت دیجیتالی. تسلط بر بافت ها به صورت دیجیتالی دشوار است، اما با این ترفندها ابزارهای اصلی خود را برای افزودن دانه و پیری پیدا خواهید کرد.

کاری که شما انجام خواهید داد

شما صحنه 3 بعدی منحصربفرد خود را با استفاده از مهارت هایی که در کلاس آموخته اید، به تصویر خواهید کشید. من مبتدیان را تشویق می کنم که هر یک از مراحل را با من طی کنند تا واقعاً تکنیک های آموخته شده در کلاس را هضم کنند.

این کلاس برای هرکسی است که می خواهد در تصویرسازی دیجیتال، هنر مفهومی و داستان سرایی کار کند. در پایان کلاس، یاد خواهید گرفت که می توانید از منابع متعدد برای ایجاد آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد استفاده کنید. خود کلاس شما را از طریق چندین تکنیک مختلف راهنمایی می کند و به شما امکان می دهد زرادخانه مهارت های خود را برای دنیای واقعی تقویت کنید. همچنین به شما کمک می‌کند فضای دیجیتال را عمیق‌تر ببینید، که تا حد زیادی به کار شما کمک می‌کند.

همه دانش آموزان با یک اثر هنری زیبا برای نمونه کار خود از کلاس بیرون می آیند. این قطعه سبک شخصی خود را در یک قطعه مفهومی قدرتمند نشان خواهد داد.

یک صحنه سه بعدی را به تصویر بکشید

چیدمان زمین

  1. با استفاده از شی منظره

    در قسمت اول این ویدیو، ما بر روی شی Landscape تمرکز خواهیم کرد. با ویژگی های شی بازی کنید تا زمانی که ظاهری متناسب با صحنه خود پیدا کنید. تنظیم دانه های از پیش تنظیم شده یا شیارهای ریز/زمخت، تغییرات چشمگیری در چشم انداز شما ایجاد می کند.

    هنگام ایجاد نوار کوچک زمین خود، مطمئن شوید که از نحوه نگاه آن به زوایای مناسب و محل قرار گرفتن تمام اشیاء صحنه آگاه هستید.

  2. تغییر شکل "کاهش چند ضلعی" را اضافه کنید

    با استفاده از این تغییر شکل، تعداد چند ضلعی روی جسم خود را بسیار کاهش خواهید داد. تنظیمات مختلف را امتحان کنید تا زمانی که ظاهری متناسب با سبک خود پیدا کنید. من معمولاً بین 80-90 استفاده می کنم.

  3. آن را "صدا" کنید

    با استفاده از تگ phong (در سمت راست لایه Landscape)، می‌توانید زاویه فونگ (و هموارسازی چند ضلعی) را در سطحی تنظیم کنید که متناسب با سبک شما باشد. هرچه این عدد کمتر باشد، لبه های شما صاف تر به نظر می رسند. به طور کلی بین 10 تا 20 یک ظاهر زیبا و کم پلی ایجاد می کند.

  4. نورپردازی

    در این مرحله، 3 شی نور را برای:

    اضافه می کنیم

    1) ماه (نور پس زمینه قوی)

    2) نور افق (نور جانبی از خورشید/غروب خورشید)

    3) نور پیش زمینه (با بیرون کشیدن جزئیات)

    به یاد داشته باشید که رنگ ها و نقاط قوت مختلف را برای نورپردازی خود امتحان کنید، اما مطمئن شوید که آنها با اشیاء در تصویر شما مطابقت دارند. اگر ماه یا خورشید قوی ترین منبع نور شما هستند، مطمئن شوید که با نور صحنه شما مطابقت دارد.

ساخت و ساز

  1. مدل سازی پد شما

    در قسمت اول این درس، چند مدل اولیه جعبه را انجام می دهیم و چارچوبی را برای مخفیگاه/خانه خود ایجاد می کنیم.

  2. اشیاء قابل ویرایش

    هنگامی که سطح اصلی خود را ساختید، شیروانی روی پشت بام خود را با شیشه های سفارشی ایجاد می کنیم. قسمت زاویه‌دار سقف نیاز دارد که شی مکعبی خود را قابل ویرایش کنید، سپس یکی از چهره‌ها را تغییر دهید تا با شیب سقف شما مطابقت داشته باشد. اگرچه در حال حاضر زیاد به نظر نمی رسد، اما در درس بعدی وقتی در مورد رنگ/بافت بحث می کنیم، واقعا شکل خواهد گرفت.

چراغ‌ها، رنگ، عمل

  1. افزودن مواد به اشیاء خود

    در این مرحله، متریال های سفارشی را برای اعمال بر روی اشیاء خود ایجاد می کنیم. هر تعداد موادی را که دوست دارید بسازید، اما مطمئن شوید که چگونه رنگ ها و تنظیمات خاص شما به منابع نوری که ایجاد کرده اید واکنش نشان می دهند. اگر در برخی نقاط قوی یا خیلی روشن به نظر می‌رسند، می‌توانید نور یا رنگ‌های مواد خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

  2. صادر کردن رندر شما

    در این مرحله، "تنظیمات رندر" شما را تنظیم می کنیم تا تصویر شما برای فتوشاپ آماده شود.

    1) در بخش «خروجی»، مطمئن شوید که وضوح شما به اندازه کافی برای استفاده در چاپ بالا است. به طور کلی من در عرض بزرگتر از 3000 پیکسل صادر می کنم.

    2) در بخش "ذخیره"، مطمئن شوید که مسیر صادرات خود را تنظیم کرده اید، PNG را انتخاب کرده و "کانال آلفا" را علامت بزنید.

    3) در بخش «Anti-Aliasing»، مطمئن شوید که آن را از «هندسه» روی «بهترین» تنظیم کرده‌اید.

    4) روی "Render to Picture Viewer" کلیک کنید، و پس از مدت کوتاهی رندر شما باید آماده شود. پوشه صادراتی خود را بررسی کنید!

    * توجه: ممکن است فقط بتوانید پیش نمایشی از صحنه خود را در Cinema4D DEMO ارائه دهید. اشکالی ندارد، فقط از آن اسکرین شات بگیرید و سیاهی آن را در فتوشاپ برش دهید، سپس به طور معمول ادامه دهید :) نگران تغییر اندازه برای چاپ نباشید.

راه اندازی فتوشاپ صحنه خود

  1. آماده شدن برای چاپ

    همیشه سعی کنید با وضوح بالا کار کنید -- به این ترتیب، اگر بخواهید کار خود را به عنوان چاپ بفروشید یا پس زمینه/کاپیپر بسازید، هیچ کیفیتی را هنگام تغییر اندازه تصاویر از دست نخواهید داد.

    برای این اثر هنری، سند خود را روی 8x10 اینچ در 300dpi تنظیم می‌کنیم.

  2. افق ها

    در این مرحله ما عناصر اساسی خط افق و آب خود را تنظیم می کنیم. همچنین پایه "جزیره" خود را می بریم و کمی به آن عمق می دهیم تا به خوبی روی آب ما قرار گیرد.

  3. روشنایی همه چیز است

    بعد، بیایید با تنظیم سایه، از پیش زمینه تا پس زمینه، کمی به آب خود عمق اضافه کنیم. ما همچنین به ماه خود، مقداری درخشش ماه، و مقداری نور دور در خط افق خود اضافه می کنیم. در آخر، ما به رشته کوه خود در دوردست اضافه خواهیم کرد.

    برای رشته کوه ما، من دوست دارم از ابزار کمند چند ضلعی استفاده کنم و در اطراف کلیک کنم تا ظاهری زاویه دار داشته باشم. برای ظاهری روان‌تر، از ابزار قلم استفاده کنید.

    اگر از ابزار قلم استفاده می‌کنید، می‌خواهید روی برگه «مسیرها» کلیک کنید و «بارگذاری مسیر به‌عنوان انتخاب» را از پایه برگه انتخاب کنید. این مسیر شما را انتخاب می‌کند و اکنون می‌توانید آن را با هر رنگی که انتخاب می‌کنید پر کنید.

تنظیم حالت

  1. کمی بازتاب

    در این مرحله، انعکاس ماه و کوه‌ها را به آب اضافه می‌کنیم.

  2. جزئیات روشنایی

    بعد، اجازه دهید چند نقطه نرم و مه روی آب در دوردست ایجاد کنیم. این واقعاً به آب ما کمک می کند تا احساس کند مسافت زیادی را طی می کند.

    وقتی از مه خود راضی بودید، تأکید بیشتری بر درخشش اطراف ماه و آب خواهیم داشت.

  3. نورپردازی لبه

    در این مرحله، لایه رندر خود را کپی می کنیم و یک نور حاشیه زیبا در اطراف مخفیگاه و جزیره ایجاد می کنیم. به سادگی با کپی کردن لایه خود و حرکت دادن آن کمی، اکنون می‌توانیم یک لبه آبی روشن ایجاد کنیم که واقعاً بر نوری که از ماه ما می‌آید تأکید می‌کند.

  4. قدرت ستاره

    در نهایت، بیایید چند ستاره به آسمان اضافه کنیم. به یاد داشته باشید که آنها را به خوبی از هم جدا کنید، اما همچنین خوشه های کوچکی ایجاد کنید که اندازه و روشنایی متفاوتی دارند تا آسمان شما حس خوبی از عمق داشته باشد.

مهتاب و غارهای مخفی

  1. نور خورشید هم؟

    ابتدا، بیایید کمی نور خورشید ایجاد کنیم که فقط سمت راست صحنه ما را نگاه می کند. این همچنین با نورپردازی که در رندر خود ایجاد کردیم مطابقت دارد. کمی رنگ های قرمز و صورتی را روی خط افق بکشید، و مطمئن شوید که وقتی به مرکز اثر هنری شما نزدیک تر می شود، محو می شود.

  2. پرتوهای نور

    در این مرحله چند پرتو نور ساطع کننده از ماه ایجاد می کنیم. با استفاده از Illustrator، اجازه می‌دهیم مسیرهای دایره‌ای متعدد با وزن‌های ضربه‌ای متفاوت ایجاد کنیم. سپس این خط را به فتوشاپ وارد می کنیم و آن را در اطراف ماه قرار می دهیم. برای ایجاد یک ظاهر اشباع زیبا، لایه "حالت ترکیب" را روی Overlay تنظیم کنید و پرتوها را چند بار کپی کنید.

  3. مسیرهای نور

    در این مرحله بعدی، برخی از مسیرهای نور را به آرامی وارد صحنه خود می‌کنیم. ابتدا با استفاده از ابزار قلم مو، چند نقطه رنگ در اطراف ماه و اطراف ستاره ها اضافه کنید. در مرحله بعد، از ابزار لک استفاده کنید تا آنها را به اطراف حرکت دهید و یک مسیر واقعا نرم از نور ایجاد کنید. این به ویژه در اطراف ماه موثر است.

  4. یک غار اضافه کنید

    در نهایت، اجازه دهید ورودی غاری را به جزیره خود اضافه کنیم. با استفاده از هر شکلی که انتخاب می کنید، با ابزار کمند چند ضلعی خود (یا ابزار قلم) یک در زیبای غار را بکشید. آن را با رنگ مشکی پر کنید، سپس مقداری نور به سطح کف غار اضافه کنید. این مقداری عمق به منطقه اضافه می کند. در آخر، چند لبه/برآمدگی اضافی که از غار خارج می‌شوند، اضافه می‌کنیم که به آن کمک می‌کند احساس یکپارچگی بیشتری با جزیره داشته باشد.

بافت!

  1. ایجاد بافت آبی

    در این مرحله، خطوط صاف زاویه دار (تقریباً مانند دانه چوب) ایجاد می کنیم که برای افزودن بافت و عمق به آب استفاده می شود.

    هنگامی که خط کار خود را به فتوشاپ وارد کردید، حالت های مختلف ترکیب لایه ها را امتحان کنید و ببینید که چگونه با لایه آب شما واکنش نشان می دهند. سعی کنید از «Overlay» یا «Soft Light» استفاده کنید تا در سطح روشنایی رنگ آب خود قرار نگیرید.

  2. ایجاد بافت آسمان

    بعد، خطوط ضخیم‌تری را در Illustrator ایجاد می‌کنیم. ما می خواهیم از محدودیت های زاویه خود آگاه باشیم تا انتهای خطوط ما در یک نقطه تیز به هم برسند.

    وقتی از خطوط خود راضی بودیم، بیایید آنها را به تصویرگر منتقل کنیم و آنها را روی "Multiply" (حالت ترکیبی) تنظیم کنیم.

    از اینجا، می‌توانیم به راحتی برخی از برجسته‌سازی‌ها را بر روی خطوط بافت آب و آسمان برای ایجاد عمق در صحنه خود قلم‌زنی کنیم.

جزئیات مخفیگاه ما

  1. جزئیات مخفیگاه شما

    ابتدا می‌خواهیم از ابزار خط در فتوشاپ برای اضافه کردن چند صفحه و لبه‌ها به مخفیگاه خود استفاده کنیم. خطوط موازی را با دقت ایجاد کنید تا با زاویه ساختار شما مطابقت داشته باشد. از امتحان اشکال عمودی، داگونال یا حتی عجیب و غریب برای خطوط خود نترسید، تا زمانی که به نظر می رسد متناسب با ابعاد جسم شما باشد.

    بعد، بیایید از ابزار کمند چند ضلعی برای اضافه کردن نورهای روشن به پنجره خود استفاده کنیم. پس از انتخاب ناحیه ای که می خواهید پر کنید، به آرامی روی ناحیه انتخاب شده کمی نور بکشید، و (در صورت لزوم) به تدریج با ابزار پاک کن خود آنها را محو کنید تا احساس براقی بیشتری داشته باشند.

  2. ایجاد نردبان

    در این مرحله به Illustrator برمی گردیم و نردبان خود را فقط با استفاده از ابزار pen ایجاد می کنیم. با جابجایی خطوط تکی خود در افزایش زبانه‌ها، می‌توانید به سرعت چندین مرحله برای نردبان خود ایجاد کنید.

    در مرحله بعد، در فتوشاپ، اجازه دهید نردبان خود را تغییر دهیم و آن را کج کنیم تا با زاویه ساختمان ما مطابقت داشته باشد. مهمتر از همه، ما باید مطمئن شویم که هر یک از این مراحل با خط افق ما (و نقاط پرسپکتیو) مطابقت دارد.

    با زدن Command+T (تبدیل)، سپس نگه داشتن ALT و تنظیم گره‌های تبدیل، می‌توانیم هر گوشه را به صورت جداگانه تنظیم کنیم تا با صحنه خود مطابقت داشته باشد.

  3. لمس نهایی

    در مرحله بعد، با استفاده از ابزار کمند چند ضلعی (و از دیدگاه خود آگاه باشید)، یک در کوچک مخفی در زیر مخفیگاه ایجاد خواهیم کرد. هنگامی که از درب خود راضی بودید، کمی نور و درخشندگی به زیر آن اضافه کنید تا واقعاً در آن منطقه علاقه ایجاد کنید.

    و در نهایت، باید چند پست را به ایوان خود اضافه کنیم. باز هم، با استفاده از ابزار خط در فتوشاپ، می‌توانیم خیلی سریع به این هدف برسیم.

فانوس و دود دودکش

  1. فانوس، مشعل و غیره...

    در این مرحله چند پایه چوبی بسیار ساده در اطراف سطح جزیره ایجاد می کنیم. در مورد کامل کردن آنها زیاد نگران نباشید (منظورم این است که به هر حال احتمالاً فقط چوب رانده می شود)، اما به موقعیت توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید صحنه خود را متعادل کنید.

    در مرحله بعد، با برس زدن تدریجی نور، می‌توانیم شعله‌های کوچک یا فانوس‌هایی برای پست‌های خود ایجاد کنیم.

  2. دودکش

    در این مرحله ما دود ایجاد می کنیم که از دودکش ما خارج می شود - تقریباً به طور کامل از مثلث ها! مجدداً، اگر به دنبال ظاهری با کیفیت پایین هستید، من به شدت پیشنهاد می‌کنم که ظاهر خود را تا آنجا که ممکن است ثابت نگه دارید - و دود نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوباره (با استفاده از آن ابزار کمند چند ضلعی لعنتی) اجازه دهید در برخی از مسیرهای دود زاویه ای حک کنیم. با برس زدن رنگ دودی خود می توانید عمق جالبی به آنها اضافه کنید.

  3. کشتی تفریحی

    در این مرحله، ساختار قایق خود را می سازیم. با استفاده از ابزار کمند چند ضلعی، اجازه می‌دهیم یک قایق کوچک بسازیم که در کنار جزیره ما استراحت می‌کند. از نوری که به پانل‌های قایق اضافه می‌کنید آگاه باشید - و فراموش نکنید که به قایق خود مکانی برای پهلوگیری بدهید! ما یک لوله/پایه کوچک به آب اضافه می کنیم که بتوانید قایق خود را در آن محکم کنید.

مقداری "وای" اضافه کنید!

  1. با حالت‌های ترکیبی سر و کله بزنید

    این بسیار جالب است که لایه‌های رنگی جامد می‌توانند با صحنه شما انجام دهند! در این مرحله، با چند حالت و رنگ ترکیب می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه اثر هنری ما را تغییر می‌دهد.

  2. طفره رفتن

    اساساً - منظور ما از طفره رفتن، تأکید بر نور است. در این مرحله، یک لایه جدید در بالای اثر هنری خود ایجاد می کنیم و برخی از نقاط سفید نور را براش می زنیم. با تغییر حالت ترکیبی خود به "Overlay"، می توانیم تغییرات چشمگیری در روشنایی و اشباع اشیاء خود مشاهده کنیم.

  3. دانه و سود

    بعد، کمی به صحنه خود اضافه می کنیم.

    با استفاده از جلوه نویز، سطحی از نویز را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد. در مرحله بعد، یک تاری جزئی روی آن لایه اعمال می کنیم، سپس کل لایه را روی حدود 50 درصد کدورت قرار می دهیم.

    در نهایت، از فیلتر "High Pass" استفاده می کنیم تا لبه های واقعا قوی در قطعه خود ایجاد کنیم.

تبلیغات و افکار پایانی

  1. تبلیغات

    قانون شماره یک قرار گرفتن در معرض است! شروع به اشتراک گذاری آثار هنری خود با جهان کنید. هر هنرمندی دائماً در حال تکامل و پیشرفت است، بنابراین - بدون بهانه! با تمرین زیاد، موفقیت‌ها و شکست‌ها، بدون شک متوجه می‌شوید که در سبک منحصر به فرد هنری خود قرار می‌گیرید تا همه آن را تحسین کنند.

    چند سایت عالی برای به اشتراک گذاری آثار هنری شما عبارتند از:

    -

    از همه کسانی که در این دوره به من پیوستند تشکر می کنم. امیدوارم لذت برده باشید، چند چیز یاد گرفته باشید - و شاید حتی اشتیاق جدیدی به هنر دیجیتال پیدا کرده باشید. من نمی توانم صبر کنم تا ببینم همه چه چیزی می سازند :)

    کریگ


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • ایجاد محیط شما Creating Your Environment

  • سایت های باحال و خداحافظ... Cool Sites and Goodbye's...

  • خوش آمدید سریع! Quick Welcome!

  • تریلر Trailer

  • دود، چراغ، قایق و لوله. Smoke, Lights, Boats and Pipes.

  • استفاده از خطوط برای اشیا یا سطوح Using Lines for Objects or Surfaces

  • تکه ای از بهشت ​​را خودتان بسازید Create Your Very Own Slice of Heaven

  • Hangout خود را طراحی کنید Design Your Hangout

  • لمس نهایی C4D Final C4D Touches

  • حال و هوا، بازتاب ها، ستاره ها و موارد دیگر... Mood, Reflections, Stars and More...

  • خطوط و بافت ها Lines and Textures

  • پرتوهای نور، درهای غار، و ماهیگیری Rays of Light, Cave Doors, and Angling

  • حالت های ترکیبی، جاخالی دادن، و لمس های پایانی Blending Modes, Dodging, and Finishing Touches

  • طراحی را در Skillshare کاوش کنید Explore Design on Skillshare

نمایش نظرات

آموزش تصویر سه بعدی: فضا، رنگ و بافت
جزییات دوره
2h 49m
14
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
1,717
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Craig Henry
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Craig Henry Craig Henry

تصویرگر و طراح

سلام! من طراح/تصویرگر/عکاس اهل ویلمینگتون، ماساچوست هستم.

قبل از اینکه به طور تمام وقت به تنهایی کار کنم، به مدت 7 سال مدیر خلاقیت در آژانسی در North Shore بودم. من از 15 سالگی تصاویری را برای صفحه نمایش و چاپ ایجاد کرده ام.

امروز، من یکی از بنیانگذاران یک آژانس دیجیتال در Andover، MA هستم که در آن روزانه کار می کنم و کارهایی را که دوست دارم انجام می دهم - تصویرسازی، طراحی رابط کاربری و انیمیشن.