آموزش رندر سه بعدی با نورپردازی یک صحنه شبانه بدحال: توسعه مهارت ها در مایا و رندرمن

Learn 3D Rendering By Lighting a Moody Nighttime Scene: Developing Skills in Maya and Renderman

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

خلاصه:

همراه با ما همراه باشید تا نورپردازی را برای یک صحنه شبانه بد خلق کنیم! در این دوره آموزشی با عناصر کلیدی که به ایجاد یک حالت دراماتیک کمک می‌کنند، همراه با تکنیک‌های مختلفی که می‌توان برای پیاده‌سازی این عناصر در یک صحنه با استفاده از Maya و Renderman استفاده کرد، آشنا می‌شوید.

موضوعات تحت پوشش:

  • راه‌اندازی یک راه‌اندازی اولیه نور طبیعی به عنوان پایه‌ای برای کار از
  • ایجاد نورهای عملی/فیزیکی در صحنه/مجموعه برای افزودن به حال و هوا و فضا
  • قهرمان دارایی های خاص را به گونه ای روشن می کند که به ترکیب بندی کمک می کند
  • افزودن جلوه‌های حجمی/اتمسفر برای افزودن بیشتر به حال و هوا و کمک به هدایت چشم در قاب
  • ترکیب رندر نهایی برای خروجی نهایی با استفاده از Blender

نرم افزار مورد استفاده:

من از Maya 2019 و Renderman 23 برای ایجاد این صحنه استفاده کردم. اگر مایا را ندارید، می‌توانید یک نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان را از وب‌سایت Autodesk () دانلود کنید و می‌توانید نسخه غیرتجاری Renderman را به صورت رایگان از وب‌سایت Pixar دانلود کنید (https://renderman.pixar .com/store). همچنین می توانید Blender را به صورت رایگان از وب سایت Blender () که برنامه ای است که برای ترکیب تصویر نهایی استفاده می شود، دانلود کنید.

سلب مسئولیت:

توصیه می‌کنم همانطور که فیلم‌های درس را دنبال می‌کنید، روی پروژه کلاس کار کنید. این رویکرد به شما کمک می کند تا محتوای این دوره را بهتر یاد بگیرید، به خصوص اگر در سطح تجربه مبتدی هستید.

در زیر یک رندر مثال است که در آن از همان تکنیک های آموزش داده شده در این دوره استفاده شده است..

خلاصه:

در این پروژه شما با استفاده از همان فایل صحنه ای که در هنگام توسعه این دوره از آن استفاده شده بود، یک صحنه شبانه بد خلق خواهید کرد.

فایل های پروژه:

فایل‌های پروژه مرتبط با هر ویدیوی درس را می‌توانید در بخش منابع (در ستون سمت راست این صفحه) پیدا کنید. از آنجایی که این دوره در درجه اول بر نورپردازی متمرکز است، من به طور پیشگیرانه تنظیمات رندر پایه را در هر فایل درس تنظیم کرده ام. بنابراین اگر تصمیم به انجام هر گونه رندر با استفاده از ابزار تصویر Renderman دارید، به طور کلی باید از آن استفاده کنید. اگر متوجه شدید که در مقطعی در طول دوره گم شده‌اید، می‌توانید فایل پروژه را که با ویدیوی درسی که همراه با آن دنبال می‌کنید مطابقت دارد، دوباره باز کنید و باید شما را به مسیر اصلی بازگرداند. همچنین توجه داشته باشید که من یک رندر با وضوح پایین تصویر نهایی را به قسمت فایل ها پیوست کرده ام که می توانید در هنگام گذراندن درس ترکیب بندی از آن استفاده کنید. شما همچنین می توانید یک .tif با وضوح بالا را رندر کنید تا در صورت تمایل از آن استفاده کنید. وضوحی که من برای خروجی نهایی استفاده کردم 2925x4096 بود. اگر سوالی دارید به من بگویید!

-------------

آموزش ویگنت (اشاره شده در L14) -

-------------

سلب مسئولیت:

اگر قصد دارید همراه با ویدیوهای درسی که روی این فایل پروژه کار می کنید دنبال کنید، اگر تجربه مبتدی یا متوسط ​​دارید، توصیه می کنم هر ویدیو را مرحله به مرحله (1 تا 1) دنبال کنید. هنگامی که مسیر خود را در دوره طی کردید، با خیال راحت ظاهر منحصر به فرد خود را برای رندر نهایی خود ایجاد کنید. همچنین توجه داشته باشید که صحنه دارای دارایی‌های کاملاً UVd است، بنابراین در صورت تمایل، ادامه دهید و بافت‌ها و متریال‌های خود را نیز به صحنه اضافه کنید. من دوست دارم ببینم چه چیزی به ذهن شما می رسد!

در زیر رندر فایل پروژه کلاس نهایی است که با آن کار می کنید، که تکنیک های نورپردازی آموخته شده در این دوره را نشان می دهد.  


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • مرجع گردآوری Gathering Reference

  • ترکیب رندر نهایی Compositing the Final Render

  • ساخت چراغ های ساختمان | نقطه 4: نور زیر در Making the Building Lights | Pt 4: Light Under Door

  • ساخت چراغ های کامیون | نقطه 1: چراغ های داخلی Making the Truck Lights | Pt 1: Interior Lights

  • ساخت جعبه مه Making the Fog Box

  • مقدمه Intro

  • ساختن نور محیط Making the Ambient Light

  • ساختن چراغ های دراماتیک Making the Dramatic Lights

  • نمای کلی فایل File Overview

  • ساختن مهتاب Making the Moonlight

  • ساخت چراغ های ساختمان | نقطه 1: نور لامپ Making the Building Lights | Pt 1: Lamp Light

  • ساخت چراغ های ساختمان | نقطه 2: پرتو نور Making the Building Lights | Pt 2: Light Beam

  • ساخت چراغ های ساختمان | نقطه 3: درخشش لامپ Making the Building Lights | Pt 3: Light Bulb Glow

  • ساخت چراغ های کامیون | نقطه 2: چراغ های عقب Making the Truck Lights | Pt 2: Tail Lights

نمایش نظرات

آموزش رندر سه بعدی با نورپردازی یک صحنه شبانه بدحال: توسعه مهارت ها در مایا و رندرمن
جزییات دوره
42m
14
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
579
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Evan Coates
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Evan Coates Evan Coates

هنرمند نورپردازی

سلام! من یک هنرمند حرفه ای نورپردازی در صنعت انیمیشن هستم که علاقه زیادی به کمک به داستان گویی از طریق نورپردازی دارم. من دیپلم گرافیک سه بعدی کامپیوتر پیشرفته و همچنین طراحی چند رسانه ای دیجیتال دارم. من بعد از کالج به عنوان یک ژنرالیست سه بعدی وارد این صنعت شدم تا اینکه بعداً در نورپردازی تخصص پیدا کردم. من در حال حاضر یک هنرمند ارشد نورپردازی در IoM Media Ventures هستم. من روی تعدادی برنامه کار کرده‌ام که در نتفلیکس، آمازون پرایم و شبکه کارتون پخش شده‌اند. برخی از این نمایش ها عبارتند از Maya and The Three، Rev and Roll و Little People. من همچنین فینالیست یک چالش نورپردازی رندرمن بوده ام.