لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Three.Js و Shaders را از ابتدا یاد بگیرید
Learn Three.Js and Shaders from scratch
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
همه چیزهایی را که برای تسلط بر Three JS و Shaders برای ساختن وبسایتهای همهجانبه و خلاق نیاز دارید بیاموزید نحوه نصب کتابخانه ThreeJs و وارد کردن آن در پروژه خود اصول اولیه ThreeJs را با نمایشهای فراوان و کد مثال بیاموزید درباره صحنه، دوربین و رندر ThreeJs بیاموزید اولین صحنه در ThreeJs نحوه جابجایی و متحرک سازی اشیا درباره Webpack، NodeJs و ارائه ماژول های ES6 به مشتریان مرورگر بیاموزید. ما در مورد بسته Gsap صحبت خواهیم کرد و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم چگونه یک صحنه سه بعدی را مقیاس بندی کنیم و به دلیل صفحه نمایش پاسخگو باشیم درباره هندسه هایی مانند Box، Sphere، Plane، Torus، TorusKnot و موارد دیگر بیاموزیم درباره هندسه هایی مانند Box، Sphere , Plane, Torus, TorusKnot و موارد دیگر رازهایی را بیاموزید که در آن برخی از پروژه ها ساخته شده اند درباره مواد اولیه، معمولی، لامبرت، فونگ، استاندارد، Matcap و دیگر مطالب بیاموزید درباره نقشه های Bumpmap و Displacement اطلاعاتی درباره پانل های رابط کاربری گرافیکی Dat یاد بگیرید همه چیز مربوط به Lights و سایه ها پوشیده خواهند شد. ما عمیقاً در OrbitControls شیرجه خواهیم زد همچنین یاد می گیریم که چگونه با استفاده از ذرات یک صحنه خیره کننده ایجاد کنیم در مورد مدل های لودر مانند OBJ، GLTF، DRACO، FBX و موارد دیگر بیاموزیم نحوه استفاده از Raycaster و نحوه استفاده از آن برای ماوس انتخاب اشیاء سه بعدی در صحنه ایجاد انیمیشن های سفارشی و صادرات از Blender Learn Shaders (GLSL) برای ایجاد وب سایت های همه جانبه و خلاقانه نحوه ایجاد سایه بان های راس و قطعه با جزئیات ما همچنین در مورد GLSL ساخته شده در عملکرد، نویزها و نحوه وارد کردن صحبت خواهیم کرد. بافت ها در سایه شما پردازش پست نیز توضیح داده خواهد شد و خیلی بیشتر. . . پیش نیازها: دستگاهی که میتوانید VSCode یا هر کد ویرایشگر دانش پایه جاوا اسکریپت را نصب کنید، باید با let، const، حلقهها، آرایهها، توابع آشنا باشید و دو مورد مهم این است که صبور باشید (لطفا صبور باشید) و تمایل به ساخت برنامه های کاربردی وب سه بعدی دارید
به دوره من در مورد ThreeJs و Shaders خوش آمدید، جایی که یاد خواهید گرفت چگونه وب سایت های سه بعدی همهجانبه و خلاقانه بسازید
در این دوره ما همه چیز را در مورد Three.js و Shaders خواهیم آموخت، همچنین به زودی برخی از اسرار پروژه را به اشتراک خواهیم گذاشت
دوره در 3 بخش اصلی است،
بخش مقدمه: جایی که ما همه چیز مربوط به این کتابخانه را یاد خواهیم گرفت، از نحوه ایجاد یک مکعب در داخل صحنه و سپس نحوه متحرک سازی آن مکعب، نحوه اضافه کردن نور، سایه، ذرات و موارد دیگر شروع می کنیم.
بخش Shaders : ما سایه بان ها را از ابتدا یاد خواهیم گرفت و از کارهایی که می توانید با تسلط بر شیدرها انجام دهید شگفت زده خواهید شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حین یادگیری صبور باشید
بخش پروژه ها: در این بخش، برخی از اسرار پروژه را به اشتراک خواهیم گذاشت
همه کدها در پوشه منابع ارائه میشوند که در آن میتوانید پوشه Startup را که کد ابتدای سخنرانی است، و پوشه Last Code را که کد نوشته شده پس از اتمام درس است، پیدا کنید.
اگر در رابطه با درس خاصی با سوالی برخورد کردید، امیدوارم در بخش سوالات من به همه سوالات پاسخ خواهم داد، سوال را مطرح کنید، بنابراین از پرسیدن هیچ سوالی نترسید
از اینکه در دوره من شرکت کردید متشکرم و شما را آنجا خواهم دید.
احمد
سرفصل ها و درس ها
مقدمه ای بر Three.JS
Introduction to Three.JS
1 - سلام به دوره شما
1 - Hello To Your Course
2 - WebGL و ThreeJs چیست
2 - What is WebGL and ThreeJs
3 - سلام مکعب
3 - Hello Cube
4 - دگرگونی
4 - Transformation
5 - انیمیشن
5 - Animation
6 - پک وب
6 - Webpack
7 - Power Of Mathmatics و Gsap
7 - Power Of Mathmatics And Gsap
8 - نگاه کنید
8 - LookAt
9 - پاسخگو
9 - Responsive
10 - دوربین
10 - Cameras
11 - OrbitControl
11 - OrbitControl
12 - هندسه
12 - Geometries
13 - بافت ها
13 - Textures
14 - مواد
14 - Materials
15 - رفع اشکال
15 - Debugging
16 - چراغ
16 - Lights
17 - سایه
17 - Shadow
18 - ذرات
18 - Particles
19 - ریکاستر
19 - Raycaster
20 - مدل های سه بعدی
20 - 3d models
سایه بان ها
Shaders
1 - آشنایی با شیدرها
1 - Introduction to shaders
2 - Vertex Shader و Fragment Shader چیست
2 - What is Vertex Shader and Fragment Shader
3 - صفات
3 - Attributes
4 - لباس فرم
4 - Uniforms
5 - توابع داخلی
5 - Built-in functions
6 - صداها
6 - Noises
7 - بافت با سایه بان
7 - Texturing With Shaders
8 - پس پردازش
8 - Post Processing
پروژه ها
Projects
تبدیل مش به ذرات به روشی متحرک
Changing the Mesh into particles in an animated way
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات