نمای کلی دوره
این دوره یک نمای کلی از الگوهای طراحی در Swift از دیدگاه عملی ارائه میکند. این دوره به ویژه الگوهایی را با استفاده از:
پوشش می دهداین دوره یک نمای کلی از همه الگوهای طراحی Gang of Four (GoF) را که در کتاب اصلی آنها ذکر شده است، همراه با تغییرات، تنظیمات، بحثهای استفاده ذاتی از الگوها در زبان امروزی ارائه میدهد.
الگوهای طراحی چیست؟
الگوهای طراحی راه حل های قابل استفاده مجدد برای مشکلات رایج برنامه نویسی هستند. آنها با کتاب 1994 Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software توسط اریش گاما، جان ولیسیدز، رالف جانسون و ریچارد هلم (که معمولاً به عنوان یک باند چهار شناخته می شوند، به همین دلیل مخفف GoF) شناخته می شوند، محبوب شدند.
کتاب اصلی با استفاده از C++ و Smalltalk به عنوان مثال نوشته شده است، اما از آن زمان، الگوهای طراحی با هر زبان برنامه نویسی قابل تصور سازگار شده است: Swift، C#، Java، PHP و حتی زبان های برنامه نویسی که کاملاً شی گرا نیستند، مانند جاوا اسکریپت.
جذابیت الگوهای طراحی جاودانه است: ما آنها را در کتابخانهها میبینیم، برخی از آنها در زبانهای برنامهنویسی ذاتی هستند، و شما احتمالاً به صورت روزانه از آنها استفاده میکنید، حتی اگر متوجه وجود آنها نباشید.
این دوره چه الگوهایی را پوشش میدهد؟
این دوره همه الگوهای طراحی GoF را پوشش میدهد. در واقع، در اینجا لیست کاملی از مواردی که پوشش داده شده است:
دوره برای چه کسانی است؟
این دوره برای توسعهدهندگان Swift است که میخواهند نه تنها نمونههای کتاب درسی الگوهای طراحی، بلکه تغییرات و ترفندهای مختلفی را که میتوانند برای پیادهسازی الگوهای طراحی به روشی مدرن به کار ببرند، ببینند.
سبک ارائه
این دوره بهعنوان مجموعهای از نمایشهای زنده (بسیار بزرگ) ارائه میشود. همه نسخههای نمایشی تک فایل هستند، بنابراین میتوانید فایل پیوست شده به درس را دانلود کنید و آن را در CLion، XCode یا IDE دیگری به انتخاب خود (یا فقط در خط فرمان) اجرا کنید.
این دوره از نمودارهای کلاس UML استفاده نمیکند. همه دموها کد نویسی زنده هستند. من از کد ویژوال استودیو برای دموها استفاده میکنم.
مهندسی نرم افزار/سخت افزار • Quant Finance • Algotrading
نمایش نظرات