آموزش Rhino 4

Rhino 4 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در آموزش ضروری Rhino 4.0 ، نویسنده Dave Schultze نشان می دهد که چگونه از ابزارهای مدل سازی 3D NURBS در Rhino 4.0 برای مهندسی محصولات از ربات های اسباب بازی گرفته تا هواپیماهای کاملاً بزرگ استفاده می شود. این دوره با استفاده از نمونه های خاص با استفاده از Rhino 4.0 برای طراحی صنعتی و نمونه سازی سریع متمرکز است. همراه با کاوش جامع از رابط Rhino ، این دوره شامل مقدمه ای در ساخت اشیا سه بعدی با سه نهاد اصلی Rhino است: منحنی ، سطح و جامد. پرونده های ورزشی همراه با دوره است.
موضوعات شامل:
  • درک اصطلاحات سه بعدی
  • مشاهده یک مدل سه بعدی در Rhino 4.0
  • دستکاری اشیا with با دستورات
  • ایجاد منحنی ، سطح و مواد جامد
  • اعمال تغییر شکل در اشیا 3D سه بعدی
  • ایجاد اشکال منحصر به فرد با عملگرهای بولی
  • چنگ زدن به اشیا and و هواپیماها
  • تعریف منحنی و درجه سطح
  • نمونه سازی اولیه از مدل سه بعدی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • سخت افزار توصیه شده Recommended hardware

1. اصطلاحات اساسی 3D 1. Basic 3D Terminology

  • شناخت سه نوع موجودیت: منحنی ها ، سطوح و جامدات Understanding the three types of entities: curves, surfaces, and solids

  • مقایسه منحنی های Bezier ، B-splines و NURBS اشیاء Comparing Bezier curves, B-splines, and NURBS objects

  • مقایسه سطوح ایزوکور و سطح مش Comparing isocurve surfaces and mesh surfaces

  • تنظیم واحدهای اندازه گیری و تحمل Setting measurement units and tolerance

2. پیمایش 2. Navigation

  • معرفی منظره Introducing the viewport

  • استفاده از هواپیماهای ساختمانی برای لنگر طراحی مدل Using construction planes to anchor model design

  • تغییر نحوه مشاهده یک مدل با استفاده از حالت های سایه بان Changing the way a model is viewed using shading modes

  • با استفاده از کنترلهای صفحه ، بزرگنمایی ، چرخش و تنظیم مجدد ، نمایی را مشاهده می کنید Navigating the viewport with pan, zoom, rotate, and reset controls

  • بررسی گزینه های راهنما Exploring help options

3. آشنایی با رابط 3. Introduction to the Interface

  • درک فلسفه فرمان Rhino Understanding Rhino's command philosophy

  • استفاده از نوار ابزار و دکمه های اتصال به نوار ابزار Using toolbars and docking buttons to a toolbar

  • پیمایش در منوهای هندسه با استفاده از قیاس "فروشگاه" Navigating the geometry menus using a "department store" analogy

  • با استفاده از خط فرمان و نوار وضعیت برای بازخورد Using the command line and status bar to get feedback

  • اصلاح کنترل nudge و تنظیم تنظیمات برگزیده دیگر Modifying the nudge control and setting other preferences

  • با استفاده از پنجره Properties Using the Properties window

  • باز و ذخیره فایل ها Opening and saving files

4. مبانی گردش کار 4. Workflow Basics

  • ایجاد اشیاء اساسی: منحنی ها ، سطوح و مواد جامد Creating basic objects: curves, surfaces, and solids

  • انجام تحولات اساسی Performing basic transformations

  • انتخاب اشیاء Selecting objects

  • سازماندهی یک پروژه با استفاده از لایه ها Organizing a project using layers

5. رسم: هندسه 2D 5. Drawing: 2D Geometry

  • درک خطوط و پلی اتیلن Understanding lines and polylines

  • مستطیل و چند ضلعی ساختمانی Building rectangles and polygons

  • ایجاد قوس ، دایره و بیضی Creating arcs, circles, and ellipses

  • رسم منحنی های آزاد Drawing freeform curves

6. مدل سازی: سطوح سه بعدی 6. Modeling: 3D Surfaces

  • مقایسه انواع مختلف سطوح سه بعدی Comparing different types of 3D surfaces

  • سطوح اکسترود شده برای ایجاد ویژگی ها در یک مدل Extruding surfaces to create features in a model

  • ایجاد سطوح با کفپوش Creating surfaces with lofts

  • با استفاده از Revolve و Rail Revolve برای ایجاد سطوح Using Revolve and Rail Revolve to create surfaces

  • با استفاده از Sweep Rail برای ایجاد یک پنجه سه بعدی Using Sweep Rail to create a 3D claw

  • ایجاد اشکال پیچیده سطح با استفاده از Network Surface Creating complex surface shapes using Network Surface

7. مدل سازی: Solids 3D 7. Modeling: 3D Solids

  • معرفی مواد جامد Introducing solids

  • ساخت مواد جامد با بدوی Making solids with primitives

  • منحنی های اکسترود برای ایجاد مواد جامد بدون بدوی Extruding curves to create solids without primitives

  • ایجاد اشکال منحصر به فرد با اتحادیه ، تفاوت و تقاطع اپراتورهای بولی Creating unique shapes with the union, difference, and intersection Boolean operators

  • عیب یابی مواد جامد و Booleans Troubleshooting solids and Booleans

  • ویرایش با ابزار ویرایش جامد Editing with the solid edit tools

  • ایجاد و تبدیل سوراخ ها در مواد جامد Creating and transforming holes in solids

8. مدل های کمکی 8. Modeling Aids

  • درک وسایل کمکی مدل سازی Rhino Understanding Rhino's modeling aids

  • همکاری با کمک مدل سازی Grid Snap Working with the Grid Snap modeling aid

  • با استفاده از کمک مدل Ortho Using the Ortho modeling aid

  • با استفاده از کمک مدل سازی مسطح Using the Planar modeling aid

  • کمکهای مدل سازی اسناپ را در جریان کار خود قرار دهید Incorporating the Osnap modeling aid into your workflow

  • شناختن کمکی های مدل سازی پروژه و Smart Track Understanding the Project and Smart Track modeling aids

  • تنظیم محدودیت مکان نما Setting cursor constraints

9. ویرایش و تبدیل اشیاء 9. Editing and Transforming Objects

  • ویرایش گوشه ها با فیله و چمفر Editing corners with Fillet and Chamfer

  • پیرایش و تقسیم با منحنی Booleans Trimming and splitting with curve Booleans

  • حرکت و چرخش اشیاء با ابزار Drag و Nudge Moving and rotating objects with the Drag and Nudge tools

  • کپی و چسباندن اشیاء Copying and pasting objects

  • درک نحوه استفاده Rhino از Undo و Redo Understanding how Rhino uses Undo and Redo

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • مقیاس گذاری اشیاء Scaling objects

  • تکثیر اشیاء با استفاده از دستور Mirror Duplicating objects using the Mirror command

  • ساخت نسخه و مجموعه ساختاری با استفاده از آرایه ها Making copies and structured sets using arrays

10. تجزیه و تحلیل و درجه 10. Analysis and Degrees

  • با استفاده از نوار ابزار تجزیه و تحلیل برای درک ویژگی های یک مدل Using the Analysis toolbar to understand characteristics of a model

  • تعیین درجه منحنی و سطوح Defining degrees of curve and surfaces

  • با استفاده از بازسازی و تغییر درجه Using Rebuild and Change Degree

11. مستندات پرونده و همکاری 11. File Documentation and Collaboration

  • اندازه گیری و برچسب زدن مقادیر بر روی یک مدل با استفاده از ابعاد Measuring and labeling values on a model using dimensioning

  • ایجاد صفحه ضبط برای اثبات سریع Creating screen captures for quick proofs

  • ایجاد نماهای 2D از یک مدل سه بعدی Creating 2D views of a 3D model

  • ارائه پروژه Rendering a project

12. نمونه سازی اولیه 12. Prototyping

  • آماده سازی مدل برای نمونه سازی با تأیید اینکه تمام شکاف ها بسته است Preparing a model for prototyping by confirming that all gaps are closed

  • با استفاده از تکنیک "شلیک" برای ایجاد ضخامت دیواره Using the "shelling" technique to create wall thickness

  • صادرات به قالب STL برای چاپ سه بعدی Exporting to the STL format for 3D printing

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش Rhino 4
جزییات دوره
5h 48m
67
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
247,385
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Dave Schultze
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dave Schultze Dave Schultze

طراح صنعتی و 3D Geek دیو شولتزه یک طراح صنعتی و معروف گیک سه بعدی است.

وی به عنوان یک طراح صنعتی ، محصولاتی را برای مایکروسافت ، ال جی ، امبرا و هاسبرو تولید کرده است. او برنده چندین جایزه طراحی صنعتی شده و کارهای وی در پوشش رسانه ای در سراسر جهان شناخته شده است. اخیراً ، رایانه مفهومی "Philco PC" وی در بیش از 20 مجله به نمایش درآمد. دیو یک مربی اختصاصی است که طی 10 سال گذشته کلاس تجسم سه بعدی را در کالج هنر و طراحی اوتیس در لس آنجلس تدریس کرده است. دیو به رسمیت شناختن مهارت های منحصر به فرد طراحی ، فنی و ارتباطی خود ، از طریق تولیدکنندگان فورچون 500 به منظور الهام بخشیدن به کارکنان خود و آموزش آنها در جدیدترین ابزارهای سه بعدی ، قرارداد بسته است.