آموزش ZBrush 2020

ZBrush 2020 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ZBrush مدل سازی سه بعدی ، بافت و نقاشی را در یک گردش کار مجسمه سازی دیجیتال ترکیب می کند. از ویژگی های ZBrush بازدید کنید و نحوه استفاده از آنها را در پروژه های واقعی ببینید. مربی Ryan Kittleson نحوه ایجاد فرم های اصلی با مش ، مجسمه سازی جزئیات با برس ، مدل های رنگ و بافت و ارائه نتایج با استفاده از خطوط لوله پروژه در سطح حرفه ای را نشان می دهد.
موضوعات شامل:
  • استفاده از بدوی ها
  • کار با سطوح زیرمجموعه
  • مجسمه سازی با برس
  • استفاده از مواد
  • ایجاد و ترکیب چند گروه
  • ایجاد مدل های voxel با Dynamesh
  • ویرایش مش با برس ZModeler
  • کار با ZRemesher
  • جابجایی ، مقیاس گذاری و چرخش اشیا
  • نقاشی روی یک مدل
  • استفاده از نقشه های بافت
  • مجسمه سازی و رنگ آمیزی طرح ماورا بنفش
  • استفاده از حالت تقسیم صفحه

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • ZBrush 2020 در عمل ZBrush 2020 in action

  • آماده شدن برای این دوره Preparing for this course

1. شروع سریع ZBrush 1. ZBrush Quick Start

  • برای اولین بار ZBrush را شروع کنید Starting ZBrush for the first time

  • بارگیری ابزار در مقابل افتتاح پروژه ها Loading tools vs. opening projects

  • ببینید از نسخه 2018 چه جدید است See what's new since version 2018

  • یادگیری رابط Learning the interface

  • پیمایش در فضای سه بعدی Navigating in 3D space

  • با استفاده از Gizmo Using the Gizmo

  • نکات اضافی Gizmo Additional Gizmo tips

  • با استفاده از Undo History Using Undo History

  • کار با دوربین Working with the camera

  • وارد کردن مدلهای سه بعدی Importing 3D models

2. مجسمه سازی 2. Sculpting

  • متداول ترین برس ها The most commonly used brushes

  • با استفاده از تنظیمات قلم مو Using Brush settings

  • با استفاده از تقارن Using Symmetry

  • اندازه قلم مو را کنترل می کنید Controlling brush size

  • یکدست کردن یک مدل Smoothing a model

  • معکوس اثرات قلم مو Inverting brush effects

  • کار با Algment Working with Alphas

  • با استفاده از برس XTractor Using the XTractor brushes

  • مجسمه سازی با تاریخ خنثیسازی Sculpting with undo history

  • حرکت با عمق نامحدود Moving with infinite depth

  • با استفاده از برس های DecoCurve Using the DecoCurve brushes

  • استفاده از یک برس بدون پشت و عقب Using a brush without back and forth

3. استفاده از ابزارها و زیرشاخه ها 3. Using Tools and Subtools

  • کار با subtools Working with subtools

  • اضافه کردن ابزارها و زیرشاخه های جدید Adding new tools and subtools

  • زیرشاخه های تقسیم شده Splitting subtools

  • ترکیبی از فرعی ها Combining subtools

  • با استفاده از برس برس Using Insert Mesh brushes

  • ایجاد برس مش Creating Insert Mesh brushes

  • با استفاده از برس های منحنی Using Curve brushes

  • استخراج اشکال جدید Extracting new shapes

  • با استفاده از Live Booleans Using Live Booleans

  • تولید مش بولی Generating the Boolean mesh

  • با استفاده از Transpose Master Using Transpose Master

  • ایجاد متن Creating text

  • با استفاده از پوشه ها Using folders

4- ساخت مدل با ZSpheres 4. Making Models with ZSpheres

  • ایجاد مدلهای ZSphere Creating ZSphere models

  • با استفاده از کتابخانه ZeeZoo حیوانات Using the animal ZeeZoo library

  • تبدیل ZSpheres به هندسه Converting ZSpheres to geometry

  • با استفاده از ZSketch Using ZSketch

5. انتخاب ، نقاب زدن ، و چند گروه 5. Selections, Masking, and Polygroups

  • انتخاب قسمت های یک شی Selecting parts of an object

  • ساخت ماسک Making masks

  • ایجاد چند گروه Creating polygroups

  • ماسک ، پلی گروپ و نکات انتخاب Mask, polygroup, and selection tips

  • ایجاد ماسک توسط توپولوژی Generating masks by topology

  • تقسیم بر اساس ماسک ، پنهان یا چند گروه Splitting by mask, hidden, or polygroups

  • نقاب زدن در جایی که دو شیء با هم همپوشانی دارند Masking where two objects overlap

  • نقاب کردن با رنگ Masking by color

6. با استفاده از برس ZModeler 6. Using the ZModeler Brush

  • معرفی ZModeler ZModeler introduction

  • درج و از بین بردن لبه ها Inserting and removing edges

  • سوراخ بسته شدن Closing holes

  • چهره های اکسترود Extruding faces

  • سوراخ و لبه های بریج Bridging holes and edges

  • نقاط تقسیم Splitting points

  • گروهی با ZModeler Polygrouping with ZModeler

  • محدودیت های ZModeler Limitations of ZModeler

7. با استفاده از Subdivision 7. Using Subdivision

  • تقسیم یک مدل Dividing a model

  • مجسمه سازی بر روی یک مدل فرعی Sculpting on a subdivision model

  • محدودیت های مدل های تقسیم بندی Limitations of subdivision models

  • با استفاده از تقسیم پویا Using Dynamic Subdivision

  • لبه های درحال Creasing edges

8- استفاده از DynaMesh 8. Using DynaMesh

  • فعال سازی DynaMesh Activating DynaMesh

  • مجسمه سازی با DynaMesh Sculpting with DynaMesh

  • ترکیب اشیاء با DynaMesh Combining objects with DynaMesh

  • محدودیت های DynaMesh Limitations of DynaMesh

9. استفاده از Sculptris Pro 9. Using Sculptris Pro

  • فعال کردن حالت Sculptris Pro Activating Sculptris Pro mode

  • مجسمه سازی با Sculptris Pro Sculpting with Sculptris Pro

  • با استفاده از برس جدید Snake Hook Using the new Snake Hook brushes

10. نقشه های رنگ ، مواد و بافت 10. Paint, Materials, and Texture Maps

  • استفاده از مواد Applying materials

  • رنگ نقاشی Painting color

  • UV های تخمگذار Laying out UVs

  • تبدیل بین نقشه های رنگی و بافتی Converting between color and texture maps

  • نقاشی با SpotLight Painting with SpotLight

  • با استفاده از NoiseMaker Using NoiseMaker

  • وارد کردن مدل ها با نقشه های بافت Importing models with texture maps

11. ویرایش مدل ها 11. Editing Models

  • حذف بخشی از یک مدل Deleting part of a model

  • آینه کاری کردن یک مدل Mirroring a model

  • همکاری با ClayPolish Working with ClayPolish

  • نقاشی با تأکید Painting with alphas

  • با استفاده از برس و گیره Using the Clip and Trim brushes

  • بستن همه سوراخ ها Closing all holes

  • سطح های تلنگر و مضاعف Flipping and doubling surfaces

  • با استفاده از Deformers Using Deformers

  • با استفاده از اهداف Morph Using Morph Targets

  • تنظیم رنگ ها Adjusting colors

  • مدلهای کم رنگ Decimating models

  • نحوه طراحی و نقاشی بر روی طرح UV How to sculpt and paint on UV layout

  • با استفاده از EdgeLoop Using EdgeLoop

  • با استفاده از Paint Fade Using Paint Fade

  • با استفاده از ZRemesher Using ZRemesher

  • جزئیات جزئیات Projecting detail

12. تجسم و تحلیل مدلها 12. Visualizing and Analyzing Models

  • ضخامت ضخامت دیواره Visualizing wall thickness

  • محاسبه حجم و مساحت سطح Calculating volume and surface area

  • مشاهده بازخورد تحلیل پیش نویس Seeing draft analysis feedback

  • ارائه با فیلترها Rendering with filters

13. صادرات کار از ZBrush 13. Exporting Work from ZBrush

  • با استفاده از GoZ Using GoZ

  • با استفاده از صادرکننده چاپ 3D Using the 3D Print exporter

  • صادرات با صادر کننده چند نقشه Exporting with the Multi Map Exporter

  • صادرات به فرمت FBX Exporting to FBX format

  • با استفاده از گزینه Standard Export Using the Standard Export option

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش ZBrush 2020
جزییات دوره
6h 28m
102
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
14,301
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.