آموزش Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101

Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

اگر تا به حال می‌خواهید بازی‌های خود را کدنویسی کنید، اما تجربه‌ای ندارید یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این دوره آموزشی برای شماست!

در داخل، طراح و مربی بازی آقای Wondra تمام مفاهیم اصلی، مهارت‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز برای تسلط بر Blueprint Scripting - سیستم بصری و مبتنی بر گره Unreal Engine برای ایجاد گیم‌پلی کاربردی را به شما آموزش می‌دهد.

در این کلاس یاد خواهید گرفت:

  • نحوه ایجاد Setup Unreal Engine Projects

  • نحوه ایجاد/استفاده از رویدادها، توابع، ماکروها و متغیرها

  • نحوه ایجاد انواع مختلف طرح اولیه
  • نحوه برقراری ارتباط بین طرح‌ها

  • نحوه ایجاد کلاس‌های والدین/فرزند (ارث)

  • نحوه کامپایل طرح‌های اشکال‌زدایی

  • نحوه ایجاد بسیاری از اسکریپت های مفید:
    • نحوه ایجاد اسکریپت های پیکاپ
    • نحوه ایجاد اسکریپت های شیء تعاملی
    • نحوه ایجاد اسکریپت های شی متحرک
    • نحوه ایجاد اسکریپت های ساده دشمن
    • نحوه ایجاد اسکریپت های محتوای رویه ای
  • ترفندهایی برای تبدیل شدن به یک اسکریپتگر کارآمد!

این کلاس برای چه کسانی است؟

به طور خلاصه، همه . دانش‌آموزان جوان و پیر (12 تا 70 سال!) و از مبتدی تا باتجربه توسعه‌دهندگان بازی AAA ارزش بسیار زیادی در این دوره کسب کرده‌اند. دانش آموزان معمولی عبارتند از:

  • مبتدیان کامل (قبلاً هرگز کدگذاری نشده بود!)
  • توسعه دهندگان غیرواقعی موجود (می خواهند این ابزارها را یاد بگیرند)
  • تبدیل واحد
  • مربیان (به دنبال برنامه درسی توسعه دهنده بازی برای کلاس های خود هستند) 

برویم!

با دانش به‌دست‌آمده در این درس‌های ویدیویی، دانش و مهارت‌های لازم را برای شروع ساختن اسکریپت‌های سفارشی خود برای پروژه‌های بازی خود خواهید داشت! من نمی توانم صبر کنم تا ببینم چه چیزی ایجاد می کنید.

تکلیف :

اسکریپت های Blueprint خود را ایجاد کنید! ویدیوهایی را در صفحه پروژه‌ها پست کنید که بهترین اسکریپت‌های شما را «در عمل» و همچنین دارایی‌ها، مؤلفه‌ها و اسکریپت‌های مورد استفاده برای ایجاد کارتان را نشان می‌دهد.

ایده ها عبارتند از:

  • تحویل اشیا
  • خطرات
  • سیستم های امتیازدهی
  • سیستم های ایست بازرسی
  • پخش مجدد بازیکن

خلاق باشید!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • شخصیت Character

  • ایجاد پروژه Create Project

  • سیم کشی گره Node Wiring

  • برگه Viewport Viewport Tab

  • کلیدهای میانبر بهره وری Productivity Hotkeys

  • مراجع اشیاء ریخته‌شده Casted Object References

  • بازیگر (شیء) Actor (Object)

  • آسیب نقطه رویداد Event Point Damage

  • متن Text

  • رابط های طرح اولیه (قسمت شماره 2) Blueprint Interfaces (Part #2)

  • توابع کلاس Class Functions

  • تبدیل Transform

  • پنل جزئیات Details Panel

  • سطح BP - مراجع شی زمان طراحی Level BP - Design Time Object References

  • انواع گره ها Node Types

  • بررسی اجمالی کنترل جریان Flow Control Overview

  • همپوشانی پایان رویداد Event End Overlap

  • رویداد نابود شد Event Destroyed

  • ورودی رویداد Event Input

  • همپوشانی شروع رویداد Event Begin Overlap

  • رویدادهای سفارشی Custom Events

  • ارتباط مستقیم (قسمت دوم) Direct Communication (Part #2)

  • ویدیوی تبلیغاتی دوره (درباره دوره) Course Promo Video (About the Course)

  • بررسی اجمالی توابع Functions Overview

  • حالت بازی (قسمت شماره 2) Game Mode (Part #2)

  • برای هر حلقه For Each Loops

  • گزارش پیام Message Log

  • بررسی اجمالی ماکروها Macros Overview

  • جمع شدن به ماکرو Collapse to Macro

  • کتابخانه تابع Function Library

  • نشانک ها Bookmarks

  • تیک رویداد Event Tick

  • ساختار Struct

  • حالت بازی (قسمت شماره 1) Game Mode (Part #1)

  • نکته ها و ترفندهای Tips & Tricks

  • ریخته گری Casting

  • ارزش‌ها را تماشا کنید Watch Values

  • عدد صحیح Integer

  • ایجاد توابع Creating Functions

  • مراجع را تگ کنید Tag References

  • توابع چیزهایی که باید بدانید Functions Things to Know

  • توابع بازیگر Actor Functions

  • بولی Boolean

  • نشانگر پایان رویداد به پایان رسید Event End Cursor Over

  • طرح بندی های سفارشی Custom Layouts

  • کلاس BP - زمان اجرا مراجع شی Class BP - Run Time Object References

  • ارتباط مستقیم (قسمت اول) Direct Communication (Part #1)

  • شناور Float

  • توابع فراخوانی Calling Functions

  • پرایمر دوره Course Primer

  • توالی Sequence

  • سطح BP - زمان اجرا مراجع شی Level BP - Run Time Object References

  • برای حلقه ها For Loops

  • توابع خالص و ناخالص Pure and Impure Functions

  • نقاط شکست Breakpoints

  • ویجت منابع BP Widget BP References

  • یک بار انجام دهید Do Once

  • گره های در حال فروپاشی Collapsing Nodes

  • نقشه های کلاس Class Blueprints

  • رویداد هر گونه خسارت Event Any Damage

  • MultiGate MultiGate

  • نکات و ترفندهای متغیر Variable Tips and Tricks

  • بررسی اجمالی متغیرها Variables Overview

  • پنل اجزا Components Panel

  • نام Name

  • ایجاد ماکرو Creating Macros

  • تدوین Compiling

  • نقشه Map

  • نمونه طرح Blueprint Example

  • بررسی اجمالی چارچوب Framework Overview

  • روتاتور Rotator

  • متغیرهای محلی Local Variables

  • سازمان گره Node Organization

  • توابع جزء Component Functions

  • رویداد On کلیک شد Event On Clicked

  • محور رویداد Event Axis

  • در حالی که حلقه While Loop

  • چیزهای متغیر برای دانستن (بخش شماره 2) Variable Things to Know (Part #2)

  • توزیع کنندگان رویداد Event Dispatchers

  • رشته String

  • کلاس والدین (پایه). Parent (Base) Class

  • چیزهای متغیر برای دانستن (قسمت شماره 1) Variable Things to Know (Part #1)

  • انتخاب کنید Select

  • رویداد شروع بازی Event Begin Play

  • کلاس BP - مراجع شی زمان طراحی Class BP - Design Time Object References

  • انجام N Do N

  • نمونه بازی Game Instance

  • دروازه Gate

  • دانلود و نصب کنید Download & Install

  • کنترلر پخش کننده Player Controller

  • رویداد ضربه Event Hit

  • گرو Pawn

  • کلاس کودک (قسمت شماره 1) Child Class (Part #1)

  • بردار Vector

  • شاخه Branch

  • جمع کردن تا عملکرد Collapse to Function

  • پالت/پنل مورد علاقه Palette / Favorites Panel

  • Enum Enum

  • پین های اجرا و داده Execution & Data Pins

  • نشانگر شروع رویداد به پایان رسید Event Begin Cursor Over

  • جستجوکردن Searching

  • رابط های طرح اولیه (بخش شماره 1) Blueprint Interfaces (Part #1)

  • کلاس کودک (قسمت شماره 2) Child Class (Part #2)

  • تنظیم Set

  • کتابخانه ماکرو Macro Library

  • سوئیچ ها Switches

  • دمپایی صندل لا انگشتی Flip Flop

  • نقشه های سطح Level Blueprints

  • تابلوی طرح من My Blueprint Panel

  • آسیب شعاعی رویداد Event Radial Damage

  • آرایه Array

  • رویداد در تاریخ منتشر شد Event On Released

  • اسکریپت ساخت و ساز Construction Script

  • نمودار رویداد Event Graph

درس ها Lessons

  • سازمان گره Node Organization

  • دروازه Gate

  • توابع کلاس Class Functions

  • انواع گره ها Node Types

  • عدد صحیح Integer

  • توابع فراخوانی Calling Functions

  • نقشه Map

  • سطح BP - مراجع شی زمان طراحی Level BP - Design Time Object References

  • نکته ها و ترفندهای Tips & Tricks

  • سطح BP - زمان اجرا مراجع شی Level BP - Run Time Object References

  • پالت/پنل مورد علاقه Palette / Favorites Panel

  • چیزهای متغیر برای دانستن (بخش شماره 2) Variable Things to Know (Part #2)

  • گزارش پیام Message Log

  • دمپایی صندل لا انگشتی Flip Flop

  • رویداد شروع بازی Event Begin Play

  • رشته String

  • شاخه Branch

  • ارتباط مستقیم (قسمت اول) Direct Communication (Part #1)

  • متن Text

  • برای حلقه ها For Loops

  • بررسی اجمالی ماکروها Macros Overview

  • توابع بازیگر Actor Functions

  • در حالی که حلقه While Loop

  • رویداد در تاریخ منتشر شد Event On Released

  • جمع شدن به ماکرو Collapse to Macro

  • مراجع اشیاء ریخته‌شده Casted Object References

  • گرو Pawn

  • بازیگر (شیء) Actor (Object)

  • تنظیم Set

  • گره های در حال فروپاشی Collapsing Nodes

  • برای هر حلقه For Each Loops

  • همپوشانی پایان رویداد Event End Overlap

  • نمودار رویداد Event Graph

  • Enum Enum

  • طرح بندی های سفارشی Custom Layouts

  • کلیدهای میانبر بهره وری Productivity Hotkeys

  • رابط های طرح اولیه (بخش شماره 1) Blueprint Interfaces (Part #1)

  • بررسی اجمالی چارچوب Framework Overview

  • توالی Sequence

  • سوئیچ ها Switches

  • سیم کشی گره Node Wiring

  • بردار Vector

  • ارزش‌ها را تماشا کنید Watch Values

  • توابع خالص و ناخالص Pure and Impure Functions

  • رویداد نابود شد Event Destroyed

  • همپوشانی شروع رویداد Event Begin Overlap

  • بولی Boolean

  • رویدادهای سفارشی Custom Events

  • MultiGate MultiGate

  • کلاس BP - مراجع شی زمان طراحی Class BP - Design Time Object References

  • شناور Float

  • ویجت منابع BP Widget BP References

  • کتابخانه تابع Function Library

  • ارتباط مستقیم (قسمت دوم) Direct Communication (Part #2)

  • کلاس کودک (قسمت شماره 1) Child Class (Part #1)

  • مراجع را تگ کنید Tag References

  • حالت بازی (قسمت شماره 2) Game Mode (Part #2)

  • کلاس کودک (قسمت شماره 2) Child Class (Part #2)

  • رویداد ضربه Event Hit

  • اسکریپت ساخت و ساز Construction Script

  • توزیع کنندگان رویداد Event Dispatchers

  • نشانگر شروع رویداد به پایان رسید Event Begin Cursor Over

  • شخصیت Character

  • ساختار Struct

  • کتابخانه ماکرو Macro Library

  • چیزهای متغیر برای دانستن (قسمت شماره 1) Variable Things to Know (Part #1)

  • ریخته گری Casting

  • تدوین Compiling

  • نام Name

  • محور رویداد Event Axis

  • متغیرهای محلی Local Variables

  • رابط های طرح اولیه (قسمت شماره 2) Blueprint Interfaces (Part #2)

  • تبدیل Transform

  • بررسی اجمالی کنترل جریان Flow Control Overview

  • جستجوکردن Searching

  • جمع کردن تا عملکرد Collapse to Function

  • تابلوی طرح من My Blueprint Panel

  • ویدیوی تبلیغاتی دوره (درباره دوره) Course Promo Video (About the Course)

  • برگه Viewport Viewport Tab

  • نمونه بازی Game Instance

  • پنل جزئیات Details Panel

  • رویداد On کلیک شد Event On Clicked

  • نقشه های کلاس Class Blueprints

  • تیک رویداد Event Tick

  • نشانگر پایان رویداد به پایان رسید Event End Cursor Over

  • پنل اجزا Components Panel

  • رویداد هر گونه خسارت Event Any Damage

  • آرایه Array

  • نشانک ها Bookmarks

  • نقاط شکست Breakpoints

  • نقشه های سطح Level Blueprints

  • انجام N Do N

  • توابع چیزهایی که باید بدانید Functions Things to Know

  • آسیب نقطه رویداد Event Point Damage

  • توابع جزء Component Functions

  • انتخاب کنید Select

  • روتاتور Rotator

  • پین های اجرا و داده Execution & Data Pins

  • کنترلر پخش کننده Player Controller

  • نکات و ترفندهای متغیر Variable Tips and Tricks

  • کلاس والدین (پایه). Parent (Base) Class

  • بررسی اجمالی متغیرها Variables Overview

  • ایجاد توابع Creating Functions

  • بررسی اجمالی توابع Functions Overview

  • نمونه طرح Blueprint Example

  • ورودی رویداد Event Input

  • ایجاد ماکرو Creating Macros

  • دانلود و نصب کنید Download & Install

  • آسیب شعاعی رویداد Event Radial Damage

  • کلاس BP - زمان اجرا مراجع شی Class BP - Run Time Object References

  • یک بار انجام دهید Do Once

  • حالت بازی (قسمت شماره 1) Game Mode (Part #1)

  • ایجاد پروژه Create Project

  • پرایمر دوره Course Primer

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 320,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) در صورت خرید اشتراک، این آموزش بدلیل حجم بالا معادل 2 دوره است و 2 دوره از اشتراک شما کم می شود. زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
20h 24m
114
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
20 شهریور 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
241
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Greg Wondra

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Greg Wondra Greg Wondra

مربی مجاز غیر واقعی

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.