در این دوره، با بررسی طیف وسیعی از اشتباهات رایج فیلمنامه نویسان غیرمجاز هنگام نوشتن توضیحات در فیلمنامه خود، فیلمنامه نویسی توضیحات را یاد خواهید گرفت و به آن مسلط خواهید شد.
خوش آمدید، نام من آیزاک آلبرت است و من مربی شما با سالها دانش فیلمنامه نویسی داخلی هستم.
توصیف صحنه فیلمنامه عالی چیست؟ یکی از جنبه های اصلی توصیف فیلمنامه عالی، توانایی آن در قرار دادن تصاویر واضح در ذهن خواننده است. برای اینکه آنها دقیقاً همان چیزی را ببینند که نویسنده می خواهد. تصاویر واضح، جالب، دقیق و واضح به خواننده کمک می کند تا عمیق تر در دل داستان بیفتد. آنها را با برانگیختن علاقه آنها جذب می کنند و به آنها احساس می کنند که بخشی از یک دنیای منحصر به فرد هستند.
غالباً فیلمنامه نویسان آنقدر مشغول دست و پنجه نرم کردن با پویایی داستان خود هستند - اینکه قهرمان داستانشان چه می خواهد، چگونه یک دیالوگ خیره کننده بنویسد، چه صفحاتی در حال سقوط است و غیره - آنها فراموش می کنند که به فوری ترین شاخص استعداد بپردازند. : شرح و شیوه نگارش. توصیف صحنه عالی فیلمنامه بلافاصله به خواننده شما اطلاع می دهد که نوشته شما در سطح خاصی است. اینکه فقط یک روز از خواب بیدار نشده اید و فکر نکرده اید "من می خواهم فیلمنامه ای بنویسم و آن را به قیمت 7 رقمی بفروشم."
توضیحات عالی خواننده را به خود جذب می کند و او را در داستان غوطه ور می کند. توصیف بد آنها را بیگانه می کند و نشان می دهد که در دست نویسنده ای نیستند که می داند دارند چه می کنند. یک خواننده باتجربه میتواند از صفحه اول تشخیص دهد که آیا کسی میتواند بنویسد یا خیر، و به همین دلیل است که تسلط بر روشی مؤثر برای توصیف چیزها و اقدامات در فیلمنامهنویسی بسیار مهم است.
اغلب بارها و بارها شکایتهای مشابهی را از فیلمنامهنویسان مشتاق شنیدهام: «نمیدانم دقیقاً چه کاری باید انجام دهم تا یک توصیف تحریکشده بصری را اجرا کنم، نمیدانم چرا فیلمنامه من این کار را انجام نمیدهد». مانند نسخه حرفه ای خوانده نمی شود، نمی دانم چرا اسکریپت های من مدام رد می شوند."
خیلی چیزها ممکن است با توضیحات فیلمنامه اشتباه پیش بروند. صدها خطا توسط فیلمنامه نویسان نامعتبر از روی ناآگاهی مرتکب می شوند. مسئله این است که فکر میکنید میدانید چگونه بنویسید - بالاخره بعد از تکمیل برخی ویژگیها، حرفهای شدهاید، تا زمانی که متوجه شوید که اینطور نیستید. فیلمنامه نویس عزیز، «آنچه را که نمی دانی، نمی دانی». تا زمانی که به دانش خودی درست دست یابید، به این فکر خواهید کرد که چه اشتباهی انجام می دهید. سه منبع مشکل وجود دارد که بسیاری از مسائل دیگر را که فیلمنامه نویسان مشتاق با آن روبرو هستند، ایجاد می کند. در اینجا سه مانع بزرگی وجود دارد که 95٪ از تمام فیلمنامه نویسان نامعتبر با آن روبرو هستند و به بیشتر سؤالات آنها پاسخ می دهد:
شماره یک: اکثر فیلمنامه نویسان مشتاق فکر می کنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که هر روز بنویسند، بنویسند، بنویسند، همانطور که در کتاب ها و وبلاگ های فیلمنامه نویسی، آموزش های آنلاین و در کنفرانس ها و جشنواره ها آموزش داده شده است. بنابراین، آنها زمان زیادی را صرف نوشتن می کنند، اما بدون اینکه متوجه شوند اشتباهات مشابه را بارها و بارها تکرار می کنند. این منجر به نرخ بهبود بسیار آهسته (اگر اصلاً بهبود داشته باشد.)
شماره دو: بیشتر فیلمنامه نویسان مشتاق دانش خود را در مورد چگونگی نوشتن غیرفعال به دست می آورند: از خواندن کتاب ها و وبلاگ های فیلمنامه نویسی، تماشای آموزش های آنلاین و گوش دادن به سخنرانی ها در سمینارها. این بدان معناست که وقتی صحبت از نشستن برای نوشتن فیلمنامه می شود، به سختی می توانند دانش جدید خود را به کار ببرند و در نتیجه همان اشتباهات مرتکب شده و ناامیدی افزایش می یابد.
شماره سه: اکثر فیلمنامه نویسان مشتاق متوجه نمی شوند که فرد باید با انجام کار یاد بگیرد. و نه فقط هر روز نوشتن بیهدف، بلکه انجام تمرینهای عملی و عملی فیلمنامهنویسی در هر بخش از فیلمنامهنویسی، از شخصیتها گرفته تا دیالوگها تا ساختار و غیره.
به همین دلیل است که من این دوره را فقط با هدف نوشتن توضیحات طراحی کرده ام که بخش اصلی فیلمنامه است که بیش از 50 درصد از مشکلات فیلمنامه را ایجاد می کند. هدف آن حل بسیاری از مشکلات فیلمنامه نویسان مشتاق، درست مانند شما، در مسیر تبدیل شدن به نویسندگان حرفه ای است.
این دوره شامل تمام سالهای تجربه من، سالها دانش شخصی است.
این فقط به نحوه پرورش سبک نوشتاری می پردازد که باعث می شود خواننده احساس کند در حال تماشای فیلم است. این دوره آنلاین فیلمنامه نویسی است که فرآیند نوشتن توضیحات فیلمنامه را هک می کند... و سال ها در یافتن نحوه نوشتن مانند یک حرفه ای صرفه جویی می کند.
در این دوره شما به هزاران نسخه حرفه ای و آماتور از عصاره توضیحات دسترسی خواهید داشت، همراه با تجزیه و تحلیل انتقادی از هر مثال ارائه شده در یک تجربه یادگیری ساده با تمرین های عملی که توسط فیلمنامه نویسان حرفه ای استفاده می شود. هر درس به گونهای طراحی شده است که مستقیماً به سر اصل مطلب برود و «کرک» موجود در توضیحات بیشتر فیلمنامهنویسان غیرمعتبر را از بین ببرد.
این دوره ساختارهای اساسی فیلمنامه نویسی توضیحات را تشکیل می دهد که باید قبل از ارسال فیلمنامه دیگری تسلط داشته باشید. و همه آنها توسط فیلمنامه نویسان حرفه ای طراحی و استفاده می شوند که از آنها برای شروع حرفه خود استفاده کرده اند. پس از آزمون و خطای بسیار (حتی بیشتر)، من به عنوان فیلمنامه نویسان حرفه ای "آن را انجام دادم" و اکنون اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا همین کار را انجام دهید.
برای کمک به نویسندگان مشتاق برای رسیدن به رویای حرفهای شدن و زندگی کردن به زندگیای که میخواهند زندگی کنند، به چیزهایی مانند تمرینهای عملی و ارائه مستقیم به نقطهی اصلی اهمیت میدهم.
من این دوره آنلاین فیلمنامه نویسی را ایجاد کردم زیرا معتقدم فیلمنامه نویسی نباید آنقدر که به نظر می رسد مرموز و دشوار باشد. این اشتیاق و آینده شماست و بنابراین مهم است که از نویسندگانی که پیش از شما رفته اند یاد بگیرید، از تخصص آنها استفاده کنید و راه آنها را دنبال کنید تا به جایی که می خواهید برسید. به بیان ساده، من به دانشی که این دوره ارائه می کند و تکنیک های آموزشی ساده آن اعتقاد دارم. میدانم که مطالب این دوره فیلمنامهنویسی کارآمد است، زیرا از آن برای ارتقای سرسامآور حرفه فیلمنامهنویسی خود و تبدیل شدن از مشتاق به نویسنده حرفهای استفاده کردهام.
چرا این خطر را دارید که داستان خود را با استفاده از سبک نوشتاری ملایم و بدون الهام تعریف کنید و خواننده خود را خسته کنید، در حالی که می توانید کمی تلاش کنید و او را سرگرم و درگیر داستان خود کنید؟
در واقع، رقابت بسیار زیادی وجود دارد که شما واقعاً انتخابی ندارید. بسیاری از شرکت های تولید دو جعبه توصیه در پایان هر گزارش پوششی دارند: یکی برای فیلمنامه و دیگری برای نویسنده. منظورشان اجرا و سبک است. بنابراین، حتی اگر داستان شما دقیقاً روی همه استوانهها تاثیر نداشته باشد، اما دارای سبک نوشتاری تکان دهنده باشد، باز هم میتوانید برای بازنویسی استخدام شوید. پس آماده ای؟ بیایید شروع به ساخت بهترین توصیف فیلمنامه کنیم.
از دانش کسبشده در درسها تاکنون، دانشآموزان باید
دو «قبل و بعد» از عصارههای تصادفی از فیلمنامهشان را با استفاده از دانشی که در درسهای قبلی بهدست آوردهاند، بسازید. سپس آنها باید اسکرین شات بگیرند و آنها را در بخش پروژه این دوره آپلود کنند.
توجه داشته باشید که اگر هنوز فیلمنامه ندارید، باید دو شرح فیلمنامه متفاوت از صحنههای تصادفی بنویسید و تکنیکهایی را که از این درس آموختهاید تا این لحظه روی آنها اعمال کنید.
در پایان، یک انتقاد سازنده انتقادی باید در ارائه بازخورد باشد.
در پروژه دوره 2،
دانشآموزان باید دو « قبل و بعد» از توصیفهای مختلف از عصارههای صحنه تصادفی از فیلمنامه خود را تهیه کنند. سپس آنها باید اسکرین شات بگیرند و آنها را در بخش پروژه این دوره آپلود کنند. به عنوان یک انتقاد سازنده انتقادی باید در مورد آنها بازخورد ارائه شود.
توجه داشته باشید که اگر هنوز فیلمنامه ندارید، باید دو توصیف فیلمنامه متفاوت از صحنههای تصادفی ایجاد کنید و تکنیکهای تداعیکننده را روی آنها بکار ببرید.
آماده اید؟ بگذارید چالش شروع شود!
نمایش نظرات