آموزش ساخت انیمیشن رویه ای برای یک حشره در مایا

Creating Procedural Animation for an Insect in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش مایا، روشی را برای ایجاد اسکریپت های MEL که به طور خودکار حرکت یک مورچه راه رفتن را ایجاد می کند، بررسی می کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2015. در این آموزش مایا، روشی را برای ایجاد اسکریپت های MEL که به طور خودکار حرکت مورچه راه رفتن را ایجاد می کند، بررسی می کنیم. ما به حرکت پاها، سر، آنتن ها و حرکت ثانویه بدن مورچه خود با اسکریپت هایی که به تغییر موقعیت مورچه پاسخ می دهد نگاه خواهیم کرد. علاوه بر این، ما ریگ خود را طوری تنظیم می کنیم که موقعیت مورچه می تواند به صورت دستی توسط یک انیماتور کنترل شود یا توسط یک مسیر سرگردان رویه ای کامل با هدف گیری و مکث خودکار هدایت شود. در پایان این آموزش مایا، تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرید که اسکریپت‌نویسی و اتوماسیون را بهتر در ریگ‌های خود بگنجانید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2015.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

ساخت انیمیشن رویه ای برای یک حشره در مایا Creating Procedural Animation for an Insect in Maya

  • بررسی انیمیشن رویه ای Examining Procedural Animation

  • ساخت دستگیره های IK برای پاها Creating IK Handles for the Legs

  • تعریف حرکت پلکانی پاها Defining the Stepping Motion of the Legs

  • محاسبه مسافت طی شده در هر فریم Calculating the Distance Traveled per Frame

  • اتصال Leg IK به Locators Connecting the Leg IK to Locators

  • ایجاد حرکت گام به پایین در پاها Generating Step-down Motion in the Feet

  • ایجاد حرکت واکنشی بدن Creating Reactive Body Motion

  • تجسم توابع نویز Visualizing Noise Functions

  • اسکریپت حرکت برای سر Scripting Motion for the Head

  • فیلمنامه نویسی حرکت برای آنتن Scripting Motion for the Antennae

  • اسکریپت حرکت برای شکم Scripting Motion for the Abdomen

  • ایجاد سوئیچ برای سرگردانی دستی و خودکار Creating a Switch for Manual and Auto Wandering

  • تجسم هموارسازی مسیر Visualizing the Smoothing of the Path

  • ایجاد نویز برای مسیر سرگردان Generating the Noise for the Wandering Path

  • تعریف بردارهای حرکت برای مسیر Defining the Motion Vectors for the Path

  • افزودن یک نما به هموارسازی مسیر Adding an Exponent to the Path Smoothing

  • اتصال Smoothed Noise به Transform Connecting the Smoothed Noise to the Transform

  • ایجاد مکث های تصادفی برای مسیر سرگردان Creating Random Pauses for the Wandering Path

  • تنظیم انیمیشن برای رندر نهایی Setting up the Animation for Final Render

نمایش نظرات

آموزش ساخت انیمیشن رویه ای برای یک حشره در مایا
جزییات دوره
2h 41m
20
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
12
4.9 از 5
دارد
دارد
دارد
Beau Janzen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Beau Janzen Beau Janzen

Beau Janzen یک ناظر CG با بیش از 24 سال تجربه در تولید انیمیشن دیجیتال است. در آن زمان ، او در طیف گسترده ای از پروژه ها از جمله فیلم های بلند ، مجموعه های تلویزیونی ، تبلیغات و فیلم های سوار بر کلیشه خدمت کرده است. کارهای او طیف کاملی از تولید CG را شامل نظارت بر صحنه ، طراحی مفهوم ، طراحی خط لوله تولید و هماهنگی پروژه را در بر گرفته است. وی علاوه بر کار تولیدی ، بیش از ده سال سابقه تدریس در کلاس را دارد.