دوره "مبانی سیستم های کامپیوتری و برنامه نویسی C" برای هر کسی که به دنبال درک عمیق تر از نحوه کار کامپیوترها و نحوه برنامه ریزی موثر آنها است ضروری است. یادگیری در مورد اجزای سخت افزاری و نرم افزاری یک سیستم کامپیوتری به دانش آموزان دیدگاهی جامع در مورد نحوه عملکرد فناوری و نحوه بهینه سازی عملکرد می دهد. علاوه بر این، زبان برنامه نویسی C به طور گسترده در بسیاری از صنایع مانند سیستم های تعبیه شده، سیستم عامل ها و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. این زبان به عنوان یک زبان سطح پایین در نظر گرفته می شود و تسلط بر آن می تواند درها را به روی طیف گسترده ای از فرصت های شغلی باز کند. علاوه بر این، این دوره پایه و اساس زبانهای برنامهنویسی و مفاهیم پیشرفتهتر را در اختیار دانشآموزان قرار میدهد و آن را به یک دارایی ارزشمند برای هر کسی که به دنبال شغلی در علوم کامپیوتر یا یک زمینه مرتبط است تبدیل میکند
برنامه دوره
سیستم های کامپیوتری و مبانی برنامه نویسی
در این بخش از دوره آموزشی، اصول اولیه سیستمهای کامپیوتری، دستهبندیهای نرمافزار و سیستمهای عامل (OS) را پوشش خواهیم داد. ما به انواع مختلف زبانهای کامپیوتری، از جمله برنامهنویسی و سیستمهای تعبیهشده، و همچنین مفاهیم نحو و معناشناسی و نحوه ارتباط آنها با کامپایل به خطاهای اسمبلی و برنامه خواهیم پرداخت. همچنین توسعه برنامه با استفاده از GCC و نحوه ایجاد اولین برنامه خود را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، در سخنرانی دوم، مبانی اعلان متغیرها، انواع داده ها و نشانه ها در C و همچنین ثابت ها، متغیرها و اعلان ها را مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین ورودی و خروجی اصلی در C، مشخصکنندههای قالب، و انواع مختلف عملگرها در C شامل حسابی، رابطهای، منطقی، انتساب، افزایش و کاهش، عملگرهای شرطی، بیتی و ویژه و سلسله مراتب عملگرها و تفاوت را پوشش خواهیم داد. بین متغیرهای جهانی و محلی.
ساختارهای کنترل در برنامه نویسی C
در این بخش از دوره، به ساختارهای کنترلی در برنامه نویسی C خواهیم پرداخت. ما به موضوعاتی مانند نوع شرط، انتخاب عبارات انشعاب، انواع ساختار برنامه نویسی، ساختار تصمیم گیری و تفاوت بین ساختار کنترل و دستور کنترل خواهیم پرداخت. همچنین با شرایط ساده if و else آشنا خواهیم شد و یک برنامه C برای بررسی مثبت یا منفی بودن یک عدد معین می نویسیم. بعلاوه، ما در ساختارهای کنترل تصمیم، از جمله تودرتو در غیر این صورت، بررسی خواهیم کرد و برنامه هایی را می نویسیم تا بیشترین عدد را در بین سه عدد وارد شده توسط کاربر پیدا کنیم و تعیین کنیم که آیا یک سال معین سال کبیسه است یا خیر. ما همچنین دستور سوئیچ C را پوشش می دهیم و برنامه ای را در C می نویسیم که یک برنامه منو محور است تا یک محاسبه ساده را انجام دهد. در نهایت، دستور switch case را در زبان C با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.
حلقه ها در برنامه نویسی C
این بخش از دوره به موضوع حلقه ها در زبان برنامه نویسی C می پردازد. ما با بحث در مورد حلقه های ساختار کنترل و انواع حلقه های موجود در C مانند حلقه های پیش آزمون آغاز خواهیم کرد. سپس انواع مختلف حلقه ها مانند حلقه for، حلقه while و حلقه do/while را بررسی خواهیم کرد. همچنین استفاده از عبارت break، continue و goto را در حلقه ها بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، ما به حلقه های تودرتو و نحو آنها در . همچنین نحوه استفاده از حلقه های تودرتو برای ایجاد یک الگوی هرمی در C را یاد خواهیم گرفت.
Casting را در برنامه نویسی C تایپ کنید
در این قسمت به مبحث Type Casting در برنامه نویسی C می پردازیم. ما در مورد نوع ریختگی و نحوه استفاده از آن در برنامه نویسی C بحث خواهیم کرد. همچنین مفاهیم تبدیل نوع ضمنی و صریح را بررسی خواهیم کرد و نمونه هایی از نحوه استفاده از این مفاهیم در برنامه های C ارائه خواهیم داد. علاوه بر این، ما در مورد توابع typecast داخلی در C و استفاده از آنها بحث خواهیم کرد. همچنین تفاوت بین نوع ریخته گری و تبدیل نوع در برنامه نویسی C را توضیح خواهیم داد. این بخش همچنین یک برنامه C برای نشان دادن مفهوم ریخته گری نوع ضمنی و صریح ارائه می دهد.
توابع و کلاس ذخیره سازی در برنامه نویسی C
بخش این دوره بر توابع در کلاس برنامه نویسی و ذخیره سازی C تمرکز دارد. با مقدمهای بر توابع در زبان C، از جمله مثالهایی از برنامههای کاربردی واقعی و مزایای استفاده از توابع آغاز میشود. نحو و انواع مختلف توابع نیز پوشش داده شده است، مانند توابع تعریف شده توسط کاربر، ورودی و خروجی تابع، و فراخوانی تابع با آرگومان ها/پارامترها. این بخش همچنین نمونه های اولیه تابع و استفاده از سه پارامتر را در مثالی از محاسبه مساحت یک دایره پوشش می دهد. این بخش همچنین ساختار تابع و نوع تابع بر اساس ساختار را پوشش می دهد.
بهعلاوه، این بخش کلاس ذخیرهسازی شامل متغیرهای محلی یا خودکار، کلاس ذخیرهسازی خارجی، متغیرهای سراسری یا متغیرهای خارجی، متغیرهای استاتیک و متغیرهای ثبت را پوشش میدهد. مفهوم فراخوانی با مقدار و فراخوانی با مرجع نیز مورد بحث قرار گرفته است، از جمله استفاده از اشاره گرها، تخصیص آدرس، و مزایا و معایب هر روش. در نهایت، این بخش بازگشت در برنامه نویسی C و استفاده از توابع بازگشتی، به ویژه تمرکز بر تابع فاکتوریل را پوشش می دهد.
آرایه ها و رشته ها در برنامه نویسی C
در این بخش به موضوعات مختلف مرتبط با آرایه ها و رشته ها در برنامه نویسی C می پردازیم. در ابتدا، در مورد اینکه چرا به آرایه ها نیاز داریم، نحوه اعلان و دسترسی به عناصر آرایه و انواع مختلف آرایه ها بحث خواهیم کرد. همچنین نحوه مقداردهی اولیه آرایه در برنامه نویسی C را توضیح خواهیم داد. سپس به موضوع جستجوی خطی و باینری در برنامه نویسی C می پردازیم. ما مزایا و معایب جستجوی خطی را مورد بحث قرار می دهیم و برنامه ای را به زبان C می نویسیم تا عناصر یک آرایه را به ترتیب نزولی مرتب کند. در ادامه، موضوع انتقال آرایه ها به توابع را بررسی خواهیم کرد. ما ارسال یک آرایه یک بعدی کامل به یک تابع، ارسال یک آرایه چند بعدی کامل به یک تابع و ارسال آرایه ها به عنوان پارامتر را پوشش خواهیم داد. ما همچنین موضوع آرایه های چند بعدی در C را پوشش خواهیم داد، در مورد اندازه آرایه های چند بعدی، آرایه های دو بعدی بحث خواهیم کرد و نحوه اعلان و مقداردهی اولیه آرایه های دو بعدی و سه بعدی را یاد خواهیم گرفت. در نهایت به موضوع رشته ها در زبان C می پردازیم. ما متغیرهای رشته، تغییر متغیرهای رشته، ورودی و خروجی رشته، توابع رشته، طول رشته، مقایسه رشته، الحاق رشته، دستکاری رشته با استفاده از توابع کتابخانه، ارسال رشته به توابع، و توابع کتابخانه رشته را پوشش خواهیم داد.
شبکه های کامپیوتری و تجهیزات جانبی شبکه
در این قسمت به مباحث شبکه های کامپیوتری و تقاطع سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات جانبی شبکه می پردازیم. ابتدا به معرفی مبحث شبکه های کامپیوتری، بحث در مورد مزایا و معایب شبکه، مبانی طبقه بندی شبکه ها مانند شبکه های LAN، WAN و MAN، مشخصات اینترانت و اینترنت، نقش کامپیوترهای کلاینت و سرور در شبکه، همتا و ... می پردازیم. شبکه به همتا و شبکه کلاینت/سرور. همچنین به موضوع توپولوژی شبکه می پردازیم و مزایا و معایب توپولوژی های مختلف شبکه را مورد بحث قرار می دهیم. ما عمیق تر به تقاطع سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات جانبی شبکه خواهیم پرداخت. ما انواع مختلف تجهیزات جانبی شبکه مانند کارت رابط شبکه (NIC)، تکرار کننده، هاب، پل، روترها و سوئیچ را پوشش خواهیم داد و کاربردها و قابلیت های آنها را در زمینه شبکه های کامپیوتری بررسی خواهیم کرد.
مهندس نرم افزار من محمد مظفر مدیر بازاریابی آکادمی OZIS هستم. OZIS Academy یک پلتفرم آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان مشکل در تحصیل یا دانشجویانی است که می خواهند به صورت آنلاین یاد بگیرند زیرا تعداد زیادی دوره از بسیاری از دانشگاه های معتبر در سراسر جهان ارائه می دهد. آکادمی OZIS دوره های دکتری عالی را ارائه می دهد. اساتیدی از دانشگاه ها (بازنشسته و شاغل) که در زمینه های نسبی خود متخصص هستند. از آنجا که این دوره از آکادمی است ، می توانید با ما تماس بگیرید و هرگونه جزئیات مربوط به دوره را در وب سایت ما دریافت کنید
نمایش نظرات