آموزش مقدمه ای بر تجسم داده ها

Introduction to Data Visualization

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این کلاس اولین کلاس از یک سری کلاس های برنامه ریزی شده در مورد اینفوگرافیک و تجسم داده است. ما هیجان‌زده هستیم که در حین حرکت، روند خود را عمیق‌تر کنیم!

هر گوشه ای از اینترنت پر از تجسم داده ها است، اما آنها از کجا می آیند؟ و چرا آنها را اینقدر جذاب می دانیم؟ در این کلاس Skillshare، فرآیند یک متخصص را طی می کنیم تا نشان دهیم این تصاویر پیچیده چگونه زنده می شوند.

تجسم داده‌ها بهترین راه برای استفاده از طراحی گرافیکی برای بیان داستان‌های پیچیده است. ما همه چیز را از تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها گرفته تا ایجاد معماری چیدمان و افزودن سبک به کار شما را پوشش خواهیم داد. مهم نیست پیشینه شما، شما یاد خواهید گرفت که چگونه این تصاویر را بهتر درک، قدردانی و تفسیر کنید. کسانی که پیشینه طراحی و تجربه با Illustrator دارند همچنین می‌توانند نمایش تصویری در مقیاس بزرگ خود را از یک طبقه‌بندی، خط زمانی یا مفهوم الهام‌بخش ایجاد کنند.

در Pop Chart Lab، ماموریت ما ترکیب داده‌ها با طراحی به منظور ایجاد لذت است. ما مشتاقیم که روند خود را به اشتراک بگذاریم.

آنچه خواهید آموخت

در شش درس پیشرو، رویکردهای مفهومی و عملی برای تجسم داده ها را پوشش خواهیم داد

  • مفهوم و طوفان فکری. شما این کلاس را با انتخاب موضوعی برای قطعه خود و شروع به ایده پردازی شروع می کنید.
  • تحقیق. در مرحله بعد، در مورد موضوع تحقیق خواهید کرد و تمام داده هایی را که برای طراحی خود نیاز دارید جمع آوری خواهید کرد.
  • ایجاد معماری Layout. در این درس، شما شروع به کار روی طراحی بصری و چیدمان تجسم داده‌های خود خواهید کرد.
  • ویرایش و پالایش. در طول این مرحله، برای اطمینان از اینکه طراحی و داده ها به طور موثر با هم کار می کنند، به طرح بندی نگاهی بیندازید.
  • افزودن عناصر سبک. هنگامی که مجموعه معماری پایه را دارید، می‌توانید عناصر سبک‌تری را اضافه کنید.
  • هنر هدایت طراحی. شما یک پاس نهایی از قطعه را می گیرید و مطمئن می شوید که همه چیز همان جایی است که باید باشد.

کاری که شما انجام خواهید داد

  • پروژه قابل تحویل. در این کلاس، شما یک تجسم داده اولیه طراحی خواهید کرد.
  • توضیحات. آیا تاریخ آبجو را تجسم خواهید کرد، قطارهای مختلف موجود در سرتاسر جهان را به تصویر می‌کشید، یا تاریخ دایناسورها را سازماندهی می‌کنید؟ بر اساس موضوعی که انتخاب می‌کنید، تجسم داده ایجاد می‌کنید که طراحی و داده‌ها را به روشی مؤثر و سرگرم‌کننده ترکیب می‌کند.
  • مشخصات شما یک تجسم داده واحد در قالب پوستر عمودی یا افقی ایجاد خواهید کرد. در این کلاس، شما عمدتاً از Adobe Illustrator استفاده خواهید کرد.

تجسم داده های اولیه را طراحی کنید

مفهوم و طوفان فکری

  1. طیف وسیعی از موضوعات را انتخاب کنید که با شما طنین انداز شود

    یک محدوده اولیه از موضوعاتی را انتخاب کنید که برایتان جالب است. با زمینه های گسترده ای مانند ادبیات، فیلم، ابزارهای فناوری، یا هنرهای آشپزی شروع کنید. فهرستی از هر چیزی که در آن دسته ها دوست دارید تهیه کنید. این به انتخاب چیزهایی که ماهیت بصری دارند کمک می کند تا بتوان آنها را با گرافیک نشان داد.

    مفهوم و فهرست خود را در صفحه پروژه خود به اشتراک بگذارید. بازخورد یا توصیه هایی برای موارد اضافی بخواهید. فهرست های همکلاسی های خود را مرور کنید و ایده هایی را که ممکن است از دست داده باشند را به صورت حباب جمع کنید.

تحقیق: داده و تصویری

  1. تحقیق کنید

    از ابزارهای اینترنتی مانند Wikipedia و Google برای تحقیق در مورد داده های خام برای موضوع خود استفاده کنید. سعی کنید برای کسب دانش با کارشناسان خاص یا همکلاسی های خود تماس بگیرید.

    از جستجوی اولیه خود راضی نباشید. هرچه اطلاعات بیشتری را از آن استخراج کنید بهتر است. اجازه دهید کنجکاوی شما را به مجموعه داده هایی که در ابتدا فکر نمی کردید وجود داشته باشد هدایت کند.

    یک سند word برای تخلیه همه داده‌های خود ایجاد کنید.

  2. یک صفحه گسترده ایجاد کنید

    یک صفحه گسترده ایجاد کنید و شروع به مدیریت داده های خود کنید. از دسته ها و زیرمجموعه هایی که هنگام سازماندهی اطلاعات به وجود می آیند آگاه باشید.

معماری چیدمان

  1. سند تصویری خود را شروع کنید

    با در نظر گرفتن ابعاد نهایی تجسم داده های خود، سند جدیدی ایجاد کنید. آزمایشگاه Pop Chart در پوسترهای چاپی تخصص دارد. اندازه‌های استاندارد پوسترها 12 x 16، 18 x 24، 24 x 36، 27 x 39 اینچ (اندازه یک صفحه فیلم) است.

    استایل های سراسری رنگ ها و فونت ها را به فضای کار خود اختصاص دهید. این به شما این امکان را می دهد تا زمانی که می خواهید ویرایش کنید، به راحتی تغییرات ایجاد کنید.

     

  2. طرح های ناهموار را چیدمان کنید

    از شبکه برای ایجاد پایه‌ای برای طرح‌بندی خود استفاده کنید. طیفی از طرح‌بندی‌های مختلف را انجام دهید. در این مرحله آن را ساده نگه دارید. فقط به ساختار یا معماری طراحی فکر کنید.

ویرایش و پالایش

  1. چیدمان خود را اصلاح کنید

    سوالات زیر را از خود بپرسید:

    آیا به اندازه کافی برای حفظ علاقه وجود دارد؟ آیا از نظر بصری به اندازه کافی جالب است؟ آیا از نظر اطلاعاتی یا ویرایشی به اندازه کافی جالب است؟

    از تنظیمات کلی برای اعمال تغییرات تایپی و رنگی استفاده کنید که باعث ایجاد جذابیت بصری می شود. در این مرحله نیازی به انجام کارهای نهایی نخواهید داشت. جزئیات بیشتری را در واحد زیر اضافه خواهید کرد.

عناصر سبک

  1. عمیقاً در نوع عنوان شیرجه بزنید

    چند جهت را با نوع عنوان خود کاوش کنید. طرح بندی یک سری از رویکردهای نوع. آیا می خواهید عنوان شما بازیگوش به نظر برسد؟ علمی؟ گرانجی؟ یا حرفه ای؟

  2. عناصر گویا را اضافه کنید

    چه عناصر اضافی را می توانید برای ایجاد یک داستان بصری اضافه کنید؟ فضای زیادی برای خلاقیت وجود دارد که می توان با افزودن تصاویر ساده آن را اجرا کرد. سعی کنید از بلوک های رنگی برای ایجاد تصاویر "سبک تخت" استفاده کنید. ساده خوب است، بنابراین دقت کنید که کدام جزئیات را وارد می کنید. در صورت نیاز، تصاویر مرجع مفید هستند.

  3. عناصر بصری ثانویه را اضافه کنید

    چه عناصر بصری دیگری را می توانید به طراحی خود اضافه کنید؟ به این فکر کنید که چگونه عناصر فردی می توانند به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی شما تبدیل شوند. در این مرحله، شما شروع به ورود به جنبه های دانه ای خواهید کرد. برای ایجاد پویایی بصری بهتر، پالت رنگ خود را متنوع کنید و انواع تصاویر با جزئیات بیشتری را اضافه کنید.

    از طرح خود عقب نشینی کنید و به دنبال فضای خالی بگردید. چه چیزی می توانید به آن فضا اضافه کنید؟

  4. یک عنصر پس زمینه اضافه کنید

    یک عنصر پس زمینه ایجاد کنید که اینفوگرافیک شما را به هم پیوند دهد.

کارگردانی نهایی هنری

  1. کارگردانی هنری انجام دهید

    مدیر/ویراستار هنری خود شوید و طرح کلی خود را دوباره ارزیابی کنید. یا از یکی از همسالان خود بخواهید که به شما بازخورد انتقادی بدهد. نگاهی سخت و صادقانه بیندازید و از زمان و تلاشی که برای طراحی صرف کردید صرف نظر کنید. آیا اطلاعات اضافی وجود دارد که برای ایجاد یک گرافیک جامع نیاز به تحقیق دارید؟ از عقب نشینی نترسید.

آپلود و اشتراک گذاری

  1. داده های خود را به اشتراک بگذارید

    اینفوگرافیک نهایی خود را با همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید. ببینید آیا می توانید فردی را پیدا کنید که به موضوع مشابهی متفاوت برخورد کرده باشد. استدلال آنها را بررسی کنید.

    اما در اینجا متوقف نشوید. دنیایی از جوامع تجسم داده برای کاوش وجود دارد. سعی کنید کار خود را در پلتفرم هایی مانند، Buzzfeed،، I Love Charts و .

    آپلود کنید.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • استفاده از نوع پویا Applying Dynamic Type

  • عنصر پس زمینه Background Element

  • مفهوم و طوفان فکری Concepting & Brainstorming

  • ساخت عناصر گویا Building Illustrative Elements

  • هنر نهایی Final Art DIrection

  • شروع سند شما Starting Your Document

  • انجام تحقیقات Conducting Research

  • ویرایش و پالایش Editing & Refining

  • پالایش یک طرح Refining a Design

  • طرح اولیه Initial Layout

  • عناصر بصری ثانویه Secondary Visual Elements

  • تریلر Trailer

  • سازماندهی داده ها Organizing Data

  • ایجاد نوع عنوان Creating Title Type

  • آپلود و اشتراک گذاری Upload & Share

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر تجسم داده ها
جزییات دوره
44m
15
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
2,134
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
Ben Gibson
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ben Gibson Ben Gibson

یکی از بنیانگذاران، پاپ چارت لب

استودیوی طراحی و تصویرسازی خود را در سال 2009 پس از کار به عنوان مدیر هنری کت کتاب در Penguin Group (USA) افتتاح کرد. او در سال 1997 از مدرسه طراحی پارسونز فارغ التحصیل شد و توسط او شناخته شد. Print  magazine و  Print's Regional Design Annual، HOW Magazine's International Design Annual، Communication Arts  magazine، The Step Design 100، American Illustration، و Society of Illustrators، در میان سایر نشریات و موسسات. مشتریان او عبارتند از: نیویورک تایمز، سانفرانسیسکو کرونیکل، ماهنامه آتلانتیک، گروه پنگوئن، رندوم هاوس، دبلیو اچ. شرکت نورتون، و لیتل، براون و شرکت.

بن مدیر طراحی و یکی از بنیانگذاران یک مجموعه طراحی مستقر در بروکلین است که اینفوگرافیک و فرهنگ پاپ را با هم ترکیب می کند. کارهای او برای Pop Chart Lab توسط Fast Company Design، Not Cot، The Laughing Squid، Uncrate، Buzzfeed، The Daily Candy،  Time Out New York و در  The Today Show به نمایش گذاشته شده است.