آموزش مایا: شبکه های سایه بان

Maya: Shader Networks

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Autodesk Maya یکی از محبوب ترین بسته های سه بعدی است که به ویژه در زمینه مواد پیچیده بسیار برتر است. در این دوره ، می توانید از قدرت مایا برای طراحی شبکه های سایه بان جالب تر استفاده کنید. با ترکیب و دستکاری نقشه ها ، مواد و اشعه ماورا بنفش ، می توانید بی نهایت درخت سایه بان بسازید. خواه هدف فوتورئالیسم باشد یا یک اثر رندر تلطیف شده ، مایا تمام ابزارهایی را که شما برای ایجاد مواد چشمگیر و منحصر به فرد نیاز دارید ، در اختیار شما قرار می دهد. این دوره با یک فصل در مورد قابلیت همکاری به پایان می رسد ، بنابراین شما می توانید کارهای مایا خود را به برنامه های دیگر مانند موتورهای بازی صادر کنید.
موضوعات شامل:
  • تکنیک های اساسی هایپر سایه
  • ساخت شبکه های Adobe Substance
  • تصحیح رنگ
  • حذف پالت های رنگ
  • لایه لایه و بافت ها
  • کار با مجموعه های ماورا UV بنفش
  • رنگ سه بعدی تعاملی
  • تلفیق داده های صحنه در یک شبکه سایه بان
  • استفاده از ویرایشگر گره برای مواد
  • نقشه برداری دوربین با گره پروجکشن
  • ساختن یک ماده غیرعکاسی
  • تبدیل نقشه های رویه مایا به پرونده های bitmap
  • پخت نقشه های آرنولد با Render to Texture

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • شبکه های سایه بان در مایا Shader networks in Maya

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. ملزومات شبکه Shader 1. Shader Network Essentials

  • تکثیر شبکه ها Duplicating networks

  • صادرات و واردات شبکه ها Exporting and importing networks

  • نقشه برداری مبتنی بر فاصله با Ai Ambient Occlusion Distance-based mapping with Ai Ambient Occlusion

  • نگاشت مبتنی بر شکل با انحنای Ai Shape-based mapping with Ai Curvature

  • ایجاد گره Substance برای نقشه برداری پارامتریک Creating a Substance node for parametric mapping

  • نگاشت خروجی های ماده Mapping Substance outputs

  • تنظیم ویژگی های ماده Adjusting Substance attributes

2. رنگ و ترکیب 2. Color and Compositing

  • تنظیم رنگ با Color Correct Color adjustment with Color Correct

  • تنظیم ویژگی نقطه شناور با مقدار مجدد Adjusting a floating-point attribute with remap value

  • نگاشت درخشندگی به یک پالت رنگ با سطح شیب دار Mapping luminance to a color palette with ramp

  • منحنی های RGB با رنگ بازسازی RGB curves with remap color

  • استخراج رنگ ، اشباع و مقدار با RGBToHSV Extracting hue, saturation, and value with RGBToHSV

  • ساخت شبکه ای برای اشباع مجدد و درخشندگی مجدد Building a network to remap saturation and luminance

  • ترکیب نقشه ها با بافت لایه ای Compositing maps with layered texture

  • ترکیب مواد با سایه انداز لایه ای Compositing materials with layered shader

3. نقشه برداری و داده های صحنه 3. Mapping and Scene Data

  • استفاده از مختصات نقشه چندگانه با مجموعه UV Applying multiple map coordinates with UV sets

  • آماده شدن برای ابزار 3D Paint Preparing for the 3D Paint tool

  • نقاشی نقشه با ابزار 3D Paint Painting a map with the 3D Paint tool

  • استفاده از فایل 3D Paint در شبکه سایه بان Using a 3D Paint file in a shader network

  • ترکیب UV با داده های بافت Combining UVs with texture data

  • نقشه برداری مبتنی بر دوربین و صحنه با اطلاعات نمونه بردار Camera- and scene-based mapping with sampler info

  • صحنه و گره های سایه زنی در ویرایشگر گره Scene and shading nodes in the Node Editor

  • استفاده از یک عبارت در یک شبکه سایه زنی Using an expression in a shading network

  • نقشه برداری دوربین با فرافکنی Camera mapping with projection

4. مواد غیر فوتوریال 4. Non-Photoreal Materials

  • درک یک شبکه غیر فوتورال Understanding a non-photoreal network

  • ایجاد بافت رمپ Creating a ramp texture

  • ایجاد یک بافت سر و صدا Creating a noise texture

  • ضرب رنگ ها با بافت لایه ای Multiplying colors with layered texture

  • تعریف آستانه قطع با گره Condition Defining a cutoff threshold with a Condition node

  • ترکیب نور منتشر با درخشندگی سطح Incorporating diffuse light with surface luminance

5. قابلیت همکاری 5. Interoperability

  • صادرات نقشه های مایا با تبدیل به File Texture Exporting Maya maps with Convert to File Texture

  • تنظیم AOV برای Render to Texture Setting up AOVs for Render to Texture

  • اجزای سایه زن پخت با Render to Texture Baking shader components with Render to Texture

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش مایا: شبکه های سایه بان
جزییات دوره
2h 40m
36
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
972
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.