لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Mental Ray: کنترل رنگ خون در 3ds Max
Mental Ray: Control Color Bleed in 3ds Max
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
خونریزی رنگ یک مشکل رایج در رندرهای روشنایی است ، جایی که رنگ ها توسط بازتاب از نور غیر مستقیم منتقل می شوند. با درک نحوه کار نور در دنیای واقعی و استفاده از 3ds Max و اشعه ذهنی برای تقلید از آن رفتار به صورت مجازی ، می توانید از اکثر مشکلات خونریزی رنگ جلوگیری کنید. با برایان بردلی همراه شوید زیرا او ابزارهای GI خاص مانند Final Gather (FG) و کنترل های مبتنی بر فوتون و کنترل های غیر فیزیکی مانند نقشه پرتو سوئیچ و ویژگی های جسم را جستجو می کند. این نکات برای نورپردازی و ارائه متخصصانی که خونریزی بیش از حد رنگ را به سریع ترین و کارآمدترین شکل کنترل یا از بین می برند بسیار ارزشمند است.
موضوعات شامل:
کنترل بازتاب li>
درک نحوه تنظیم هندسه بر میزان خونریزی رنگ li>
انتخاب دقیق جای رنگ li>
استفاده از کنترل FG Diffuse Bounce و تنظیم انرژی فوتون li>
کنترل خونریزی رنگ از طریق کنترل ویژگی شی object li>
استفاده از نقشه rayswitch
سرفصل ها و درس ها
معرفی و اطلاعات مهم
Introduction and Important Information
خوش آمدی
Welcome
آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
What you should know before watching this course
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
ساختار پروژه 3ds Max
The 3ds Max project structure
مدیریت گاما پرونده
File gamma handling
چگونگی تنظیم صحنه های آزمون ما
How our test scenes are set up
1. مبانی رنگی خون
1. Color Bleed Basics
کمی در مورد نحوه کار نور
A little bit about how light works
تعریف رنگ خون
Defining color bleed
2. کنترل دقیق خونریزی رنگ دقیق
2. Physically Accurate Color Bleed Control
کنترل بازتاب از طریق مقادیر رنگ
Controlling reflectance through color values
کنترل بازتاب در تصاویر bitmap
Controlling reflectance in bitmap images
قوانین ترمودینامیک در محل کار
The laws of thermodynamics at work
چگونگی تنظیم هندسه می تواند بر خونریزی رنگ تأثیر بگذارد
How geometry setup can affect color bleed
قدرت کنترل بالانس سفید
The power of the White Balance control
قرار دادن رنگ را با دقت انتخاب کنید
Choose color placement carefully
3. کنترل رنگ Bleed با استفاده از گزینه های FG و فوتون
3. Controlling Color Bleed Using FG and Photon Options
کنترل FG Diffuse Bounces
FG Diffuse Bounces control
از کنترلهای FG و Photon Multiplier مراقب باشید
Beware of the FG and Photon Multiplier controls
تنظیم انرژی فوتون
Photon Energy setting
میزان پوسیدگی فوتون
Photon decay rate
مواد نادیده گرفته شده ، صرفه جویی در نقشه های GI
The override material, saving GI maps
4. کنترل های غیر جسمی رنگ آمیز بیشتر
4. More Non-Physical Color Bleed Controls
کنترل ویژگی های شی
The Object Property controls
با استفاده از نقشه rayswitch
Using the rayswitch map
چرخش اتصال پرتوی ذهنی
The mental ray Connection rollout
لینکدین: شبکه اجتماعی حرفهای برای ارتباط و کارآفرینی
لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی حرفهای، به میلیونها افراد در سراسر جهان این امکان را میدهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفهای خود را به اشتراک بگذارند و فرصتهای شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان میدهد تا رزومه حرفهای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمنها و گروههای حرفهای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهرهمند شوند.
لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان میدهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفهای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصتهای شغلی و گسترش شبکه حرفهای خود، نقش مهمی را ایفا میکند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفهای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.
هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل
برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.
برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.
برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.
نمایش نظرات