آموزش ساخت یک بازی 3 با وحدت

Building a Match 3 Game with Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بازی های Match 3 یک بازی پازل ساده است که از بازیکن خواسته می شود سه یا چند مورد یکسان را روی یک صفحه بازی کاشی شده جفت کند. Candy Crush و Bejeweled از تغییرات مدرن محبوب هستند. Unity به طور ایده آل برای این نوع طراحی بازی مناسب است ، و یک نقطه ورود عالی برای انواع پیچیده تر بازی است. این دوره آموزشی اینجا است تا به شما کمک کند بازی 3 خود را تکمیل کنید.

سازنده بازی Kelley Hecker مواردی مانند ایجاد یک صفحه بازی مبتنی بر شبکه ، استفاده از وراثت برای ایجاد انواع مختلف قطعات بازی ، افزودن موانع و سطوح جدید ، تشخیص موارد منطبق و پاکسازی قطعات و پیاده سازی یک رابط کاربری کامل با صفحه نمره را پوشش می دهد. در پایان دوره ، اعضا یک بازی کامل دارند و تکنیک های جدید را برای استفاده در پروژه بعدی وحدت خود فرا می گیرند.
موضوعات شامل:
  • ایجاد شبکه تخته بازی
  • ایجاد و نوشتن قطعات بازی
  • پر کردن تابلو
  • ایجاد موانع
  • مبادله قطعات
  • تطبیق قطعات
  • پاک کردن موانع و قطعات
  • ایجاد سطوح جدید
  • ایجاد رابط کاربری: HUD ، بازی روی صفحه و غیره

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • فایل های تمرینی Exercise files

1. صفحه بازی 1. The Game Board

  • یک شبکه ایجاد کنید Create a grid

  • قطعات را به شبکه اضافه کنید Add pieces to the grid

  • یک قسمت اصلی بازی را اسکریپت کنید Script a basic game piece

  • یک قطعه بازی را حرکت دهید Make a game piece move

  • رنگ یک قطعه بازی را تنظیم کنید Set the color of a game piece

  • یک قطعه خالی ایجاد کنید Create an empty piece

  • تخته را پر کنید Fill the board

  • پر کردن هیئت مدیره را تحریک کنید Animate filling the board

  • ایجاد موانع Create obstacles

  • تخته را در اطراف موانع پر کنید Fill the board around obstacles

2. حرکت کنید 2. Make a Move

  • تعویض قطعات Swap pieces

  • تکه ها را در یک خط مستقیم مطابقت دهید Match pieces in a straight line

  • تکه ها را به شکل L مطابقت دهید Match pieces in an L shape

  • یک انیمیشن واضح درست کنید Make a clear animation

  • مؤلفه قابل پاک شدن The clearable component

  • قطعات پاک کنید Clear pieces

  • یک انیمیشن Sprite بسازید Make a sprite animation

  • موانع روشن Clear obstacles

3. انواع قطعه ویژه 3. Special Piece Types

  • یک قطعه قطعه ویژه ایجاد کنید Create a special piece prefab

  • نوع قطعه خاص را تعیین کنید Determine the special piece type

  • قطعه مخصوص تخم ریزی Spawn a special piece

  • ردیف ها و ستون ها را پاک کنید Clear rows and columns

  • پیش زمینه قطعه رنگ Color-clearing piece prefab

  • همه رنگ ها را پاک کنید Clear all the colors

4. انواع سطح 4. Level Types

  • کلاس پایه را اسکریپت کنید Script the level base class

  • امتیاز Score points

  • توابع سطح ماشه Trigger level functions

  • یک سطح جدید ایجاد کنید Create a new level

  • تعداد نوع حرکت نوع Number of moves level type

  • نوع سطح موانع را پاک کنید Clear the obstacles level type

  • نوع سطح تایمر Timer level type

5. رابط کاربری 5. User Interface

  • HUD را ایجاد کنید Create the HUD

  • فیلمنامه HUD The HUD script

  • توابع HUD را پیاده سازی کنید Implement the HUD functions

  • با توابع HUD تماس بگیرید Call HUD functions

  • یک بازی روی صفحه ایجاد کنید Create a game over screen

  • بازی را روی صفحه نمایش متحرک کنید Animate the game over screen

  • بازی روی صفحه را اسکریپت کنید Script the game over screen

  • نمایش بازی روی صفحه Show the game over screen

  • یک صفحه انتخاب سطح ایجاد کنید Create a level select screen

  • یک سطح را از صفحه انتخاب سطح بارگیری کنید Load a level from the level select screen

  • نمرات پخش کننده فروشگاه Store player scores

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش ساخت یک بازی 3 با وحدت
جزییات دوره
2h 25m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
112,922
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Kelley Hecker
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kelley Hecker Kelley Hecker

Kelley Hecker به عنوان یک مهندس توسعه بازی ، اشتیاق زیادی را برای بازی ها به یک حرفه تبدیل کرد. کلی به عنوان همکاری با شرکتهایی مانند Mattel ، Disney و Jakks Pacific مشغول ایجاد بازی ها و برنامه های تلفن همراه بود. همواره در حاشیه برش ، Kelley برنامه هایی را با استفاده از برخی از جدیدترین فناوری ها ، از جمله واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و تشخیص حرکات ، توسعه داده است. در اوقات فراغت خود از کار بر روی پروژه های بازی شخصی خود ، شرکت در مربا بازی ، اسب سواری و آشپزی لذت می برد. کلی دارای لیسانس علوم کامپیوتر از انستیتوی فناوری کالیفرنیا است.