آموزش کلاس ها و برنامه نویسی شی گرا در پایتون 3

Classes and Object-oriented Programming in Python 3

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: شاید این جمله را شنیده باشید که می گوید: «در پایتون همه چیز یک شی است». این دوره به شما می آموزد که چگونه به پارادایم شی گرا در پایتون نزدیک شوید و چگونه آن را در عمل پیاده سازی کنید. برای استفاده کامل از قدرت پایتون، باید با نحوه ایجاد کلاس های سفارشی خود آشنا باشید. در این دوره، کلاس ها و برنامه نویسی شی گرا در پایتون، ساختار برنامه ها را به روشی شی گرا یاد خواهید گرفت. ابتدا نحوه تعریف کلاس های سفارشی و نمونه سازی اشیاء را بررسی خواهید کرد. در مرحله بعد، نحوه مدیریت دسترسی ویژگی ها با ویژگی ها را خواهید یافت. در نهایت، نحوه پیاده‌سازی وراثت، ویژگی‌های کلاس و نحوه استفاده از کلاس‌های داده را خواهید آموخت. وقتی این دوره را به پایان رساندید، مهارت ها و دانش برنامه نویسی شی گرا در پایتون را خواهید داشت که برای ساخت برنامه های کاربردی در سطح سازمانی با در نظر گرفتن الگوی OOP لازم است.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

همه چیز یک شی است Everything Is an Object

  • مقدمه و پیش نیاز دوره Course Introduction and Prerequisites

  • کار با داده های پیچیده Working with Complex Data

  • کلاس های طراحی Designing Classes

  • پایتون و اشیاء Python and Objects

  • آیا باید از OOP استفاده کنید؟ Should You Utilize OOP?

  • خلاصه Summary

نمونه سازی کلاس های سفارشی Instantiating Custom Classes

  • اشیاء دیکشنری هستند Objects are Dictionaries

  • کلاس ها و نمونه ها Classes and Instances

  • روش‌های انتقال خود به نمونه Passing Self to Instance Methods

  • تبدیل نمونه ها به رشته ها Turning Instances to Strings

  • اصلاح نمایش نمونه Modifying Instance Representation

  • مروری بر روش های داندر ویژه Overview of Special Dunder Methods

  • خلاصه Summary

مدیریت دسترسی به ویژگی Managing Attribute Access

  • اعتبارسنجی ارزش های ویژگی Validating Attribute Values

  • کپسوله سازی و نام بردن Encapsulation and Name Mangling

  • دسترسی به ویژگی ها از طریق ویژگی ها Accessing Attributes through Properties

  • تنظیم مقادیر ویژگی Setting Property Values

  • استفاده از ویژگی های محاسبه شده Using Computed Properties

  • خلاصه Summary

پیاده سازی وراثت طبقاتی Implementing Class Inheritance

  • معرفی کلاس وراثت Introducing Class Inheritance

  • نادیده گرفتن روش‌های نمونه کلاس والد Overriding Parent Class Instance Methods

  • بررسی روابط طبقاتی Inspecting Class Relationships

  • گسترش روش‌های نمونه کلاس والد با super Extending Parent Class Instance Methods with super

  • افزودن ویژگی های جدید به نمونه های زیر کلاس Adding New Attributes to the Subclass Instances

  • بهینه سازی حافظه با اسلات ها Optimizing Memory with Slots

  • ارث چندگانه و ترتیب حل روش Multiple Inheritance and Method Resolution Order

  • خلاصه Summary

دسترسی به ویژگی ها و روش های کلاس Accessing Class Attributes and Methods

  • کلاس ها نیز اشیاء هستند Classes Are Objects Too

  • تعریف روش های کلاس Defining Class Methods

  • خلاصه Summary

استفاده از کلاس های داده Using Data Classes

  • معرفی کلاس های داده Introducing Data Classes

  • نوع اشاره به ویژگی های نمونه Type Hinting of Instance Attributes

  • پیاده سازی اسلات ها و روش ها Implementing Slots and Methods

  • بعد چه می شود؟ What's Next?

  • خلاصه Summary

نمایش نظرات

آموزش کلاس ها و برنامه نویسی شی گرا در پایتون 3
جزییات دوره
2h 26m
36
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Mateo Prigl
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Mateo Prigl Mateo Prigl

Mateo در حال حاضر یک توسعه دهنده وب کامل است که برای شرکتی کار می کند که مشتریانی از اروپا و آمریکای شمالی دارد. سکوی او در برنامه نویسی بیشتر وب گرا بود ، در حالی که به صورت آزاد کار می کرد ، در استارتاپ های کوچک و شرکت هایی که به خدمات او نیاز دارند کار می کند. Go (lang) ، اکسیر ، روبی و C زبانهای مورد علاقه وی و همچنین زبانهایی هستند که او بیشتر در کارهای روزمره با سایر PHP کار می کند. او علاقه زیادی به یادگیری و آموزش آنچه را که بهترین می داند دارد. علایق عمده او اخیراً زمینه های DevOps ، Linux ، برنامه نویسی کاربردی و یادگیری ماشین بوده است.