پرسش و پاسخ کاتلین مصاحبه آمادگی آزمون تمرینی | تازه کار تا با تجربه
به جامعترین و دقیقترین دوره آزمون مصاحبه و تمرین آزمون Kotlin در Udemy خوش آمدید. چه یک توسعهدهنده نوپا باشید که مشتاق غواصی در دنیای کاتلین هستید یا یک برنامهنویس با تجربه که قصد دارد مهارتهای خود را قبل از مصاحبه تقویت کند، این دوره برای ارتقای درک و آمادگی شما به سطح بعدی طراحی شده است.
Kotlin، یک زبان برنامهنویسی مدرن که بر روی ماشین مجازی جاوا (JVM) اجرا میشود، به دلیل نحو مختصر، قابلیت همکاری با جاوا و ویژگیهای ایمنی پوچ مشهور است. این زبان ترجیحی برای توسعه اندروید است و به سرعت در حال محبوبیت در دامنه های باطن و توسعه وب است. با درک اهمیت فزاینده کاتلین، ما این دوره را با دقت طراحی کرده ایم تا همه چیز را از مفاهیم اولیه گرفته تا تکنیک های برنامه نویسی پیشرفته را پوشش دهد، که در شش بخش ضروری پر شده است که هر کدام با سوالات تست تمرینی هدفمند پر شده است.
نمونه سوالات:
سوال 1: هدف اصلی کلمه کلیدی lateinit در Kotlin چیست؟
الف) برای اعلام متغیری که میتواند بعداً مقداردهی اولیه شود
B) برای مقداردهی اولیه یک متغیر در زمان اعلام آن
ج) علامتگذاری یک متغیر بهعنوان nullable
D) برای تعریف یک مقدار ثابت
پاسخ صحیح: الف) برای اعلام متغیری که می تواند بعداً مقداردهی اولیه شود.
توضیح: کلمه کلیدی lateinit در Kotlin برای مقدار دهی اولیه متغیرها استفاده می شود. این به شما امکان میدهد تا ویژگیهای غیر قابل تهی را بدون مقداردهی اولیه آنها اعلام کنید، و انعطافپذیری برای مقداردهی اولیه آنها بعداً در چرخه عمر برنامه فراهم میکند. این به ویژه در شرایطی مفید است که یک مقدار مناسب را فقط پس از ساخت شیء می توان تعیین کرد، مانند تزریق وابستگی یا راه اندازی مدل های آزمایشی. توجه به این نکته مهم است که تلاش برای دسترسی به متغیر lateinit قبل از اینکه مقداردهی اولیه شود منجر به یک استثنا خاص می شود که نیاز به مدیریت دقیق وضعیت اولیه سازی آن را برجسته می کند.
سوال 2: در کاتلین، کدام یک از موارد زیر برای ایجاد یک تابع تک بیانی که مربع یک عدد را برمی گرداند، روش صحیحی است؟
A) مربع سرگرم کننده (n: Int): Int = n * n
B) Fun Square(n: Int): Int { return n * n }
C) Fun Square(n: Int) = n * n
D) مربع(n: Int): Int = n * n
پاسخ صحیح: الف) مربع سرگرم کننده (n: Int): Int = n * n
توضیح: کاتلین از توابع تک بیانی پشتیبانی میکند، که به شما اجازه میدهد تا زمانی که توابع را فقط یک عبارت دارند، به روشی مختصرتر تعریف کنید. گزینه A نحو صحیحی برای تعریف یک تابع تک بیانی است که مربع یک عدد صحیح را محاسبه و برمی گرداند. این نحو پرانتزهای فرفری و کلیدواژه بازگشتی را حذف می کند و کد را مختصرتر و خوانا می کند. در حالی که گزینه B نیز یک تعریف تابع معتبر است، به دلیل استفاده از پرانتزهای فرفری و کلمه کلیدی بازگشتی، یک تابع تک بیانی در نظر گرفته نمی شود. گزینههای C و D نحو نادرستی را نشان میدهند و از قوانین اعلان تابع کاتلین پیروی نمیکنند.
سوال 3: کدام ویژگی Kotlin به جلوگیری از استثناهای اشاره گر تهی کمک می کند؟
الف) توابع افزودنی
ب) کلاسهای داده
ج) ایمنی تهی
د) توابع درون خطی
پاسخ صحیح: ج) ایمنی صفر
توضیح: ویژگی ایمنی تهی Kotlin برای حذف خطر استثناهای اشاره گر تهی طراحی شده است، یک مشکل رایج در بسیاری از زبان های برنامه نویسی، از جمله جاوا. این از طریق مدیریت صریح انواع باطل و غیر قابل تهی به دست می آید. در Kotlin، انواع به طور پیش فرض غیر قابل تهی هستند، به این معنی که شما نمی توانید null را به یک متغیر اختصاص دهید، مگر اینکه به صراحت آن را با اضافه کردن یک علامت تهی اعلام کنید؟ بعد از نوع این رویکرد، توسعهدهندگان را مجبور میکند تا با انجام بررسیهای پوچ یا با استفاده از تماسهای ایمن (?.) و اپراتور Elvis (?: ) به طور صریح با پوچپذیری برخورد کنند، در نتیجه شانس مواجهه با استثنائات نشانگر تهی در زمان اجرا را بهطور چشمگیری کاهش میدهد.
سوال 4: هدف از شیء همراه در کلاس کاتلین چیست؟
الف) ایجاد متدهای استاتیک
ب) مقداردهی اولیه خصوصیات کلاس
ج) پیاده سازی الگوی تک تن
د) اعلام توابع پسوند
پاسخ صحیح: الف) ایجاد متدهای استاتیک
توضیح: در Kotlin، مفهوم اعضای ثابت از زبان هایی مانند جاوا با اشیاء همراه جایگزین می شود. یک شیء همراه در یک کلاس تعریف می شود تا توابع و ویژگی هایی را که به جای نمونه هایی از کلاس به آن گره خورده اند، نگهداری کند، و به آنها اجازه می دهد که مستقیماً از طریق نام کلاس، مشابه روش های استاتیک در جاوا، به آنها دسترسی پیدا کنند. این به ویژه برای متدهای کارخانه، ثابت ها و توابع کاربردی که باید بدون ایجاد نمونه ای از کلاس قابل دسترسی باشند، مفید است. اگرچه Kotlin یک کلمه کلیدی ثابت ندارد، اشیاء همراه نقش مشابهی را ایفا میکنند و تضمین میکنند که میتوانید عملکردهایی را در یک کلاس قرار دهید که به صورت ایستا قابل دسترسی هستند.
سوال 5: کاتلین چگونه آرگومان های پیش فرض را در تعاریف تابع مدیریت می کند؟
الف) با استفاده از کلمه کلیدی پیش فرض
B) با بارگذاری بیش از حد توابع
ج) با تعیین مقادیر پیش فرض در امضای تابع
د) با استفاده از پارامترهای اختیاری
پاسخ صحیح: ج) با تعیین مقادیر پیش فرض در امضای تابع
توضیح: Kotlin فراخوانی تابع را با آرگومان های پیش فرض ساده می کند و به شما امکان می دهد مقادیر پیش فرض را برای یک یا چند پارامتر مستقیماً در امضای تابع مشخص کنید. این ویژگی به شما امکان میدهد تا یک تابع را بدون ارائه همه آرگومانها فراخوانی کنید و آرگومانهای از دست رفته مقادیر پیشفرض خود را بگیرند. این به ویژه برای کاهش نیاز به توابع بیش از حد مفید است، زیرا به یک تابع اجازه می دهد چندین مورد را که ممکن است آرگومان های مختلف حذف شوند، مدیریت کند. برخلاف برخی از زبانها که ممکن است برای تعیین آرگومانهای پیشفرض به حاشیهنویسی یا کلمات کلیدی اضافی نیاز داشته باشند، رویکرد Kotlin ساده است و مستقیماً در اعلام پارامتر یکپارچه شده است و خوانایی و قابلیت نگهداری کد را افزایش میدهد.
این سوالات و توضیحات برای پوشش طیف وسیعی از موضوعات و ارائه درک عمیقی از ویژگیها، نحو، و بهترین شیوههای Kotlin طراحی شدهاند.
به ما بپیوندید و شغل خود را متحول کنید
امروز ثبت نام کنید و سفر خود را برای تبدیل شدن به یک متخصص Kotlin آغاز کنید. چه در حال آماده شدن برای مصاحبه باشید و چه به دنبال ارتقای مهارت های برنامه نویسی خود باشید، این دوره یک شیرجه عمیق به دنیای کاتلین ارائه می دهد و شما را با دانش و اعتماد به نفس برای مقابله با هر چالشی مجهز می کند. با تست های تمرینی جامع ما، نه تنها کاتلین را در داخل و خارج یاد خواهید گرفت، بلکه به خوبی آماده خواهید شد تا در مصاحبه شغلی بعدی خود تحت تأثیر قرار بگیرید.
پتانسیل خود را باز کنید و اولین قدم را برای تسلط بر کاتلین بردارید. اکنون ثبت نام کنید و بخشی از جامعه توسعه دهندگانی شوید که در توسعه نرم افزار مدرن پیشرو هستند.
مربی در Udemy
نمایش نظرات