به C# Mastery: Coding and Conceptual Practice Test خوش آمدید، که برای توسعه دهندگان و دانش آموزانی طراحی شده است که می خواهند دانش خود را در مورد برنامه نویسی C# تعمیق بخشند. این دوره مبتنی بر آزمون عملی بر اصول اصلی، موضوعات پیشرفته و سناریوهای کدگذاری عملی تمرکز دارد که هم برای برنامه های کاربردی دنیای واقعی و هم برای مصاحبه های فنی ضروری هستند. چه در حال آماده شدن برای یک مصاحبه شغلی باشید یا مهارت های C# خود را اصلاح کنید، این دوره بستر مناسبی را برای تمرین و آزمایش درک شما فراهم می کند.
ساختار هر بخش به گونهای است که مهمترین موضوعات در C# را پوشش میدهد. شما با انواع مختلفی از سوالات مواجه خواهید شد، از جمله مشکلات چند گزینه ای، انتخاب چندگانه، درست/نادرست و مشکلات مبتنی بر کدنویسی. 50% از سوالات مبتنی بر کدنویسی هستند تا مهارت های پیاده سازی عملی شما را آزمایش کنند. این دوره به شش بخش مفصل تقسیم شده است:
بخش 1: اصول و نحو C#
موضوعات تحت پوشش:
نحو و ساختار پایه
درک نحو اصلی سی شارپ، از جمله استفاده از فضاهای نام، کلاسها، متدها و ساختارهای اصلی مانند حلقهها، شرطیها و متغیرها.
انواع داده ها و متغیرها
انواع مقادیر، انواع مرجع و اعلان های متغیر را پوشش می دهد. انواع داده های اولیه مانند int، string، bool و انواع تعریف شده توسط کاربر را بررسی می کند.
عملگرها و عبارات
در مورد عملگرهای حسابی، عملگرهای رابطه ای، عملگرهای منطقی و عملگرهای بیتی بحث می کند. بر نحوه ارزیابی عبارات در سی شارپ تمرکز می کند.
دستورات جریان کنترل
دستورات if-else، موارد سوئیچ و انواع مختلف حلقهها (for، while، do-while) را معرفی میکند. درباره عبارات استراحت و ادامه اطلاعات بیاموزید.
رسیدگی به خطا (استثناها)
درک تلاش، گرفتن، در نهایت مدیریت خطا را مسدود می کند. در مورد استثناهای رایج و بهترین روشها برای مدیریت دقیق خطا بحث میکند.
بخش 2: برنامه نویسی شی گرا (OOP) در سی شارپ
موضوعات تحت پوشش:
کلاسها و اشیاء
درباره ایجاد و دستکاری کلاسها و اشیاء، از جمله سازندهها، متدها و نمونهسازی شیء بیاموزید.
Encapsulation
درباره مفهوم کپسولهسازی با استفاده از اصلاحکنندههای دسترسی (عمومی، خصوصی، محافظتشده) و ویژگیها برای کنترل دسترسی به اعضای کلاس بحث میکند.
وراثت و چند شکلی
بر قابلیت استفاده مجدد و نحوه ارث بردن کلاس های مشتق شده از کلاس های پایه تمرکز می کند. چندشکلی را با بازگشایی روش و اضافه بار روش پوشش می دهد.
Abstraction
کلاسها و رابطهای انتزاعی و نقشی که در ایجاد معماریهای کد انعطافپذیر و قابل نگهداری دارند را معرفی میکند.
رابطها و کلاسهای انتزاعی
تفاوتهای بین رابطها و کلاسهای انتزاعی را درک کنید و یاد بگیرید که چه زمانی از هر کدام استفاده کنید.
بخش 3: ساختارها و الگوریتم های داده
موضوعات تحت پوشش:
آرایهها و فهرستها
با نحوه کار با آرایهها، لیستها و دیگر انواع مجموعه در سی شارپ آشنا شوید. تفاوت بین آرایه های با اندازه ثابت و مجموعه های پویا را درک کنید.
پشته ها و صف ها
ساختارهای داده پشته و صف، پیاده سازی آنها و موارد استفاده در سناریوهای مختلف برنامه نویسی را پوشش می دهد.
فهرستهای پیوندی
درباره فهرستهای پیوندی منفرد و دوگانه و کاربردهای آنها بیاموزید. موضوعات عبارتند از پیمایش، درج و حذف گره ها.
دیکشنری ها و جداول هش
درک نحوه عملکرد جداول هش و دیکشنری ها برای جستجوهای سریع. مدیریت برخورد و بهینه سازی عملکرد را پوشش می دهد.
الگوریتمهای مرتبسازی و جستجو
در الگوریتمهای رایجی مانند مرتبسازی حباب، مرتبسازی ادغام و جستجوی دودویی، با تأکید بر کارایی الگوریتم و پیچیدگی زمانی، بررسی میشود.
بخش 4: برنامه نویسی چند رشته ای و ناهمزمان
موضوعات تحت پوشش:
Threads و Threading در سی شارپ
با نحوه کار رشته ها در سی شارپ، نحوه ایجاد و مدیریت آنها و چالش های رایج مانند شرایط مسابقه و بن بست آشنا شوید.
کتابخانه موازی وظایف (TPL)
TPL را برای مدیریت موازی سازی در سی شارپ کاوش کنید. با نحوه استفاده از وظایف برای اجرای عملیات به صورت ناهمزمان و موازی آشنا شوید.
Async and Await
درباره الگوی async/wait برای نوشتن کد غیرمسدود بحث می کند. بر بهترین شیوه ها برای مدیریت وظایف طولانی مدت تمرکز می کند.
مکانیسمهای همگامسازی
تکنیکهای همگامسازی رشته، از جمله قفلها، سمافورها و مانیتورها را برای جلوگیری از مشکلات همزمانی پوشش میدهد.
نشانههای لغو
با نحوه مدیریت لغو کار با استفاده از نشانههای لغو، اجازه کنترل بیشتر بر عملیات طولانیمدت را بیاموزید.
بخش 5: مفاهیم پیشرفته C#
موضوعات تحت پوشش:
نمایندگان و رویدادها
نحوه استفاده از نمایندگان و رویدادها برای ایجاد برنامه های انعطاف پذیر و قابل توسعه را بیاموزید. نمایندگان چندپخشی و مدیریت رویداد را درک کنید.
توابع لامبدا و ناشناس
دریابید که چگونه عبارات لامبدا و توابع ناشناس برای کد مختصرتر و خوانا استفاده می شوند.
LINQ (پرسش یکپارچه زبان)
درک کنید که چگونه LINQ می تواند پرس و جوی داده ها را در C# ساده کند. هم عبارت پرس و جو و هم نحو روش، از جمله فیلتر کردن، طرح ریزی، و تجمیع را پوشش می دهد.
روشهای برنامه افزودنی
با نحوه استفاده از روشهای افزونه برای افزودن عملکرد به کلاسهای موجود بدون تغییر ساختار اصلی آنها آشنا شوید.
Reflection
بازتاب در سی شارپ را برای بازرسی مجموعه ها و انواع در زمان اجرا پوشش می دهد. با نحوه استفاده از آن برای ایجاد نوع پویا و دسترسی به ابرداده آشنا شوید.
بخش 6: مدیریت حافظه و الگوهای طراحی
موضوعات تحت پوشش:
Garbage Collection
درباره مدیریت حافظه خودکار C# از طریق جمع آوری زباله، از جمله سه نسل از اشیاء، بیاموزید.
Dispose Pattern and IDisposable
درك نحوه انتشار منابع مدیریت نشده به طور صریح با استفاده از روش Dispose و پیاده سازی رابط IDisposable.
الگوهای طراحی (Singleton، Factory، Prototype، و غیره)
الگوهای طراحی رایج مانند Singleton، Factory، و Prototype و نحوه پیادهسازی آنها در C# برای کد تمیزتر و قابل نگهداریتر را بررسی کنید.
مراجع ضعیف و بهینهسازی حافظه
درباره مراجع ضعیف و نحوه کمک به جلوگیری از نشت حافظه با اجازه دادن به جمعآوری زباله از اشیایی که دیگر استفاده نمیشوند، بیاموزید.
مشکلات رایج حافظه و بهترین روشها
از مشکلات رایج حافظه مانند نشت حافظه، مدیریت ناکارآمد منابع، و دفع نادرست منابع اجتناب کنید.
مربی
نمایش نظرات