آموزش مستر کلاس کامل مسترینگ موسیقی

The Complete Music Mastering Masterclass

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

شاید نام مسترینگ را شنیده باشید، و می دانید که این کاری است که باید برای آهنگ های خود انجام دهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. شاید شما اصول اولیه را بدانید، اما جزئیات را درک نکنید. شاید بدانید که چگونه با اعمال جلوه های خاص بر یک آهنگ مسلط شوید، اما "چرا" کار می کند. این کلاس برای پاسخ به همه این سؤالات و موارد دیگر طراحی شده است.


در هسته اصلی آن، مسترینگ صدا یک هدف ساده دارد: اینکه موسیقی شما تا حد امکان بلند و واضح باشد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم آهنگ شما در Spotify، بلندگوهای ماشین، هدفون‌های گوش، در استودیو و هر جای دیگر شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

در این کلاس ما می‌خواهیم گام به گام فرآیند مسترینگ کامل را طی کنیم. چگونگی و چرایی هر فرآیند در طول مسیر را به شما می دهد.

DAWs:
در این کلاس، من از Ableton Live استفاده خواهم کرد، اما اگر کاربر Live نیستید - کاملاً خوب است! من تمام تلاش خود را کرده ام تا مطمئن شوم که این کلاس برای همه مفید است، مهم نیست که با کدام پلتفرم صوتی کار می کنند. بنابراین اگر کاربر Logic، کاربر FL Studio، کاربر Cubase، کاربر Bitwig، کاربر Studio One، کاربر Pro Tools یا هر چیز دیگری هستید - همه کار خواهند کرد. شما می‌توانید تمام تکنیک‌هایی را که من با شما در هر برنامه صوتی راهنمایی می‌کنم انجام دهید.


ژانر:
من بیشتر به خاطر کار با موسیقی الکترونیک شناخته شده‌ام، اما این دوره را طوری طراحی کرده‌ام که در مورد ژانر تا حد امکان جامع باشد. ما در مورد تسلط بر تکنیک های همه سازها، صداها و سبک ها صحبت خواهیم کرد. همه ژانرها در اینجا خوش آمدید!

موضوعات تحت پوشش: 

  • مسترینگ چیست؟

  • اصطلاحات (از جمله فهرست واژگان قابل دانلود)

  • انواع مسترینگ

  • "جنگهای بلندی صدا"

  • ژانر مهم است

  • ابزارها - DAW

  • آموزش خواندن RMS متر

  • کمپرسورها چگونه کار می کنند

  • محدود کننده ها چگونه کار می کنند

  • چگونه به گوش خود اعتماد کنیم

  • پیش استاد

  • راه اندازی یک جلسه مسترینگ

  • ارجاع

  • زنجیره های اثر

  • فرکانس‌های «صدای زنگ»

  • مواد آرایشی

  • فشرده سازی چند باند

  • شماره گیری در چند کمپرسور

  • فشرده سازی به سمت بالا

  • تصویربرداری استریو

  • EQ وسط/کنار

  • فشرده سازی میانی/جانبی

  • تحریک کننده های هارمونیک

  • در حال ارائه و صادر کردن برای پخش جریانی

  • اختلاط

  • تسلط بر موسیقی خود (ملاحظات خاص)

  • برگزاری کنسرت ها به عنوان یک مهندس مسلط

  • و خیلی، خیلی بیشتر!

دکتر آلن دکترای موسیقی، استاد موسیقی دانشگاه، و یک مربی آنلاین با رتبه برتر است - با بیش از 100 دوره و 550000 دانشجو.

در این کلاس می‌خواهیم با هم یک آهنگ را مسلط کنیم. به آهنگی نیاز دارید که آماده استادیوم باشد - اگر آن را ندارید، می توانید از فایل WAV پیوست شده استفاده کنید. این آهنگی است که من در کلاس استفاده می کنم. هنگامی که آن تنظیمات را انجام دادید، برای تکمیل موارد زیر دنبال کنید:

  • شکل موج را برای نقص یا اشکال بررسی کنید
  • یک EQ را برای "زنگ زدن" هر فرکانس مشکلی اعمال کنید
  • از فشرده سازی برای تراز کردن دینامیک شکل موج استفاده کنید
  • از یک محدود کننده برای فشار دادن صدا به سمت بالا استفاده کنید
  • مقدار مناسب فضای سر را بگذارید
  • آهنگ خود را با استفاده از تنظیمات استاندارد صنعت صادر کنید

بعد از اینکه استاد خود را تمام کردید، یک اسکرین شات از زنجیره جلوه های خود ارسال کنید تا ببینیم چه کاری انجام داده اید و چگونه آن را انجام داده اید. برای امتیازهای جایزه، ضبط تسلط خود را نیز پست کنید!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • حق چاپ و آهنگ های مرجع Copyright and Reference Tracks

  • بررسی روده Gut Check

  • ژانر مهم است Genre Matters

  • این چیزی بیشتر از افزایش صدا است It's More Than Just Turning Up the Volume

  • تمیز کردن قسمت پایین با EQ Mid/Side Cleaning Up the Low End with Mid/Side EQ

  • کارتو چک کن Check Your Work

  • یافتن آهنگ مرجع Finding A Reference Track

  • نام فایل ها File Names

  • شماره گیری در فشرده سازی فرکانس پایین Dialing in Low Frequency Compression

  • افزایش آرایش Makeup Gain

  • ابزار: محدود کننده Tools: The Limiter

  • کنترل سطح پایین (دوباره) Controlling The Low End (Again)

  • فشرده سازی به سمت بالا Upwards Compression

  • به Mp3 یا نه به Mp3؟ To Mp3 or Not to Mp3?

  • راه اندازی فشرده سازی چند باند Setting up Multiband Compression

  • شماره گیری در فشرده سازی فرکانس متوسط Dialing in Mid Frequency Compression

  • ابزار: کمپرسور Tools: The Compressor

  • تراک مرجع چیست؟ What is a Reference Track?

  • نوع فایل File Type

  • استانداردهای اتاق سر RMS RMS Headroom Standards

  • تسلط بر زنجیره های اثر Mastering Effect Chains

  • انواع مسترینگ Types of Mastering

  • شروع آهنگ Starting the Track

  • خواندن EQ Mid/Side Reading a Mid/Side EQ

  • افزودن Shimmer با Mid/Side EQ Adding Shimmer with Mid/Side EQ

  • راه اندازی زنجیره افکت اصلی Mastering The Basic Mastering Effect Chain Setup

  • گزینه های Dither Dither Options

  • EQ میانی/ساید (MS EQ) Mid/Side EQ (MS EQ)

  • توصیه های نرم افزاری و سخت افزاری Software and Hardware Recommendations

  • فشرده سازی وسط/جانبی برای عرض استریو Mid/Side Compression for Stereo Width

  • ابزار: DAW Tools: The DAW

  • واژگان Vocabulary

  • شماره گیری در محرک هارمونیک Dialing in Harmonic Exciters

  • پایان دادن به مسیر Ending the Track

  • تنظیمات رندر Rendering Settings

  • ممنون از ملاحظه تان! Thanks for Watching!

  • تحریک کننده هارمونیک Harmonic Exciters

  • نقش Reverb در مسترینگ The Role of Reverb in Mastering

  • تصویر استریو چیست؟ What is the Stereo Image?

  • فشرده سازی چگونه کار می کند How Compression Works

  • زنجیره اثر خود را ذخیره کنید Save Your Effect Chain

  • بازرسی شکل موج Inspecting the Waveform

  • ابزار: گوش های شما Tools: Your Ears

  • A/B آن! A/B It!

  • فشرده سازی میانی/جانبی Mid/Side Compression

  • نگاه کردن به کار ما Looking at our Work

  • آیا باید به موسیقی خود تسلط داشته باشید؟ Should You Master Your Own Music?

  • چگونه یک EQ کار می کند How an EQ Works

  • گرفتن کنسرت به عنوان یک مهندس ارشد Getting Gigs as a Mastering Engineer

  • معرفی Introduction

  • استفاده از کمپرسور دوم؟ Using a Second Compressor?

  • جنگ های بلندی صدا The Loudness Wars

  • مسترینگ چیست؟ What is Mastering?

  • هفته های گذشته Last Tweeks

  • راه اندازی یک جلسه مسترینگ Setting Up a Mastering Session

  • جلسه خود را ذخیره کنید! Save Your Session!

  • ابزار: EQ Tools: The EQ

  • نقاط شروع پایین Low End Starting Points

  • مسترینگ در جلسه In-Session Mastering

  • ایزوتوپ ازن Izotope Ozone

  • فرکانس کار The Frequency Work

  • محدود کردن Limiting

  • نکته ای درباره اصطلاحات A Note About Terminology

  • با صدای بلند و واضح باشد To Be Loud and Clear

  • شماره گیری در فشرده سازی فرکانس بالا Dialing in High Frequency Compression

  • فشرده سازی چند باندی Multiband Compression

  • نقطه شروع بالا High End Starting Points

  • "زنگ زدن" "Ringing Out"

  • "زنگ به صدا درآورید" و مقایسه کنید "Ring Out" and Compare

  • پیش استاد The Pre-Master

  • ابزار: متر Tools: The Meter

نمایش نظرات

آموزش مستر کلاس کامل مسترینگ موسیقی
جزییات دوره
4h 11m
71
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
45
از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.