آموزش داستان لاک پشت • پایتون را به روشی بصری یاد بگیرید

A Turtle Tale • Learn Python in a Visual Way

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: دوره مبتدیان پایتون با تفاوت. کاملا بصری است درک اصول نوشتن برنامه کامپیوتری پایتون درک طرز فکر مورد نیاز برای برقراری ارتباط با کامپیوتر از طریق یک برنامه یادگیری موضوعات اساسی کلیدی از جمله حلقه ها، تعریف توابع، دستورات شرطی کسب اطمینان برای نوشتن برنامه ها به طور مستقل پیش نیازها: نیازی به دانش قبلی در مورد برنامه نویسی نیست. .

این دوره اصول برنامه نویسی را از طریق پروژه های مبتنی بر گرافیک با استفاده از ماژول "لاک پشت" داخلی پایتون معرفی می کند. این یک روش سرگرم کننده برای یادگیری اصول اولیه است و همچنین می توانید دانش تازه کسب شده خود را در سایر برنامه های غیر گرافیکی به کار ببرید.

A Turtle Tale از اصول اولیه شروع می شود و تمام موضوعات کلیدی را که برای برنامه نویسی و پایتون مرکزی هستند معرفی می کند. همه پروژه ها مبتنی بر گرافیک هستند، از جمله ایجاد انیمیشن و برخی بازی ها نیز. با این حال، موضوعات کلیدی پایتون که یاد خواهید گرفت جهانی هستند.

من یک دهه است که پایتون را آموزش می‌دهم و به برقراری ارتباط واضح و اطمینان از اینکه دانش‌آموزان می‌دانند چرا همه چیز به همان شکلی که آنها اتفاق می‌افتند، و نه فقط نحوه انجام کارها را درک می‌کنند، اعتقاد دارم. سبک تدریس من متفاوت است. چند درس اول را امتحان کنید و اگر سبک شماست، ساعت‌های زیادی با هم خواهیم بود.

هیچ تجربه قبلی از پایتون یا کدنویسی لازم نیست. این یک دوره مبتدی است.

یا شاید شما مبتدی نیستید، اما در گذشته مقداری کدنویسی انجام داده اید اما ادامه نداده اید. این شما نبودید، احتمالاً منابعی را که مستقیماً با شما صحبت می کنند، پیدا نکرده اید. من نمی توانم قول بدهم که سبک من همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، اما بعد از چند درس اول خواهید فهمید!

در این دوره آموزشی یاد خواهید گرفت:

  • نحوه اعمال اصول و طرز فکر کلیدی برای برقراری ارتباط با رایانه از طریق برنامه نویسی

  • نحوه تکرار بلوک‌های کد با استفاده از حلقه‌های «for» و حلقه‌های «while»

  • نحوه ذخیره سازی داده ها با استفاده از متغیرها و با استفاده از انواع داده

  • نحوه تعریف توابع خود برای استفاده مجدد از کد

  • نحوه استفاده از ساختارهای داده شامل فهرست ها، فرهنگ لغت ها و تاپل ها

  • نحوه اعمال بهترین شیوه ها هنگام کدنویسی

این دوره البته تمام ابزارهای اساسی را به شما آموزش می دهد، اما مهمتر از آن، طرز فکر صحیح برای برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد. این به همان اندازه مهم است که یادگیری تمام تکنیک های برنامه نویسی – اگر مهمتر نباشد.


سرفصل ها و درس ها

داستان فرد و مری • مبانی برنامه نویسی The Story of Fred and Mary • Programming Basics

  • به کد نویسی خوش آمدید • چه تفاوتی در این دوره وجود دارد؟ Welcome to the coding • What's different in this course?

  • درباره داستان لاک پشت About a Turtle Tale

  • نصب پایتون و سایر ابزارها Installing Python and Other Tools

  • اولین کلمات و "لاک پشت". First Words and `turtle`

  • پیدا کردن آنچه که یک لاک پشت می تواند انجام دهد Finding Out What A Turtle Can Do

  • انواع مختلف اشیاء در برنامه پایتون Different Types of Objects in a Python Program

  • معرفی فرد و مری Introducing Fred and Mary

  • Fred and Mary ادامه و روشن • «در حالی که» حلقه Fred and Mary Go On and On • `while` Loop

  • فرد کجاست؟ • استفاده از «print()». Where's Fred? • Using `print()`

  • درخواست از برنامه برای تصمیم گیری • عبارات «اگر». Asking The Program To Make a Decision • `if` statements

  • انواع مختلف اشیا (دوباره) • انواع داده ها Different Types of Objects (Again) • Data Types

  • Equals Equals با مساوی نیست Equals Equals Is Not The Same As Equals

  • توقف فرد و مری • توقف حلقه «در حالی که». Stopping Fred and Mary • Stopping The `while` Loop

  • توقف زمانی که مری به پایان می رسد بیش از حد Stopping When Mary Reaches The End Too

  • اولین باگ شما Your First Bug

  • له کردن اولین اشکال شما Squashing Your First Bug

  • مروری بر فرد و مری Reviewing Fred and Mary

  • اضافی: راه های دیگر برای توقف حلقه «while». Extra: Other ways of stopping the `while` loop

  • اضافی: تغییر فونت در `fred.write()` Extra: Changing The Font in `fred.write()`

  • تمرینات Exercises

متحرک سازی پایتون • لیست ها و حلقه های بیشتر Animating Python • Lists and More Loops

  • داستان تا کنون The Tale So Far

  • شب پرستاره The Starry Night

  • ایجاد یک ستاره Creating One Star

  • ایجاد تعداد زیادی ستاره • حلقه «for». Creating Many Stars • The `for` Loop

  • اشیاء بیشتر • صفحه نمایش More Objects • The Screen

  • کنترل زمانی که چیزها روی صفحه نمایش داده می شوند Controlling When Things Are Displayed On The Screen

  • پایان دادن به شب پر ستاره Finishing The Starry Night

  • ملاقات با مونتی (مقدمه ای بر قیاس مرکزی در داستان لاک پشت) Meet Monty (Introduction to the central analogy in A Turtle Tale)

  • مونتی و ماژول ها Monty And Modules

  • وقتی لیستی از چیزهایی برای ذخیره دارید • لیست های پایتون When You Have A List Of Things To Store • Python's Lists

  • محافظ صفحه نمایش بسیاری از لاک پشت های عصبانی • شروع به کار Many Angry Turtles Screensaver • Getting Started

  • محافظ صفحه نمایش بسیاری از لاک پشت های عصبانی • راه اندازی بسیاری از لاک پشت ها Many Angry Turtles Screensaver • Setting Up Many Turtles

  • بسیاری از Angry Turtles Screensaver • حلقه زدن از طریق فهرست Many Angry Turtles Screensaver • Looping Through A List

  • بسیاری از لاک پشت های عصبانی محافظ صفحه نمایش • پایان لمس Many Angry Turtles Screensaver • Finishing Touches

  • بیشتر در لیست • نمایه سازی و برش More On Lists • Indexing and Slicing

  • اطلاعات بیشتر در مورد لیست • روش های فهرست More On Lists • List Methods

  • تمرینات Exercises

توپ پرش و توپ پرش Bouncing Ball and Bouncing Balls

  • توپ تنیس جهنده The Bouncing Tennis Ball

  • راه دیگری برای حرکت دادن لاک پشت Another Way of Moving A Turtle

  • رها کردن توپ و جاذبه Dropping The Ball And Gravity

  • تندرست کردن از زمین Bouncing Off The Ground

  • هر بار که توپ پرش می کند مقداری انرژی از دست می دهد Losing A Bit Of Energy Each Time The Ball Bounces

  • رفع اشکال ناپدید شدن توپ Fixing The Disappearing Ball Bug

  • نکته جانبی: f-strings A Side Note: f-strings

  • پرتاب توپ به طرفین (و مقداری بازسازی) Tossing The Ball Sideways (And Some Refactoring)

  • برخورد با دیوارها Dealing With The Walls

  • از یک توپ تا چندین توپ From One Ball To Many Balls

  • [موضوع پیشرفته] دادن سرعت به هر توپ [Advanced Topic] Giving Each Ball Its Own Velocity

بازی تعقیب حباب • تعریف توابع The Bubble Chase Game • Defining Functions

  • معرفی توابع و بازی تعقیب حباب Introducing Functions and The Bubble Chase Game

  • شما قبلاً از بسیاری از توابع استفاده کرده اید You've Used Many Functions Already

  • بیا شروع کنیم Let's Start

  • برنامه ریزی بازی و حرکت بازیکن به جلو Planning the Game and Moving The Player Forward

  • تعریف یک تابع Defining A Function

  • اتصال یک تابع به یک کلید روی صفحه کلید Binding A Function To A Key On The Keyboard

  • پرانتز Parentheses

  • انتقال از راه دور بازیکن Teleporting The Player

  • انتقال از راه دور پخش کننده با استفاده از یک تابع Teleporting The Player Using A Function

  • اجرای برنامه در حرکت آهسته Running The Program in Slow Motion

  • ایجاد حباب Creating A Bubble

  • ترکیدن حباب ها Bursting The Bubbles

  • اضافه کردن یک تایمر Adding A Timer

  • توقف بازی Stopping The Game

  • کنترل زمانی که بازی شروع می شود Controlling When The Game Starts

  • اجرای بازی سه بار پشت سر هم Running The Game Three Times In A Row

  • متغیرهای محلی در توابع Local Variables In Functions

  • پایان بازی، بالاخره! Finishing The Game, Finally!

  • تمرینات Exercises

بخش اضافی: بسیاری از حباب های متحرک در بازی تعقیب حباب Extra Section: Many Moving Bubbles in The Bubble Chase Game

  • بیایید در مورد به روز رسانی های بازی بحث کنیم Let's Discuss The Updates To The Game

  • حباب های زیادی Many Bubbles

  • بسیاری از حباب های متحرک Many Moving Bubbles

لاک پشت های راهپیمایی • ساختارهای داده بیشتر • فرهنگ لغت The Marching Turtles • More Data Structures • Dictionaries

  • مقدمه ای سریع برای این فصل A Quick Introduction To This Chapter

  • برخی از دسته بندی های نوع داده • تکرارپذیرها و توالی ها Some Data Type Categories • Iterables and Sequences

  • برخی از دسته بندی های نوع داده • قابل تغییر و تغییرناپذیر Some Data Type Categories • Mutable and Immutable

  • برخی دیگر از ساختارهای داده • Tuples Some Other Data Structures • Tuples

  • برخی دیگر از ساختارهای داده • فرهنگ لغت Some Other Data Structures • Dictionaries

  • گروه لاک پشت قرمز، سبز و آبی The Red, Green, And Blue Turtle Groups

  • انجام یک عمل زمانی که کاربر روی صفحه کلیک می کند Performing An Action When The User Clicks On The Screen

  • کلیک کردن بر روی لاک پشت Clicking On A Turtle

  • گروه بندی گروه ها Grouping The Groups

  • انتخاب گروه های لاک پشت ها Selecting Groups of Turtles

  • غیرفعال کردن کلیک ها Disabling The Clicks

  • حرکت گروه قرمز لاک پشت ها Moving The Red Group of Turtles

  • نتیجه گیری انیمیشن Concluding The Animation

  • این داستان در اینجا به پایان می رسد، اما چیزهای بیشتری در راه است This Tale Ends Here, But There Are Many More To Come

  • درس اضافی: آخرین به روز رسانی انیمیشن لاک پشت های راهپیمایی Extra lesson: One Very Last Update To The Marching Turtles Animation

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش داستان لاک پشت • پایتون را به روشی بصری یاد بگیرید
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
10.5 hours
85
Udemy (یودمی) udemy-small
15 فروردین 1403 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
1,009
از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Stephen Gruppetta Stephen Gruppetta

مربی پایتون

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.