آموزش Cinema 4D Complete : Vol. 4 همه چیز در مورد شبیه سازی

Cinema 4D Complete : Vol. 4 All about Simulations

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: شبیه سازی همه چیز درباره شبیه سازی در Cinema 4D شبیه سازی لباس، بادکنک، توپ های لثه ای، بالش، ژله .... شبیه سازی سریع با سیستم شبیه سازی جدید Cinema 4D ایجاد تعامل اشیاء مختلف با یکدیگر

موتور شبیه‌سازی جدید Cinema 4D ایجاد انیمیشن‌های واقعی یا انتزاعی خارق‌العاده را ممکن می‌سازد!


در این ماژول جدید از دوره آموزشی کامل Cinema 4D، همه چیز را در مورد ابزارهای شبیه سازی بدنه جدید، بدنه نرم، پارچه و طناب خواهید دانست!


دومینوها را سرنگون کنید، دیوارها را خراب کنید، انیمیشن‌های پارچه‌ای هیپنوتیزمی ایجاد کنید، حروف را به بادکنک یا چرم چین‌دار قدیمی تبدیل کنید، پرچم‌های شناور را متحرک کنید و آن‌ها را پاره کنید - همه اینها اکنون با Cinema 4D امکان‌پذیر است.


در فصل‌هایی که به وضوح سازماندهی شده‌اند، همه تکنیک‌های مورد نیاز برای تسلط بر شبیه‌سازی‌های مختلف را مطالعه می‌کنیم.


این دوره آموزشی Cinema 4D در مورد شبیه سازی فیزیکی موضوعات زیر را پوشش می دهد:


  • اجسام صلب ویژگی‌هایی هستند که اجسام را قادر می‌سازد تا با یکدیگر برخورد کنند و توالی‌های دینامیکی پیچیده را به طور خودکار ایجاد کنند. امکانات انیمیشن تقریبا بی نهایت است و به طور موثر انیمیشن سنتی را با استفاده از فریم های کلیدی یا Mograph تکمیل می کند. حتی می توانید این سه را همزمان با هم ترکیب کنید!

  • لباس‌ها را در انیمیشن‌های انتزاعی خارق‌العاده بپوشانید، پرواز کنید و بچرخانید! یا از آنها برای پوشاندن شخصیت های خود با رئالیسم خیره کننده استفاده کنید.

  • شما یک لباس را کاملاً بر اساس یک شخصیت کارتونی رقصنده مدل خواهید کرد. پارچه حرکات شخصیت را به طور طبیعی و پویا دنبال می کند تا حداکثر رئالیسم را به دست آورد. کل جریان کار، از مدل‌سازی لباس و تکمیل تا تست و ذخیره‌سازی حافظه پنهان برای پخش آسان، پوشش داده شده است.

  • بدنه‌های نرم هر چیزی را شبیه‌سازی می‌کنند که پلاستیک، لاستیکی یا به راحتی تغییر شکل می‌دهد. این انیمیشن‌های بسیار روان و سرگرم‌کننده ایجاد می‌کند و می‌توان آن را به راحتی با بدنه‌های سفت ترکیب کرد.

این ماژول مکمل ایده‌آلی برای ماژول اختصاص داده شده به Mograph است، زیرا عناصر خاصی را می‌گیرد و آنها را تکمیل می‌کند.


طبق معمول، همه ویدیوها به وضوح نامگذاری و سازماندهی شده اند تا بتوانید به سرعت به ویدیویی که مورد علاقه خود هستید دسترسی پیدا کنید. پروژه‌های کوچک ویدیوها را تکمیل می‌کنند تا به شما کمک کنند مهارت‌هایی را که آموخته‌اید در عمل به کار ببرید.


لطفاً توجه داشته باشید که این آموزش برای Cinema 4D نسخه 2024.2 و بالاتر در نظر گرفته شده است که از سیستم شبیه سازی یکپارچه جدید استفاده می کند.


همه فایل‌های منبع ارائه شده‌اند. خوشحال می شوم به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهم!


از آموزش لذت ببرید!


سرفصل ها و درس ها

بدنه های سفت و سخت - اصول اولیه Rigid Bodies - The basics

  • دانلود فایل های تمرین Download Exercice Files

  • مبانی اجسام صلب Basics of Rigid Bodies

  • استفاده از صحنه راه اندازی Using the startup scene

  • شبیه سازی ها چگونه کار می کنند How simulations work

  • مقیاس، گرانش و جرم Scale, gravity and mass

  • شکل برخورد Collision shape

  • شکل برخورد: مکعب و کره Collision shape : Cube and Sphere

  • شکل مرکب: اشیاء پیچیده تر Compound shape : more complex objects

  • ضخامت Thickness

  • اصطکاک و پرش Friction and bounce

  • چسبندگی Stickiness

  • جرم Mass

  • جرم چرخشی Rotational mass

  • گردش کار شبیه سازی صحنه The Simulation Scene workflow

بدن های سفت و سخت - متحرک سازی Rigid Bodies - Animating

  • سرعت اولیه Initial velocity

  • حالت اولیه Initial state

  • ماشه در برخورد Trigger on colision

  • ببر در اوج سرعت: اصول اولیه Tigger on velocity peak : basics

  • با قله Velocity یک برج خرد کنید Make a tower crumble with Velocity peak

  • تخریب یک دیوار با اوج سرعت Destroy a wall with Velocity peak

  • حل و فصل اشیاء پویا پس از شبیه سازی Settle dynamic objects after a simulation

  • کنترل غیرفعال کردن دینامیک Controling the deactivation of dynamics

کنترل اجسام صلب Taking control of Rigid Bodies

  • کنترل انیمیشن با Follow Position Controling the animation with Follow Position

  • دنبال کردن یک اسپلاین Following a spline

  • ادویه سازی شبیه سازی با نیروها Spicing the simulation with Forces

  • تقویت موکاپ با Dynamics Enhancing a Mocap with Dynamics

  • ایجاد یک تعادل انتزاعی Creating an Abstract Equilibrium

  • یک خط دومینو را سرنگون کنید Topple a domino line

  • غلت زدن یک هرم از دومینو Tumbling a pyramid of domino

پارچه - اصول اولیه Cloth - The basics

  • اصول اولیه پارچه The basics of Cloth

  • اهمیت توپولوژی و چگالی The importance of topology and density

  • پارامترهای اصلی Main parameters

  • با استفاده از Vertex Maps Using Vertex Maps

  • ایجاد پرچم: رفع نقاط Creating a flag : fixing points

  • ایجاد پرچم: با استفاده از کمربند پارچه ای Creating a flag : using the Cloth Belt

  • متحرک سازی پرده ها با کمربند پارچه ای Animating curtains with the Cloth Belt

  • ساخت یک انیمیشن زیبا با Forces و Mass Creating a beautiful animation with Forces and Mass

پاره شدن پارچه Tearing Cloth

  • چگونه پارچه را پاره کنیم How to tear Cloth

  • استفاده از فیلدها برای ایجاد پارگی Using Fields to drive tearing

  • رشد یک اشک Growing a tear

  • افزایش پارگی با استفاده از مثلث Enhancing the tearing using triangles

  • صاف کردن پارگی Smoothing the tearing

بدن نرم و بادکنک Soft Body and Balloon

  • اصول بالون Basics of Balloon

  • یک متن بالون را محدود کنید Constrain a balloon text

  • اصول بدنه های نرم Basics of Soft Bodies

  • درک قطب ها Understanding the poles

  • جهت گیری قطب ها Orienting the poles

  • تغییر شکل های پلاستیکی Plastic deformations

  • تغییر شکل یک متن سفت و سخت Deforming a rigid text

  • تبدیل هر شی به بدنه نرم (روی کار پروکسی) Turning any object to soft body (proxy workflow)

ایجاد و متحرک سازی لباس Creating and animating garments

  • بالش ها را ایجاد و متحرک کنید Create and animate pillows

  • یک بسته بندی بطری ایجاد کنید Create a bottle packaging

  • پوشیدن یک شخصیت با لباس Dressing a character with clothes

  • اصلاح انیمیشن پارچه ای Refining the cloth animation

  • تغییر لباس، نهایی کردن انیمیشن Changing the dress, finalizing the animation

انیمیشن انتزاعی با پارچه Abstract animation with Cloth

  • میکس انیمیشن: ایجاد یک متن چرمی Mix Animation : Creating a leathery text

  • Mix Animation : اضافه کردن فولدها Mix Animation : Adding folds

  • میکس انیمیشن: تقویت یک شخصیت رقصنده Mix Animation : Enhancing a dancing character

  • Mix Animation: با استفاده از نیروها برای متحرک کردن یک متن در حال کاهش باد Mix Animation : Using forces to animate a deflating text

  • یک رندر برای متن در حال کاهش ایجاد کنید Create a render for the deflating text

  • ایجاد یک مرد نودل حواس پرت Creating a Wacky Noodle Man

  • اضافه کردن مو به مرد نودل حواس پرت Adding hair to the Wacky Noodle Man

طناب ها Ropes

  • اصول اولیه طناب Basics of ropes

  • استفاده از نقشه های Vertex با طناب Using Vertex Maps with Ropes

  • اتصال طناب با اشیاء دیگر Connecting ropes with others objects

  • پیچاندن یک طناب Twisting a rope

  • بیایید آن را به یک طناب واقعی تبدیل کنیم! Let's make it a real rope !

  • یک تار عنکبوت ایجاد و متحرک کنید Create and animate a spiderweb

  • پاره کردن تار عنکبوت Tearing the spiderweb

نمایش نظرات

آموزش Cinema 4D Complete : Vol. 4 همه چیز در مورد شبیه سازی
جزییات دوره
8.5 hours
69
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
288
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lionel VICIDOMINI Lionel VICIDOMINI

مدرس طراحی حرکت سه بعدی