آموزش ساخت یک بازی شاداب در گودو 4

Learn how to make a juicy game in Godot 4

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با تبدیل یک بازی ساده به یک بازی شاداب با Godot 4، نحوه ایجاد انیمیشن‌های شاداب، جلوه‌ها، ذرات و موارد دیگر را بیاموزید! تئوری پشت احساس بازی با استفاده از همه چیز از اجرای خاص گودو با AnimationPlayer، Particles، Shaders، Sound Effects و غیره، یک بازی را از خسته کننده به شاداب بیاورید... نکات و ترفندهای مخصوص ساخت بازی با Godot شناخت گودو

دوره‌ای متمرکز بر شاداب کردن همه چیز در یک بازی با استفاده از یک کلون شکست به‌عنوان بازی پایه (پروژه ارائه شده، بازی را در دوره بازسازی نمی‌کنیم). ما همه چیزهایی را که برای تبدیل بازی از خسته کننده به عالی با استفاده از تکنیک های زیادی لازم است مرور خواهیم کرد:

  • انیمیشن ها (کاهش، منحنی های bezier)

  • Lerp ( درون یابی خطی )

  • Tween

  • نوسان ساز میرا

  • مسیرها

  • ذرات

  • حرکت لرزش دوربین

  • سایدرها

  • جلوه های صوتی

فهرست جامع نیست، لطفاً برای نگاهی اجمالی به موضوعاتی که پوشش داده شده است، به طرح کلی دوره مراجعه کنید.


علاوه بر خود تکنیک‌ها، من همچنین در مورد اینکه چگونه و چرا می‌خواهیم کارها را به روش خاصی انجام دهیم، بحث می‌کنم. من اهمیت استفاده از کنتراست را در جلوه‌ها، پیش‌بینی، لایه‌بندی و موارد دیگر توضیح می‌دهم. در طول دوره، فرصت های زیادی برای استفاده از تکنیک های مشابه در موقعیت های مختلف و برای افکت های مختلف خواهید داشت. همچنین می‌توانید موارد را به تنهایی کشف کنید.

من نکات و ترفندهایی را در طول مسیر به شما نشان خواهم داد تا مطمئن شوم که از گودو و منابعی که می‌توانند مفید باشند و به شما کمک کنند بیشترین بهره را ببرید. شما با دانستن تکنیک های مورد استفاده برای شاداب کردن یک بازی، نحوه و زمان استفاده از آنها از این دوره دور خواهید شد. می‌توانید در بازی‌های خود juice را پیاده‌سازی کنید و آن‌ها را به سطح بعدی برسانید.

این دوره مفید خواهد بود اگر:

  • شما دانش اولیه برنامه نویسی و گودو دارید

  • می‌خواهید نمونه‌های اولیه/بازی‌های خود را به سطح بعدی ببرید

  • می‌خواهید بازی‌ها را دلپذیرتر کنید

  • احساس می‌کنید بازی شما خسته‌کننده است، اما نمی‌دانید چگونه آن را تغییر دهید


لطفاً توجه داشته باشید که ما در این دوره بر روی آب بازی تمرکز می کنیم. من به اصول برنامه نویسی یا حتی گودو نمی پردازم. پروژه بازی پایه ارائه شده است و ما به سرعت از ساختار آن عبور می کنیم، اما بازی را از ابتدا نمی سازیم. اولین باری که با یک تکنیک جدید روبرو هستیم، سعی می کنم آن را به تفصیل توضیح دهم تا تا حد امکان واضح باشد، اما انتظار می رود شما کمی در مورد نحوه عملکرد گودو بدانید. همچنین، بازی juice موضوعات پیچیده زیادی مانند انیمیشن، جلوه های بصری و جلوه های صوتی را لمس می کند. این دوره آموزشی برای آموزش انیمیشن یا جلوه های بصری در اینجا نیست. با این حال، من برخی از اصول را مرور می‌کنم و سعی می‌کنم تا حد امکان اطلاعات بیشتری به شما بدهم. فقط انتظار نداشته باشید که انیمیشن یا VFX را از طریق این دوره یاد بگیرید.


این دوره با استفاده از Godot 4.0 ساخته شده است. این آخرین نسخه پایدار گودو در زمان ایجاد دوره بود. باید با تمام نسخه های آینده گودو سازگار باشد. در یک فصل، من از Godot 3.5 برای نشان دادن نحوه درخشش استفاده می‌کنم، زیرا در نسخه 4.0 اجرا نشده است.

چند درس برای پیش نمایش رایگان در دسترس شما هستند. لطفاً قبل از ثبت نام به آن ویدیوها نگاهی بیندازید تا بدانید آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر!


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • آب بازی چیست؟ What is game juice?

  • چرا مهم است؟ Why is it important?

  • نمونه هایی از بازی های آبدار Examples from juicy games

  • پیشینه پروژه پایه Base project walkthrough

  • تاثیر دارایی ها The impact of assets

توپ Ball

  • انیمیشن پرش Bounce animation

  • مقیاس بر اساس سرعت Scale based on velocity

  • دنباله Trail

  • ذرات پرش Bounce particles

  • نمونه ذرات جهش توپ Ball bounce particles instantiation

  • برآمدگی ذرات Bump particles

  • Hitstop Hitstop

  • هنگام ضربه زدن ضربه بزنید Hitstop when bumping

  • انیمیشن ظاهر شود Appear animation

  • انیمیشن انفجار Explode animation

  • کاهش سرعت Decceleration

  • رنگ Lerp بر اساس سرعت Lerp color based on velocity

  • ذرات سرعت Speed particles

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

دوربین Camera

  • مقدمه Intro

  • تکان دادن Shake

  • حرکت: افست و زوم Movement: offset & zoom

  • در حال تغییر حالت نمای CanvasLayer Changing CanvasLayer viewport mode

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

دست و پا زدن Paddle

  • جنبش Lerp Lerp movement

  • حرکت متحرک: زاویه lerp Animate movement: lerp angle

  • حرکت متحرک: نوسانگر میرا Animate movement: damped oscillator

  • ذرات موتور Engine particles

  • انیمیشن برآمدگی فعال Active bump animation

  • انیمیشن پرش Bounce animation

  • ارواح داش Dash ghosts

  • هنگام ضربه زدن ضربه بزنید Hitstop when bumping

  • لیزر Laser

  • درخشش در گودو 3.5 Glow in Godot 3.5

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

آجر Bricks

  • انیمیشن تخم ریزی Spawning animation

  • بین آجرهای تخم ریزی Tween spawning bricks

  • اثرات هنگام تغییر ارزش Effects when changing value

  • ذرات تخریب Destruction particles

  • ذرات تخریب قسمت 2 Destruction particles part 2

  • ذرات انفجار بمب Bomb explosion particles

  • انیمیشن انرژی و تکان دادن بمب Energy & bomb wiggle animation

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

رابط کاربری User Interface

  • انیمیشن آمار Stats animation

  • انیمیشن آمار قسمت 2: گره لرزان Stats animation part 2: shaker node

  • انیمیشن سطح پاک Clear level animation

  • انیمیشن صفحه مرگ Death screen animation

  • تکان دادن نوار انرژی و ذرات Energy bar wiggle & particles

  • اعلام نهایی Ultimate announcement

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

جلوه های صوتی Sound Effects

  • نحوه ایجاد SFX با استفاده از gdfxr How to create SFX using gdfxr

  • توپ SFX Ball SFX

  • SFX دیگر Other SFX

  • نتایج SFX SFX results

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

جزئیات Details

  • لرزش Joypad Joypad vibration

  • انیمیشن پس زمینه در برخورد توپ Background animation on ball collision

  • پس زمینه چگونه می توان جلوتر رفت Background how to go further

  • اندازه ترکیبی و پر کردن انیمیشن Combo size and filling animation

  • انیمیشن Bump timeings Bump timings animation

  • سایه زن گدازه و ذرات Lava shader and particles

  • ذرات گدازه هنگام ورود توپ Lava particles when ball entering

  • مرحله روشن و توالی مرگ Stage clear and death sequence

  • آنچه ما آموخته ایم What we've learned

نتیجه Conclusion

  • تبریک می گویم، تا آخر موفق شدید! Congrats, you made it until the end!

نمایش نظرات

آموزش ساخت یک بازی شاداب در گودو 4
جزییات دوره
5.5 hours
66
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,586
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Victor Meunier Victor Meunier

توسعه دهنده بازی مستقل تمام وقت