آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL مدرن و C++

Computer Graphics with Modern OpenGL and C++

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: تئوری و کد برنامه های گرافیکی مدرن OpenGL را بیاموزید تا بتوانید بازی، شبیه سازی و موارد دیگر بسازید! ایجاد برنامه های گرافیکی سه بعدی با استفاده از C++ و OpenGL استفاده و درک GLEW و GLFW رسم اشیاء سه بعدی به پنجره استفاده از سایه زن های OpenGL (راس، قطعه و حتی شیدرهای هندسی!) استفاده و درک متغیرهای یکنواخت استفاده از کتابخانه GLM (OpenGL Maths) برای تبدیل های سه بعدی Translate , چرخش و مقیاس اشیاء سه بعدی درک و استفاده از مفاهیم درون یابی برای ساده سازی برنامه های سه بعدی استفاده از ترسیم های نمایه شده برای ساده سازی ساخت مدل سه بعدی درک و استفاده از هر دو طرح ریزی متعامد و پرسپکتیو پیاده سازی یک دوربین کنترل شده توسط کاربر برای حرکت در جهان های سه بعدی با استفاده از ورودی صفحه کلید و موس اعمال بافت ها برای مدل‌های سه‌بعدی برای ارائه جزئیات بیشتر از مدل نورپردازی Phong برای افزودن نور واقعی به صحنه‌های سه‌بعدی استفاده کنید از سه نوع نور استفاده کنید: نورهای جهت، نقطه و نقطه (و چندین نور نقطه/نقطه در یک صحنه داشته باشید!) مدل‌های سه بعدی را وارد کنید. برنامه های خارجی مانند Blender و 3DSMax با استفاده از کتابخانه Assimp Apply هر دو جهت سایه ها و سایه های همه جهته Shadow Mapping را انتخاب کنید. تکنیک های شبیه سازی نحوه اعمال منابع سایه همه جانبه چند جهته بر روی صحنه پیاده سازی Skybox برای افزایش دامنه صحنه سه بعدی با استفاده از نقشه های مکعبی پیش نیازها: درک اولیه C++، از جمله استفاده از اشاره گر/مرجع، پس زمینه ریاضی کمک می کند اما ضروری نیست ویژوال استودیو با استفاده از ویژوال استودیو استفاده می کند. C++ و Windows توصیه می‌شوند، با این حال کد و تئوری مربوط به سیستم‌های Mac/Linux است، شما فقط نمی‌توانید با استفاده از IDE، 1 به 1 را دنبال کنید!

سلام! به دوره آموزشی Computer Graphics with Modern OpenGL و C++ خوش آمدید!

این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که نسبت به سایر دوره‌های OpenGL موجود در جهان منحصر به فرد باشد، زیرا نه تنها کدهای مورد نیاز برای استفاده از OpenGL را به شما می‌آموزد، بلکه تئوری پشت آن را نیز به شما می‌آموزد! این برای هر گرافیک مشتاق یا توسعه‌دهنده بازی بسیار مهم است، زیرا درک تئوری پشت کاری که ما انجام می‌دهیم شما را قادر می‌سازد تا سبک گرافیکی خود را شکل دهید!

من قصد دارم به شما کمک کنم که بفهمید چگونه و چرا کاری را که انجام می‌دهیم، بنابراین می‌توانید سیستم‌های خود را برگرفته از پایه‌های توسعه گرافیکی ایجاد کنید و شما را از همه رقبای خود جلوتر ببرید.

این دوره برای آموزش OpenGL مدرن و تکنیک های گرافیکی بدون دانش قبلی از تئوری گرافیک طراحی شده است. تنها چیزی که نیاز دارید تجربه ++C و ترجیحاً درک مثلثات است.

این دوره از پشتیبانی دائمی برخوردار خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که همه چیزهایی را که باید بدانید، فراتر از اصول اولیه‌ای که اکثر دوره‌های دیگر به شما آموزش می‌دهند، می‌آموزید. به عنوان نمونه ای از این، این مجموعه در حال حاضر موارد پیشرفته ای مانند Shadow Mapping را پوشش می دهد، کالایی نادر در بین دوره های OpenGL (مخصوصاً وقتی صحبت از نقشه سایه برای نورهای چند نقطه ای می شود!!).

بنابراین امیدوارم به این دوره علاقه مند شده باشید و از تماشای آن به همان اندازه که من از ساخت آن لذت می برم لذت ببرید!


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • درباره این دوره About This Course

  • [تئوری] مقدمه ای بر GLEW، GLFW و SDL [THEORY] Introduction to GLEW, GLFW and SDL

  • [تئوری] مقدمه ای بر GLEW، GLFW و SDL [THEORY] Introduction to GLEW, GLFW and SDL

  • [کدگذاری] راه اندازی GLEW با GLFW [CODING] Setting up GLEW with GLFW

  • [کدگذاری] راه اندازی GLEW با GLFW [CODING] Setting up GLEW with GLFW

معرفی Introduction

  • درباره این دوره About This Course

مبتدی Beginner

  • [نظریه] شیدرها و خط لوله رندر [THEORY] Shaders and the Rendering Pipeline

  • [کدگذاری] سایه بان ها و مثلث اول [CODING] Shaders and the First Triangle

  • [تئوری] بردارها، ماتریس ها و متغیرهای یکنواخت [THEORY] Vectors, Matrices and Uniform Variables

  • [تئوری] بردارها، ماتریس ها و متغیرهای یکنواخت [THEORY] Vectors, Matrices and Uniform Variables

  • [کدگذاری] متغیرهای یکنواخت [CODING] Uniform Variables

  • [کدگذاری] استفاده از GLM (کتابخانه ریاضی OpenGL) [CODING] Using GLM (OpenGL Maths Library)

  • [کدگذاری] استفاده از GLM (کتابخانه ریاضی OpenGL) [CODING] Using GLM (OpenGL Maths Library)

  • [اصلاح مهم] با توجه به ماتریس های هویت GLM [IMPORTANT FIX] Regarding GLM Identity Matrices

  • [اصلاح مهم] با توجه به ماتریس های هویت GLM [IMPORTANT FIX] Regarding GLM Identity Matrices

  • [کدگذاری] تبدیل: ترجمه [CODING] Transforming: Translation

  • [کدگذاری] تبدیل: ترجمه [CODING] Transforming: Translation

  • [کدگذاری] تبدیل: چرخش [CODING] Transforming: Rotation

  • [کدگذاری] تبدیل: چرخش [CODING] Transforming: Rotation

  • [کدگذاری] تبدیل: مقیاس‌پذیری [CODING] Transforming: Scaling

  • [کدگذاری] تبدیل: مقیاس‌پذیری [CODING] Transforming: Scaling

  • [نظریه] درون یابی، ترسیم های نمایه شده و پیش بینی ها [THEORY] Interpolation, Indexed Draws and Projections

  • [نظریه] درون یابی، ترسیم های نمایه شده و پیش بینی ها [THEORY] Interpolation, Indexed Draws and Projections

  • [کدگذاری] درون یابی [CODING] Interpolation

  • [کدگذاری] درون یابی [CODING] Interpolation

  • [کدگذاری] تساوی های نمایه شده [CODING] Indexed Draws

  • [کدگذاری] پیش بینی ها [CODING] Projections

  • [کدگذاری] پاک کردن [CODING] Clean Up

مبتدی Beginner

  • [نظریه] شیدرها و خط لوله رندر [THEORY] Shaders and the Rendering Pipeline

  • [کدگذاری] سایه بان ها و مثلث اول [CODING] Shaders and the First Triangle

  • [کدگذاری] متغیرهای یکنواخت [CODING] Uniform Variables

  • [کدگذاری] تساوی های نمایه شده [CODING] Indexed Draws

  • [کدگذاری] پیش بینی ها [CODING] Projections

  • [کدگذاری] پاک کردن [CODING] Clean Up

دوربین The Camera

  • [نظریه] دوربین و ورودی کاربر [THEORY] The Camera and User Input

  • [نظریه] دوربین و ورودی کاربر [THEORY] The Camera and User Input

  • [کدگذاری] دوربین: ورودی با GLFW [CODING] Camera: Input with GLFW

  • [کدگذاری] دوربین: ورودی با GLFW [CODING] Camera: Input with GLFW

  • [رفع مهم] دوربین جهت تصادفی رو به رو است [IMPORTANT FIX] Camera Facing Random Direction

  • [کدگذاری] دوربین: حرکت [CODING] Camera: Movement

دوربین The Camera

  • [رفع مهم] دوربین جهت تصادفی رو به رو است [IMPORTANT FIX] Camera Facing Random Direction

  • [کدگذاری] دوربین: حرکت [CODING] Camera: Movement

حد واسط Intermediate

  • [تئوری] بافت ها و بارگذاری تصویر [THEORY] Textures and Image Loading

  • [کدگذاری] نقشه برداری بافت [CODING] Texture Mapping

  • [تئوری] نورپردازی فونگ و نورهای جهت دار [THEORY] Phong Lighting and Directional Lights

  • [کدگذاری] روشنایی محیط [CODING] Ambient Lighting

  • [کدگذاری] روشنایی پراکنده [CODING] Diffuse Lighting

  • [کدگذاری] روشنایی پراکنده [CODING] Diffuse Lighting

  • [کدگذاری] نورپردازی چشمگیر [CODING] Specular Lighting

  • [کدگذاری] نورپردازی چشمگیر [CODING] Specular Lighting

  • [نظریه] نورهای نقطه ای و نورهای نقطه ای [THEORY] Point Lights and Spot Lights

  • [نظریه] نورهای نقطه ای و نورهای نقطه ای [THEORY] Point Lights and Spot Lights

  • [کدگذاری] چراغ های نقطه ای [CODING] Point Lights

  • [کدگذاری] چراغ های نقطه ای [CODING] Spot Lights

  • [کدگذاری] چراغ های نقطه ای [CODING] Spot Lights

  • [کدگذاری] وارد کردن مدل [CODING] Model Importing

  • [کدگذاری] وارد کردن مدل [CODING] Model Importing

حد واسط Intermediate

  • [تئوری] بافت ها و بارگذاری تصویر [THEORY] Textures and Image Loading

  • [کدگذاری] نقشه برداری بافت [CODING] Texture Mapping

  • [تئوری] نورپردازی فونگ و نورهای جهت دار [THEORY] Phong Lighting and Directional Lights

  • [کدگذاری] روشنایی محیط [CODING] Ambient Lighting

  • [کدگذاری] چراغ های نقطه ای [CODING] Point Lights

پیشرفته Advanced

  • [نظریه] نقشه برداری سایه [THEORY] Shadow Mapping

  • [نظریه] نقشه برداری سایه [THEORY] Shadow Mapping

  • [کدگذاری] نقشه های سایه جهت دار [CODING] Directional Shadow Maps

  • [کدگذاری] نقشه های سایه جهت دار [CODING] Directional Shadow Maps

  • [نظریه] سایه های همه جانبه، نقشه های مکعب و سایه بان هندسه [THEORY] Omnidirectional Shadows, Cube Maps and the Geometry Shader

  • [نظریه] سایه های همه جانبه، نقشه های مکعب و سایه بان هندسه [THEORY] Omnidirectional Shadows, Cube Maps and the Geometry Shader

  • [کدگذاری] نقشه های سایه همه جانبه: ایجاد نقشه مکعب [CODING] Omnidirectional Shadow Maps: Creating the Cubemap

  • [کدگذاری] نقشه های سایه همه جانبه: ایجاد نقشه مکعب [CODING] Omnidirectional Shadow Maps: Creating the Cubemap

  • [کدگذاری] نقشه های سایه همه جانبه: اعمال نقشه سایه [CODING] Omnidirectional Shadow Maps: Applying the Shadow Map

  • [نظریه] Skybox [THEORY] The Skybox

  • [نظریه] Skybox [THEORY] The Skybox

  • [کدگذاری] Skybox [CODING] The Skybox

پیشرفته Advanced

  • [کدگذاری] نقشه های سایه همه جانبه: اعمال نقشه سایه [CODING] Omnidirectional Shadow Maps: Applying the Shadow Map

  • [کدگذاری] Skybox [CODING] The Skybox

پایان و آینده این دوره Ending and the Future of this Course

  • آینده این دوره The Future of this Course

  • آینده این دوره The Future of this Course

  • Outro Outro

  • Outro Outro

پایان و آینده این دوره Ending and the Future of this Course

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL مدرن و C++
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 320,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) در صورت خرید اشتراک، این آموزش بدلیل حجم بالا معادل 2 دوره است و 2 دوره از اشتراک شما کم می شود. زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
21.5 hours
40
Udemy (یودمی) udemy-small
08 فروردین 1399 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
18,676
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ben Cook Ben Cook

توسعه دهنده مستقل

Ben Cook Ben Cook

توسعه دهنده مستقل

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.