آموزش کاوش مکانیک بازی با پایتون با مثال

Exploring Game Mechanics with Python by Example

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در مورد مکانیک بازی و برنامه نویسی پایتون (با Pygame) بیاموزید همراه با این بازسازی های سرگرم کننده یکپارچهسازی با سیستمعامل بازی در مورد مکانیک بازی که به بهترین وجه برای توانایی های شناختی انسان مناسب است بحث کنید. برنامه نویسی مکانیک بازی را نشان دهید. برای ایجاد یک بازی دو بعدی از Python و Pygame استفاده کنید. یک محیط توسعه یکپارچه Python و Pycharm را راه اندازی کنید و بسته های وارد کنید. پیش نیازها: انتظار می رود که شما در زمینه کدنویسی (هر زبانی) دانش کافی داشته باشید.

چه چیزی بازی ها را سرگرم کننده می کند؟ مکانیک بازی! چه چیزی یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید را سرگرم کننده می کند؟ ساخت بازی با آن! این دوره به شما امکان می دهد هر دو را انجام دهید. اگر تا به حال می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بیشتر کنید و وارد پایتون شوید، این فرصت شماست. اگر از قبل پایتون را می‌شناسید اما می‌خواهید بدانید چگونه از آن برای ایجاد بازی استفاده کنید، این دوره نیز برای شما مناسب است.

طراحی شده برای دانش آموزان سطح متوسط ​​با دانش برنامه نویسی، محتوای این دوره گام به گام شما را در راه اندازی یک محیط توسعه Python/Pygame بر روی رایانه شخصی خود راهنمایی می کند و شما را در یک سری کارگاه ها راهنمایی می کند. طراحی شده تا به شما کمک کند Python و Pygame را یاد بگیرید و در عین حال برخی از بازی‌های رایانه‌ای سرگرم‌کننده مانند Breakout، Tetris، Asteroids و Space Invaders را بازسازی کنید.

شما در مورد:

خواهید آموخت
  • محیط توسعه Pycharm.

  • API Pygame که یک رابط برای OpenGL و DirectX است.

  • استفاده از مختصات صفحه برای قرار دادن، اندازه، حرکت، متحرک سازی و محدود کردن شخصیت های بازی.

  • ساخت حلقه اصلی بازی.

  • کار با Sprites ثابت و متحرک.

  • تشخیص برخورد Sprite.

آنچه مردم در مورد دوره های پنی می گویند:

  • دکتر پنی یک فرد فوق العاده و یک متخصص واقعی است. تمام دوره های او که من گذرانده ام درجه یک بوده اند و به نظر من معلم بهتری وجود ندارد.

  • اجازه دهید بگویم این برای شخصی که به انواع خاصی از طراحی بازی علاقه دارد چقدر اهمیت دارد. ایجاد بازی هایی که می توانید رفتارهای هوش مصنوعی ایجاد کنید که از موقعیت های اضطراری پشتیبانی می کند.

  • من صادقانه عاشق رویکرد آموزشی Holistic هستم و هرگز در عرض چند ساعت در مورد کدنویسی موثر با چنین توضیحات دقیق چیزهای زیادی یاد نگرفتم!

این دوره بر ارائه دانش‌آموزان به تجربه عملی مکانیک بازی‌های کدنویسی تمرکز دارد، در حالی که مقدمه آسان پایتون را برای برنامه‌نویسان متوسط ​​نیز فراهم می‌کند.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • به انجمن دانشجویی H3D بپیوندید Join the H3D Student Community

  • تماس با H3D Contacting H3D

  • سوالات متداول FAQs

  • مکانیک بازی 101 Game Mechanics 101

شروع شدن Getting Started

  • نصب پایتون و پایچارم Installing Python and Pycharm

  • سلام پیگیم Hello Pygame

  • حلقه اصلی بازی The Main Game Loop

  • نمایش Sprite Displaying a Sprite

  • تغییر اندازه Sprite Resizing a Sprite

  • حرکت دادن یک جن با صفحه کلید Moving A Sprite with the Keyboard

  • قاب ها Frames

  • محدود کردن حرکت Restricting Movement

  • نظارت بر حرکت ماوس Monitoring Mouse Motion

  • بیایید یک دکمه بسازیم قسمت 1 Let's Make a Button Part 1

  • بیایید یک دکمه بسازیم قسمت 2 Let's Make a Button Part 2

  • بیایید یک دکمه بسازیم قسمت 3 Let's Make a Button Part 3

شکستن آجر Breakin' Bricks

  • بارگیری منابع Loading Resources

  • قرار دادن آجر Placing Bricks

  • حرکت خفاش Moving the Bat

  • اضافه کردن توپ Adding the Ball

  • ضربه زدن به توپ Batting the Ball

  • شکستن آجر Breaking Bricks

تتریس Tetris

  • راه اندازی پروژه و شبکه پایه Project Setup and Base Grid

  • تعریف اشکال بلوک Defining the Block Shapes

  • نمایش یک شکل بلوک Displaying a Block Shape

  • رها کردن بلوک ها Dropping Blocks

  • حرکت بلوک ها به طرفین Moving Blocks Sideways

  • ایجاد صفحه بازی Creating a Game Board

  • تخم ریزی بلوک های جدید Spawning New Blocks

  • بلوک های چرخان Rotating Blocks

  • تست برای برخورد بلوک Testing for Block Collision

  • تغییر رنگ بلوک Changing Block Colours

  • حذف کل خطوط Eliminating Whole Lines

  • نمایش یک امتیاز Displaying a Score

  • بازی تمام شد Game Over

سیارک ها Asteroids

  • پنجره، پس زمینه و کشتی Window, Background and Ship

  • حرکت کشتی Moving the Ship

  • سیارک های متحرک Moving Asteroids

  • تیراندازی گلوله Shooting Bullets

  • شلیک بستن Shoot Clamping

  • کشتی رانش Ship Drift

  • بسته بندی صفحه نمایش Screen Wrapping

  • برخورد سیارک و گلوله Asteroid and Bullet Collisions

  • برخورد سیارک و کشتی Asteroid and Ship Collisions

  • جلوه های صوتی Sound Effects

  • بازی تمام شد Game Over

  • تقسیم سیارک ها Splitting Asteroids

مهاجمان فضایی Space Invaders

  • راه اندازی پروژه و ساختار کلاس Project Setup and Class Structure

  • جابجایی بین صحنه ها Switching Between Scenes

  • صحنه بازی The GamePlay Scene

  • شخصیت بازیکن The Player Character

  • شخصیت های بیگانه The Alien Characters

  • شبکه ای از بیگانگان A Grid of Aliens

  • حرکت شبکه بیگانگان Moving the Grid of Aliens

  • متحرک سازی جن ها Animating Sprites

  • تیراندازی به بیگانگان Shooting At Aliens

  • نابود کردن بیگانگان Destroying Aliens

  • انفجار جن Sprite Explosions

  • حمله بیگانگان Aliens Attack

  • بازی تمام شد Game Over

کلمات پایانی Final Words

  • چند کلمه پایانی از پنی Some Final Words from Penny

  • الان به کجا Where to now?

نمایش نظرات

آموزش کاوش مکانیک بازی با پایتون با مثال
جزییات دوره
8 hours
63
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,845
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Penny de Byl Penny de Byl

استاد برنده جایزه بین المللی و نویسنده پرفروش سلام ، من دکتر پنی دی بایل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی ، SAE ، انستیتوی سرگرمی استرالیا و ویکی گودت مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.

Penny @Holistic3D.com Penny @Holistic3D.com

هیجان علمی ، نویسنده و توسعه بازی سلام ، من دکتر پنی د بیل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی و SAE مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.