آموزش ساخت بازی پایتون با Pygame و Pymunk

Learn Python Game Development with Pygame and Pymunk

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بازی Angry Bird را با Pygame و Pymunk Library بسازید. یادگیری اصول اولیه پایتون و برنامه نویسی متوسط ​​آموزش ساخت بهترین بازی های رابط کاربری گرافیکی با Python Learn python ماژول توسعه بازی آموزش pygame و pymunk آموزش ساخت بازی های دو بعدی با استفاده از pygame یادگیری مفاهیم پیشرفته pygame مانند فریم در ثانیه، تشخیص برخورد و غیره پیش نیازها:Mac یا رایانه شخصی با هر سیستم عاملی (MacOSx، Linux، Windows) در حال اجرا بدون نیاز به تجربه برنامه نویسی

به دنیای هیجان انگیز توسعه بازی پایتون خوش آمدید! در دوره جدید ایجاد شده خود، ما عمیقاً در قلمرو ایجاد بازی های جذاب و غوطه ور با استفاده از قدرت برنامه نویسی پایتون فرو می رویم. چه یک مبتدی بدون تجربه قبلی در زمینه کدنویسی باشید یا یک توسعه دهنده با تجربه باشید که به دنبال گسترش مهارت های خود هستید، این دوره به گونه ای طراحی شده است که شما را به سفری باورنکردنی در ساخت بازی ببرد.

پایتون به دلیل سادگی، انعطاف‌پذیری و طیف گسترده‌ای از کتابخانه‌ها و چارچوب‌های قدرتمند، محبوبیت زیادی در دنیای توسعه بازی به دست آورده است. در طول این دوره، شما اصول پایتون را بررسی خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که چگونه از ویژگی های منحصر به فرد آن برای ساخت بازی های تعاملی و بصری خیره کننده استفاده کنید.

با مربیان متخصص ما که شما را در هر مرحله راهنمایی می کنند، اسرار طراحی بازی، توسعه شخصیت، شبیه سازی فیزیک، هوش مصنوعی و بسیاری موارد دیگر را کشف خواهید کرد. هر ماژول به دقت ساخته شده است تا تجربه عملی را در اختیار شما قرار دهد و به شما امکان می دهد بازی های خود را از ابتدا ایجاد کنید و در عین حال بر مفاهیم اصلی برنامه نویسی تسلط داشته باشید.

در پایان این دوره، شما پایه ای محکم در توسعه بازی پایتون خواهید داشت و اعتماد به نفسی خواهید داشت که خلاقیت خود را در ساخت پروژه های بازی خود آزاد کنید. بنابراین، چه می‌خواهید توسعه‌دهنده بازی مستقل بعدی باشید یا می‌خواهید با اجرای ایده‌های خود سرگرم شوید، در این ماجراجویی هیجان‌انگیز به ما بپیوندید تا امکانات بی‌پایان توسعه بازی پایتون را باز کنیم. آماده شوید تا مهارت های کدنویسی خود را ارتقا دهید و به تخیل خود اجازه دهید اوج بگیرد!

این دوره برای شما مناسب است اگر می خواهید:

- مهارت‌هایی را که برای به دست آوردن اولین مشاغل برنامه‌نویسی پایتون یا توسعه‌دهندگان بازی نیاز دارید، ایجاد کنید

- یادگیری مقدماتی برای پیشبرد پارادایم برنامه نویسی

- با برخی از دامنه های پایتون مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، رمزنگاری و غیره شروع کنید

- به عنوان یک برنامه نویس خودآموخته که می خواهد آزادکار

باشد، یاد بگیرید

… سپس به یک پایه محکم در برنامه نویسی پایتون نیاز دارید. و این دوره طراحی شده است تا آن مهارت های اصلی را به سرعت به شما بدهد.

هدف این دوره برای مبتدیانی است که قبلاً هرگز برنامه نویسی نکرده اند و همچنین برنامه نویسان موجودی که می خواهند گزینه های شغلی خود را با یادگیری پایتون افزایش دهند.

---------------------------------------------- ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ -----------

سوالات متداول|| قبل از ثبت نام باید بخوانید:

آیا پایتون اولین زبان برنامه نویسی خوب برای یادگیری است؟

با وجود اینکه هنوز توسط بسیاری از برنامه‌های علوم کامپیوتر به عنوان زبان اول پذیرفته نشده است، متخصصان صنعت پایتون را به‌عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی عالی در هنگام یادگیری کدنویسی و استفاده گسترده از آن در SpaceX برای خودکارسازی و مدیریت فناوری‌ها در نظر می‌گیرند. راه اندازی موشک، اینستاگرام، گوگل برای پشتیبانی از باطن خود و بسیاری از شرکت ها برای پشتیبانی و اجرای الگوریتم های ML و Deep Learning. بدون شک شماره 1 زبان برنامه نویسی آن برای یادگیری است.

برای شروع، سینتکس پایتون ساده تر از سایر زبان های برنامه نویسی اصلی است، با استثناهای کمتر و موارد خاص. همچنین تمایل دارد از کلمات کلیدی ساده انگلیسی به جای سیستم نقطه گذاری استفاده کند که باید در زبان های دیگر حفظ شود و یادگیری کدنویسی را آسان تر می کند. با توجه به این قراردادها، کد پایتون در مقایسه با زبان‌های مشابه برای تازه‌واردها کمتر «درهم و برهم» به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی های عالی پایتون، فراگیر بودن استفاده از آن است. در حالی که پایتون برای توسعه در سیستم‌های لینوکس و یونیکس بهینه شده است، مفسر تقریباً برای هر سیستم عامل اصلی در دسترس است. تمام پیاده‌سازی‌های پایتون توسط یک کتابخانه استاندارد عالی پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که دانش‌آموزان جدید می‌توانند خیلی سریع به سمت ایجاد برنامه‌های کاربردی واقعی و مفید بروند. علاوه بر این، اجرای استاندارد پایتون، CPython، رایگان و منبع باز است.

چه نوع مشاغلی برای برنامه نویسان پایتون موجود است؟

در بازار کار، اگر روندها را مشاهده کنید؛ پایتون اغلب شبیه یک زبان قوی برای پشتیبانی از برخی از زبان های اصلی است که به طور گسترده تر مانند C یا جاوا استفاده می شود. اما اخیراً با تکامل ML و الگوریتم های یادگیری عمیق. داشتن این مهارت در سال 2020 و بعد از آن بسیار مورد نیاز است. با این حال، مشاغل مختلفی وجود دارد که می توان آنها را منحصراً روی توسعه پایتون متمرکز کرد. بسیاری از این مشاغل در ساخت و بهبود ابزارهای داخلی است که یک شرکت برای ایجاد محصولات نهایی قابل فروش خود استفاده می کند، نه اینکه روی خود محصول نهایی کار کند.

یک بخش اقتصادی خاص که در آن حضور برنامه نویسی پایتون به ویژه قوی است، صنعت زمین فضایی است. این یک صنعت حیاتی است که با ابزارهای ناوبری مانند GPS، رادار و اندازه گیری نور سروکار دارد.

اگر به برنامه های کاربردی وب علاقه مند هستید، پایتون به جای طراحی (ایجاد فرانت اند تمام شده ای که بازدیدکنندگان سایت با آن ارتباط برقرار می کنند) برای توسعه (کار با بک اند یا سمت سرور) انتخاب بهتری است. همانطور که قبلاً ذکر شد، گوگل از Python برای بسیاری از اجزای موتور جستجوی خود استفاده می‌کند و به طور گسترده در صنعت داده کاوی استفاده می‌شود.

در نهایت می توان از پایتون برای ساخت بازی نیز استفاده کرد. برخی از نمونه‌های معروف بازی‌هایی که به طور کامل یا تا حد زیادی با پایتون توسعه یافته‌اند عبارتند از EVE Online، Civilization IV، سری بازی‌های Battlefield و بازی‌های Mount Blade. محیط توسعه محبوب Blender در پایتون نوشته شده است.

برای شروع آماده هستید، دوست برنامه نویس PYTHON من؟

اکنون با استفاده از دکمه "افزودن به سبد خرید" در سمت راست ثبت نام کنید و راه خود را به سمت درخشش خلاقانه و پیشرفته پایتون آغاز کنید. یا، با استفاده از ویژگی پیش‌نمایش، این دوره را برای یک چرخش رایگان شرکت کنید، تا بدانید که 100% مطمئن هستید که این دوره برای شما مناسب است.

شما را در کلاس می بینیم!

فقط آن را امتحان کنید، پشیمان نخواهید شد!!


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

تجدید کننده پایتون: پایه و متوسط Python Refresher: Basic and Intermediate

  • دانلود کد ویژوال استودیو (برای این دوره ضروری است) Download Visual Studio Code (Must for this course)

  • مقدمه ای بر انواع داده ها Introduction to the data types

  • محاسبات پایه در پایتون Basic Arithmetic in Python

  • عملیات بر روی اعداد Operations on Numbers

  • مقدمه ای بر رشته ها در پایتون Introduction to Strings in Python

  • دسترسی به عناصر String Access elements of String

  • روش های رشته ای Strings methods

  • روش های رشته های بیشتر More strings methods

  • قالب بندی رشته ها Formatting strings

  • مقدمه ای بر متغیرها Introduction to the variables

  • ایجاد متغیر در پایتون Create Variables in Python

  • روش مناسب برای نامگذاری متغیر Proper way to name a variable

  • مقدمه ای بر Booleans در پایتون Introduction to Booleans in Python

  • بولی ها به صورت عددی Booleans as numeric

  • ایجاد شرایط را بیاموزید Learn to create conditions

  • سفارش مقایسه Order comparisons

  • نمونه کد برای مقایسه سفارش Code examples for Order Comparisons

  • عملگر "is" در پایتون "is" operator in Python

  • گزاره های منطقی Logical statements

  • مقدمه ای بر گزاره های شرطی Introduction to conditional statements

  • اگر غیر از اظهارات if else statements

  • مقدمه ای بر ساختارهای داده Introduction to Data Structures

  • بررسی نوع ساختارهای داده Checking type of Data Structures

  • چگونه می توان به موارد موجود در لیست دسترسی پیدا کرد؟ How to access the items from the list?

  • روش های داخلی لیست را بیاموزید Learn list built-in methods

  • لیست روش های ساخته شده در ادامه یافت! List built-in methods continued!

  • آشنایی با حلقه ها در پایتون Introduction to the loops in Python

  • حلقه while بی نهایت (حلقه بازی) Infinite while loop (Game Loop)

  • حلقه بازی محدود Finite Game Loop

  • برای حلقه For loop

  • مهم: درک لیست برای توسعه بازی Important: List Comprehension for Game Development

  • Function چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ What is Function and Why we need it?

  • یادگیری ایجاد توابع؟ Learn to create Functions?

  • با بیانیه های بازگشت آشنا شوید Learn about return statements

  • با آرگومان های پیش فرض در پایتون آشنا شوید Learn about default arguments in Python

  • معرفی بخش Introduction to the section

  • برنامه نویسی شی گرا چیست؟ What is Object Oriented Programming?

  • کلاس و اشیاء Class and Objects

  • کلاس و اشیاء ادامه دارد Class and Objects Continued

  • سازنده در پایتون Constructor in Python

  • ارث چیست؟ What is Inheritance?

  • ارث چندگانه Multiple Inheritance

مقدمه ای بر Pygame Introduction to Pygame

  • مقدمه ای بر pygame Introduction to the pygame

  • سیستم مختصات Pygame Pygame coordinate System

  • مقدمه ای بر شکل Pygame Introduction to Pygame shape

  • با استفاده از Pygame اشکال بکشید Draw shapes using Pygame

  • انتخاب کننده رنگ Color Picker

  • مبانی Pygame -- کد اسکلت Fundamentals of Pygame -- skeleton code

  • یک مستطیل را در صفحه نمایش دهید Render a rectangle in the Screen

  • حرکت اشکال Movement of the shapes

  • حرکت را با استفاده از FPS صاف کنید Smoothen the movement using FPS

  • حرکت در مرز Make movement within Boundary

  • تئوری برخورد بازی Theory of Game Collision

  • اجرای تشخیص برخورد Implement Collision Detection

مقدمه ای بر پایمونک Introduction to Pymunk

  • آشنایی با Pymunk با کد Boilerplate Introduction to Pymunk with Boilerplate code

  • فضای پیمونک Pymunk space

  • ایجاد اشیاء در فضای pymunk Create objects in pymunk space

  • اضافه کردن مرزها Adding Boundaries

  • اعمال ایمپالس در اشیاء پیمونک Applying impulse in pymunk objects

  • حرکت توپ در جهت خاص Moving ball in particular direction

Angry Bird: شروع به ایجاد بازی Angry Bird کنید Angry Bird: Start to Create Angry Bird Game

  • فاصله بین دو نقطه Distance between two points

  • وکتور چیست؟ What is a vector?

  • بردار واحد Unit Vector

  • اجازه دهید شروع کنیم: کد دیگ بخار برای پرنده عصبانی Let us start: Boilerplate code for angry bird

  • منابع بازی Resources for the game

  • ابزار Tools

Angry Bird: نمایش پس‌زمینه بازی Angry Bird: Display Background for the Game

  • در حال بارگیری نقشه Loading map

  • تنظیم پس زمینه Setup Background

  • قرعه کشی Draw

  • تصویر پس زمینه بلیت Blit background image

Angry Bird: Display Sling Angry Bird: Display Sling

  • اسلینگ راه اندازی Setup sling

  • بردار و بردار واحد Vector and Unit Vector

  • زنجیر دسته Handle sling

  • طناب زنجیر بکشید Draw sling rope

  • طول طناب و کشش را مدیریت کنید Manage rope length and stretch

  • اهمیت بردار واحد Importance of Unit Vector

پرنده خشمگین: نمایش پرندگان قرمز Angry Bird: Display Red Birds

  • کلاس پرنده Bird class

  • اجرای کلاس پرندگان Bird class Implementation

  • کلاس پرنده قرمز Red Bird class

  • راه اندازی پرندگان Setup Birds

  • پرنده قرمز را بکشید Draw Red Bird

  • پرنده را حذف کنید Remove Bird

پرنده خشمگین: اضافه کردن فیزیک Angry Bird: Adding Physics

  • کلاس فیزیک Physics class

  • ایجاد زمین ثابت Creating static ground

  • کلاس پرندگان فیزیک Physics Bird class

  • به روز رسانی update

  • مسیر پرنده را به روز کنید و برخورد با پرنده را کنترل کنید Update Bird path and Handle collision with Bird

  • افزودن فیزیک به پرنده Adding physics to bird

  • پرنده متحرک Moving Bird

  • افزودن انیمیشن Adding animation

پرنده خشمگین: اضافه کردن بلوک Angry Bird: Adding Blocks

  • کلاس بلوک Block class

  • کلاس پرتو Beam class

  • کلاس BeamGlass BeamGlass class

  • اضافه کردن فیزیک به بلوک ها Adding physics to blocks

  • فیزیک برای چند ضلعی و دایره Physics for Polygon and Circle

  • برخورد پرنده و بلوک را کنترل کنید Handle bird and block collisions

پرنده خشمگین: اضافه کردن خوک Angry Bird: Adding Pig

  • کلاس خوک Pig class

  • تنظیم فیزیک برای خوک Setup physics for pig

  • کنترل کننده برخورد را اضافه کنید و pig را بردارید Add collision handler and remove pig

  • برخورد خوک را کنترل کنید Handle pig collision

  • بازی را تست کنید Test the game

پرنده خشمگین: دکمه Angry Bird: Button

  • اضافه کردن کلاس دکمه Adding button class

  • دکمه نمایش Display button

پرنده خشمگین: انفجار Angry Bird: Explosion

  • منفجر شدن Exploding

  • اضافه کردن فیزیک برای انفجار Adding physics for explosion

  • انفجار را اضافه کنید Add explosion

  • انفجار را بررسی کنید Check explosion

  • اضافه کردن امتیاز Adding score

  • بررسی پیروزی یا وضعیت شل Checking victory or loose state

Angry Bird: اضافه کردن پرندگان بیشتر Angry Bird: Adding More Birds

  • اضافه کردن پرنده زرد Adding Yellow Bird

  • اضافه کردن پرنده آبی Adding Blue Bird

پرنده خشمگین: اضافه کردن خوک های بزرگ و بیم استون Angry Bird: Adding Big Pigs and BeamStone

  • خوک های بزرگ را اضافه کنید Add big pigs

  • بیم استون را اضافه کنید Add Beamstone

  • اضافه کردن پرنده بزرگ Adding big bird

نمایش نظرات

آموزش ساخت بازی پایتون با Pygame و Pymunk
جزییات دوره
17.5 hours
115
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,027
4.2 از 5
دارد
دارد
دارد
Sachin Kafle
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Sachin Kafle Sachin Kafle

بنیانگذار CSAMIN & Bit4Stack Tech Inc. [[نویسنده ، معلم]] ساچین کافل یک توسعه دهنده پایتون و جاوا ، هکر اخلاقی و فعال اجتماعی است. علاقه وی در زمینه توسعه نرم افزار و شیوه های ادغام در زمینه محاسبات ، زمینه های کمی تجارت است. علایق فنی وی شامل برنامه نویسی Python ، C ، Java ، C # است. او از سال 2013 درگیر تدریس است. ساچین مهندس علوم کامپیوتر است (B.E. Computer Science). او همچنین در برخی از کانالهای YouTube که قبلاً ساخته شده بود ، مربی است. او کلاسهای رایگان را بیشتر برای دانشجویانی برگزار می کند که قادر به پرداخت هزینه کلاسهای گران قیمت در کشور وی نبوده اند.