آموزش ساخت Platformer مبتنی بر فیزیک در استودیوی GameMaker با استفاده از GML

Building a Physics-Based Platformer in GameMaker Studio Using GML

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تسلط بر موتور فیزیکی Box2D موجود در GameMaker: Studio می تواند طیف گسترده ای از امکانات طراحی بازی را باز کند. با استفاده از این ابزار قدرتمند ، می توانید قوانینی ایجاد کنید که بر رفتار اشیا در دنیای بازی شما حاکم باشد. در این دوره ، یاد بگیرید که چگونه یک بازی ساده و سبک دونده با استفاده از موتور فیزیکی Box2D تعبیه شده در GameMaker ایجاد کنید. استیون موزر توضیح می دهد که چگونه دنیای فیزیک را برای بازی خود تنظیم کنید ، یک شی player بازیکن را فقط با استفاده از توابع فیزیک حرکت دهید و موانعی مانند اره ، میخ و تیغه های چرخان ایجاد کنید. وی همچنین مقدمه ای در مورد فیزیک مایع در Box2D - توضیح چگونگی ایجاد ذراتی که مانند آب و سم چسبناک رفتار می کنند - و همچنین نحوه تزئین سطح خود با ساختن زنجیر و پل های طناب به اشتراک می گذارد.
موضوعات شامل:
  • تنظیم م basicلفه های اساسی بازی
  • ایجاد شی پخش کننده
  • استفاده از ماشینهای حالت محدود
  • ساختن اردک بازیکن
  • ایجاد موارد فیزیک در کد
  • ایجاد موانع فیزیک
  • فیزیک مایع Box2D
  • ایجاد ذراتی که مانند آب رفتار می کنند
  • ایجاد مانع بلوکهای شناور
  • ایجاد مانع زنجیره ای در حال چرخش و پل طناب
  • افزودن نکات پایان دهنده

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. قطعات اصلی بازی را تنظیم کنید 1. Set Up Basic Game Components

  • پروژه را تنظیم کنید Set up the project

  • یک Sprite استاتیک وارد کنید Import a static sprite

  • یک Sprite متحرک وارد کنید Import an animated sprite

  • یک Sprite پس زمینه وارد کنید Import a background sprite

  • یک اتاق فیزیک ایجاد کنید Create a physics room

  • نمایش نماها را فعال کنید Enable views

  • اشیاء والدین Parent objects

  • اشیاء ایستا ایجاد کنید Create static objects

2. هدف بازیکن 2. The Player Object

  • هدف پخش را ایجاد کنید Create the player object

  • با استفاده از ماشین های حالت محدود Using Finite State Machines

  • دستگاه پخش دستگاه Player state machine

  • منطق کنترل: حالت بیکار برای اجرای حالت Control logic: Idle to run state

  • منطق کنترل: انیمیشن های بیکار و اجرا کنید Control logic: Idle and run animations

  • منطق کنترل: حالت پرش Control logic: Jump state

  • منطق کنترل: چرخش و انیمیشن Control logic: Rotation and animation

  • بررسی برخورد با زمین Collision checking with the ground

  • اردک بازیکن را درست کنید Make the player duck

  • مشاهده زیر و اشکال زدایی View following and debug

  • لوازم فیزیک را در کد ایجاد کنید Create physics fixtures in code

  • تعویض وسایل Swap fixtures

3. ایجاد موانع فیزیک 3. Create Physics Obstacles

  • سطح تزئین کنید Decorate level

  • موانع استاتیک Static obstacles

  • موانع مشترک Single joint obstacles

  • موانع چند مشترک Multi-joint obstacles

  • باعث ایجاد محرک ها شوید Create triggers

  • موانع ایجاد شده: افتادن توپ سنبله Triggered obstacles: Falling spike ball

  • موانع ایجاد شده: کف افتادن Triggered obstacles: Falling floor

4- فیزیک مایع 4. Liquid Physics

  • آشنایی با فیزیک مایع در Box2D Introduction to liquid physics in Box2D

  • ذرات آب ایجاد کنید Create water particles

  • مانع بلوک شناور Floating blocks obstacle

  • مانع سمی بر پایه ذرات Particle based poison obstacle

  • ذرات را از بین ببرید Destroy the particles

5. سطح را تزئین کنید 5. Decorate the Level

  • یک ژنراتور زنجیره ای تنظیم کنید Set up a chain generator

  • ایجاد زنجیر Create chains

  • یک مانع زنجیر چرخان ایجاد کنید Create a swinging chain obstacle

  • ایجاد یک پل طناب Create a rope bridge

6. لمس پایان 6. Finishing Touches

  • خط پایان Finish line

  • مرگ بازیکن Player death

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش ساخت Platformer مبتنی بر فیزیک در استودیوی GameMaker با استفاده از GML
جزییات دوره
2h 37m
42
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
16,191
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Steven Moser
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Steven Moser Steven Moser

استیون موزر ، دکترا ، یک مربی و مهندس مجرب است. به عنوان تهیه کننده محتوا برای LinkedIn Learning و Lynda.com ، استیون با نویسندگان همکاری می کند تا دوره هایی را در بخش فناوری ایجاد کند. وی با اخذ مدرک دکترای مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه کنت ، تخصص فنی را در این نقش به ارمغان آورد. علاوه بر این ، وی همچنین به عنوان مهندس سخت افزار در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) فعالیت کرده است.