آموزش مقدمه ای بر تجسم بسته بندی در بلندر

Introduction To Packaging Visualization in Blender

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این دوره شما را با مخلوط کن آشنا می کند، یک نرم افزار منبع باز عالی برای ایجاد محتوای سه بعدی که عمدتاً در صنایعی مانند فیلم، انیمیشن و بازی استفاده می شود. در این دوره، امکان استفاده از Blender را به عنوان ابزاری برای طراحی بسته بندی بررسی می کنیم.

انتخاب مدل سه بعدی به جای ماکت ها

  • مدل های سه بعدی بسیار قابل تنظیم و همه کاره هستند

  • شبیه سازی جزئیات سطح مانند برجسته سازی، UV، فویلینگ، شفافیت و بافت کاغذ را امکان پذیر می کند.

  • قابلیت مشاهده طرح از چندین زاویه.

  • دقت بهتر نگاشت بافت روی سطوح منحنی.

  • انعطاف پذیری و کنترل بیشتری را ارائه می دهد.

  • قابلیت‌های انیمیشن را باز می‌کند.

تجسم سه بعدی برای بسته بندی چیست؟

هدف نهایی تجسم بسته‌بندی این است که مفاهیم طراحی بسته‌بندی دوبعدی شما را بر روی یک مدل سه‌بعدی به‌گونه‌ای نشان دهد که گویی واقعی ساخته شده است. با انجام تجسم های سه بعدی، درک عمیق تری از طراحی خود به دست می آوریم، از این رو می توان به سرعت ایده ها را با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی نمونه سازی کرد و تصمیمات طراحی مطمئن و سریعی اتخاذ کرد که زمان تولید را کاهش می دهد. تجسم سه بعدی می تواند بسیار برای طراح مفید باشد زیرا می تواند ایده ها را با رندرهای سه بعدی به افراد بالقوه مانند مشتریان یا سرمایه گذاران منتقل کند و بازخورد دریافت کند.

به طور خلاصه، تجسم سه بعدی به

کمک می کند
  • زمان تولید را کاهش دهید

  • درک بهتر از یک طرح

  • تصمیمات طراحی بهتری بگیرید

  • ایده‌های طراحی را به افراد بالقوه انتقال دهید

  • پویانمایی بسازید

نرم افزار سه بعدی چه چیزی را برای طراحان بسته بندی ارائه می دهد؟

ایجاد محتوای سه بعدی ابزارهای خلاقانه ای را برای صنایع مختلف برای نیازهای مختلف ارائه می دهد. این باعث می‌شود که یادگیری یک نرم‌افزار سه بعدی دلهره‌آور و پیچیده به نظر برسد. اما ابزار مورد نیاز برای یک طراح بسته بندی بسیار ساده تر و آسان تر برای یادگیری است. ما از ابزارهای خاصی در حوزه‌های زیر استفاده خواهیم کرد: مدل‌سازی، بازکردن اشعه ماوراء بنفش، بافت‌سازی و سایه‌زنی و در نهایت رندرینگ.

چرا بلندر به عنوان ابزاری برای طراحان بسته بندی؟

  • ابزارهای قدرتمندی دارد که برای طراحی بسته بندی لازم است.

  • ماهیت متقابل پلتفرم در ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس یکسان اجرا می شود.

  • توسعه هوشمندانه آن را نرم‌افزار بسیار سبکی می‌کند که می‌تواند حتی در پیکربندی‌های رایانه‌ای پایین‌تر نیز اجرا شود.

  • توسعه مستمر ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند.

  • پشتیبانی جامعه رو به رشد و عالی با آموزش‌های جدیدی که هر روز اضافه می‌شوند.

  • Blender یک نرم افزار متن باز و رایگان است (لطفاً کمک مالی را در نظر بگیرید) و برای یادگیری و همچنین اهداف تجاری رایگان است.

خلاصه پروژه کلاس: یک تصویرسازی جعبه کارتن در Blender ایجاد کنید.

مرحله 1: یک جعبه کارتن را از الگوی ارائه شده مدل کنید.

مرحله 2: جعبه کارتن را با اشعه ماوراء بنفش باز کنید.

مرحله 3: از فایل carton_box_graphics.svg ارائه شده، رنگ پایه (نقشه پراکنده)، برجسته (نقشه برآمدگی)، براقیت UV (نقشه ناهمواری)، فویلینگ (نقشه فلزی) را ایجاد کنید.

مرحله 4: جعبه کارتن را با استفاده از نقشه های ایجاد شده بافت دهید.

مرحله 5: تصویر خروجی را رندر و به اشتراک بگذارید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • خلاصه S1A S1A Summary

  • 01 S1B Viewport matcaps 01 S1B Viewport matcaps

  • خلاصه S4 S4 Summary

  • 02 S2C ایجاد نقشه ها 02 S2C Creating maps

  • 01 S4 اهمیت روشنایی 01 S4 Significance of lighting

  • S4 نورپردازی و رندر در مخلوط کن S4 Lighting and rendering in blender

  • تبلیغ معرفی Intro promo

  • 08 S2A اصلاح کننده های غیر مخرب 08 S2A Non destructive modifiers

  • 01 S2D Texturing The Box 01 S2D Texturing The Box

  • 07 S1B اسکرین شات از مخلوط کن 07 S1B Screenshots from blender

  • 01 S2C PBR برای بسته بندی 01 S2C PBR for Packaging

  • 04 رندر S4 04 S4 Rendering

  • 02 S3A Mix RGB Node 02 S3A Mix RGB Node

  • 03 S2A ساخت یک مدل سه بعدی 03 S2A Construction of a 3d model

  • 03 S1B تعریف مواد 03 S1B Defining materials

  • 05 S1A درک نمای سه بعدی 05 S1A Understanding the 3d viewport

  • نتیجه Conclusion

  • 01 برش S2A Viewport 01 S2A Viewport clipping

  • محتوای جایزه Bonus Content

  • 15 S1A مختصر در مورد سایه زن اصولی 15 S1A Brief on Principled shader

  • 01 S1A باز کردن یک فایل ترکیبی 01 S1A Opening a blend file

  • 05 S1C کاشی کاری UV 05 S1C UV tiling

  • 02 S1A درک پانل های رابط 02 S1A Understanding interface panels

  • 04 اصول اولیه دوربین S4 04 S4 Camera basics

  • خلاصه S2C S2C Summary

  • 06 نکات و بهترین شیوه های S1C 06 S1C tips and best practices

  • 10 نکته و تمرین S2A 10 S2A Tips and Practices

  • 12 نوار کناری S1A 12 S1A Sidebar

  • 13 راه اندازی واحد S1A 13 S1A Unit Setup

  • 01 S1C Unwrapping چیست؟ 01 S1C What is UV Unwrapping

  • 02 S1B تخصیص مواد 02 S1B Assigning materials

  • 04 S1B تصاویر به عنوان گرافیک برچسب 04 S1B Images as label graphics

  • 03 بافت های نقشه برداری S1C 03 S1C Mapping Textures

  • S1B بافت و سایه زدن یک قلع S1B Texturing and shading a tin

  • 05 S2A اکسترود 05 S2A Extrude

  • 04 روش های انتخاب S2A در حالت ویرایش 04 S2A Selection methods in edit mode

  • 01 S2B تنظیم تصاویر پس زمینه 01 S2B Setting up Background images

  • 07 S2A برش حلقه 07 S2A Loop cut

  • 02 S2A منوی افزودن 02 S2A Add menu

  • 02 S1C UV باز کردن اجسام در مخلوط کن 02 S1C UV Unwrapping objects In blender

  • 08 S1B نکات و بهترین شیوه ها 08 S1B Tips and best practices

  • مکان نما 11 S1A 3D 11 S1A 3D Cursor

  • 02 روش های روشنایی S4 02 S4 Lighting Methods

  • 04 S1A یک فایل مخلوط کن را ذخیره می کند 04 S1A saving a blender file

  • خلاصه S1C S1C summary

  • کلمات کلیدی S2A S2A Keywords

  • 03 S3A Multi Materials 03 S3A Multi Materials

  • 06 ناوبری رابط S1A 06 S1A Interface navigation

  • 14 پانل S1A اضافی 14 S1A Additional panels

  • 09 S1A ابزار تبدیل 09 S1A Transform tools

  • 09 S2A نقطه محوری 09 S2A Pivot point

  • 08 S1A کپی کردن اشیاء 08 S1A Duplicating objects

  • 03 S4 استفاده از تصویر به عنوان نور 03 S4 Using an image as light

  • 04 S2B افزودن جزئیات 04 S2B Adding Details

  • 01 S3A UV باز کردن 01 S3A UV Unwrapping

  • 06 S1B به حداکثر رساندن درگاه دید 06 S1B Maximise viewport

  • 10 ابزار انتخاب S1A 10 S1A Selection tools

  • 06 S2A Inset 06 S2A Inset

  • 07 حالت های سایه زنی S1A 07 S1A Shading modes

  • ابزارهای S2A برای مدل سازی S2A tools for modelling

  • 04 S1C چهره های خاص را باز کنید 04 S1C Unwrap specific faces

  • واگذاری پروژه Project Assignment

  • 01 S3B بافت کیسه 01 S3B Texturing the Pouch

  • 02 S2B شروع کار با جعبه 02 S2B Getting started with the box

  • 03 S2B تا کردن جعبه 03 S2B Folding the Box

  • 03 اصول اولیه S1A Outliner 03 S1A Outliner basics

  • 05 S1B رنگ فلزی 05 S1B Metal color

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر تجسم بسته بندی در بلندر
جزییات دوره
3h 58m
67
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
952
- از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Harshavardhan Saravanan Harshavardhan Saravanan

هم بنیانگذار | CGI Artist | نویسنده

من یک هنرمند CG هستم که علاقه زیادی به ایجاد تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا دارم. من در محتوای سه بعدی عکس واقع گرایانه تخصص دارم. من با برندهای مختلف و آژانس‌های خلاق کار کرده‌ام تا تصاویر بصری جذابی برای ارتباطات برند، استراتژی برند، بسته‌بندی، محصول، تبلیغات و تصاویر تبلیغاتی ایجاد کنم.

من همیشه مشتاق یادگیری مهارت‌های جدید و توسعه خودم هستم. ارتباطات در طول سفر من از طریق CGI من مشتاقانه منتظر خدمات به برندها، مشاغل و افراد خلاق با تصاویری خیره کننده هستم که تأثیری را در این دنیای بصری به هم ریخته ایجاد می کند.

من عاشق ایجاد ارتباطات معنادار در جامعه خلاق هستم. در حال حاضر با شریکم کلودیا، یک مشاوره مستقل برای ایجاد تصاویری عالی اجرا می کنیم.

وب سایت ما - www.harshandcloudia.com