لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش کامل Pygame - ساختن یک خزنده سیاهچال
دانلود Complete Pygame Tutorial - Create a Dungeon Crawler
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آموزش ساخت یک بازی کامل در پایتون از ابتدا ایجاد یک حلقه بازی و یادگیری اصول ماژول pygame با spritesheets برای ایجاد انیمیشن های مختلف کار با کلاس ها با استفاده از برنامه نویسی شی گرا ایجاد کاراکتر با هوش مصنوعی استفاده از tilemaps برای ایجاد سطوح مختلف بازی اضافه کردن برخورد بین شخصیت ها و سطح بازی پیش نیازها: دانش و آشنایی با پایتون مفید خواهد بود.
در این دوره آموزشی، نحوه استفاده از ماژول بسیار محبوب Pygame را با کدگذاری یک بازی خزنده سیاهچال به طور کامل از ابتدا یاد خواهید گرفت. از آنجایی که این ماژول پایتون است، ما همچنین بسیاری از اصول پایتون را در این فرآیند پوشش خواهیم داد. این شامل انواع مختلفی از حلقهها، فهرستها و حتی کار با فایلها در رایانه میشود.
این دوره اصولی مانند حلقه بازی، ورودی های صفحه کلید و طراحی اشکال و تصاویر روی صفحه را پوشش می دهد. اگر مدتی است از آن استفاده نکردهاید، با این کار مقدمهای برای Pygame و بازنگری Python ارائه میشود.
پس از آن دوره به موضوعات پیشرفته تری مانند انیمیشن و نقشه های سطح می رود.
ما همچنین در این پروژه با هوش مصنوعی مقابله خواهیم کرد، با ایجاد تدریجی لایههای هوش برای دشمنان، از منطق سادهتر شروع میکنیم، مانند اینکه دشمنان همیشه به سمت بازیکن بدوند، تا منطق پیشرفتهتر، جایی که دشمنان باید ببینند. بازیکن قبل از اینکه بتوانند او را تعقیب کنند.
این دوره شامل مجموعه ای از فایل های شروع کننده است که به شما کمک می کند تا ساختار پوشه را به درستی از ابتدا تنظیم کنید. علاوه بر این، من ویرایشگر سطح سفارشی خود را اضافه کرده ام تا بتوانید سطوح را ویرایش کنید و حتی سطوح خود را برای اضافه کردن به بازی ایجاد کنید.
سرفصل ها و درس ها
مکانیک بازی
Game Mechanics
مقدمه
Introduction
راه اندازی پروژه
Project Setup
راه اندازی حلقه بازی
Setting up the Game Loop
ایجاد پلیر
Creating the Player
ورودی صفحه کلید و حرکت پخش کننده
Keyboard Input and Player Movement
جن و انیمیشن
Sprites and Animation
اضافه کردن انواع مختلف انیمیشن
Adding Multiple Animation Types
شخصیت های اضافی
Additional Characters
اضافه کردن کمان
Adding a Bow
تیراندازی
Shooting Arrows
ایجاد دشمنان
Creating Enemies
متن آسیب
Damage Text
نمایش سلامت بازیکن
Player Health Display
سکه و معجون
Coins & Potions
کار با سطوح بازی
Working with game levels
مقدمه ای بر Tilemaps
Introduction to Tilemaps
بارگیری داده ها از فایل ها
Loading Data from Files
دوربین اسکرول
Scrolling Camera
تولید سطح خودکار
Automated Level Generation
برخورد
Collision
هوش مصنوعی
Artificial Intelligence
ساخت مراحل مختلف هوش مصنوعی برای دشمنان
Building different stages of AI for the enemies
هوش مصنوعی Boss Enemy
Boss Enemy AI
ویژگی های اضافی بازی
Additional Game Features
کار با چندین سطح بازی
Working with Multiple Game Levels
نمایش نظرات