آموزش 3ds Max 2017: نورپردازی پیشرفته

3ds Max 2017: Advanced Lighting

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نورپردازی واقع گرایانه در 3ds Max آسان تر ، سریع تر و بهتر از همیشه است. روشنایی فوتومتریک و انتخاب گزینه های ارائه به شما قدرت ایجاد یک توهم قانع کننده را می دهد. این دوره بر روی تجسم معماری متمرکز است ، اما این تکنیک ها برای سایر برنامه ها مانند تولید فیلم متحرک کاربرد دارند. نویسنده Aaron F. Ross مروری مفهومی از نورپردازی پیشرفته و ارائه می دهد ، سپس نحوه ساخت سناریوهای مختلف نورپردازی را در 3ds Max نشان می دهد. او نشان می دهد که چگونه صحنه هایی را با نور روز خارجی و داخلی ، نور مصنوعی عملی و داده های نورسنجی سازنده ارائه دهیم. این دوره شامل یک فصل در مورد جلوه های ویژه مانند حذف نور و جلوه های لنز است. در پایان دوره ، شما خواهید دید که چگونه می توانید ابزار قدرتمند نورپردازی را در 3ds Max کنترل کنید تا به نتایج واقعی برسید.
موضوعات شامل:
  • نور سنجی و تصحیح گاما
  • دامنه دینامیکی بالا و کنترل نوردهی
  • روشنایی جهانی
  • نور روز بیرونی
  • نورپردازی مبتنی بر تصویر
  • اثرات جوی
  • پس زمینه های هندسی و خود روشنایی
  • پنهان کردن زمینه برای آهنگسازی
  • نور روز داخلی
  • نور ملایم استودیو
  • وارد کردن داده های نورسنجی
  • حذف نور و سایه
  • نگاشت نور با نقشه پروژکتور
  • ارائه
  • جلوه های لنز

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مفاهیم 1. Concepts

  • نورپردازی فوتومتر Photometric lighting

  • تصحیح گاما و گردش کار خطی Gamma correction and linear workflows

  • تصویربرداری از دامنه پویا بالا High dynamic range imaging

  • قرار گرفتن در معرض و نقشه برداری از تن Exposure and tone mapping

  • روشنایی جهانی Global illumination

  • دمای رنگ Color temperature

2. نور روز بیرونی 2. Exterior Daylight

  • درک تصحیح گاما 3ds Max Understanding 3ds Max gamma correction

  • بیرون کشیدن صحنه Laying out the scene

  • تنظیم جمع آوری نهایی یا GI Tuning final gathering or GI

  • ایجاد اشعه ذهنی خورشید و آسمان Creating mental ray sun and sky

  • تنظیم گزینه های نمایش نمای Setting viewport display options

  • کنترل نوردهی و نقشه برداری از تن Exposure control and tone mapping

  • تنظیم نور خورشید و آسمان Adjusting mental ray sun and sky

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر با چراغ قوه Image-based lighting with a skylight

  • ارائه روشنایی جهانی و IBL Rendering global illumination and IBL

  • سفارشی کردن نقشه White-balancing a map

  • اعمال مه محیط Applying environment fog

  • ارائه در برابر سیاه برای آهنگسازی Rendering against black for compositing

  • ساخت یک پس زمینه هندسی Constructing a geometric backdrop

  • خود روشنایی یک پس زمینه Self-illuminating a backdrop

3. فضای داخلی فوتومتریک 3. Photometric Interiors

  • نور روز با آفتاب و آسمان فیزیکی ART Interior daylight with ART physical sun and sky

  • انتشار مواد فیزیکی برای محیط ها Physical material emission for environments

  • تقریب نور مستقیم خورشید Approximating direct sunlight

  • پر کردن سایه ها با چراغ های نرم منطقه Filling shadows with area soft lights

  • نور مصنوعی داخلی در ART Interior artificial light in ART

  • وارد کردن داده های فوتومتریک Importing photometric data

4- نورپردازی و جلوه های استودیویی 4. Studio Lighting and Effects

  • محرومیت از نور و سایه Light and shadow exclusion

  • کنترل پوسیدگی میرایی Controlling attenuation decay

  • نمایش تصاویر با نقشه پروژکتور Projecting images with Projector Map

  • ارائه چراغ های حجم Rendering volume lights

  • افزودن جلوه های لنز: درخشش Adding lens effects: Glow

  • جلوه های لایه بندی و نقشه برداری Layering and mapping lens effects

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max 2017: نورپردازی پیشرفته
جزییات دوره
2h 52m
35
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
33,661
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.