به هنر داستان سرایی خوش آمدید!
اسم من فردریک هیلر است و تقریباً سه دهه است که نویسنده، کارگردان و بازیگر هستم. جاه طلبی من این است که تمام اصول و تکنیک هایی را که برای خلق داستان های جذاب نیاز دارید در اختیار شما قرار دهم. این کلاس در درجه اول برای داستان سرایی سینمایی طراحی شده است، اما اصول و تکنیک های ارائه شده در اینجا را می توان به همین راحتی در نوشتن نمایشنامه یا ادبیات به کار برد. امیدوارم پس از تکمیل این مجموعه، ببینید که خلق داستان های جذاب با شانس یا جادو به دست نمی آید - بلکه با اصول و روش های ملموس و مشخصی که همه آنها را در این کلاس خواهید آموخت. بازی رومیزی Othello دارای شعار "یک دقیقه برای یادگیری، یک عمر برای استاد شدن" است. من هرگز پیشنهاد نمیکنم که اصول داستانسرایی فقط یک دقیقه طول بکشد تا یاد بگیرند - اما خواهید دید که اصول داستانسرایی ساده، واضح و مختصر هستند. با این حال، یادگیری استفاده ماهرانه از آنها - این یک عمر طول می کشد.
به بخش سوم خوش آمدید - MODUS OPERANDI
این کلاس در درجه اول برای داستان سرایی سینمایی طراحی شده است، اما اصول و تکنیک های ارائه شده در اینجا به همین راحتی می توانند برای نوشتن نمایشنامه یا ادبیات استفاده شوند.
من کلاس ها را به سه قسمت تقسیم کرده ام:
1) جنبههای مشترک برای همه شخصیتها، 2) جنبههای خاص هر شخصیت، و 3) شیوههای عملیاتی ایجاد یک داستان جذاب از ابتدا. در این قسمت اول مجموعه، نگاهی هلیکوپتری به هنر داستان سرایی داریم - ما از بالا به زمین بازی و شرکت کنندگان در مسابقه نگاه می کنیم.
به بخش سوم خوش آمدید - MODUS OPERANDI
فردریک هیلر، مدرسه فیلم استکهلم
فیلمنامه نویسی معلم
فیلمنامه نویس و کارگردان. تحصیلکرده در استکهلمز فیلمسکولا (1992-1993) و آکادمی هنرهای زیبای تئاتر در مالمو (1995-1998) علاوه بر نویسندگی و کارگردانی مزمور 21 (2009) و عملیات راگناروک (2018) فردریک به عنوان کارگردان و پسزمینهای تأثیرگذار دارد./p>
نمای کلی:
LOGLINE
خلاصه
نسخه در نثر
اسکریپت
نوشتن در حال بازنویسی است
ابزار FREDRIK HILLER برای فیلمنامه نویسی
فصل 1: ورود به سیستم
در این فصل با نحوه ایجاد یک لاگین لاگین کارآمد برای داستان خود آشنا می شویم.
یک لاگین شامل 25 کلمه یا کمتر، با یک یا چند جمله است.
سوالات:
قهرمان داستان یا جد او در ابتدای داستان چه نوع اشتباهی مرتکب شدند؟ یا چه نوع تصور غلط فرهنگی در آنها عجین شده بود؟ چگونه این منجر به این تصور غلط رایج شد که زندگی قهرمان داستان را سنگین کرد؟
درگیری بین نیروهای دشمن چگونه خفته بود؟
درگیری در اوج داستان - حادثه تحریککننده چگونه دوباره بیدار شد؟
نکته:
شما میتوانید داستان را نقطه اوج داستان طولانی، متشکل از پسزمینه و داستان در نظر بگیرید. داستان نبرد نهایی بین نیروهای دشمن است. ممکن است شخصیت ها در ابتدای داستان حضور نداشته باشند، اما اجداد و/یا نمایندگان آنها حضور داشتند.
هرچه بیشتر داستان پس زمینه را بدانید، داستان شما بهتر می شود. اگر داستان انفجار است، پس داستان بمب است (که در حادثه تحریک کننده منفجر می شود).
لاگین لاگین و افکار خود را در مورد آن اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 2: خلاصه
در این فصل با نحوه ایجاد یک خلاصه کار برای داستان شما آشنا می شویم.
خلاصه در مورد یک صفحه از شرح آنچه در داستان اتفاق می افتد (بدون دیالوگ) است.
سوالات:
وضعیت بیرونی در روند صحنه/داستان چگونه تغییر می کند؟ این تغییر را تا حد امکان عالی کنید.
وضعیت داخلی در روند صحنه/داستان چگونه تغییر می کند؟ این تغییر را تا حد امکان عالی کنید.
روابط در روند صحنه/داستان چگونه تغییر می کند؟ این تغییر را تا حد امکان عالی کنید.
نکته:
سعی کنید تا جایی که ممکن است از ابتدا تا انتها براندازی کنید — سعی کنید شخصیت ها و موقعیت های زیادی از انتها به ابتدا به شدت تغییر کنند.
خلاصه و افکار خود را در مورد آن در اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 2.1: یکنواختی جوزف کمپبل
در این فصل ما در مورد یکنواختی جوزف کمپبل آشنا می شویم.
برای ایجاد یک داستان، میتوانید از ضربات سفر قهرمان جوزف کمپبل (تک اسطوره) استفاده کنید.
داستان خود را در ارتباط با جوزف کمپبل Monomyth در اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 3: فیلمنامه به نثر
در این فصل با ایجاد یک فیلمنامه به نثر و اینکه چرا برای داستان شما مفید است آشنا می شویم.
داستان را به همان شکلی که در یک افسانه، داستان کوتاه یا رمان وجود دارد، بنویسید.
این خلاصه شما را کامل می کند.
سوال:
کاراکترها چه فکر و احساسی دارند؟ در زندگی درونی آنها چه اتفاقی می افتد و منجر به زندگی بیرونی آنها می شود؟
نکته:
سعی کنید تا جایی که ممکن است خطوط بیشتری با یک عمل فیزیکی همراه باشد. این باعث می شود صحنه زنده شود. اگر چیزهایی برای کاراکترها تمام شده باشد، ممکن است نشانه خوبی باشد که بیش از حد از دیالوگ استفاده می کنید.
نسخه خود را به نثر و افکار خود را در اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 4: اسکریپت
در این فصل نحوه ایجاد اسکریپت برای داستان خود را می آموزیم.
نسخه نثر را به شکل فیلمنامه منتقل کنید — ترجیحاً از یک نرم افزار فیلمنامه نویسی مانند پیش نویس نهایی استفاده کنید.
اسکریپت بر اساس یک مدل استاندارد نوشته شده است - از جمله موارد دیگر،
در 12 نقطه Courier/Courier New نوشته شده است.
سوالات:
چگونه میتوانید آنچه را که اتفاق میافتد تا حد امکان به صورت بصری بیان کنید؟
و تا حد امکان احساسی؟
نکته:
جملات را تا حد امکان کوتاه بنویسید. سخنان معلم انگلیسی خود را فراموش کنید - جملات تک کلمه ای فوق العاده هستند.
اسکریپت یا بخش هایی از آن را در اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 5: نوشتن بازنویسی است
در این فصل با فرآیند بازنویسی آشنا می شویم.
تا زمانی که تمام نشده باشد
سوالات:
چگونه می توانید نوشته خود را تا آنجا که ممکن است فشرده کنید؟ چگونه می توانید تراکم اطلاعات را به حداکثر برسانید؟
لاگین لاگین و خلاصه داستان خود را ارائه دهید. اکثر شنوندگان چگونه پاسخ می دهند؟
لاگین و خلاصه خود را در اینجا به اشتراک بگذارید!
فصل 6: ابزار فردریک هیلر برای فیلمنامه نویسی
در این فصل می آموزیم که چگونه از ابزار Fredriks برای فیلمنامه نویسی استفاده کنیم.
نکته:
(نکته: اگر برنامه Excel را در دستگاه خود ندارید، از Google Sheets (رایگان) برای باز کردن فایل Excel استفاده کنید.
اسکریپت خود را به صورت pdf چاپ کنید و از آنجا کار کنید. به دلایلی، تشخیص اینکه چه چیزی کار میکند یا نه، معمولاً هنگام مشاهده یک محصول نهاییتر، آسانتر است.
ابزار را در اینجا با محتوای خود به اشتراک بگذارید!
پیوندها و اطلاعات
خواندن توصیه شده
یک انتخاب بسیار مختصر
ادبیات
شعر ارسطو
قهرمان هزار چهره جوزف کمپبل
مورفولوژی داستان عامیانه ولادیمیر پراپ
هنر نویسندگی دراماتیک Lajos Egri
فیلمنامه نویسی تا اتم ها مایکل ولز شوک
فیلمنامه نویسی و نظریه یکپارچه روایت: بخش اول
مایکل ولز شوک
فیلمنامه نویسی و نظریه یکپارچه روایت: قسمت دوم
مایکل ولز شوک
به داخل جنگل جان یورک
عناصر سورپرایز ورا توبین
وب
K.M. ویلند
استیون پرسفیلد
فیلم هایی برای تماشا
یک انتخاب مختصر
آندری تارکوفسکی
قربانی (Offret)
دلتنگی
O7W-hdStPc2WcHIv F0EJu
سولاریس — قسمت 1
سولاریس — قسمت 2
INGMAR BERGMAN
نور زمستانی (Nattvardsgästerna)
مهر هفتم (Sjunde inseglet)
سکوت (Tystnaden)
توت فرنگی وحشی (Smultronstället)
نئورئالیسم ایتالیایی
روبرتو روسلینی - رم، شهر باز
لوچینو ویسکونتی - لاترا ترما
فدریکو فلینی
لا استرادا
لا دولچه ویتا
8 1/2
Satyricon
E La Nave Va — و کشتی در راه است
میکلانژلو آنتونیونی
La Notte
Blowup
موج جدید فرانسه
فرانسوا تروفو - 400 ضربه
ژان لوک گدار - À bout de souffle (بی نفس)
ورنر هرزوگ
آگویر، خشم خدا
فیتزکارالدو
نوسفراتو
KRZYSZTOF KIEśLOWSKI
سه رنگ: آبی
سه رنگ: قرمز
سه رنگ: سفید
La Double Vie de Veronique
WIM WENDERS
بالهای آرزو (Himmel över Berlin)
AKIRA KUROSAWA
رویاها
یوجیمبو
هفت سامورایی
اجرا
ترنس مالیک
درخت زندگی
به شگفتی
خط قرمز نازک
ROY ANDERSSON
گیلیاپ
شما، زنده ها
یک کبوتر روی شاخه ای نشسته و به هستی فکر می کند
کلاس های آنلاین مدرسه فیلم استکهلم
سلام! به مدرسه فیلم استکهلم خوش آمدید
کلاس های آنلاین فیلمسازی را با شرایط خود یاد بگیرید. آن را در کجا، چگونه و زمانی که می خواهید بیاموزید.
کلاس های آنلاین مدرسه فیلم استکهلم غنی و لذت بخش است.
نمایش نظرات