آموزش تسلط بر بلندر برای مبتدیان: طراحی و رندر سه بعدی

Blender Mastery for Beginners: 3D Design & Rendering

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: راهنمای جامع بلندر: پوشش مدل‌سازی سه بعدی، بافت‌سازی، نقشه‌برداری UV، رندر واقع‌گرایانه و موارد دیگر! رابط Master Blender و ابزارهای اساسی برای مدل سازی و ناوبری سه بعدی کارآمد. مهارت های مدل سازی سه بعدی واقع گرایانه را با تمرکز بر مبلمان مانند صندلی توسعه دهید. برای افزایش جذابیت بصری مدل ها، باز کردن و بافت UV را بیاموزید. در تکنیک‌های سایه‌پردازی پیشرفته و رندر فوتورئالیستی تخصص کسب کنید. ابزارهای مدل سازی ضروری مانند اکسترود و بیول را درک کرده و به کار ببرید. دستیابی به مهارت در ویرایش و اصلاح مدل های سه بعدی با استفاده از اصلاح کننده ها و ویرایش مش. مهارت هایی را در استفاده از بافت های چوبی واقع گرایانه در مدل های سه بعدی برای اصالت به دست آورید. به ویرایشگر Shader تسلط داشته باشید و مواد پیشرفته را برای تکمیل جزئیات یکپارچه کنید. پیش نیازها: مهارت های اولیه کامپیوتر: آشنایی با کار با کامپیوتر و رابط های نرم افزار ناوبری. رایانه ای با قابلیت اجرای بلندر: اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما الزامات سیستم Blender را برای یک تجربه یادگیری روان برآورده می کند. نرم افزار Blender: مجموعه ای رایگان و منبع باز ایجاد سه بعدی. دانش آموزان باید آخرین نسخه بلندر را دانلود و نصب کنند. دسترسی به اینترنت: برای دانلود Blender، دسترسی به مطالب دوره و مشاهده آموزش ها. تمایل به یادگیری: هیچ تجربه قبلی در مدل سازی سه بعدی یا بلندر لازم نیست، اما علاقه شدید به یادگیری و آزمایش طراحی سه بعدی ضروری است. صبر و خلاقیت: مدل سازی سه بعدی می تواند پیچیده و زمان بر باشد، بنابراین صبر و ذهنیت خلاق مفید خواهد بود.

"تسلط بر مخلوط کن برای مبتدیان: رندر طراحی سه بعدی" یک دوره آموزشی جامع است که برای راهنمایی شما در دنیای شگفت انگیز مدل سازی و رندر سه بعدی با استفاده از Blender، یکی از محبوب ترین مجموعه های متن باز ایجاد سه بعدی طراحی شده است. این دوره به طور دقیق برای پاسخگویی به زبان آموزان در همه سطوح، از مبتدیانی که اولین گام خود را در طراحی سه بعدی برمی دارند تا کاربران متوسطی که به دنبال افزایش مهارت های خود هستند، طراحی شده است.

با شروع با اصول اولیه، ابتدا با رابط کاربری Blender و مفاهیم اساسی ضروری برای پیمایش و ایجاد در فضای سه بعدی آشنا خواهید شد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ابزارهای بلندر برای مدل‌سازی به‌طور مؤثر استفاده کنید، از تبدیل‌های ساده گرفته تا تکنیک‌های پیشرفته مانند اصلاح سطح زیربخش و اصلاح آینه.

تمرکز قابل توجه این دوره بر روی مدل سازی سه بعدی واقع گرایانه است. شما پروژه ای را برای ایجاد یک صندلی دقیق و واقعی با استفاده از ابزارها و اصلاح کننده های مختلف آغاز خواهید کرد. این رویکرد عملی تضمین می‌کند که نه تنها تئوری‌ها را درک می‌کنید، بلکه نحوه اعمال آنها را در سناریوهای عملی نیز درک می‌کنید.

تکسچرینگ و نقشه برداری UV برای افزودن واقع گرایی به مدل های سه بعدی بسیار مهم هستند. شما به روش‌های باز کردن بسته‌بندی اشعه ماوراء بنفش می‌پردازید و نحوه اعمال و تنظیم بافت‌ها را با تمرکز ویژه بر دستیابی به بافت‌های واقعی چوب که به مدل‌های شما جان می‌بخشد، یاد خواهید گرفت.

سایه‌دهی و نورپردازی چیزی است که باعث می‌شود مدل‌های شما در رندر نهایی ظاهر شوند. در این دوره، در استفاده از Blender's Shader Editor مهارت کسب خواهید کرد و تکنیک های مختلف نورپردازی را بررسی خواهید کرد. در پایان دوره، شما به مهارت هایی برای آماده سازی و اجرای رندرهای فوتورئالیستی مجهز خواهید شد که به مدل های سه بعدی خود آخرین لمسی را که شایسته آن هستند می دهد.

چه به دنبال شروع حرفه ای در مدل سازی سه بعدی، ارتقاء مهارت های فعلی خود یا دنبال کردن طراحی سه بعدی به عنوان یک سرگرمی هستید، این دوره دانش و تجربه عملی مورد نیاز برای موفقیت در دنیای طراحی سه بعدی و طراحی سه بعدی را ارائه می دهد. رندر با Blender.


سرفصل ها و درس ها

شروع شدن Getting Started

  • درباره بلندر About Blender

  • حرکت به اطراف در بلندر Moving Around in Blender

آشنایی با بلندر Getting Familiar with the Blender

  • رابط مخلوط کن: قسمت 1 Interface of Blender: Part 1

  • رابط مخلوط کن: قسمت 2 Interface of Blender: Part 2

  • ابزارهای تبدیل Transform Tools

  • در بلندر اضافه و حذف کنید Add and Delete in Blender

  • مجموعه ها در بلندر Collections in Blender

  • مدل سازی در بلندر Modelling in Blender

  • ویرایش اشیاء Editing Objects

ابزارهای اصلی ویرایش Basic Editing Tools

  • ابزار اکسترود Extrude tool

  • Loopcut Loopcut

  • ابزار اریب Bevel tool

  • ابزار چاقو Knife tool

  • ساخت یک صندلی ساده Making a simple chair

کار با مش: پروژه صندلی واقعی Working with Meshes: Realistic Chair Project

  • تصاویر مرجع Reference Images

  • ساخت پایه صندلی Making the leg of chair

  • تغییر موقعیت Repositioning

  • Subdivision Surface Modifier Subdivision Surface Modifier

  • ساخت اریب های صاف: قسمت 1 Making smooth bevels: Part 1

  • ساخت اریب های صاف: قسمت 2 Making smooth bevels: Part 2

  • اصلاح کننده آینه Mirror Modifier

  • مش ها: قسمت 1 Meshes: Part 1

  • مش ها: قسمت 2 Meshes: Part 2

مرور Review

  • نقد و بررسی: قسمت 1 Review: Part 1

  • نهایی کردن پایه صندلی Finalising the chair leg

مدل سازی ملزومات صندلی Modelling the Chair Essentials

  • ساختن صندلی Making the seat

  • در حال ویرایش مش Editing the mesh

  • شکل دادن به صندلی Shaping the seat

  • Solidify و Bevel Modifiers Solidify and Bevel Modifiers

  • بررسی مدل Reviewing the Model

  • ساخت پشتی صندلی: قسمت 1 Making the back of chair: Part 1

  • ساخت پشتی صندلی: قسمت 2 Making the back of chair: Part 2

  • ساخت دوک: قسمت 1 Making the spindle: Part 1

  • ساخت دوک: قسمت 2 Making the spindle: Part 2

  • ساخت دوک: قسمت 3 Making the spindle: Part 3

  • ساخت دوک: قسمت 4 Making the spindle: Part 4

مفهوم باز کردن UV در بلندر The Concept of UV Unwrapping in Blender

  • باز کردن UV: قسمت 1 UV unwrapping: Part 1

  • باز کردن UV: قسمت 2 UV unwrapping: Part 2

  • باز کردن UV: قسمت 3 UV unwrapping: Part 3

  • ویرایش UV: Spindle UV Editing: Spindle

  • ویرایش UV: پایه های صندلی UV Editing: Chair legs

  • ویرایش UV: صندلی UV Editing: Seat

تکسچرها را اعمال کنید Apply Textures

  • اعمال بافت چوب: قسمت 1 Applying wood texture: Part 1

  • اعمال بافت چوب: قسمت 2 Applying wood texture: Part 2

سایه زدن در ویرایشگر Shader Shading in the Shader Editor

  • ویرایشگر سایه بان: قسمت 1 Shader editor: Part 1

  • ویرایشگر Shader: قسمت 2 Shader editor: Part 2

  • افزونه مواد چند ضلعی Polygon Material Addon

تفسیر Rendering

  • آماده سازی صحنه برای رندر Preparing scene for render

  • نورپردازی: قسمت 1 Lighting: Part 1

  • نورپردازی: قسمت 2 Lighting: Part 2

  • رندر نهایی Final Render

نمایش نظرات

آموزش تسلط بر بلندر برای مبتدیان: طراحی و رندر سه بعدی
جزییات دوره
3.5 hours
51
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
3,003
5 از 5
ندارد
دارد
دارد
Meta Brains
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Meta Brains Meta Brains

بیایید با هم ابر جهان را کدنویسی و بسازیم! Meta Brains یک برند آموزشی حرفه ای است که توسط تیمی از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان امور مالی که به امور مالی، کدنویسی و اکسل علاقه دارند، توسعه یافته است. ما تجارب حرفه‌ای و آموزشی را برای ایجاد برنامه‌های آموزشی در سطح جهانی که برای همه قابل دسترسی است، گرد هم می‌آوریم. در حال حاضر، ما بر انقلاب بزرگ بعدی در محاسبات متمرکز هستیم: متاورس. هدف نهایی ما این است که نسل بعدی استعدادها را آموزش دهیم تا بتوانیم با هم متاورز را کدنویسی و بسازیم!