من معتقدم که همه می توانند نقاشی کنند و این کلاس برای دانش آموزان در همه سطوح است. این ساخته شده است تا شما را تشویق کند که نترسید و هر روز با پیروی از توصیه های ساده و شروع کتاب طراحی هنری واقعی خود پیشرفت کنید.
در حالی که مبتدیان در اینجا راهنمایی برای شروع اولین ماجراهای نقاشی خود خواهند یافت، امیدواریم دانش آموزان متوسط یا پیشرفته نیز این دوره را مفید بدانند. بهویژه در استفاده از رویکردهایی که به توسعه استراتژیهایی برای ایجاد شتاب و غلبه بر موانع خلاقانهای که گاهی اوقات خلاقان در مسیر با آن مواجه میشوند، کمک میکند.
همه چیز در مورد غلبه بر ترس های شماست. هدف این است که دست خود را آزاد کنید و ذهن خود را آزاد کنید تا بتوانید جهان را به عنوان یک هنرمند مشاهده کنید و بتوانید خود را روی کاغذ بیان کنید.
از زمانی که در کودکی شروع به طراحی کردم، روزانه از دفترچه های طراحی خود استفاده می کردم. من از آنها برای پیگیری پروژههای تئاتر یا سینما یا بهعنوان دفترچه یادداشت برای ثبت ایدههای نقاشیهایم استفاده میکنم، اما فضای بسیار خوبی برای پیگیری پیشرفت شما در تکنیکهای طراحی و موضوع مشاهده است.
امروز قصد دارم چند تکنیک برای طراحی خلاقانه سریع و آسان را به شما نشان دهم که می تواند به مبتدیان یا حرفه ای ها کمک کند. این ترفندها را در طول سالهای فعالیت حرفهای خود به عنوان یک هنرمند توسعه دادهام و امیدوارم به شما انگیزه دهد تا مهارتهای خود را توسعه دهید و به شما کمک کند تا از موانع در ذهن خود عبور کنید.
دوره به چهار بخش اصلی تقسیم شده است
شرح پروژه
تکلیف:
پروژه کلاس شما درباره شروع کتاب طراحی و تجربه بهبود شما است. شما می توانید هر اندازه ای از یک دفترچه طراحی را انتخاب کنید، اما اندازه توصیه شده کتاب طراحی برای پروژه شما اندازه A6 است. (برای مرور نکات: درس 4. و 8.)
این کتاب طرح پروژه شماست. این پروژه به 2 بخش اصلی تقسیم می شود:
پروژه I: این قسمت از پروژه به دو مسیر تقسیم میشود. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را دنبال کنید یا می توانید هر دو را درک کنید.
در درس 13 برخی از تکنیک ها را می بینید به صورت :
Project II: این بخش بر روی طراحی از عکاسی تمرکز دارد (بنابراین کسانی که به زندگی خود در طراحی اعتماد ندارند، میتوانند این را انتخاب کنند تا ابتدا دست و چشم خود را آموزش دهند). طراحی از یک عکس آسان تر است زیرا در حال حاضر در قالب کاغذی دو بعدی است. بنابراین دیدن و گرفتن و اندازه گیری ترکیب و پرسپکتیو آسان تر است. به علاوه فرمت کوچک به شما کمک می کند وارد جزئیات نشوید. بنابراین چشمان خود را شاداب نگه دارید و ترکیب اصلی را اندازه بگیرید و تقریباً فرم را بگیرید و تصویر نهایی را برجسته کنید. (درس 15 را مرور کنید.)
مواد:
از هر مداد و نشانگری که در دسترس دارید استفاده کنید. من توصیه می کنم:
شروع به کار:
مرور ' درس 14 و 15: مواد و اندازه کتاب طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید دست خود را قبل از شروع کتاب اسکچ بر روی کاغذ یا دفترچه آموزشی دیگر تمرین دهید. یک نمای بیرونی را برای طراحی انتخاب کنید. 3 شی را برای ترسیم انتخاب کنید. یک عکس را برای کشیدن انتخاب کنید. شروع کنید.
اشتراک گذاری کار خود:
نتایج خود را با آپلود آنها در بخش "پروژه شما" به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید یا به نکات بیشتری نیاز دارید، لطفاً به من بگویید! من خوشحالم که کمک می کنم!
طراح صحنه و لباس
ماریانا A. Stránská، دکترا.
ماریانا یک هنرمند ساکن پراگ است. او به عنوان طراح صحنه، طراح صحنه و لباس و نمایشنامه، برای کارگردانان تئاتر و فیلم در جمهوری چک، فرانسه، اسلوونی و ایالات متحده آمریکا کار می کند. او به عنوان یک هنرمند فعال، مهارت های طراحی و طراحی خود را در سطح حرفه ای توسعه داده است. از سال 2008 او کارگردان و نویسنده کانسپت بصری است که یکی از بنیانگذاران و رئیس آن، تحت انجمن خانوادگی Stransky Art Company است. اینستالیشن ها و نمایشگاه های تعاملی ایجاد کرده است. و عضو گروه خلاق است.
از کودکی می خواست هنرمند شود. پدربزرگ او نویسنده بود، پدر و مادرش معمار
بودندتجربه تدریس
اخیراً او دکترای خود را در تئاتر جایگزین و عروسکی و نظریه آن دریافت کرد. او دو سال تجربه تدریس دوره کارشناسی را در آکادمی هنرهای نمایشی (DAMU) در پراگ به دست آورد. و همچنین به چندین دانشجو آموزش داد تا آنها را برای HE و مدرک کارشناسی ارشد در طراحی صحنه و لباس آماده کند.
آموزش
2009 کارشناسی از آکادمی هنرهای نمایشی (DAMU)، پراگ، در بخش تئاتر جایگزین و عروسکی، متخصص در طراحی صحنه و طراحی عروسک.
2012 کارشناسی ارشد در آکادمی هنرهای نمایشی پراگ (DAMU) در بخش تئاتر جایگزین و عروسکی، متخصص در طراحی صحنه و طراحی عروسک.
دکترای 2019 در تئاتر جایگزین، تئاتر عروسکی و نظریه آن.
علایق پژوهشی
پژوهش هنر کاربردی
طراحی صحنه و لباس برای اجراهای اپرا، فیلم و تدبیر
دراماتورژی برای فیلم مستند
برنامه ریزی پروژه ها با تئاتر مسافرتی Žebřiňák
مدیر در موسسه پیشاهنگی در پراگ، مصاحبههای ویدیویی
تحقیقات آکادمیک
«هنر مشارکت: مخاطب به عنوان یک جزء ویژه در عمل هنر.
پایان نامه دکتری، دانشکده تئاتر، آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ، پراگ 2019
تحقیق در مورد پدیده هنر مشارکت، از هنرهای زیبا گرفته تا "عمل اجتماعی" و ارتقای مخاطب به عنوان جزء خلاقانه اثر هنری. این پایان نامه موضوع هنر مشارکت را در زمینه جهانی و در بستر گسترده تر توسعه تئاتر و هنرهای زیبا قرار می دهد. این شیوهها و روندهای نویسنده را توصیف میکند که به سمت استراتژی دراماتورژیک متمرکز بر انیمیشن بیننده میرود.
سمینارها و گفتگوها
2015 نویسنده PQ/QR.CZ، پروژه ای که در فضای مشترک: سمپوزیوم مدیریت فضایی ارائه شده است
2019 «هنر مشارکت یا تمرین اجتماعی، ارائه پژوهشی در Střed zájmu: Publikum pohledem studenta (مرکز علاقه: مخاطبان از دیدگاه دانشجویان)، اروپای خلاق، NAMU، پراگ
2017–2019 چندین گفتگو و بحث در مورد فیلم مستند دنیای سفید به گفته دالیبورک - در Karlovy Vary، KineDoc، IDFA، OSLOPix، و همچنین در روسیه، اتریش و آلمان.
به عنوان رئیس کارگاه ها و تولیدات
کارگاه خیاطی خلاق 2019: طراحی صحنه و لباس - در یک استودیوی خصوصی با همکاری خیاط/خیاط کامیلا شارکوا برگزار شد
2014–2017 رهبر و مدیر یک شرکت تئاتری Žebřiňák Nomadic Theater
تدریس خصوصی 2009–19 برای آماده سازی دانش آموزان برای درخواست برای HE در هنر
تجربه در آموزش عالی
دستیار دکتر پتر کالفوس، معلم خصوصی در دانشکده تئاتر در DAMU، پراگ (به مدت دو سال در طول دوره دکترا).
تدریس دوره "نقش طراحی صحنه در تئاتر برای دانشجویان سال اول در گروه تئاتر جایگزین و عروسکی (به مدت دو سال در دوره دکتری).
مدرس دانشجویان سال اول در گروه فیلم مستند در دانشکده فیلم و تلویزیون آکادمی هنرهای نمایشی (FAMU)، پراگ (یک ترم در طول دوره دکترا).
روابط حرفه ای
چهار سال تجربه در طراحی و ساخت لباس برای خانه های اپرا، از جمله تئاتر ماریینسکی در سنت پترزبورگ، اپرای نوایا در مسکو، خانه اپرای لوزان، خانه اپرای ماریبور، اپرای دولتی پراگ و تئاتر ملی در پراگ، و همچنین با خانه اپرای سلطنتی لندن ارتباط برقرار کنید.
جشنوارههای تئاتر در جمهوری چک، فرانسه، سوئیس، لهستان، اسلواکی و اسلوونی.
جشنواره های فیلم مستند، از جمله جشنواره بین المللی مستند در آمستردام، جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری، و جشنواره مستند جیهلاوا.
مدیر تولید محلی با همکاری ProHelvetia برای مشارکت سوئیس در پراگ Quadrenialle در سالهای 2015 و 2019.
روابط حرفه ای نزدیک با چهارخانه پراگ، آکادمی هنرهای زیبا (پراگ)، آکادمی هنر، معماری و طراحی (پراگ)، آکادمی هنرهای نمایشی (پراگ)، آکادمی تئاتر دیمیتری (سوئیس)، Real Esquela del Arte Dramatico (مادرید)، کالج سنت مارتین (لندن) و خانه اپرای سلطنتی (لندن، الیور میرز).
کار
2016–اکنون طراحی صحنه و لباس برای اپرا (در تئاتر ماریینسکی، خانه اپرای دولتی پراگ، خانه اپرای لوزان، خانه های اپرا در باری و ماریبور).
2007–اکنون طراح صحنه، طراح صحنه و لباس و طراح عروسک برای کارگردانان تئاتر و فیلم در جمهوری چک، فرانسه، اسلوونی و ایالات متحده آمریکا.
2014–اکنون نمایشنامه نویس و نمایشنامه نویس برای فیلم های مستند و پروژه های اجرایی
پروژه های فعلی
طراحی لباس 2022 برای The Tales of Hoffmann در اپرای نوایا در مسکو، به کارگردانی آرنو برنارد
طراحی لباس 2021 برای کارمن در اپرای نوایا در مسکو، به کارگردانی آرنو برنارد
طراحی لباس 2020 برای Andrea Chénier در تئاتر Mariinsky در سن پترزبورگ، به کارگردانی Arnaud Bernard
Opera
طراحی لباس 2019 برای La Fanciulla del West اثر پوچینی در تئاتر ماریینسکی در سن پترزبورگ، به کارگردانی آرنو برنارد
طراحی لباس 2018 برای سیمون بوکانگرا وردی در اپرای لوزان، به کارگردانی آرنو برنارد
طراحی لباس 2017 برای وسپری سیسیلی وردی در تئاتر ماریینسکی در سن پترزبورگ به کارگردانی آرنو برنارد
مصاحبه با ماریانا استرانسکا و کارگردان:
طراحی صحنه و لباس 2017 و اجرای لباس برای پوچینی توسکا در تئاتر ملی در پراگ به کارگردانی آرنو برنارد
تئاتر
نمایش سیرک 2019 Božena در تئاتر La Fabrika در پراگ با همکاری Holektiv و Matěj Forman.
با همکاری Veronika Poldauf Riedlbauchová، دو قطعه سیرک/تئاتر فیزیکال Plovárna (The Riverside, 2012) و Lov (The Hunt, 2017) و اخیراً یک اجرا به نام Do Hajan را خلق و تولید کرد. (بدی بای!، 2020)
از سال 2008 تا 2010، دو اثر مشترک برای تئاتر ملی عروسکی در لیوبلیانا، اسلوونی، به کارگردانی ماتیجا سولچه (Kabaret Luknja، کاباره عروسکی، بر اساس آلیس در سرزمین عجایب کارول) ساخته شد.
در سال 2017، طرح کامل را با همکاری مارک بروژک برای Masinerija به کارگردانی زوران پتروویچ ایجاد کرد.
فیلم
فیلم مستند The White World به نقل از Daliborek 2018، نامزد جایزه شیر چک برای بهترین فیلم مستند، به عنوان کارگردان هنری و فیلمنامه نویس مشترک با کارگردان Vít Klusák (برای اولین بار در جشنواره فیلم کارلووی واری و برگزیده مستند بین المللی جشنواره فیلم در آمستردام (IDFA)، انتخاب استاد در سال 2017).
تریلر:
جشنواره بین المللی فیلم مستند در آمستردام:
مصاحبه با ماریانا استرانسکا درباره دنیای سفید به نقل از دالیبورک :
2014 سیریل و متدیوس: رسولان اسلاوها، نامزد جایزه شیر چک، جایزه اسکار فیلم و تلویزیون چک، در رده بهترین لباس برای فیلم (لباس های ماریانا استرانسکا).
سایر مسئولیت ها
از سال 2010، عضو گروه هنری Orbis Pictus (نمایشگاههایی در پراگ، برنو، زلین، لینز و نیویورک).
از سال 2008، رهبر و کارگردان تئاتر عشایری Žebřiňák
که او یکی از بنیانگذاران و رئیس آن است، بخشی از شرکت هنری Stransky
نمایش نظرات