لطفا جهت پرداخت (ورود به درگاه بانک) فیلترشکن خود را خاموش نمایید.
لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Unreal Engine 5 C++: Climbing System
Unreal Engine 5 C++: Climbing System
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
ساختن یک سیستم صعود از طریق Movement Component & & Control Rig & & Motion Warping در Unreal Engine 5 با استفاده از C++ استفاده از مولفه حرکت کاراکتر سفارشی برای گسترش منطق حرکت همه انواع مفاهیم مهم ریاضی مانند محصول نقطه/محصول متقاطع برای محاسبه صعود استفاده از ریگ کنترل برای اضافه کردن حرکت ریشه به انیمیشن mixamo استفاده از ریگ کنترل برای تنظیم انیمیشن mixamo درک منطق انیمیشن پشت طرح انیمیشن استفاده از ریگ کنترل برای دست و پا IK استفاده از تاب حرکت برای حرکت پیشرفته کاراکتر ایجاد الگوریتم های سفارشی برای تشخیص طاقچه و کف ساخت یک سیستم بالا رفتن قوی با کد تمیز و قابل توسعه ایجاد الگوریتم های سفارشی برای بررسی شرایط مختلف صعود پیش نیازها: تجربه کار با C++ در Unreal Engine الزامی است.
به سیستم کوهنوردی Unreal Engine 5 C++ خوش آمدید، در این دوره آموزشی، نحوه ساختن یک سیستم کوهنوردی قوی را به طور کامل از ابتدا با درک عمیق از نحوه کنترل فیزیک صعود، ایجاد حرکت صعود، بالا و پایین رفتن یاد خواهید گرفت. طاقچه، دست و پا IK با استفاده از دکل کنترلی، مکانیک طاق، قابلیت های پرش و طیف وسیعی از ویژگی های هیجان انگیز دیگر برای یک تجربه صعود قوی.
در بخش اول، به این خواهیم پرداخت که چگونه میتوانیم حرکت را برای صعود خود مدیریت کنیم و با یک ورودی پیشرفته جدید با یک مؤلفه حرکت سفارشی برای مدیریت منطق اولیه صعود شروع میکنیم. سپس به نحوه استفاده از ردیابی های مختلف برای به دست آوردن تمام اطلاعات سطح قابل بالا رفتن مورد نیاز خود می پردازیم و تمام کدهای فیزیک مورد نیاز برای اینکه بتوانیم شخصیت خود را در حالت حرکت سفارشی حرکت دهیم، بررسی می کنیم. هنگامی که یک فیزیک کار می کنیم، تمام اطلاعات سطح قابل صعود را پردازش می کنیم و سرعت و چرخش را برای صعود خود محاسبه می کنیم.
در بخش دوم، ما از بالا رفتن، پایین آمدن، بالا رفتن از چپ، بالا رفتن از راست، بالا رفتن از طاقچه، پایین آمدن از طاقچه، ورود و خروج از حالت صعود مراقبت می کنیم. ما با یک کلاس نمونه انیمیشن Charcter در C++ و بازسازی طرح انیمیشن موجود خود شروع می کنیم. سپس ما از طریق خط لوله انیمیشن mixamo می گذریم و نگاه می کنیم که چگونه می توانیم از مبدل mixamo برای هدف گیری مجدد انیمیشن استفاده کنیم. در مرحله بعد، حرکت صعود را مدیریت می کنیم و الگوریتم های خود را ایجاد می کنیم تا بررسی کنیم که آیا به کف یا طاقچه رسیده ایم.
در بخش سوم، یک دکل کنترلی برای IK دست و پای خود میسازیم تا مشکل قرارگیری را در هنگام صعود برطرف کند، و برای پیادهسازی ویژگیهایی مانند خرک و پرش، وارد تاب حرکت و سیستم ورودی پیشرفته میشویم. . ما با یک عملکرد ردیابی IK مفید در دکل کنترل خود شروع می کنیم و به صورت پویا موقعیت دست ها و پاهای خود را بر اساس سطح تنظیم می کنیم. سپس ما وارد تاب برداشتن حرکت میشویم و الگوریتمهای بیشتری ایجاد میکنیم تا بررسی کنیم که کدام سطح قابل ذخیرهسازی است و به صورت پویا نقطه هدف خود را در طول زمان تنظیم میکنیم. پس از اینکه مکانیک طاق کاملاً کاربردی داشتیم، عمیقاً در سیستم ورودی پیشرفته شیرجه میزنیم و به نحوه استفاده از آن برای ایجاد یک عمل دو کلیدی که فقط در هنگام صعود فعال میشود، نگاه میکنیم.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی دوره
Course Intro
چند سوال متداول که ممکن است داشته باشید
Some Common Questions You May Have
یک پروژه C++ ایجاد کنید
Create A C++ Project
چگونه کمک بگیریم؟
How to get help?
راهنما اشکال زدایی
Debug Helper
TObjectPtr
TObjectPtr
حرکت کوهنوردی
Climbing Movement
نمای کلی بخش حرکت صعود
Climbing Movement Section Overview
ورودی پیشرفته
Enhanced Input
مولفه حرکت سفارشی
Custom Movement Component
کپسول ردیابی
Capsule Trace
Climb Trace
Climb Trace
ردیابی ارتفاع چشم
Eye Height Trace
تغییر وضعیت صعود
Toggle Climbing
ورود به حالت صعود
Entering Climb State
فیزیک صعود
Phys Climb
سطوح قابل صعود فرآیندی
Process Climbable Surfaces
دسته حرکت صعود
Handle Climb Movement
محصول متقابل
Cross Product
محصول نقطه ای
Dot Product
اشتراک گذاری وظیفه: نتایج خود را به اشتراک بگذارید
Share Task: Share Your Results
بخش جمع بندی
Section Wrap Up
انیمیشن کوهنوردی
Climbing Animation
نمای کلی بخش انیمیشن کوهنوردی
Climbing Animation Section Overview
نمونه کاراکتر انیمیشن
Character Anim Instance
بازسازی Anim BP
Rebuild Anim BP
انیمیشن Mixamo
Mixamo Animation
بیکار برای صعود به مونتاژ
Idle To Climb Montage
انتقال بین بیکار و صعود
Transition Between Idle And Climb
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
نمایش نظرات