آموزش ساخت بازی های فلش با Starling

Building Flash Games with Starling

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره به سبک پروژه که نحوه ساخت بازی مبتنی بر Flash با Flash Builder 4.6 ، Flash Player 11 و چارچوب Starling را آموزش می دهد ، با لی بریملو همراه شوید. Starling ، یک کتابخانه خالص ActionScript 3.0 برای گرافیک پیشرفته ، پشتیبانی Flash Player 11 را از GPU مدرن (واحد پردازش گرافیک) گسترش می دهد تا نمایش ها و بازی های بصری را در مرورگر یا به عنوان یک برنامه تلفن همراه فعال کند.

با نصب و پیکربندی Starling و ایجاد یک پروژه Flash Builder ، این دوره نحوه تهیه و وارد کردن دارایی های گرافیکی ، ایجاد کلاس های MovieClip از ورق های sprite ، مدیریت اشیا various مختلف بازی ، تشخیص برخورد و افزودن افکت های ذره ای و صوتی را نشان می دهد. بازی تمام شده را می توان در هر مرورگر یا دستگاه موبایلی که Flash Player 11 را ادغام می کند ، که در سپتامبر 2011 منتشر شد ، استفاده کرد.
موضوعات شامل:
  • بارگیری و نصب Starling و Flash Builder
  • ایجاد پروژه
  • ایجاد کلاس اصلی بازی ، کلاس دارایی های ثابت و سایر کلاس ها
  • ساخت دستگاه دولت
  • ایجاد یک کلاس دارایی ثابت
  • افزودن تصاویر
  • ایجاد صفحات sprite با Texture Packer
  • ایجاد و وارد کردن فونت های bitmap
  • تشخیص برخوردها
  • افزودن جلوه های ذره
  • افزودن جلوه های صوتی

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • آنچه باید بدانید What you should know

1. شروع کار 1. Getting Started

  • بررسی محصول نهایی Checking out the finished product

  • چارچوب Starling را بارگیری کنید Downloading the Starling framework

  • نصب Flash Builder Installing Flash Builder

  • نصب ابزارهای اضافی Installing additional tools

  • نمای کلی چارچوب استارلینگ Overview of the Starling framework

2. تنظیم پروژه 2. Project Setup

  • ایجاد پروژه Flash Builder Creating the Flash Builder project

  • صحنه استارلینگ خود را تنظیم کنید Setting up your Starling scene

  • ایجاد کلاس بازی اصلی Creating the main game class

3. ماشین حالت بازی 3. The Game State Machine

  • ایجاد رابط IState Creating the IState interface

  • ایجاد سه حالت بازی Creating the three game states

  • ساخت دستگاه دولتی Building the state machine

4- تهیه و واردات دارایی 4. Preparing and Importing Assets

  • ایجاد یک کلاس دارایی استاتیک Creating a static assets class

  • اضافه کردن تصاویر و ایجاد بافت Adding images and creating textures

  • ایجاد ورق های اسپری با TexturePacker Creating sprite sheets with TexturePacker

  • ایجاد اطلس بافت اصلی Creating the main texture atlas

  • ایجاد و وارد کردن فونت های بیت مپ Creating and importing bitmap fonts

5. حالت منو 5. The Menu State

  • ایجاد کلاس Background Creating the Background class

  • اضافه کردن آرم Adding the logo

  • دکمه پخش را اضافه کنید Adding the play button

  • اجرای روش تخریب Implementing the destroy method

6. حالت بازی 6. The Play State

  • ایجاد کلاس Hero Creating the Hero class

  • ایجاد کلاس Bullet Creating the Bullet class

  • ایجاد کلاس BulletManager Creating the BulletManager class

  • با استفاده از کلاس StarlingPool Using the StarlingPool class

  • شلیک گلوله با ماوس Firing bullets with the mouse

  • ایجاد کلیپ فیلم بیگانه Creating the Alien movie clip

  • ایجاد کلاس AlienManager Creating the AlienManager class

  • نمای کلی از گزینه های تشخیص تصادف Overview of collision-detection options

  • ایجاد کلاس Collision Manager Creating the CollisionManager class

  • اجرای روش تخریب Implementing the destroy method

7. حالت GameOver 7. The GameOver State

  • اضافه کردن زمینه Adding the background

  • اضافه کردن زمینه Adding the background

  • ایجاد متن "بازی بیش از" Creating the "Game Over" text

  • دکمه Try Again را اضافه کنید Adding the Try Again button

8- افزودن اثر ذرات 8. Adding Particle Effects

  • کاوش در ابزارهای ایجاد ذرات Exploring particle-creation tools

  • اضافه کردن بافت دود Adding the smoke texture

  • ایجاد کلاس Explosion Creating the Explosion class

  • ایجاد کلاس Manager Explosion Creating the ExplosionManager class

9. لمس پایان 9. Finishing Touches

  • ایجاد جلوه های صوتی با cfxr Creating sound effects with cfxr

  • اضافه کردن جلوه های صوتی Adding the sound effects

  • ایجاد کلاس Score Creating the Score class

نتیجه Conclusion

  • نکات بهینه سازی استارلینگ Starling optimization tips

  • منابع مفید استارلینگ Helpful Starling resources

نمایش نظرات

آموزش ساخت بازی های فلش با Starling
جزییات دوره
2h 57m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
72,142
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Lee Brimelow
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lee Brimelow Lee Brimelow

لی بریملو یک طراح تعاملی برنده جایزه است. لی در حال حاضر در ایجاد روشهای جدید و ابتکاری استفاده از Flash برای یادگیری آنلاین متمرکز است. وی برای شرکتهایی مانند America Online ، Netscape و eBay کار کرده است و هم اکنون برای SUMMIT ، یک بخش یادگیری تعاملی در دانشگاه استنفورد کار می کند. لی اخیراً بخاطر سایت آموزش ویدیویی مبتنی بر ویدئو خود در www.gotoandlearn.com ، یک فلش Flashforward را در گروه آموزش کسب کرد. وی همچنین وبلاگ اختصاص داده شده به توسعه فلش را در www.leebrimelow.com حفظ می کند.