هنگامی که این کار را انجام دهید، تصویرسازی دیجیتال بسیار سریعتر و کارآمدتر از تکنیک های سنتی است و استاندارد صنعتی برای تولید تصاویر با کیفیت بالا با نرخ سودآور است.
مهارتهای آموختهشده در این کلاس به شما کمک میکند جریان کاری را ایجاد کنید، که تقریباً برای هر تکلیفی قابل اجرا است، که میتواند شما را به آرامی از روی بوم خالی دلهرهآور تا یک تصویر کامل و قابل ارائه ببرد. این کلاس باعث ایجاد اعتماد در طراحی، علامت گذاری و استفاده از تجهیزات می شود.
آنچه یاد خواهید گرفت
ما گام به گام فرآیند ایجاد یک تصویر شخصیت دیجیتالی در فتوشاپ را طی خواهیم کرد.
آنچه خواهید ساخت
دانش آموزان از ابتدا یک نقاشی دیجیتالی از چهره یک شخصیت ایجاد می کنند. شما تمام مهارت های اساسی مورد نیاز برای ایجاد یک قطعه نهایی را که آماده به اشتراک گذاری یا استفاده در پروژه بعدی خود است، یاد خواهید گرفت.
______________
طرح کلی کلاس
یک نقاشی دیجیتال از چهره یک شخصیت ایجاد کنید
توسعه ایدهها، طراحی و جوهر کاری
ساختن یک برنامه - اساساً، اینجاست که ما تصمیم می گیریم چه چیزی را نقاشی کنیم، اهدافی را تعیین کنیم و یک برنامه کلی در ذهن خود داشته باشیم. اغلب، این مشخصات توسط مشتری ارائه می شود، اما این جایی است که هنرمند تصمیم می گیرد که تصویر را به صورت بصری تعریف کند.
برای این پروژه، من قصد دارم سر یک شخصیت را طوری نقاشی کنم که گویی یک شخصیت ضعیف تر را برای یک بازی ویدیویی تصور می کنم. بیایید بگوییم که مشتری درخواست یک بروت سنگی با ظاهر سخت کرده است. این به من بستگی دارد که جاهای خالی را پر کنم و تصمیم بگیرم که چگونه داستان بصری را به بهترین نحو بیان کنم که این شخصیت را جذاب و زنده کند.
با خیال راحت هر نوع شخصیتی را که می خواهید بسازید، اما حتما این ملاحظات را در نظر داشته باشید:
• داستان پس زمینه ای که می خواهیم درباره این شخصیت بگوییم چیست؟ (آنها چه کسانی هستند؟)
• از چه سرنخهای بصری میتوانیم برای آشکار کردن فوری این داستان استفاده کنیم؟
• ما می خواهیم مخاطب در مورد این شخصیت چه احساسی داشته باشد؟ (آیا باید آنها را دوست داشت؟ منفور؟ ترسید؟)
اینجاست که ما شروع به تعریف ساده شکل ها و فرم ها می کنیم. این باید یک بخش بسیار آزاد و گویا از تصویر باشد. با خیال راحت هر تعداد که نیاز است علائم سرگردان یا خطوط ساختمانی ایجاد کنید. تا زمانی که فرم ها شروع به معنی دار شدن و واقعی شدن برای شما کنند، در مسیر درستی هستید. در پایان این مرحله، ما باید یک ایده نسبتا واضح از شخصیت در سه بعدی داشته باشیم، اما تصویر هنوز زیبا یا قابل ارائه نیست.
پس از اینکه طرح خام ما در جای خود قرار گرفت، یک پاس هنری خط دوم را انجام خواهیم داد که من آن را "مرکب" می نامم. به جای خطوط شل و طرح دار، در اینجا ما در تلاش برای رسیدن به یک تصویر هنری خطی تمیز و کاملاً مشخص که می تواند به عنوان یک پیش نویس خشن به مشتری ارائه شود، قلم موهای جسورانه و عمدی را انجام می دهیم. همیشه گرفتن تایید در مراحل اولیه یک تصویر خوب است و این یک راه خوب برای به دست آوردن چیزی قابل ارائه بدون صرف زمان زیاد است.
من از یک قلم موی خوشنویسی استفاده می کنم (در اصل یک دایره کمی صاف در یک زاویه) که مقداری تغییر وزن خط خط را می دهد. من از 100٪ جریان و کدورت برای جوهر استفاده می کنم، اما لطفاً از تنظیماتی که برای شما بهتر است استفاده کنید. تنظیمات براش را می توان در عکس صفحه پیوست شده مشاهده کرد.
در پایان این مرحله، باید یک تصویر خطی به خوبی تعریف شده داشته باشیم. باید تمیز، تصفیه شده و قابل ارائه به مشتری
باشدمسدود کردن و نقاشی
در اینجا ما لاین آرت خود را به شکلی توپر و مسدود تبدیل میکنیم که میتوانیم آن را روی یک لایه نگه داریم. من یک روش بسیار سریع برای انجام این کار را به شما نشان خواهم داد که باعث صرفه جویی در ساعت ها در کار ماسک کردن یا انتخاب می شود.
شکل مسدود شده، مقدار تیره و پایه برای نقاشی ارزش ما خواهد بود و همچنین به عنوان یک ابزار انتخاب سریع مفید است.
Blocking In - برای ایجاد یک انتخاب، روی لایه جوهر کلیک کنید. پس از انتخاب خطوط جوهر، Q را فشار دهید تا وارد حالت ماسک سریع شوید، سپس کلید tilde را فشار دهید تا وارد نمای ماسک شوید. از ابزار عصای جادویی برای انتخاب خارج از شکل اصلی استفاده کنید و سپس معکوس را انتخاب کنید. اکنون قسمت انتخابی را با رنگ سفید پر کنید و یک شبح یکپارچه از شکل داریم. برای خروج از حالت ماسک سریع، Q را فشار دهید و ما آماده ایجاد یک بلوک در لایه هستیم.
بلوک انتخابی خود را با رنگ پایه در لایه خودش پر کنید. من دوست دارم از رنگ فیروزه ای مایل به سبز تیره استفاده کنم. از آنجایی که این یک تمجید از رنگهای گرمتر پوست است، متوجه میشوم که در حین رنگآمیزی منجر به ترکیب رنگهای خوب میشود.
اکنون فرآیند مدلسازی فرم را با رنگ آمیزی در مقادیر پایه آغاز می کنیم. من دوست دارم از رنگ نارنجی روشن استفاده کنم اما از هر چیزی که ترجیح می دهید استفاده کنید زیرا به هر حال بعداً آن را تغییر خواهیم داد. مطمئن شوید که نقاشی ارزش شما روی یک لایه جدا از بلوک سبز تیره در لایه است.
مدلسازی فرم - اینجاست که تمام آن نقاشیهای فیگور و نقاشیهای طبیعت بیجان به کار میآیند! شروع به ایجاد علائم روی صورت کنید تا مشخص کنید نور چگونه ویژگی ها را روشن می کند و آن را در سه بعدی زنده می کند. سعی کنید روشن ترین مقادیر خود را برای مناطق تمرکز ذخیره کنید. برای پروژهام، میخواستم ویژگیهای زاویهدار و قوی سرباز را برجسته کنم، بنابراین استخوانهای ابرو، بینی، فک و گونهها را درخشانتر کردهام.
اکنون که مقادیر تقریبی خود را در جای خود قرار داده ایم و فرم به عنوان یک جسم سه بعدی تا حدودی باورپذیر به نظر می رسد، زمان آن رسیده است که توجه خود را به رنگ پوست معطوف کنیم و آن را شبیه یک فرد زنده و نه یک مانکن کنیم.
بیایید با تبدیل لایه مقدار نارنجی روشن خود به یک کلید بالا و زرد کم رنگ شروع کنیم. این کار را با تنظیم Hue/Saturation که دستور U است انجام دهید.
سپس یک لایه جدید در زیر نقاشی مقدار ایجاد کنید. سپس یک رنگ مارونی بگیرید و شروع به رنگ آمیزی با رنگ های ملایم گرم کنید. در اصل، ما رنگهای گرمی را به گونهها، بینی، گوشها، لبها و پیشانی اضافه میکنیم، اما اجازه میدهیم که لایه پایه سبزرنگ در اطراف پوست سر و ریش خود را نشان دهد.
در زیر، لطفاً یک راهنمای لایه ساده برای نحوه تنظیم لایههای من در این مرحله ببینید. توجه داشته باشید که با شروع این مرحله، لایه ارزش و لایه زیرین رنگ پوست جدا نگه داشته می شوند، اما زمانی که ظاهر اولیه و مدولاسیون رنگ پوست را دوست داشتید، می توانند ادغام شوند،
وقتی از ظاهر نواحی رنگ پوست خود خوشتان آمد (مطمئن شوید که رنگ بینی، گونهها، لبها و گوشها کمی قرمزتر از بقیه قسمتهای صورت هستند)، آزادانه لایههای VALUE و SKINTONE خود را با هم ترکیب کنید. یک لایه.
نمونه رنگها را در لحظه انجام دهید (هنگام استفاده از ابزار قلم مو برای نمونهبرداری، ALT را نگه دارید) و در برخی از سایهها و هایلایتها نیز رنگ کنید. هر چیزی که شکل را بیشتر کند و سه بعدی به نظر برسد. من همچنین برخی از هایلایت های کلیدی (تقریباً سفید) را به بینی، پیشانی، ابرو و لب ها اضافه می کنم، فقط برای اینکه آن قسمت های تمرکز بیرون بیایند.
لهستانی و ارائه
با توجه به ارزشها و رنگهای پوستی که تقریباً به پایان رسیدهاند، نود درصد راه رسیدن به یک نقاشی تمامشده را طی کردهایم. اکنون زمان آن است که جزئیاتی را اضافه کنیم و همه چیز را تمیز کنیم تا تصویر ما واقعاً بدرخشد و بتوان با اطمینان به مشتری ارائه داد.
اول از همه، من می خواهم چشم و مو را رندر کنم. من چند ترفند بسیار ساده برای رندر کردن چشم و کلش دارم که صرفه جویی زیادی در زمان خواهد داشت.
چشم ها - بیایید یک لایه جدید شروع کنیم و شکل کره چشم را رندر کنیم. من دوست دارم این شکل را ابتدا با استفاده از رنگ مارونی، سپس از رنگ زرد اوکری و در نهایت یک رنگ سفید کم رنگ بسازم. وقتی این کار انجام شد، باید شبیه دو کره گرد باشد که در کاسه چشم نشسته اند.
در مرحله بعد از ابزار پاک کن برای پاک کردن نامحسوس شکل عنبیه گرد چشم استفاده می کنیم. این مسیری را که شخصیت به آن نگاه می کند مشخص می کند، بنابراین مطمئن شوید که با دقت انتخاب کنید و اجازه ندهید شخصیت شما مورد توجه قرار گیرد. یک مردمک تیره در مرکز را پاک کنید. مطمئن شوید که عنبیه در نزدیکی قسمت بالا تیره تر باشد.
پس از آن، یک هایلایت سفید روشن به مرکز چشم اضافه می کنیم و ناگهان به نظر می رسد که کسی به شما نگاه می کند.
حالا بیایید به این مرد مقداری کلش روی صورت و پوست سرش بدهیم. یک لایه جدید دیگر ایجاد کنید و حالت قلم مو خود را به Dissolve تغییر دهید و آن را روی درصد جریان و شفافیت کم قرار دهید. با انتخاب یک رنگ تیره، شما فقط مقداری خال های خالدار و برس را حل می کنید و نرم افزار بقیه کارها را انجام می دهد.
هنگامی که مقدار مناسبی از کلش ریخته شد، دوست دارم فیلتر Gaussian Blur را اجرا کنم تا کمی تیزتر شود. سپس لایه را روی کدورت کمتری قرار دادم اما کلش را به اندازه دلخواه پررنگ یا ظریف میکنم.
حالا بیایید چند منبع نور ثانویه اضافه کنیم. یک لایه جدید راه اندازی کنید و یک رنگ روشن انتخاب کنید (فکر می کنم در اینجا از سفید استفاده می کنم). در قسمت تاریک صورت، شروع کنید به اضافه کردن برخی از علائم نور به هر جایی که نوری از قسمت پایین سمت چپ بوم برخورد کرد. من سعی می کنم در اینجا واقعاً روی بینی، استخوان های گونه و فک تمرکز کنم. من از رنگ سفید استفاده می کنم، اما این یک فرصت عالی برای دریافت اطلاعات اضافی به بیننده است. به عنوان مثال، اگر نورهای بازتابی را به رنگ نارنجی روشن درآورید، ممکن است نشان دهد که این مرد در یک جنگ آتش یا منطقه جنگی یا چیزی دیگر است. اگر او را در یک محیط ترسناک از نوع بیگانه قرار می دهید، آن را سبز وهم انگیز کنید. همه چیز به تو بستگی دارد. اگر می خواهید با رنگ های مختلف برای نور منعکس شده خود بازی کنید، از تنظیم کننده اشباع رنگ استفاده کنید. همیشه می توانید واگرد کنید.
یک پاس آخر لمس رنگ را انجام دهید. اغلب خوب است که نقاشی را چند بار ورق بزنید تا سعی کنید آن را با چشمانی تازه ببینید. اگر همه چیز همان جایی است که می خواهید، پس با ابزار لکه دار، لبه ها را به سرعت درمان کنید. لبه های بیش از حد تیز می توانند تصویر شما را صاف به نظر برسانند، بنابراین خوب است که اطراف محیط اطراف تاری بسیار جزئی داشته باشید.
هنگامی که این کارهای لمسی نهایی کامل شد، اغلب یک درخشش سفید در پشت کاراکتر نهایی قرار میدهم تا آن را برجسته کنم. من همیشه معمولاً یک سر دور گردن را محو می کنم تا مطمئن شوم که تمرکز روی صورت است.
و این ما را به یک محصول نهایی می رساند. امیدوارم از این کلاس نتیجه زیادی گرفته باشید. به یاد داشته باشید که این تکنیک ها را می توان تقریباً برای هر موضوعی اعمال کرد و باعث صرفه جویی در ساعات شما می شود. من مشتاقانه منتظر دیدن کار شما هستم.
تصویرگر و هنرمند مفهومی حرفه ای
نمایش نظرات