لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Cinema 4D R16
Cinema 4D R16 Essential Training
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
CINEMA 4D R16 (C4D) ابزاری حیاتی برای هنرمندان گرافیک حرکتی ، جلوه های بصری (VFX) و انیماتورها است. چه تازه در یکی از این زمینه ها کار خود را شروع کنید و چه بعد از سالها در برنامه دیگری به C4D مهاجرت کنید ، آموزش شما باید از اینجا شروع شود. در این دوره ، نویسنده ایان رابینسون مفاهیم اصلی C4D ، مانند سلسله مراتب و روابط شی object ، و مهارتهای اساسی برای مدل سازی با اشیا pr بدوی ، خطوط شکاف و اشیا مولد ، سطوح تقسیم و چند ضلعی را پوشش می دهد. وی همچنین نشان می دهد که چگونه می توان به مدلهای سه بعدی خود دارای سطوح واقع بینانه - نوعی از سطوح که باعث می شود اشیا b دست انداز ، فلزی ، براق یا حتی شفاف به نظر برسند - با مواد و نور بپردازید. فصل های آخر دوره شامل انیمیشن keyframe ، حرکت دوربین و ماژول محبوب MoGraph C4D است. شیرجه رفته و آنچه را CINEMA 4D برای شما ذخیره کرده است بیاموزید.
موضوعات شامل:
درک روند کار CINEMA 4D
پیمایش در منظره ها li>
بررسی اهمیت سلسله مراتب شی li>
مدل سازی با بدوی ها و خطوط شکاف li>
مدل سازی با ابزار چاقو و اکسترود li>
استفاده از ایستگاه از پیش تنظیم شده مرورگر محتوا li>
تغییر شکل اشیا li>
استفاده از مواد و تکسچر li>
ایجاد و دستکاری منابع نور li>
متحرک سازی در جدول زمانی با فریم های کلیدی li>
کنترل حرکت دوربین li>
ارائه و تنظیم تنظیمات رندر نهایی li>
آهنگسازی در افتر افکت li>
استفاده از MoGraph
مجسمه سازی li>
ردیابی حرکت li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. شروع کار
1. Getting Started
درک گردش کار CINEMA 4D
Understanding the CINEMA 4D workflow
شفاف سازی 3D برای کار با CINEMA 4D
Clarifying 3D for working with CINEMA 4D
درک چگونگی عملکرد نرم افزار 3D
Understanding how 3D software is designed to function
پیمایش در منظره ها
Navigating the viewports
با استفاده از میانبرهای سه دکمه ماوس و صفحه کلید
Using a three-button mouse and keyboard shortcuts
تور رابط
Touring the interface
کاوش در مرورگر محتوا
Exploring the Content Browser
تنظیمات پروژه و تنظیمات رندر ضروری
Configuring project and essential render settings
تنظیم تنظیمات برگزیده برنامه
Setting application preferences
2. ایجاد و درک اشیاء و روابط سلسله مراتبی
2. Creating and Understanding Objects and Hierarchical Relationships
درک اهمیت سلسله مراتب شی
Understanding the importance of object hierarchy
ایجاد ، انتخاب و تبدیل اشیاء
Creating, selecting, and transforming objects
درک دسته بندی اشیاء: فعال و غیرفعال
Understanding object categories: Active and passive
مقایسه انواع شی
Comparing object types
اصلاح اشیاء با مدیران Object و Attribute
Modifying objects with the Object and Attribute Managers
ایجاد یک مدل با استفاده از بدوی: قسمت اول
Creating a model using primitives: Part one
ایجاد یک مدل با استفاده از بدوی: قسمت اول
Creating a model using primitives: Part one
3. مدل سازی با Splines ها و اشیاء ژنراتور
3. Modeling with Splines and Generator Objects
ایجاد و اصلاح اسپلین ها
Creating and modifying splines
انتخاب و ویرایش اشکال اسپلین
Selecting and editing spline shapes
کار با شی spline Cogwheel
Working with the Cogwheel spline object
مدل سازی با splines: اشیاء Extrude
Modeling with splines: Extrude objects
مدل سازی با splines: اشیاء تراشکاری
Modeling with splines: Lathe objects
مدل سازی با splines: splines متن و Sweep اشیاء
Modeling with splines: Text splines and Sweep objects
Extruding و سازماندهی مسیرهای Adobe Illustrator
Extruding and organizing paths from Adobe Illustrator
4- درک مدل سازی چند ضلعی
4. Understanding Polygonal Modeling
شناخت اشیاء سه بعدی: نقاط ، لبه ها و چند ضلعی ها
Understanding 3D objects: Points, edges, and polygons
مدل سازی با ابزارهای Extrude و Extrude Inner
Modeling with Extrude and Extrude Inner tools
بسته شدن و اتصال هندسه با ابزارهای PolyPen و Bridge
Closing and connecting geometry with the PolyPen and Bridge tools
پالایش مدل ها با ابزار چاقو
Refining models with the Knife tool
مدل سازی با ابزار Polygon Pen
Modeling with the Polygon Pen tool
مدل سازی با زیربخشها: مدل سازی با سطوح زیربخش
Modeling with subdivisions: Modeling with subdivision surfaces
5. مدل سازی با تنظیمات از پیش تنظیم شده مرورگر
5. Modeling with Content Browser Presets
درک از پیش تنظیم های مدل سازی مدولار
Understanding the modular modeling presets
ایجاد جعبه های تاشو سفارشی
Creating custom folding boxes
ایجاد مدلهای معماری
Creating architectural models
6. اصلاح اشیاء با تغییر شکل
6. Modifying Objects with Deformers
درک تغییر شکل
Understanding deformers
کنترل افتادن تغییر شکل
Controlling deformer falloff
تغییر شکل اشیاء: تغییر شکل باد
Deforming objects: The Wind deformer
تغییر شکل اشیاء: بسته بندی Spline
Deforming objects: The Spline Wrap
7. ایجاد مواد و بافت
7. Creating Materials and Textures
شناخت مواد و کانالهای مادی
Understanding materials and material channels
کاربرد مواد: روش های طرح ریزی
Applying materials: Projection methods
ایجاد مواد: سطوح خشن و برآمدگی
Creating materials: Rough, bumpy surfaces
ایجاد مواد: سطوح براق و بازتابی
Creating materials: Shiny, reflective surfaces
ایجاد مواد: سطوح شفاف
Creating materials: Transparent surfaces
استفاده از مواد با کانال های آلفا
Applying materials with alpha channels
برنامه تصفیه شده مواد با برچسب های انتخاب
Refined material application with selection tags
تکنیک های نوع بافت
Texturing type techniques
8- چراغ و روشنایی
8. Lights and Lighting
درک چگونگی عملکرد نور در CINEMA 4D
Understanding how light functions in CINEMA 4D
درک انواع نور
Understanding light types
با تنظیم فالوپ ، چراغ ها را تصفیه می کنید
Refining lights by adjusting falloff
ایجاد و دستکاری سایه ها
Creating and manipulating shadows
ایجاد پرتوهای قابل مشاهده
Creating visible light rays
ایجاد روشنایی سه نقطه ای
Creating three-point lighting
9- کلیدهای کلیدی و انیمیشن
9. Keyframes and Animation
کاوش در انیمیشن keyframe
Exploring keyframe animation
انیمیشن در جدول زمانی و جدول زمانی کوتاه
Animating in the Timeline and mini-timeline
کنترل انیمیشن بین keyframes با مدیر F-Curve Manager
Controlling animation between keyframes with the F-Curve Manager
مدیریت keyframes در حالت Key
Managing keyframes in Key mode
رانندگی انیمیشن بین اشیاء متعدد
Driving animation between multiple objects
انیمیشن با تغییر شکل انفجار
Animating with Explosion deformers
10. حرکت و کنترل دوربین
10. Camera Movement and Controls
درک دوربین ویرایشگر در مقابل یک موضوع دوربین
Understanding the editor camera vs. a camera object
بررسی زمینه دید و نسبت ابعاد
Exploring field of view and aspect ratio
توضیح اختلاف منظر در حرکت دوربین
Explaining parallax in camera movement
ایجاد حرکت دوربین پویا
Creating dynamic camera movement
ایجاد دوربین های پیچیده با دوربین Morph
Creating complex camera moves with Camera Morph
11- ارائه
11. Rendering
درک موتورهای رندر
Understanding render engines
کاوش در تنظیمات رندر
Exploring render settings
تنظیم رندر چندگانه
Setting up multipass rendering
پیش نمایش رندر چندگانه در بیننده تصویر
Previewing multipass rendering in the picture viewer
رندر دسته ای با Render Queue
Batch rendering with the Render Queue
بررسی ضروریات استفاده از Physical Renderer
Exploring the essentials of using the Physical Renderer
12. گردش کار 3D انیمیشن: آهنگسازی در جلوه های بعدی
12. 3D Animation Workflow: Compositing in After Effects
درک گردش کار انیمیشن سه بعدی
Understanding the 3D animation workflow
با استفاده از برچسب Compositing
Using the Compositing tag
وارد کردن رندرهای چندگانه به After Effects
Importing multipass renders into After Effects
دستکاری رندرهای چندگانه در After Effects
Manipulating multipass renders in After Effects
همکاری با CINEWARE
Working with CINEWARE
13. آشنایی با MoGraph
13. Getting Familiar with MoGraph
توضیح MoGraph
Explaining MoGraph
با استفاده از یک شی Cloner
Using a Cloner object
بهینه سازی برای Effectors
Optimizing for Effectors
اصلاح کلونرها با اشیاء Effector
Modifying cloners with Effector objects
تنظیم نوع MoText برای انیمیشن
Setting MoText type for animation
نوع متحرک با MoText
Animating type with MoText
ایجاد انیمیشن با موضوع Fracture
Creating animation with the Fracture object
ایجاد برخورد بدن سفت و سخت با MoDynamics
Creating rigid body collisions with MoDynamics
14. مجسمه سازی
14. Sculpting
تنظیم مجسمه سازی
Setting up for sculpting
معرفی به لایه های مجسمه سازی
Intro to sculpting layers
معرفی مجسمه سازی بر روی چند ضلعی ها
Introducing sculpting on polygons
نمایش نظرات