آموزش پایتون برای برنامه نویسی بازی: Pygame از A تا Z

Python for Game Programming: Pygame from A to Z

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: تسلط بر هنر توسعه بازی های دو بعدی با پایتون و Pygame اصول اساسی توسعه بازی و نحوه پیاده سازی آنها در پایتون با استفاده از کتابخانه Pygame را بدانید. انواع بازی های دو بعدی را از ابتدا توسعه و طراحی کنید، از جمله پلتفرمرها، پازل ها و بازی های سبک آرکید. از عملکرد Pygame برای گرافیک، جلوه های صوتی و ورودی کاربر برای ایجاد تجربه های بازی تعاملی و جذاب استفاده کنید. کد Pygame را اشکال زدایی و بهینه سازی کنید تا از گیم پلی و عملکرد روان اطمینان حاصل کنید و حالت ها و رویدادهای مختلف بازی را به طور موثر مدیریت کنید. فیزیک و کنترل های بازی از جمله تشخیص برخورد، حرکت جن و انیمیشن شخصیت ها را در Pygame پیاده سازی کنید. تغییر حالت بازی و صفحه نمایش مانند شروع، توقف و پایان بازی ها را با ساختارهای کد کارآمد مدیریت کنید. طراحی و استفاده از دارایی های بازی، مانند sprites و تصاویر پس زمینه و نحوه مدیریت آنها در Pygame را بیاموزید. در مورد بهترین شیوه ها برای ساختار و سازماندهی پروژه های بازی، بهبود خوانایی کد و قابلیت نگهداری، بینش به دست آورید. آموزش استقرار برنامه های کامل Pygame برای توزیع گسترده. پیش نیازها: درک اولیه پایتون: دانش‌آموزان باید با سینتکس پایتون و مفاهیم اصلی آن مانند متغیرها، حلقه‌ها، توابع و کلاس‌ها راحت باشند. دانش بنیادی از مفاهیم برنامه نویسی: درک مفاهیمی مانند جریان کنترل، ساختارهای داده و برنامه نویسی شی گرا مفید خواهد بود. دسترسی به رایانه: دانش‌آموزان به رایانه‌ای نیاز خواهند داشت که پایتون و Pygame نصب شده باشد. دستورالعمل راه اندازی نرم افزارهای لازم در دوره ارائه خواهد شد. اشتیاق به یادگیری: برنامه نویسی بازی می تواند پیچیده باشد، اما همچنین بسیار سرگرم کننده است. تمایل به یادگیری مفاهیم جدید، آزمایش، و پشتکار در زمانی که همه چیز چالش برانگیز می شود، تجربه یادگیری را لذت بخش تر و لذت بخش تر می کند. آشنایی اولیه با بازی های ویدیویی: داشتن درک اولیه از مکانیک ها و ژانرهای رایج بازی های ویدیویی به شما کمک می کند تا مثال های کاربردی ارائه شده در دوره را درک کنید. بدون نیاز به تجربه قبلی در ساخت بازی: این دوره برای مبتدیان در زمینه برنامه نویسی بازی طراحی شده است. اگر به بازی‌ها علاقه دارید و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه بازی‌های خود را بسازید، این دوره یک نقطه شروع عالی است.

با دوره جامع ما، "Python for Game Programming: Pygame از A تا Z"، پتانسیل خلاقانه خود را آزاد کنید و به دنیای هیجان انگیز توسعه بازی بپردازید. این دوره یک راهنمای گام به گام برای درک و تسلط بر هنر ایجاد بازی‌های دو بعدی جذاب با استفاده از پایتون و کتابخانه قدرتمند آن، Pygame، ارائه می‌دهد.

این دوره که برای مبتدیان و در عین حال به اندازه کافی جامع برای برنامه نویسان متوسط ​​طراحی شده است، شما را از اصول اساسی توسعه بازی تا ایجاد بازی های خود را از ابتدا راهنمایی می کند. طیف وسیعی از مفاهیم از جمله مدیریت گرافیک، جلوه‌های صوتی، ورودی کاربر، فیزیک بازی، و مدیریت حالت را کشف خواهید کرد، همه اینها در حین ساخت انواع بازی‌ها مانند پلتفرمر، پازل، و بازی‌های سبک آرکید.

چه یک توسعه‌دهنده مشتاق بازی باشید، چه برنامه‌نویس پایتون که به دنبال گسترش مهارت‌های خود است، علاقه‌مندی که قصد ایجاد بازی‌های جذاب را دارد، یا یک فریلنسر یا کارآفرینی که قصد کسب درآمد از خلاقیت‌های خود را دارد، این دوره برای شما طراحی شده است. در پایان این سفر، درک کاملی از توسعه بازی با Python و Pygame خواهید داشت و مجموعه‌ای از بازی‌ها برای نشان دادن مهارت‌های جدیدتان.

همین امروز در "Python for Game Programming: Pygame از A تا Z" ثبت نام کنید و اولین قدم ها را به سمت حرفه توسعه بازی خود بردارید. هیچ تجربه قبلی در ساخت بازی لازم نیست - فقط اشتیاق خود را برای بازی ها و آمادگی برای یادگیری به همراه داشته باشید!


سرفصل ها و درس ها

مقدمه ای بر Pygame Introduction to Pygame

  • آشنایی با Pygame و قابلیت های آن Introduction to Pygame and its capabilities

  • راه اندازی یک محیط توسعه Pygame Setting up a Pygame development environment

  • ایجاد یک پنجره Pygame و حلقه اصلی بازی Creating a Pygame window and basic game loop

شروع کار با Pygame Getting started with Pygame

  • کشیدن اشکال روی سطح Drawing shapes on a surface

  • مدیریت رویدادهای صفحه کلید و نرخ فریم Handling keyboard events and frame rates

  • اضافه کردن مرزها Adding boundaries

  • اضافه کردن منطق پرش Adding Jump logic

  • افزودن تصویر پس زمینه Adding a background image

بازی تیراندازهای شارپ Sharp Shooters Game

  • آشنایی با جن Introduction to sprites

  • حرکت و متحرک کردن جن ها Moving and animating sprites

  • برنامه نویسی شی گرا Object oriented programming

  • پرتابه ها Projectiles

  • افزودن دشمن Adding enemy

  • برخورد: ضربه باکس دستی Collision: Manual hitbox

  • پیاده سازی تشخیص برخورد با استفاده از .Rect() Implementing collision detection using .Rect()

  • نمایش متن و اضافه کردن امتیاز Displaying text & adding scores

  • افزودن نوارهای سلامت Adding Health bars

  • پیاده سازی جلوه های صوتی و موسیقی پس زمینه Implementing sound effects and background music

  • رفع اشکالات Fixing bugs

بازی مار Snake game

  • طراحی بازی Game design

  • ایجاد یک مار Creating a snake

  • حرکت مار Moving the Snake

  • افزودن مرزها به مار Adding boundaries to the snake

  • اضافه کردن سیب Adding apple

  • تشخیص زمانی که مار سیب می خورد Detect when snake eats apple

  • امتیازات و بازی به پایان رسید Scores and Game over

  • رفع خطاها Errors fixing

بازی سفینه فضایی Spaceship game

  • معرفی بازی Introduction to the game

  • ایجاد سفینه فضایی Creating spaceship

  • تیراندازی با سفینه فضایی Shooting with spaceship

  • افزودن دشمنان Adding enemies

  • تیراندازی را به دشمنان اضافه کنید Add shooting to enemies

  • افزودن برخورد گلوله ها Adding bullets collisions

  • اضافه کردن جلوه های صوتی، نمرات و بازی بیش از حد Adding sound effects, scores and Game over

پروژه نهایی: مسابقه اتومبیل رانی Final Project : Car race

  • معرفی و طراحی بازی Introduction and game design

  • اضافه کردن ماشین Adding a car

  • کشیدن تصاویر پس زمینه و بررسی خرابی Drawing background images and crash check

  • اضافه کردن ماشین های دشمن و برخورد ماشین Adding enemy cars and car collisions

  • مقدمه ای بر اسکرول پس زمینه Introduction to scrolling background

  • اضافه کردن سطوح دشواری بازی Adding game difficulty levels

  • اضافه کردن صفحه منوی اصلی و دکمه های منو Adding main menu page and menu buttons

  • رفع خطاها و تعاملی کردن دکمه ها Fixing errors and Making buttons interactive

  • نتیجه Conclusion

نمایش نظرات

آموزش پایتون برای برنامه نویسی بازی: Pygame از A تا Z
جزییات دوره
3.5 hours
43
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
3,388
4.7 از 5
ندارد
دارد
دارد
Meta Brains
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Meta Brains Meta Brains

بیایید با هم ابر جهان را کدنویسی و بسازیم! Meta Brains یک برند آموزشی حرفه ای است که توسط تیمی از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان امور مالی که به امور مالی، کدنویسی و اکسل علاقه دارند، توسعه یافته است. ما تجارب حرفه‌ای و آموزشی را برای ایجاد برنامه‌های آموزشی در سطح جهانی که برای همه قابل دسترسی است، گرد هم می‌آوریم. در حال حاضر، ما بر انقلاب بزرگ بعدی در محاسبات متمرکز هستیم: متاورس. هدف نهایی ما این است که نسل بعدی استعدادها را آموزش دهیم تا بتوانیم با هم متاورز را کدنویسی و بسازیم!