به دوره Skillshare من در مورد نحوه ساخت یک بازی کامل از ابتدا در Unity خوش آمدید.
برای این دوره ما یک بازی پازل Match3 می سازیم.
برخی از بازیهای پازل بسیار موفق Match 3 که ممکن است نام آنها را شنیده باشید یا بازی کرده باشید، عبارتند از. Bejewelled، Candy Crush، Anipang، Puzzle Dragon، و Zookeeper.
این بازیها همگی شامل شبکهای از اشیاء قابل تطبیق هستند. بازیکن باید 2 شیء مجاور را در شبکه مبادله کند تا یک مجموعه منطبق از 3 شی در یک ردیف یا ستون تشکیل دهد و با یک امتیاز افزایشی پاداش می گیرد. اگر مسابقات بزرگتری تشکیل شود، به بازیکن یک قدرت افزایش داده میشود که میتواند به او کمک کند تا امتیاز بیشتری کسب کند.
بازی این بازیها بسیار ساده هستند، ورودی بسیار محدودی دارند و باعث میشود مخاطبان زیادی به آنها دسترسی پیدا کنند. با این حال، پیچیدگی سیستم شبکه و تصادفیسازی گزینههای موجود، تسلط بر بازیها را دشوار میکند.
در این دوره آموزشی، نحوه اعمال الگوهای کدنویسی و اصول برنامه نویسی شی گرا در Unity را برای تولید مجموعه ای از ابزارها یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند منابع را در طول چرخه توسعه بازی مدیریت کنید. شما از این ابزارها برای ساختن یک بازی Match 3 از ابتدا استفاده خواهید کرد و یاد می گیرید که از بسیاری از ویژگی های Unity در طول مسیر استفاده کنید. برخلاف سایر دورههای توسعه بازی، اسکریپتهایی که در این دوره خواهید نوشت ساختار یافته، تمیز، کارآمد و قابل استفاده مجدد برای پروژههای دیگر خواهند بود.
همراه با این دوره، شما بازی Match 3 خود را در Unity طراحی خواهید کرد!
اگر ترجیح میدهید از همان نسخه استفاده کنید، این درسها با استفاده از Unity Editor نسخه 2021.3.14f1 ضبط شدهاند.
داراییهایی را که من استفاده میکنم در بخش "منابع" پیدا خواهید کرد.
هنگامی که پروژه شما کامل شد، آن را در itch.io و/یا github.com آپلود کنید و پیوندی را به صفحه به اشتراک بگذارید.
اگر پیوند به درستی ارسال نشد، به جای آن پیوند را در توضیحات پروژه قرار دهید.
به آنچه دانشآموزان دیگر ساختهاند نگاهی بیندازید و بازخوردی در مورد ارسالهای آنها بگذارید.
توسعه دهنده بازی Indie
نمایش نظرات