هنر انجام - برنامه های کاربردی شبکه پایتون با سوکت [ویدئو]

The Art of Doing - Python Network Applications with Sockets [Video]

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه شبکه خانگی خود را با آدرس های IP ثابت و ارسال پورت راه اندازی کنید تا هر کسی بتواند از طریق اینترنت به برنامه های شما دسترسی داشته باشد. سپس یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از ماژول Socket یک چت ساده دو طرفه در ترمینال راه اندازی کنید. در مرحله بعد، نحوه استفاده از ماژول threading را برای ایجاد یک چت روم ساده در ترمینال و نحوه استفاده از ماژول Tkinter برای ایجاد یک اتاق چت رابط کاربری گرافیکی مانند اتاق های گفتگو قدیمی AOL را یاد خواهید گرفت. در ادامه، نحوه ایجاد یک اتاق گفتگوی پیشرفته رابط کاربری گرافیکی با پنجره مدیریت با استفاده از ماژول JSON و در نهایت نحوه ایجاد بازی چند نفره آنلاین خود با استفاده از ماژول Pygame را بررسی خواهیم کرد. از آنجایی که این یک دوره آموزشی پروژه محور است، هر پروژه بر اساس دانش به دست آمده در پروژه های قبلی است. در پروژه اوج خود، زمانی که می‌خواهیم بازی چندنفره آنلاین خود را بسازیم، سوکت‌های IPV4/TCP را برای اتصال رایانه‌ها به سروری که روی دستگاهی با IP استاتیک و ارسال پورت فعال است، ایجاد می‌کنیم و رشته‌های مختلفی را برای اجرای همزمان فرآیندها ایجاد می‌کنیم. در دستگاه‌های خود، از JSON برای سریال‌سازی اشیاء پایتون مانند حالت بازی و پخش‌کننده‌های بازی خود استفاده می‌کنیم و با استفاده از Pygame یک رابط رابط کاربری گرافیکی کاملاً تعاملی خواهیم داشت. در پایان این دوره، پروژه های متعددی خواهید داشت که می توانید با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید، از آنها بخواهید یک اسکریپت مشتری را از خانه خود اجرا کنند، به اسکریپت سرور خود متصل شوند و همه چیزهایی را که آموخته اید به نمایش بگذارند. همه منابع این دوره در دسترس هستند: https://github.com/PacktPublishing/The-Art-of-Doing---Python-Network-Applications-with-Sockets از ماژول سوکت برای ایجاد یک ترمینال مبتنی بر دو استفاده کنید. گپ راه از ماژول threading برای ایجاد یک اتاق چت مبتنی بر ترمینال استفاده کنید از ماژول Tkinter برای ایجاد یک اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید روتر را پیکربندی کنید تا امکان برقراری ارتباط از یک شبکه خارجی فراهم شود از ماژول های JSON/Pickle برای ساختن یک اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته با یک پنجره مدیریت استفاده کنید از ماژول Pygame برای ایجاد یک بازی چند نفره آنلاین استفاده کنید این دوره متوسط ​​​​برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که درک اولیه از پایتون و مفاهیم برنامه نویسی اصلی و همچنین سطوح راحتی با برنامه نویسی کاربردی و شی گرا دارند، زیرا هر دو در دوره دوم دوره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نیم. همچنین، چه کسی علاقه مند به یادگیری نحوه نوشتن برنامه هایی است که می توانند روی یک شبکه کار کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگرچه داشتن دانش قبلی در مورد ماژول های مختلف پایتون مفید خواهد بود، اما ما برای آموزش هر آنچه که برای ساختن برنامه در این دوره نیاز دارید، وقت صرف می کنیم. تمرکز بر پایه های شبکه مانند آدرس های IP و پورت، پروتکل های IPV4، TCP و UDP * یاد بگیرید که از ماژول Pygame برای ساخت بازی چند نفره آنلاین خود استفاده کنید * شبکه خانگی خود را با ارسال پورت و آدرس های IP ثابت ایجاد کنید تا هر کسی بتواند به برنامه های شما به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد

سرفصل ها و درس ها

نصب و راه اندازی Installation and Setup

  • پیش نمایش دوره Course Preview

  • نصب و راه اندازی پایتون Python Installation and Setup

  • نصب کد VS VS Code Installation

  • ایجاد فهرست کاری ما Creating our Working Directory

  • مروری کوتاه بر مفاهیم شبکه A Brief Overview of Networking Concepts

ایجاد اتصالات TCP و UDP با ماژول سوکت Creating TCP and UDP Connections with the Socket Module

  • ایجاد سوکت سرور TCP Creating a TCP Server Socket

  • ایجاد یک TCP Client Socket Creating a TCP Client Socket

  • ارسال داده از طریق اتصال TCP Sending Data through a TCP Connection

  • ایجاد و ارسال داده ها از طریق سرور/مشتری UDP Creating and Sending Data through a UDP Server/Client

  • کاوش در اندازه بافر Exploring the Buffer Size

  • چت اصلی دو طرفه قسمت 1 - راه اندازی سرور/کلینت Basic Two-Way Chat Part 1 - Server/Client Setup

  • چت اصلی دو طرفه قسمت 2 - فعال کردن چت Basic Two-Way Chat Part 2 - Enabling the Chat

ایجاد یک اتاق چت ترمینال با ماژول Threading Creating a Terminal Chat Room with the Threading Module

  • مبانی ماژول Threading قسمت 1 The Threading Module Basics Part 1

  • مبانی ماژول Threading قسمت 2 The Threading Module Basics Part 2

  • ترمینال چت روم قسمت 1 - راه اندازی سرور/کلینت Terminal Chat Room Part 1 - Server/Client Setup

  • ترمینال چت روم قسمت 2 - افزودن قابلیت Terminal Chat Room Part 2 - Adding Functionality

  • ترمینال چت روم قسمت 3 - افزودن قابلیت Terminal Chat Room Part 3 - Adding Functionality

  • ترمینال چت روم قسمت 4 - افزودن عملکرد و تست Terminal Chat Room Part 4 - Adding Functionality and Testing

ایجاد یک چت روم پایه رابط کاربری گرافیکی با ماژول Tkinter Creating a Basic GUI Chat Room with the Tkinter Module

  • ماژول Tkinter - تعریف یک پنجره ریشه The Tkinter Module – Defining a Root Window

  • ماژول Tkinter - اضافه کردن فریم The Tkinter Module - Adding Frames

  • ماژول Tkinter - افزودن ویجت ها The Tkinter Module - Adding Widgets

  • Tkinter - ماژول - افزودن قابلیت The Tkinter - Module - Adding Functionality

  • Basic GUI Chat Room Part 1 - Building the Client Layout Basic GUI Chat Room Part 1 - Building the Client Layout

  • Basic GUI Chat Room قسمت 2 - ساختن طرح کلاینت Basic GUI Chat Room Part 2 - Building the Client Layout

  • Basic GUI Chat Room قسمت 3 - افزودن قابلیت Basic GUI Chat Room Part 3 - Adding Functionality

  • Basic GUI Chat Room قسمت 4 - افزودن عملکرد و تست Basic GUI Chat Room Part 4 - Adding Functionality and Testing

ایجاد یک اتاق چت رابط کاربری گرافیکی پیشرفته با ماژول Json Creating an Advanced GUI Chat Room with the Json Module

  • ماژول Pickle - ارسال اشیا از طریق جریان داده The Pickle Module - Sending Objects through the Data Stream

  • ماژول Json - ارسال اشیا از طریق جریان داده The Json Module - Sending Objects through the Data Stream

  • اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته قسمت 1 - به روز رسانی طرح کلاینت Advanced GUI Chat Room Part 1 - Updating the Client Layout

  • اتاق چت پیشرفته رابط کاربری گرافیکی قسمت 2 - ساختن چیدمان سرور Advanced GUI Chat Room Part 2 - Building the Server Layout

  • قسمت 3 اتاق چت پیشرفته رابط کاربری گرافیکی - تشریح عملکرد سرور Advanced GUI Chat Room Part 3 - Outlining Server Functionality

  • اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته قسمت 4 - تشریح عملکرد مشتری Advanced GUI Chat Room Part 4 - Outlining Client Functionality

  • اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته قسمت 5 - خیره شدن به سرور Advanced GUI Chat Room Part 5 - Staring the Server

  • Advanced GUI Chat Room Part 6- Processing Messages Side Server Advanced GUI Chat Room Part 6- Processing Messages Server Side

  • Advanced GUI Chat Room Part 7 - Starting the Client Advanced GUI Chat Room Part 7 - Starting the Client

  • قسمت 8 اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته - ارسال داده ها از کلاینت به سرور. Advanced GUI Chat Room Part 8 - Sending Data from Client to Server.

  • قسمت 9 اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته - افزودن قابلیت مدیریت Advanced GUI Chat Room Part 9 - Adding Admin Functionality

  • اتاق گفتگوی رابط کاربری گرافیکی پیشرفته قسمت 10 - افزودن قابلیت مدیریت Advanced GUI Chat Room Part 10 - Adding Admin Functionality

  • Advanced GUI Chat Room قسمت 11 - تست نهایی Advanced GUI Chat Room Part 11 - Final Testing

اتصال به دنیای خارج Connecting to the Outside World

  • تنظیم دیوار آتش میزبان برای ارتباطات LAN Adjusting Host Firewall for LAN Communication

  • تنظیم یک آدرس IP ثابت برای ارتباطات WAN Setting a Static IP Address for WAN Communication

  • فعال کردن Port Forwarding برای ارتباطات WAN Enabling Port Forwarding for WAN Communication

  • تست ارتباط WAN Testing out WAN Communication

  • پیکربندی روتر دوم ... تنظیمات مختلف! Configuring a Second Router...Different Settings!

ایجاد یک بازی چند نفره با ماژول Pygame Creating a Multiplayer Game with the Pygame Module

  • ماژول Pygame - ایجاد یک پنجره بازی و حلقه بازی The Pygame Module - Creating a Game Window and Game Loop

  • ماژول Pygame - راه اندازی یک کلاس بازی The Pygame Module - Setting Up a Game Class

  • ماژول Pygame - راه اندازی یک کلاس بازیکن The Pygame Module - Setting Up a Player Class

  • استفاده از هدرهای طول ثابت - کاستی های یک اندازه حداکثر بایت ثابت Using Fixed Length Headers - The Shortcomings of a Fixed Maximum Byte Size

  • استفاده از هدرهای با طول ثابت - راه حلی برای مشکلات ما Using Fixed Length Headers - The Solution to our Problems

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 1 - راه اندازی سرور Online Multiplayer Game Part 1 - Setting Up the Server

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 2 - راه اندازی مشتری Online Multiplayer Game Part 2 - Setting Up the Client

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 3 - ارسال تنظیمات Pygame به مشتری Online Multiplayer Game Part 3 - Sending Pygame Configurations to the Client

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 4 - ایجاد یک بازیکن در سرور Online Multiplayer Game Part 4 - Creating a Player on the Server

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 5 - ارسال بازیکن به مشتری Online Multiplayer Game Part 5 - Sending the Player to the Client

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 6 - شروع بازی روی سرور Online Multiplayer Game Part 6 - Starting the Game on the Server

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 7 - شروع بازی برای همه مشتریان Online Multiplayer Game Part 7 - Starting the Game on All Clients

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 8 - حرکت بازیکن روی مشتری Online Multiplayer Game Part 8 - Player Movement on the Client

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 9 - ایجاد حالت بازی در سرور Online Multiplayer Game Part 9 - Creating a Game State on the Server

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 10 - پردازش وضعیت بازی برای همه مشتریان Online Multiplayer Game Part 10 - Processing Game State on All Clients

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 11 - بازنشانی بازی برای دورهای بیشتر Online Multiplayer Game Part 11 - Resetting the Game for More Rounds

  • بازی چند نفره آنلاین قسمت 12 - رسمی شبکه پلی تست! Online Multiplayer Game Part 12 - Official Network Playtest!

نمایش نظرات

هنر انجام - برنامه های کاربردی شبکه پایتون با سوکت [ویدئو]
جزییات دوره
14 h 33 m
61
Packtpub Packtpub
(آخرین آپدیت)
از 5
ندارد
دارد
دارد
Michael Eramo
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Michael Eramo Michael Eramo

مربی ، معلم استاد ، برنامه نویس خودآموز سلام ، نام من مایکل ارامو است. من یک یادگیرنده مادام العمر ، یک برنامه نویس خودآموز و یک مربی مجرب هستم. من مدرک لیسانس رسمی موسیقی ، آموزش و فیزیک و همچنین مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات را دارم. من همچنین دارای گواهی نامه توسعه نرم افزار از مایکروسافت هستم. من سالها تجربه معلم فیزیک دبیرستان ، معلم علوم کامپیوتر و معلم ریاضی کالج را دارم. من بخشی از برنامه استاد معلم ایالت نیویورک هستم که بیش از 800 معلم برجسته مدارس دولتی در سراسر ایالت دارد و اشتیاق خود را به یادگیری STEM و همکاری با همکاران برای الهام بخشیدن به نسل بعدی رهبران STEM دارند. من علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید و یادگیری آنچه می دانم به اطرافیانم به گونه ای جذاب ، معنی دار و هدفمند هستم.