آموزش استاد کلاس ارکستراسیون، قسمت 1: زهی و بادها

Orchestration Masterclass, Part 1: The Strings and The Winds

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

100٪ نرخ پاسخ! به تک تک سوالات ارسال شده در این کلاس در عرض 24 ساعت توسط مدرس پاسخ داده می شود.

آیا شما یک سازنده موسیقی، مجری، آهنگساز یا ترانه سرای مشتاق هستید که به دنبال ارتقای بازی خود هستید؟ این جایی برای شروع است.

زمان آن فرا رسیده است که ارکستراسیون را بیاموزید تا به موسیقی خود قدرت، اشتیاق و شگرفی که شایسته آن است بدهید.

ارکستراسیون مطالعه هر ساز در ارکستر، نحوه کار آنها، نحوه نوشتن برای آنها و نحوه برخورد هر ساز با سازهای دیگر برای ایجاد صداهای جدید است. مانند نقاشی فکر کنید: ارکستر پالت رنگ شماست. اما شما نمی خواهید فقط همه آنها را با هم مخلوط کنید. قبل از قرار دادن قلم مو روی بوم، باید اصول ترکیب آن رنگ ها را با هم بدانید.

در این سری از کلاس‌ها، قرار است روی سه چیز کار کنیم: 

  • ساز: آگاهی از نحوه کار همه سازهای ارکستر و نحوه نوشتن برای آنها به روشی اصطلاحی.

  • آهنگسازی: استفاده از ارکستر برای نوشتن موسیقی قدرتمند. آموزش نحوه ترکیب صداهای مختلف ارکستر برای ایجاد صدایی جدید و منحصر به فرد.

  • Synthestration: با استفاده از نرم‌افزار تولید رایج (Ableton Live، FL Studio، Logic Pro، Pro Tools، Cubase، و غیره) برای ایجاد صدای واقعی ارکستر با استفاده از کتابخانه‌های نمونه.

در این کلاس اول، "قسمت 1: زه‌ها و بادها"، ما به طور کامل روی سازها تمرکز می‌کنیم - یاد می‌گیریم چگونه برای سیم‌ها (ویولن، ویولا، ویولن سل، باس/کنترباس) و بادی‌ها (فلوت) بنویسیم. ، ابوا، کلارینت، باسون و ساکسیفون).

اگر من را نمی شناسید، کلاس های زیادی را در اینجا منتشر کرده ام. آن کلاس‌ها واقعاً موفق بوده‌اند (در واقع پرفروش‌ها!)، و این یکی از درخواست‌ترین کلاس‌هایی بوده است که دانش‌آموزان من (بیش از 1,000,000 نفر از آنها) درخواست کرده‌اند. من واقعاً هیجان زده هستم که بالاخره می توانم این را برای شما بیاورم.


در اینجا فهرستی از برخی از موضوعاتی است که به آنها خواهیم پرداخت:

  • انتقال
  • ترتیب امتیاز
  • نکاتی برای خواندن نمرات
  • آماده سازی قطعات برای بازیکنان
  • چرخش صفحه و نشانه
  • تعظیم
  • پیزیکاتو
  • دو توقف
  • ویولن
  • ویولا
  • ویولن سل
  • باس
  • جلوه های رشته
  • هارمونیک
  • سرهنگ لگنو
  • پونتیچلو
  • گلیساندو
  • ویبراتو
  • Scordatura
  • بادها
  • صداها و تنفس پایدار
  • زبان و ریتم
  • انواع فلوت
  • انواع ابوا
  • انواع کلارینت
  • شکست در کلارینت
  • انواع باسون
  • انواع ساکسیفون
  • ساکسیفون آلتو، ساکسیفون تنور، ساکسیفون باری و ساکسیفون سوپرانو
  • جلوه های چوبی
  • چند صدایی
  • و خیلی، خیلی، بیشتر!

قول من به شما:

من آهنگساز و مربی تمام وقت موسیقی هستم. اگر سوالی دارید لطفا در کلاس مطرح کنید یا به من پیام دهید. ظرف 24 ساعت پاسخ خواهم داد.

چه چیزی من را واجد شرایط آموزش به شما می کند؟

علاوه بر اینکه آهنگساز و مربی هستم،  همچنین دارای مدرک دکتری هستم. در موسیقی، استاد موسیقی دانشگاه هستم و فهرست بلندبالایی از جوایز برای تدریس دارم.

اما مهم‌تر: من هر روز از این موارد استفاده می‌کنم. من به‌طور حرفه‌ای موسیقی می‌نویسم، یک گیتاریست فعال هستم و از آخرین تکنیک‌های تولید، جریان کار و سبک‌ها مطلع هستم. همانطور که در این کلاس خواهید دید، من فقط این چیزها را دوست دارم. و من عاشق آموزش آن هستم.

بیایید شروع کنیم!

در درس 1 می بینمت.

بهترین،

جیسون (اما من را جی صدا کن...)

کوارتت زهی موتزارت پیوست شده را بررسی کنید. (توجه داشته باشید که این یک ترتیب است)

نوشتن رشته ها شامل مفصل بندی یا تکنیک خاصی نمی شود. با استفاده از چیزهایی که در این کلاس یاد گرفتید، نشانه های امتیاز را به دلخواه برای عبارت های زیر اضافه کنید:

  • Pizzicato/Arco
  • Ponticello/Ord
  • سول تاستو/اورد
  • در یک رشته خاص

با استفاده از این تکنیک‌ها متوجه خواهید شد که کنترل زیادی روی قطعه دارید!

j.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • زبان و ریتم Tonguing and Rhythm

  • سرهنگ لگنو Col Legno

  • ویولن سل: محدوده و صدا The Cello: Range and Sound

  • چرخش صفحه Page Turns

  • انواع فلوت The Types of Flutes

  • قطعات مشترک و "میز" Shared Parts, and "Desks"

  • ابوا: برد و صدا The Oboe: Range and Sound

  • چند صدایی Multiphonics

  • تمرین حروف و اعداد Rehearsal Letters and Numbers

  • برخی از ترفندهای یواشکی در اطراف جابجایی Some Sneaky Tricks Around Transposition

  • بی صدا می کند Mutes

  • باسون: برد و صدا The Bassoon: Range and Sound

  • نمرات بزرگ زیبا Big Beautiful Scores

  • بخش رشته The String Section

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • بسته شدن! Wrap Up!

  • ابزارهای کلیدی Muti Muti-key Instruments

  • فلوت ها: برد و صدا The Flutes: Range and Sound

  • معرفی Introduction

  • جلوه های رشته String Effects

  • پونتیچلو Ponticello

  • متن های پیشنهادی Suggested Texts

  • چرا ما آن را انجام می دهیم؟ Why Do we Do that?

  • ویولن: محدوده و صدا The Violin: Range and Sound

  • نکاتی برای خواندن نمرات Tips for Reading Scores

  • سازها در بخش «زهی ارکسترال». Instruments in the "orchestral strings" section

  • فرمت این کلاس The Format of this class

  • شکست! The Break!

  • اسکورداتورا Scordatura

  • انواع ساکسیفون The Types of Saxophones

  • انواع کلارینت The Types of Clarinets

  • ساکسیفون تنور: برد و صدا The Tenor Saxophone: Range and Sound

  • هارمونیک ها Harmonics

  • سفارش ابزار Instrument Order

  • توقف های متعدد Multiple Stops

  • باس (کنترباس): برد و صدا The Bass (Contrabass): Range and Sound

  • ساکسیفون باریتون: برد و صدا The Baritone Saxophone: Range and Sound

  • نشانه Cues

  • کلیک های کلیدی و هوا و بی صدا Key Clicks and Air and Mutes

  • یادداشت های پایدار و تنفس Sustained Notes and Breathing

  • جابجایی چیست؟ What is Transposition?

  • محدوده و سنتز Ranges and Synthestration

  • ارکستراسیون چیست؟ What is Orchestration?

  • سینتستراسیون چیست؟ What is Synthestration?

  • اینها چگونه کار می کنند How These Work

  • جابجایی ها! Transpositions!

  • گلیساندو Glissando

  • ویبراتو Vibrato

  • ساکسیفون سوپرانو: برد و صدا The Soprano Saxophone: Range and Sound

  • جلوه های ویژه بادی چوبی Special Woodwind Effects

  • انواع باسون The Types of Bassoons

  • کلارینت: محدوده و صدا The Clarinet: Range and Sound

  • پیتزیکاتو Pizzicato

  • ویولا: محدوده و صدا The Viola: Range and Sound

  • خستگی Fatigue

  • جابجایی Transposition

  • تعظیم Bowings

  • ساکسیفون آلتو: برد و صدا The Alto Saxophone: Range and Sound

  • موسیقی ارکستر من My Orchestra Music

  • انواع ابوا The Types of Oboes

  • ابزار دقیق چیست؟ What is Instrumentation?

درس ها Lessons

  • تعظیم Bowings

  • فلوت ها: برد و صدا The Flutes: Range and Sound

  • متن های پیشنهادی Suggested Texts

  • پونتیچلو Ponticello

  • انواع ساکسیفون The Types of Saxophones

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • ویولن سل: محدوده و صدا The Cello: Range and Sound

  • چرا ما آن را انجام می دهیم؟ Why Do we Do that?

  • انواع فلوت The Types of Flutes

  • سفارش ابزار Instrument Order

  • انواع باسون The Types of Bassoons

  • شکست! The Break!

  • نمرات بزرگ زیبا Big Beautiful Scores

  • جابجایی Transposition

  • فرمت این کلاس The Format of this class

  • بسته شدن! Wrap Up!

  • ویولا: محدوده و صدا The Viola: Range and Sound

  • چند صدایی Multiphonics

  • ارکستراسیون چیست؟ What is Orchestration?

  • انواع ابوا The Types of Oboes

  • سینتستراسیون چیست؟ What is Synthestration?

  • جلوه های رشته String Effects

  • سازها در بخش «زهی ارکسترال». Instruments in the "orchestral strings" section

  • نشانه Cues

  • توقف های متعدد Multiple Stops

  • زبان و ریتم Tonguing and Rhythm

  • جلوه های ویژه بادی چوبی Special Woodwind Effects

  • ویولن: محدوده و صدا The Violin: Range and Sound

  • ساکسیفون سوپرانو: برد و صدا The Soprano Saxophone: Range and Sound

  • معرفی Introduction

  • بی صدا می کند Mutes

  • بخش رشته The String Section

  • قطعات مشترک و "میز" Shared Parts, and "Desks"

  • هارمونیک ها Harmonics

  • موسیقی ارکستر من My Orchestra Music

  • جابجایی ها! Transpositions!

  • انواع کلارینت The Types of Clarinets

  • ابزارهای کلیدی Muti Muti-key Instruments

  • نکاتی برای خواندن نمرات Tips for Reading Scores

  • کلارینت: محدوده و صدا The Clarinet: Range and Sound

  • ساکسیفون آلتو: برد و صدا The Alto Saxophone: Range and Sound

  • برخی از ترفندهای یواشکی در اطراف جابجایی Some Sneaky Tricks Around Transposition

  • باس (کنترباس): برد و صدا The Bass (Contrabass): Range and Sound

  • گلیساندو Glissando

  • اسکورداتورا Scordatura

  • جابجایی چیست؟ What is Transposition?

  • ابوا: برد و صدا The Oboe: Range and Sound

  • یادداشت های پایدار و تنفس Sustained Notes and Breathing

  • ساکسیفون تنور: برد و صدا The Tenor Saxophone: Range and Sound

  • اینها چگونه کار می کنند How These Work

  • ویبراتو Vibrato

  • ابزار دقیق چیست؟ What is Instrumentation?

  • پیتزیکاتو Pizzicato

  • تمرین حروف و اعداد Rehearsal Letters and Numbers

  • کلیک های کلیدی و هوا و بی صدا Key Clicks and Air and Mutes

  • خستگی Fatigue

  • باسون: برد و صدا The Bassoon: Range and Sound

  • چرخش صفحه Page Turns

  • سرهنگ لگنو Col Legno

  • ساکسیفون باریتون: برد و صدا The Baritone Saxophone: Range and Sound

  • محدوده و سنتز Ranges and Synthestration

نمایش نظرات

آموزش استاد کلاس ارکستراسیون، قسمت 1: زهی و بادها
جزییات دوره
4h 44m
61
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
340
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.